ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus - 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV

Χρυσή τομή χωρίς συμβιβασμούς         ..:: Σαββάτο, 06 Απριλίου 2024 ::..

Χωρίς να αλλάξει τα βασικά χαρακτηριστικά του, το μικρομεσαίο χάτσμπακ της Ford εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά, προσφέροντας οδηγική απόλαυση και στον απαιτητικό οδηγό, εξακολουθεί να είναι ένα ποιοτικό, λειτουργικό και πολύ καλά εξοπλισμένο μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, ενώ η προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος στον πολύ καλό χιλιάρη κινητήρα βελτίωσε την απόκριση και την ελαστικότητά του, μειώνοντας και την κατανάλωση

Ακόμα μια περίπτωση όπου μια εταιρεία της αυτοκινητοβιομηχανίας προχώρησε στην ανανέωση ενός μοντέλου που... μια χαρά ήταν και χωρίς αυτήν, με συνολικά πολύ καλή εικόνα και στην τεχνολογία, και στα οδικά χαρακτηριστικά του, είναι το Ford Focus. Το έχουμε πει όμως πολλές φορές, ότι έχει γίνει πλέον συνήθεια και στον καταναλωτή να ανανεώνονται τα μοντέλα στο μέσον περίπου της εμπορικής τους ζωής, ακόμα κι όταν είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας τους, οπότε οι εταιρείες δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά και προχωρούν κάποια στιγμή σε ένα φρεσκάρισμα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξαν οι συνηθισμένες εξωτερικές σχεδιαστικές επεμβάσεις εμπρός και πίσω που γίνονται στα "facelift", στοιχείο του βασικού εξοπλισμού όλων των εκδόσεων είναι οι προβολείς τεχνολογίας LED που ενσωματώνουν και λειτουργία φώτων ομίχλης, ενώ εσωτερικό υπάρχει μια νέα κεντρική οθόνη αφής 13,2'', από την οποία γίνεται και ο χειρισμός για λειτουργίες όπως η θέρμανση και ο εξαερισμός, για τα οποία υπήρχαν πριν χειριστήρια στο ταμπλό. Το νέο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 4 που χρησιμοποιείται στο ανανεωμένο Focus επιτρέπει επίσης ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού, ενώ προσφέρει πρόσβαση σε μια σειρά από συνδρομητικές υπηρεσίες. Θα επισημάνουμε εδώ, ότι στην εποχή της κυριαρχίας των SUV, το Focus είναι ένα από τα μοντέλα που αντιστέκονται, προσφέροντας σε όσους επιμένουν να αγοράζουν... κανονικά αυτοκίνητα καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά από τα SUV.

Εσωτερικό
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί για την κατηγορία και καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Θα υπενθυμίσουμε δε, επειδή δεν είναι πάντα προφανές σε κάποια νέα μοντέλα στην εποχή μας, ότι κατά την σχεδίαση του αυτοκινήτου έγινε ιδιαίτερη προσπάθεια για τη δημιουργία λιγότερο «κλειστοφοβικού» περιβάλλοντος για τους πίσω επιβάτες, ενσωματώνοντας το πίσω «φινιστρίνι» στην πόρτα, κάτι που διευρύνει το πεδίο ορατότητας αυτών που κάθονται πίσω. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς, θα παρατηρήσουμε όμως εδώ, όπως και σε άλλα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε πρόσφατα, ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, με ένα «κάλυμμα» από τη μέση και πίσω, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει προς το πίσω μέρος τους. Ο χώρος αποσκευών αναφέρεται στα χαρτιά με χωρητικότητα 375 λίτρων, αλλά αυτό συνδυάζεται με κιτ επισκευής ελαστικών, οπότε είναι ελαφρά μικρότερος στην ελληνική αγορά, όπου το αυτοκίνητο διατίθεται στάνταρ με ρεζέρβα ανάγκης (μια πολύ σωστή επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας, την οποία επικροτούμε απόλυτα). Δεν είναι λοιπόν κορυφαίος, αλλά σε κάθε περίπτωση βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και η ποιότητα κατασκευής και υλικών ιδιαίτερα προσεγμένη. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 28.070 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, αυτόματα φώτα και οι καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσής εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, ενσωματωμένο modem, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα υπενθυμίσουμε, τέλος, ότι το Focus καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών (ή 100.000 χιλιομέτρων).
Το γνωστό ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό, με σημαντικότερη αλλαγή στο ανανεωμένο μοντέλο τη μεγάλη κεντρική οθόνη
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός ήδη από πολλά μοντέλα της Ford, ο 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο με τους 125 ίππους, χρησιμοποιείται πλέον στο Focus σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, που βελτιώνει λίγο ακόμα τα ήδη πολύ καλά χαρακτηριστικά του. Ούτως ή άλλως ελαστικός και εύστροφος, έχει λίγο καλύτερη απόκριση ακόμα χάρη στο υβριδικό σύστημα και συνολικά προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7''), εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η συνεργασία του με το εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι αποτελεσματική και το συνολικά καλό αποτέλεσμα μεταφράζεται και σε συγκράτηση της κατανάλωσης σε πολύ λογικά επίπεδα για το μέγεθος και την ισχύ του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον μπορεί να περιοριστεί και λίγο κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε ένα πιο ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει και αρκετά κάτω από 7. Σε διαδρομή που κάναμε στην παραλιακή της Αττικής προς την Ανάβυσσο, χωρίς να είμαστε οι... πιο αργοί στο δρόμο, είδαμε μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή οπωσδήποτε πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Κάτι που αντανακλάται άλλωστε και στις περιορισμένες εκπομπές CO2, που είναι 119 g/km στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, με αποτέλεσμα την απαλλαγή του αυτοκινήτου από τα τέλη κυκλοφορίας και την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η «σπορτίβ» έκδοση ST-Line που δοκιμάσαμε είναι η βασική έκδοση για το χιλιάρι, αλλά ενδεικτικό της «οδηγοκεντρικής» λογικής με την οποία είναι στημένο το αυτοκίνητο, είναι ότι χρησιμοποιεί τη σπορ ανάρτηση που δημιουργήθηκε για το Focus. Ενδεικτικό όμως του πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στο στήσιμο του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι προσφέρει συνολικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση που μπορεί να μην είναι κορυφαία για την κατηγορία, αλλά είναι απολύτως αποδεκτή, αφού το αυτοκίνητο δεν γίνεται ποτέ κουραστικό, ακόμα και τους κακούς ελληνικούς δρόμους. Το μεγάλο του πλεονέκτημα βέβαια είναι η εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, που χαρακτηρίζεται από πολύ καλό κράτημα, πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία κι ένα πολύ καλό έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμα και σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, χάρη και στο εξαιρετικό σε ακρίβεια και αίσθηση τιμόνι. Είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει αυτό που ονομάζουμε «οδηγική απόλαυση» και μάλιστα όχι μόνο στο «γνώστη», γιατί δεν απαιτεί πολύπλοκους και ειδικούς χειρισμούς, αλλά ελέγχεται πολύ εύκολα και είναι απολύτως προβλέψιμο. Τα καλά φρένα απλώς συμπληρώνουν μία συνολικά πολύ καλή εικόνα στο δρόμο, που εξασφαλίζει ασφαλείς και ευχάριστες μετακινήσεις.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Κινητήρας
- Χώροι επιβατών
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- 8 χρόνια εγγύηση
KATA
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
Ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία σε οδική συμπεριφορά, με ένα καλό και αρκετά οικονομικό κινητήρα
Συμπέρασμα
Θα ξεκαθαρίσουμε πάλι, όπως και στην πρώτη δοκιμή που κάναμε με την υπάρχουσα γενιά του Focus όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, πως το γεγονός ότι οι δημοσιογράφοι εκθειάζουν (εδώ και χρόνια) την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, δεν πρέπει να δημιουργεί την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο προορισμένο μονό για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης. Αντιθέτως πρόκειται για ένα πολύ καλό μικρομεσαίο χάτσμπακ, που καλύπτει και τις οικογενειακές ανάγκες, προσφέροντας λειτουργικότητα, ποιότητα, πολιτισμένο χαρακτήρα και πολύ καλό εξοπλισμό, παράλληλα φυσικά με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, που σε τελική ανάλυση αποτελεί και σημαντικό στοιχείο για την ενεργητική ασφάλεια. Θα ενθουσιάσει τον απαιτητικό οδηγό, αλλά θα καλύψει απόλυτα και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και μάλιστα με όχι υψηλό κόστος, χάρη στη λογική κατανάλωση, την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και το χαμηλό τεκμήριο (λόγω του μικρού κυβισμού του κινητήρα). Με δεδομένη την πρόθεση της Ford να σταματήσει την παραγωγή του το 2025, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για όσους προλαβαίνουν, να αποκτήσουν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που θα καλύψει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τους για πολλά χρόνια (και με 8 χρόνια εγγύηση) στο αβέβαιο μέλλον της ηλεκτροκίνησης!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP