ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Puma - 1.0 EcoBoost (155 HP) mHEV

Όποιος προλάβει!         ..:: Σαββάτο, 16 Μαρτίου 2024 ::..

Λίγο πριν το ξεκίνημα της διάθεσης του ανανεωμένου μοντέλου υπάρχουν ακόμα σε προσφορά αυτοκίνητα από το υπάρχον που, ειδικά στην έκδοση των 155 ίππων αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία, προσφέροντας κορυφαία οδική συμπεριφορά, καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση, πρακτικότητα, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό σε αρκετά χαμηλότερη τιμή από αυτή του ανανεωμένου μοντέλου με τον ίδιο κινητήρα

Φυσιολογικά δεν ασχολούμαστε συνήθως με τη δοκιμή κάποιου αυτοκινήτου που επίκειται η αντικατάστασή του με μία ανανεωμένη έκδοση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κι επειδή πλέον το πρόβλημα της διαθεσιμότητας των αυτοκινήτων έχει εξομαλυνθεί αρκετά, η Ford προχώρησε σε μια ιδιαίτερα δελεαστική προσφορά για το Puma, που περιλαμβάνει σημαντικά χαμηλότερη τιμή, ενώ και η χρηματοδότηση που προσφέρει η εταιρεία έχει ιδιαίτερα χαμηλό επιτόκιο. Και με δεδομένο πως ούτως ή άλλως η ανανέωση ενός μοντέλου δεν περιλαμβάνει ριζικές αλλαγές, ιδιαίτερα μάλιστα αν διατηρούνται οι ίδιοι κινητήρες, πιστεύουμε ότι το ιδιαίτερα επιτυχημένο μικρό κουπέ crossover, της Ford, από το οποίο υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα αυτοκίνητα λίγους μήνες πριν την έναρξη διάθεσης του ανανεωμένου μοντέλου, αποτελεί για πολλούς μια ιδιαίτερα δελεαστική αγορά στην τρέχουσα έκδοση του. Και γι' αυτό επιδιώξαμε τη δοκιμή του με τον χιλιάρη κινητήρα στη ισχυρότερη έκδοσή του, την οποία δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μέχρι σήμερα. Υπενθυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,186 μ. και μεταξόνιο 2.588 χιλιοστών (95 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του Fiesta), έχοντας ως στόχο να συνδυάσει την κομψότητα του κουπέ σχήματος με την πρακτικότητα των SUV, χωρίς να υποδύεται το εκτός δρόμου.

Εσωτερικό
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, θα επισημάνουμε ότι το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Puma σε σχέση με το Fiesta εγγυάται μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα, καλύπτοντας έτσι τις απαιτήσεις που υπάρχουν από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, που χρησιμοποιούνται συχνά ως οικογενειακά μεταφορικά μέσα. Σε αυτό συνηγορεί και ο μεγάλος χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 402 λίτρα στην ήπια υβριδική έκδοση της δοκιμής μας. Πέρα από την χωρητικότητα, όμως, μια σειρά από άλλα χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν την μεγιστοποίηση της λειτουργικότητας του χώρου αποσκευών. Κατ' αρχάς ένα ενδιαφέρον στοιχείο, που η Ford έχει κατοχυρώσει με ευρεσιτεχνία, είναι η εύκαμπτη «εταζέρα» πίσω, που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και όχι σε «οδηγούς» στα πλαϊνά του πορτ μπαγκάζ οι οποίοι θα μείωναν το εσωτερικό πλάτος. Δεύτερον, το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι μετακινούμενο σε δύο θέσεις και, τέλος, κάτω απ' αυτό υπάρχει ένα ειδικό «βαθούλωμα» χωρητικότητας 80 λίτρων για τοποθέτηση αντικειμένων, το MegaBox, με αδιάβροχη επένδυση και «τάπα» αποστράγγισης, που μπορεί επομένως να μεταφέρει ακόμα και η υγρά αντικείμενα (αυτό σημαίνει φυσικά ότι δεν υπάρχει ρεζέρβα).

Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, ενώ σωστή είναι η γενική εργονομία, επαρκείς οι χώροι για μικροπράγματα και καλή η θέση οδήγησης. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι ο δεξιός καθρέφτης δεν ρυθμίζεται αρκετά «προς τα μέσα» κι αν ο οδηγός κάθεται κάπως μπροστά, βλέπει οριακά το πλευρό του αυτοκινήτου. Η τιμή του αυτοκινήτου με την υπάρχουσα προσφορά ξεκινάει από 27.200 ευρώ με στάνταρ ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ζάντες αλουμινίου, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, 2 θύρες USB, ενσωματωμένο modem για κλήση έκτακτης ανάγκης και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνον την έλλειψη ρεζέρβας. Σημαντικό στοιχείο το οποίο πρέπει επίσης να υπενθυμίσουμε, είναι ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, η οποία μάλιστα είναι μεταβιβάσιμη και στον επόμενο αγοραστή.
Το εσωτερικό είναι αρκετά ευρύχωρο και ποιοτικά προσεγμένο, με καλή θέση οδήγησης
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση των 155 ίππων σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια 11,5 kW (15,6 ίππων) για την άμεση επανεκκίνηση του μετά από στάση κινητήρα (που σβήνει από το σύστημα start-stop) και για τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε μία ισχυρή επιτάχυνση. Είναι ένας πολύ καλός κινητήρας κι έχουμε εκφράσει επανειλημμένως θετικά σχόλια ακόμα και στην έκδοση των 125 ίππων. Κάποιες διαφορές στα λειτουργικά χαρακτηριστικά του σε σχέση με την έκδοση των 125 ίππων δεν αλλάζουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα του ακόμα και σε καθημερινή χρήση, απλώς τονίζουν λίγο παραπάνω τον πιο σπορτίφ χαρακτήρα του, με δεδομένες και τις ακόμα καλύτερες επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0''), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η διαφορά συνίστανται στο ότι η μέγιστη ροπή των 19,4 kgm αντί για τα 17,3 της έκδοσης των 125 ίππων αποδίδεται σταθερά από τις 1.900 ως τις 5.550 στροφές αντί για 1.400 ως 4.500. Και πάλι δηλαδή αποδίδεται από αρκετά χαμηλά, ώστε να εξασφαλίζει ευχάριστη και εύκολη καθημερινή οδήγηση, απλώς η μετατόπιση της καμπύλης λίγο πιο ψηλά τονίζει και τον πιο σπορ χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Θα αναφέρουμε επίσης ότι σε λειτουργία overboost κοντά στο μέγιστο αριθμό στροφών η ροπή φτάνει τα 22,4 kgm και με την πρόσθετη ροπή του ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος φτάνει στιγμιαία τα 24,5 kgm.

Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αξιοποιεί αποτελεσματικά τον κινητήρα και είναι γενικά εύχρηστο, όχι πάντως κορυφαίο σε αίσθηση και ακρίβεια στις πολύ γρήγορες αλλαγές (κάτι που αναφέρουμε γιατί λόγω επιδόσεων και στησίματος, το Puma προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση). Θα αναφέρουμε μόνο ότι ο θόρυβος του κινητήρα, χωρίς να γίνεται κουραστικός, ακούγεται περισσότερο από ότι στο Fiesta, γιατί υπάρχει εδώ μία ρύθμιση για πιο σπορ ήχο! Το σημαντικό είναι ότι η κατανάλωση παραμένει σε πολύ λογικά επίπεδα και σ' αυτήν την ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα και στην πόλη μπορεί με ήρεμη οδήγηση να πέσει κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε ανοιχτό δρόμο γύρω στα 6,5 ή και λίγο πιο κάτω (ανάλογα βέβαια με τον τρόπο οδήγησης και την ταχύτητα του αυτοκινήτου). Οι χαμηλές εκπομπές CO2 επιτρέπουν την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας (και φυσικά ο μικρός κυβισμός του κινητήρα συνεπάγεται και χαμηλό τεκμήριο).

Οδηγώντας
O «ασφάλτινος» χαρακτήρας του Puma φαίνεται και από το γεγονός ότι είναι μεν υπερυψωμένο (16,4 εκατοστά), όχι όμως όσο ένα εκτός δρόμου. Επιπλέον οι αναρτήσεις του είναι αρκετά σφιχτές, μειώνοντας μεν τα επίπεδα της άνεσης που προσφέρει, αναβαθμίζοντας όμως την ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς του, που είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας και σ' αυτήν την πιο ισχυρή έκδοση και θα ικανοποιήσει ακόμα και έναν απαιτητικό οδηγό. Με πολύ καλό κράτημα, σταθερότητα στην ευθεία και τις μεγάλες καμπές, πολύ καλή κατευθυντικότητα και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, έχει κι ένα ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι, που θυμίζει περισσότερο «παραδοσιακό» επιβατικό αυτοκίνητο (και μάλιστα Ford!) παρά SUV. Τα φρένα του επίσης δεν προβληματίζουν (στην έκδοση των 155 ίππων υπάρχουν και πίσω δισκόφρενα) και γενικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν αρκείται στο ρόλο του απλού μεταφορικού μέσου, αλλά επιτρέπει και στον οδηγό να απολαύσει την οδήγησή του. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, που διαθέτει πέντε διαφορετικά προφίλ (Eco, Normal, Sport, Slippery και Trail) ενισχύει ακόμα περισσότερο τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του Puma.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Χωρητικότητα-πρακτικότητα χώρου αποσκευών
- Πλούσιος εξοπλισμός
- 8 χρόνια εγγύηση
- Ανταγωνιστική τιμή
KATA
- Ο θόρυβος του κινητήρα ακούγεται περισσότερο απ' ό,τι στο Fiesta
- Έλλειψη ρεζέρβας
Από τα καλύτερα μικρά crossover σε οδική συμπεριφορά, έχει στην έκδοση των 155 ίππων καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση
Συμπέρασμα
Με τον τίτλο που έχουμε βάλει στο άρθρο κυριολεκτούμε, γιατί πράγματι όσα αυτοκίνητα έχουν μείνει από το υπάρχον μοντέλο αποτελούν ευκαιρία, δεδομένου ότι η τιμή στην οποία προσφέρονται είναι αρκετά χαμηλότερη από αυτή του ανανεωμένου μοντέλου με τον ίδιο κινητήρα, το οποίο προσφέρεται πλέον μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Σε συνδυασμό και με το πολύ ενδιαφέρον χρηματοδοτικό πρόγραμμα της εταιρείας, που προβλέπει ονομαστικό επιτόκιο που ξεκινάει από 2,99%, υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα αγοράς ενός μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που προσφέρει ταυτόχρονα πρακτικότητα και κορυφαία οδική συμπεριφορά, δύναμη και καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση, προσεγμένη ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP