ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Mini Countryman

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 06 Μαρτίου 2024 ::..
Το νέο Mini Countryman έχει ήδη αρχίσει να πωλείται στην ελληνική αγορά και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια εκδήλωση για την παρουσίασή του στους έλληνες δημοσιογράφους, προσφέροντας και τη δυνατότητα για μια πρώτη οδηγική εντύπωση. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα συστημάτων παροχής ισχύος, με τις τιμές να ξεκινούν από 34.500 για τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 των 170 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι υψηλού επιπέδου, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Το νέο Mini Countryman εμφανίστηκε αρχικά στην ηλεκτρική έκδοσή του, ήταν όμως αυτονόητο (και είχε ανακοινωθεί εξαρχής) ότι η εταιρεία θα παρουσίαζε και πιο συμβατικές εκδόσεις, με δεδομένη την επιτυχία των προκατόχων του. Και πράγματι η γκάμα του μικρού (που μεγάλωσε!) SUV του γκρουπ BMW είναι πληρέστατη, περιλαμβάνοντας βενζινοκίνητες, ντίζελ και ηλεκτρικές εκδόσεις. Στη βάση της γκάμας υπάρχει μια ήπια υβριδική έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.5 και 170 ίππους, μία επίσης βενζινοκίνητη 2λιτρη ήπια υβριδική έκδοση και 200 ίππους η οποία συνδυάζεται με τετρακίνηση, μία 2λιτρη ντίζελ με 163 ίππους, ενώ η κορυφαία έκδοση John Cooper Works έχει 2λιτρο βενζινοκινητήρα (χωρίς υβριδικό σύστημα) με 301 ίππους και τετρακίνηση. Όλες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων. Υπάρχουν επίσης δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, μία με 204 ίππους την αυτονομία έως 462 χιλιομέτρων στο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών και μία τετρακίνητη με 313 ίππους με αυτονομία έως 433 χιλιομέτρων.

Το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με τη BMW X1 κι έχει μεγαλώσει σε μέγεθος σε σχέση με το προηγούμενο. Το μήκος του φτάνει τώρα τα 4,433 μ. αντί για τα 4,299 μ. του προηγούμενου μοντέλου και το μεταξόνιο τα 2.692 χιλιοστά (αντί για 2.670). Αυξημένα επίσης είναι και το μήκος και το πλάτος, όπως και τα μετατρόχια. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το νέο Countryman προσφέρει αυξημένους χώρους για τους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στα 500 λίτρα (αντί για 450) στο αμιγώς βενζινοκίνητο John Cooper Works και παραμένει στα 450 λίτρα, όπως στο προηγούμενο μοντέλο, στα αυτοκίνητα με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 16,5 εκατοστά. Στο εσωτερικό υπάρχει βεβαίως η οθόνη που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, μόνο που εδώ είναι στρογγυλή, θυμίζοντας το χαρακτηριστικό κλασικό στρογγυλό όργανο των Mini. Ευτυχώς οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου δεν έπεσαν στην παγίδα να καταφύγουν σε οθόνες και διακόπτες αφής για όλες τις λειτουργίες του και είναι χαρακτηριστικό ότι στο πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχουν οι «παραδοσιακοί» διακόπτες και πλήκτρα. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε, καθώς είναι κάτι που θα συναντάμε σε όλο και περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα, ότι το Countryman προσφέρει και τη δυνατότητα ψηφιακών υπηρεσιών, όπως π.χ. η αναβάθμιση του λειτουργικού, ο έλεγχος του εσωτερικού εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής του κινητού, το ψηφιακό κλειδί κλπ., αλλά και τη δυνατότητα αγοράς εφαρμογών μέσω ψηφιακού καταστήματος.
Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ήταν στη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 των 170 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η πρώτη εντύπωση του οδηγού που μπαίνει στο αυτοκίνητο αφορά την υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής που επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η δύναμη του συστήματος παροχής ισχύος είναι παραπάνω από επαρκής για να εξασφαλίζει την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3''), κάτι που επιβεβαιώσαμε σε κάποια προσπεράσματα που χρειάστηκε να κάνουμε, η ευστροφία του κινητήρα είναι πολύ καλή, ενώ η ροπή, σε συνδυασμό και με την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα, προσφέρει στο σύστημα ελαστικότητα που εξασφαλίζει ευχάριστη όσο και ξεκούραστη οδήγηση. Οι αλλαγές στο κιβώτιο είναι πολύ ομαλές και γρήγορες. Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά στο δρόμο, η συγκεκριμένη έκδοση με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού φορούσε ζάντες 20'' με λάστιχα χαμηλού προφίλ, επιλογή που σίγουρα δεν ευνοεί και πολύ την άνεση και την ποιότητα κύλισης, οι οποίες απλώς βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο της ευρύτερης κατηγορίας των μικρών SUV. Ο μικρός κύκλος στροφής (11,5 μ.) ευνοεί την ευελιξία του αυτοκινήτου κατά την οδήγησή του σε αστικές συνθήκες. Σε δρόμους με στροφές, αναδεικνύεται ο γνωστός οδηγοκεντρικός χαρακτήρας των Mini, με το καλό κράτημα, την ακριβέστατη συμπεριφορά, τον εύκολο έλεγχο από τον οδηγό. Όσο για την κατανάλωση, η τιμή της σε μικτή διαδρομή που κάναμε στην παραλιακή μέχρι το Σούνιο, συμπεριλαμβάνοντας κι ένα δεκάλεπτο σε χωματόδρομο (ναι, υπάρχουν και χωματόδρομοι στην Αττική!) ήταν 7,1 λίτρα/100 χλμ., τιμή σίγουρα καλή για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας με αυτήν την ισχύ (περιμένουμε με ανυπομονησία να οδηγήσουμε το ντίζελ!).
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP