ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C5 Aircross - 1.2 PureTech 130

Οικογενειακή άνεση         ..:: Σαββάτο, 30 Μαρτίου 2024 ::..

Το ανανεωμένο μικρομεσαίο SUV της Citroen εξακολουθεί να αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για οικογενειακό αυτοκίνητο, προσφέροντας χώρους και πρακτικότητα, κορυφαία άνεση για την κατηγορία και ευκολία οδήγησης, προσεγμένο εσωτερικό και πλήρη εξοπλισμό και - σ' αυτήν τη βενζινοκίνητη έκδοση ένα δυνατό κινητήρα με περιορισμένου κυβισμού, που περιορίζει ανάλογα και το τεκμήριο

Η είσοδος της Citroen στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το C5 Aircross ήταν πετυχημένη, οπότε αναμενόμενη ήταν και η ανανέωσή του για τη συνέχιση της καριέρας του σ' αυτήν τη μεταβατική εποχή της σταδιακής στροφής προς την ηλεκτροκίνηση. Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο έχει υποστεί τις συνηθισμένες αλλαγές στο εμπρός μέρος, με νέα φώτα, μάσκα, αεραγωγό και ποδιά και στα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος. Από πλευράς διαστάσεων το μήκος του φτάνει τα 4,5 μ. και το μεταξόνιο τα 2.730 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Το μεγάλο μεταξόνιο εγγυάται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, με πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, με τη χρησιμοποίηση μάλιστα τριών ανεξάρτητων καθισμάτων πίσω, που είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος και κατά την κλίση της πλάτης, έτσι ώστε να προσφέρεται κορυφαία ευελιξία στη διαμόρφωση του εσωτερικού. Αυτή η ευελιξία επηρεάζει αντίστοιχα και τη δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών, που ούτως ή άλλως είναι πολύ μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα που φτάνει τα 580 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 720 όταν μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα. Οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μια πολύ καλή εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας, η θέση οδήγησης με το άνετο κάθισμα είναι καλή, ενώ προσεγμένη είναι και η ποιότητα και ο διάκοσμος του εσωτερικού. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 27.000 ευρώ (με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων), με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.
Το προσεγμένο εσωτερικό είναι ευρύχωρο και ιδιαίτερα πρακτικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 του γαλλικού γκρουπ με τους 130 ίππους, που μας έχει ήδη αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις σε αρκετά αυτοκίνητα Citroen και Peugeot που έχουμε δοκιμάσει με αυτόν, βρίσκει εφαρμογή και στο C5 Aircross με εξίσου καλά αποτελέσματα. Είναι αρκετά δυνατός για να προσφέρει στο αυτοκίνητο ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,6'') που προσφέρουν και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, ενώ είναι ταυτόχρονα και αρκετά ελαστικός, με τη μέγιστη ροπή του να αποδίδεται μόλις στις 1.750 στροφές. Κάτι που κάνει βεβαίως αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση (ιδιαίτερα στην έκδοση με το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων που δοκιμάσαμε, το οποίο όμως δεν προσφέρεται πλέον με το συγκεκριμένο κινητήρα). Και βέβαια ο περιορισμένος κυβισμός του κινητήρα εξασφαλίζει προστασία από τη βλακώδη ελληνική πατέντα του τεκμηρίου! Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση στην πόλη μπορεί εύκολα να φτάσει τα 9 λίτρα/100 χλμ. αν ο οδηγός δεν δείχνει κάποια αυτοσυγκράτηση και παρασύρεται από τη «ζωντάνια» του κινητήρα. Σ' έναν επαρχιακό δρόμο ένας συγκρατημένος (αλλά όχι αργός) ρυθμός μπορεί να περιορίσει την κατανάλωση προς τα 7-7,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο κάθε Citroen είναι η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και η κορυφαία άνεση και το C5 Aircross δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα. Άλλωστε το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το -κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία- σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και με αυτά που η εταιρεία ονομάζει «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) και συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Και πράγματι το αυτοκίνητο μας εντυπωσίασε με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, καθώς και με την κορυφαία για την κατηγορία άνεσή του, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφαλείας χάρη στην προοδευτική και απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά του. Προφανώς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ (και δεν διεκδικείτε τέτοια ιδιότητα), με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων που επιβάλλει η προτεραιότητα στην άνεση, τη μέτρια αίσθηση του τιμονιού, αλλά και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, στοιχείο που χαρακτηρίζει τα SUV και στην προκειμένη περίπτωση φτάνει τα 23 εκατοστά. Οι κλίσεις λοιπόν του αμαξώματος στις πιεσμένες στροφές είναι κάπως αυξημένες, χωρίς να επηρεάζουν όμως την τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο υποστρέφει προοδευτικά και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου ενισχύουν και τα καλά φρένα του.
YΠEP
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Δυνατός κινητήρας περιορισμένου κυβισμού
- Προσεγμένο εσωτερικό
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
Η άνεση εξακολουθεί να είναι κορυφαία για SUV, σ' ένα αυτοκίνητο ευκολοδήγητο και ασφαλές
Συμπέρασμα
Προφανώς μία ανανέωση που είναι κατά βάση αισθητική και με κάποιες επεμβάσεις στον εξοπλισμό, χωρίς κάποια ουσιαστική λειτουργική αλλαγή, δεν αλλάζει και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που ήδη μας είχε ικανοποιήσει απόλυτα κατά τη δοκιμή του πριν την ανανέωση. Θα επαναλάβουμε, λοιπόν, ότι το C5 Aircross είναι αντάξιο της παράδοσης της Citroen, συνδυάζοντας την πρακτικότητα με την ασφάλεια, την κορυφαία άνεση με την ευκολία οδήγησης (ιδιαίτερα σ' αυτήν την έκδοση με το καλό αυτόματο κιβώτιο), ενώ και ποιοτικά ικανοποιεί, και πολύ καλά εξοπλισμένο είναι ήδη από τη βασική έκδοση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.citroen.gr


  UP