ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Kamiq - 1.0 TSI 110 PS

Ανανεωμένο και πάντα πολύ καλό         ..:: Σαββάτο, 17 Φεβρουαρίου 2024 ::..

Η Skoda έχει από καιρό ξεφύγει από τη φιλοσοφία των «τίμιων» αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, αντιμετωπίζοντας στα ίσια τον ανταγωνισμό, όπως αποδεικνύει το ανανεωμένο μικρό της crossover, που είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, συνδυάζοντας χώρους, πρακτικότητα, ποιότητα, εξοπλισμό και πολύ καλή οδική συμπεριφορά και, σ' αυτήν την έκδοση των 110 ίππων, προσφέρει και απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις διατηρώντας ανταγωνιστική τιμή

Άλλη μια περίπτωση αυτοκινήτου που... πρέπει να ανανεωθεί, χωρίς όμως να αλλάξει, το Kamiq ανανεώθηκε πρόσφατα «στα σημεία», κυρίως με κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές εξωτερικά, διατηρώντας απαράλλαχτο τον χαρακτήρα του. Και τί να αλλάξεις δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο που όταν παρουσιάστηκε αναρωτιόμαστε πώς... άφησαν οι Γερμανοί τους Τσέχους να φτιάξουν ένα τόσο καλό μικρό crossover, που μπορεί να σε βάλει σε σοβαρές σκέψεις να το προτιμήσεις από τα δύο μικρά crossover της VW, από τα οποία έχει και χαμηλότερη τιμή. Υπενθυμίζουμε ότι, με μήκος 4,241 μ. και μεταξόνιο 2.651 χιλιοστών, το Kamiq είναι ένα από τα μεγαλύτερα μικρά crossover και απευθύνεται σαφώς σε όσους επιδιώκουν ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο και οικογενειακή χρήση.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους χώρους που προσφέρει, οι οποίοι είναι πολύ καλοί για την κατηγορία και καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς και ο χώρος αποσκευών των 400 λίτρων είναι αντίστοιχων δυνατοτήτων. Η (προαιρετική) δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, ενισχύει ακόμα περισσότερο την ήδη πολύ καλή πρακτικότητα του αυτοκινήτου, όπως και οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, όπως και σε μερικά ακόμη άλλα αυτοκίνητα του γκρουπ, οι θήκες στις εμπρός πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, καθώς «χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν, με αποτέλεσμα αν μετακινηθεί ένα μικρό αντικείμενο προς τα εκεί να μπορείς να το πιάσεις δύσκολα. Οι έξυπνες λύσεις της Skoda, όπως η ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, η «ξύστρα» για πάγο στο πορτάκι του ρεζερβουάρ κλπ., απλά επιβεβαιώνουν την προσοχή που έχει δοθεί στην πρακτικότητα.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η Skoda έχει κάνει πλέον σημαντικά βήματα στον τομέα της ποιότητας και της εμφάνισης του εσωτερικού. Η εμφανής προσπάθεια σε παλιότερα μοντέλα της Skoda να φαίνονται σαφώς πιο λιτά από τα αντίστοιχα VW έχει αμβλυνθεί, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ποιότητα των υλικών και την εμφάνιση. Το ταμπλό είναι μεν λιγότερο «φορτωμένο» σε σύγκριση με αυτά της γερμανικής μητρικής, έχει όμως πλέον τη δική του ταυτότητα και είναι απολύτως σύγχρονο, ενώ τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό ενισχύουν την ποιοτική εικόνα του. Κανένα παράπονο δεν έχουμε επίσης από τη θέση οδήγησης. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.150 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι, σε αντίθεση με τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα στην αγορά, υπάρχει εδώ και ρεζέρβα (ανάγκης), που κατά τη γνώμη μας είναι απαραίτητο στοιχείο στην ελληνική πραγματικότητα.
Καλοί χώροι, προσεγμένη ποιότητα και πλήρης εξοπλισμός χαρακτηρίζουν και το ανανεωμένο Kamiq
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και σε πολλά άλλα μοντέλα από τις μάρκες του γερμανικού γκρουπ, στη συγκεκριμένη έκδοση του Kamiq χρησιμοποιείται ο γνωστός χιλιάρης κινητήρας TSI με τους 110 ίππους, που καλύπτει πολύ ικανοποιητικά τις ανάγκες του αυτοκινήτου. Η δύναμή του είναι αρκετή για να εξασφαλίζει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2'') και την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα και η συνεργασία του με το καλό χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, που είναι ακριβές και με καλή αίσθηση, είναι αποτελεσματική. Μια ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές εξαφανίζεται μόλις ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα αρχίσει να πλησιάζει τις 2.000 στροφές, όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 20,4 kgm ( σταθερά από 2.000 ως 3.000 στροφές). Από εκείνο το σημείο και μετά ο κινητήρας έχει καλή απόκριση στις εντολές του οδηγού και επιταχύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο. Η κατανάλωση είναι πολύ λογική για το μέγεθος και την ισχύ του αυτοκινήτου, πέφτοντας -με απλώς προσεκτική, αλλά όχι αργή οδήγηση- ακόμα και στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από τα 7 σ' έναν επαρχιακό δρόμο (όπως έχουμε τονίσει κι άλλες φορές, στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση των SUV/crossover εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα, γιατί στις υψηλές ταχύτητες παίζει πολύ πιο σημαντικό ρόλο η αεροδυναμική, η οποία δεν είναι το ίδιο καλή σ' αυτά τα αμαξώματα σε σχέση με τα σεντάν και χάτσμπακ). Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 126 g/km, επιτρέποντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας. Σημαντικό στοιχείο επίσης σε ό,τι αφορά την οικονομική πλευρά της χρήσης του αυτοκινήτου είναι ότι χρειάζεται σέρβις κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα, ενώ ο μικρός κυβισμός του κινητήρα εξασφαλίζει και χαμηλό τεκμήριο.

Οδηγώντας
Η δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Skoda στο στήσιμο του Kamiq είναι πολύ καλή. Προσφέροντας μια αρκετά καλή ποιότητα κύλισης με τα δεδομένα της κατηγορίας, δεν είναι ίσως το κορυφαίο μικρό crossover σε άνεση, είναι όμως απολύτως αποδεκτό σ' αυτόν τον τομέα και είναι σίγουρο ότι δεν θα κουράσει σε ένα ταξίδι, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πραγματικά πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Απολύτως προβλέψιμο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, είναι σταθερό στις ευθείες κι έχει καλό κράτημα στις στροφές, ενώ το αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι του διευκολύνει τον οδηγό στον έλεγχό του. Με λογικές κλίσεις στις στροφές για υπερυψωμένο αυτοκίνητο, αντιδρά προοδευτικά κάτω από όλες τις συνθήκες και δεν αγχώνει ποτέ τον οδηγό. Τα καλά φρένα του ενισχύουν ακόμα περισσότερο την σιγουριά που προσφέρει στον οδηγό. Προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι είναι ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Χώροι
- Καλός κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Προσεγμένη ποιότητα
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Σέρβις κάθε 2 χρόνια
KATA
- Θήκες με κάπως άβολο σχήμα στις εμπρός πόρτες
Ισορροπία ανάμεσα σε καλή οδική συμπεριφορά και άνεση και ικανοποιητικές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση
Συμπέρασμα
Το είχαμε τονίσει μετά την πρώτη δοκιμή του Kamiq όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το πόσο καλό αυτοκίνητο είναι. Και αυτό αποδεικνύεται με τον καλύτερο τρόπο τώρα, που μετά από μία σχεδιαστική ανανέωση η οποία δεν άλλαξε σε κάτι τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά, εξακολουθεί μετά από 3 χρόνια να είναι με τα σημερινά δεδομένα ένα πολύ καλό μικρό crossover, που ταιριάζει μάλιστα γάντι στην ελληνική πραγματικότητα. Έχει καλούς χώρους, προσεγμένη ποιότητα και πλήρη εξοπλισμό, είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο και είναι ανταγωνιστικό οικονομικά και στην αγορά, και στη χρήση. Ό,τι πρέπει για μια οικογένεια...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP