ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 308 - PHEV 225 e-EAT8 GT

Χαμαιλέων         ..:: Σαββάτο, 02 Μαρτίου 2024 ::..

Στην κορυφή της πυραμίδας του 308 δεσπόζει η πολυπρόσωπη Plug in Hybrid εκδοχή, που συνδυάζει αρμονικά το οδικό ταμπεραμέντο και τις επιδόσεις, παρέα με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και τις ελάχιστες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Μας αρέσει η εικόνα του τελευταίου 308 είναι αλήθεια, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την δυνατή φορτιζόμενη υβριδική έκδοση των 225 ίππων, η οποία προσφέρεται αποκλειστικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού GT. Έχει ισχυρή προσωπικότητα, αφήνει πολλά υπονοούμενα για τις δυνατότητές του αυτοκινήτου στο δρόμο και σαφώς πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω την εταιρική ταυτότητα της Peugeot. Η εξωτερική μυώδης σιλουέτα συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα στα προσόντα του 308. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη κιόλας ματιά, από την πρώτη επαφή μαζί του. Αλλά πέρα από το φαίνεσθαι, υπάρχει και η ουσία, η οποία αποκαλύπτει ένα προικισμένο χάτσμπακ που είναι σε θέση να φέρει το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού, επιστρατεύοντας ταυτόχρονα την οικολογική ευαισθησία.

Εσωτερικό
Η κορυφαία έκδοση ισχύος συνδυάζει την premium ιδιοσυγκρασία, τους άνετους χώρους και μια high tech σχεδίαση του εσωτερικού, καθώς και πλήρη εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα. Από την άνεση και την ασφάλεια μέχρι τη διασύνδεση και τα συστήματα υποβοήθησης. Το i-Cockpit 3D αποτελεί μια 100% ψηφιακή σύνθεση και ένα από τα πιο επιτυχημένα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Ειδικά επειδή μπορεί να εξατομικευτεί με έναν αρκετά ενδιαφέροντα τρόπο για όσους θέλουν να παρακολουθούν τις βασικές, παραδοσιακές παραμέτρους του αυτοκινήτου. Τα υλικά και το φινίρισμα της καμπίνας είναι υπεράνω κριτικής, ειδικά σε αυτή εδώ την top έκδοση (GT) του 308 με το πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10'' είναι πλήρως προσαρμόσιμη, με πολλά παράθυρα με widgets ή πολύ εύχρηστες και αποκριτικές συντομεύσεις (i-Toggles). Να σημειώσουμε επίσης πως η λειτουργία Mirroring (Android Auto και Apple CarPlay) είναι πλέον ασύρματη και είναι δυνατή η ταυτόχρονη σύνδεση δύο τηλεφώνων μέσω Bluetooth. Η θέση οδήγησης είναι «χωστή» και σε βάζει αμέσως στο σπορτίφ κλίμα που προβάλλει η γαλλική κατασκευή.

Το 308 στη μοναδική έκδοση PHEV GT των 225 ίππων κοστίζει 51.800 ευρώ και διαθέτει στάνταρ τα πακέτα Pack Safety Plus και Pack Drive Assist Plus, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop&Go, Speed limiter με αναγνώριση ορίου ταχύτητας, Intelligent Speed Adaptation, παρακολούθηση τυφλού σημείου, ειδοποίηση πίσω κάθετης κυκλοφορίας, ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και πολλά άλλα.
Προσοχή στη λεπτομέρεια, high tech διάκοσμος, πλούσιος εξοπλισμός και σχεδόν «γερμανική» ποιότητα στο εσωτερικό του 308 PHEV των 225 ίππων
Κινητήρας-κιβώτιο
Η δύναμη της επιλογής που χαρακτηρίζει το νέο Peugeot 308 και η εμβληματική θέση που έχει στην γκάμα της σύγχρονης εποχής της γαλλικής μάρκας γίνεται άμεσα αντιληπτή από το γεγονός ότι διατίθεται στην αγορά και με plug-in κινητήρια σύνολα. Όπως είναι η έκδοση HYBRID 225 e-EAT8 της δοκιμής μας. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς και είναι συνδυασμός βενζινοκινητήρα τούρμπο 1,6 λίτρων PureTech, 180 ίππων (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW (110 ίππων) συνδεδεμένο στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο e-EAT8. Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει στους 225 ίππους, με την τυποποιημένη ηλεκτρική αυτονομία να φθάνει στα 59 χιλιόμετρα (κυρίως σε αστική χρήση). Σε περίπτωση που δεν έχεις και την καλύτερη δυνατή σχέση με την φόρτιση, θα δεις τιμές κατανάλωσης βενζίνης γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 7,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 12,4 kWh. Διατίθεται με δύο τύπους ενσωματωμένου φορτιστή για κάθε είδους ανάγκη και δυνατότητες που έχει ο χρήστης για επαναφόρτιση. Ο στάνταρ είναι ένας μονοφασικός φορτιστής των 3,7 kW ενώ διατίθεται προαιρετικά και ένας επίσης μονοφασικός φορτιστής των 7,4 kW. Ο χρόνος που απαιτείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας είναι 5 ώρες και 30 λεπτά σε πρίζα σπιτιού (σούκο), 3 ώρες και 25 λεπτά σε wallbox, ή 1 ώρα και 40 λεπτά με τον προαιρετικό ενσωματωμένο φορτιστή (On-Board Charger) των 7,4 kW. Όπως είναι εύλογο, λοιπόν, το συγκεκριμένο 308 αποτελεί έναν ικανό δρομέα μεγάλων αποστάσεων, μαζεύοντας άμεσα και ακούραστα πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, χωρίς καν να ιδρώσει το αυτί του οδηγού του (μεταφορικά και κυριολεκτικά). Κινητήρας, φρένα και κιβώτιο (e-EAT8, αυτόματο 8 σχέσεων), συνδυάζονται αρμονικά στην πλειονότητα των περιπτώσεων, προκειμένου να χαρίσουν στον οδηγό ευμάρεια στη χρήση, τις καλύτερες δηλαδή εφικτές επιδόσεις, σερβιρισμένες με έναν βελούδινο τρόπο.

Οδηγώντας
Το 308 των 225 ίππων βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του όσο ο δρόμος γίνεται απαιτητικός και ο οδηγός αναζητά την ανάλογη ευχαρίστηση. Το πλαίσιο παραδίδει μαθήματα διαχείρισης της ισχύος όταν προσεγγίζεται το όριο, ενώ η ανάρτηση λειτουργεί ποιοτικά, όπως αρμόζει στην premium φιλοσοφία του μικρομεσαίου λέοντα. Εξαιτίας του μεγαλύτερου βάρους συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ο εμπρός εξωτερικός τροχός φορτίζεται περισσότερο, κάτι όμως που δεν επηρεάζει την πρόσφυση, ούτε ανοίγει την προκαθορισμένη τροχιά του αυτοκινήτου. Μπορείς να εμπιστευθείς το εμπρός τμήμα και να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο με αρκετή ορμή. Παράλληλα, το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά και δύσκολα θα γλιστρήσει, ακόμη και αν το επιδιώξεις εσκεμμένα. Μεταξύ άλλων στοιχείων, η ποιότητα κύλισης, η άνεση αλλά και η ηχομόνωση, κατατάσσουν το ισχυρότερο 308 παραγωγής περισσότερο στα μοντέλα με GT χαρακτήρα που αναλαμβάνουν να εκμηδενίσουν εύκολα και απροβλημάτιστα τις μεγάλες αποστάσεις με ευθείες αλλά και στροφές όλων των μοιρών, παρά να φλερτάρουν με τα απόλυτα, καθαρόαιμα και σκληροπυρηνικά GTI.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Premium χαρακτήρας
- Λειτουργία ανάρτησης
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Έλλειψη προοδευτικότητας στο πεντάλ φρένων
- Αυξημένη τιμή αγοράς
- Έλλειψη ρεζέρβας
Μια από τις καλύτερες εκτελέσεις στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, σε ό,τι αφορά την «ψαγμένη» οδική συμπεριφορά και τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης
Συμπέρασμα
Το νέο 308 εκτός του ότι διήνυσε βήματα στην πασαρέλα κοινωνικής καταξίωσης, κλείνει το μάτι σε εκείνον που θέλει και το συναίσθημα εκτός από την κυνική λογική. Και επίσης έχει έκδηλη τη δυνατότητα να προσαρμόζεται ιδανικά σε πολλές και διαφορετικές συνθήκες. Στην έκδοση PHEV ναι μεν προσφέρεται σε υψηλή τιμή αγοράς (οι εταιρικές πωλήσεις αποτελούν το ψωμί του), όμως το υψηλό επίπεδο τεχνολογίας, η μελετημένη οδική συμπεριφορά και οι εξαιρετικές επιδόσεις, με προσιτή μάλιστα κατανάλωση, το φέρνουν αυτομάτως στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος. Δυο σε ένα δηλαδή...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP