ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Honda HR-V

Με τη Honda στο Ναύπλιο         ..:: Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016 ::..


Η Honda επιστρέφει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου στην ελληνική αγορά με ένα πολύ γνωστό όνομα, το HR-V, η πρώτη γενιά του οποίου είχε γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στη χώρα μας στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Το νέο HR-V παρουσιάστηκε επίσημα από την αντιπροσωπεία στους εκπροσώπους του Τύπου σε μία εκδήλωση που περιλάμβανε και την οδήγηση του αυτοκινήτου μέχρι το Ναύπλιο και είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις του δικτύου της Honda. Οι τιμές του ξεκινούν από 23.100 ευρώ χωρίς απόσυρση (21.670 ευρώ με απόσυρση) για το βενζινοκίνητο 1.5, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, όπως συνηθίζει η Honda, ο οποίος περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα (CTBA), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα start-stop, τα γνωστά πίσω καθίσματα με «ανάποδη αναδίπλωση» (magic seats) της Honda κλπ., ενώ χωρίς έξτρα χρέωση προσφέρεται το μεταλλικό χρώμα και 2 χρόνια επέκταση εγγύησης επιπλέον της τριετούς εργοστασιακής. Οι τιμές για τα ντίζελ ξεκινούν από 27.100 ευρώ χωρίς απόσυρση (25.670 ευρώ με απόσυρση).


Η πρώτη γενιά του HR-V ήταν ένα αρκετά πετυχημένο αυτοκίνητο, σε μια εποχή μάλιστα που τα μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου ήταν λιγότερο δημοφιλή από ότι σήμερα, με τους περισσότερους αγοραστές να στρέφονται προς μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Στις μέρες μας, με την στροφή που υπάρχει πανευρωπαϊκά προς μικρότερα αυτοκίνητα, η συγκεκριμένη κατηγορία είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες, οπότε η επιστροφή της Honda σ' αυτήν είναι απολύτως δικαιολογημένη, με δεδομένη και τη σχετική εμπειρία που είχε η ιαπωνική εταιρεία. Σε αντίθεση με το πρώτο ομώνυμο μοντέλο, το νέο HR-V ακολουθεί τη μόδα της εποχής και απομακρύνεται κάπως από τη φιλοσοφία των εκτός δρόμου, συνδυάζοντας το στιλ του "SUV" με στοιχεία από την αισθητική των κουπέ και εγκαταλείποντας την τετρακίνηση προς όφελος της μπροστινής κίνησης (τουλάχιστον στην ευρωπαϊκή αγορά). Μ' ένα αρκετά ποιοτικό, όσο και λειτουργικό εσωτερικό, το νέο HR-V προσφέρει χώρους αντίστοιχους με αυτούς ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, με πολύ καλό χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 400 λίτρα (ή τα 453 με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση). Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του αμαξώματος επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των γνωστών καθισμάτων "magic seats" της Honda, που εκτός από τη συνηθισμένη αναδίπλωση της πλάτης προσφέρουν και αναδίπλωση της έδρας τους προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους.

Το HR-V είναι διαθέσιμο με το νέο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.5 i-VTEC της Honda, που αποδίδει 130 ίππους, όπως επίσης και με τον ντίζελ 1.6 με τους 120 ίππους, που συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι επίσης διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Χαρακτηριστικό της προσεκτικής δουλειάς που έγινε στην κατασκευή του αμαξώματος με υλικά υψηλής αντοχής για τη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι το HR-V είναι ελαφρύτερο από το Civic! Οι επιδόσεις που αναφέρει η εταιρεία για το αυτοκίνητο είναι επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,7'' για το βενζινοκίνητο και σε 10'' για το ντίζελ, με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι και στις δύο περιπτώσεις 192 χλμ./ώρα. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ και στους δύο άξονες χρησιμοποιούνται αμορτισέρ με προσαρμογή στο εύρος ταλάντωσης (Amplitude Reactive Damper - ARD), τα οποία διαθέτουν δυο έμβολα, που εξασφαλίζουν περιορισμένη απόσβεση στις μικρές ανωμαλίες (οπότε ενεργοποιείται μόνο το ένα έμβολο) και ισχυρότερη απόσβεση σε μεγάλες διαδρομές συμπίεσης-αποσυμπίεσης του αμορτισέρ (με ενεργοποίηση και των δύο εμβολών), όπως π.χ. στις στροφές, για να περιορίζονται οι κλίσεις και να βελτιώνεται το κράτημα. Επίσης, όπως και στο νέο Jazz, εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων). Και φυσικά για το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμος (ανάλογα με την έκδοση) ένας μεγάλος αριθμός οδηγικών βοηθημάτων και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Τέλος, υπάρχει (στάνταρ ή προαιρετικό, ανάλογα με την έκδοση) και το σύστημα επικοινωνίας/ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Honda Connect, με δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, προεγκατεστημένες εφαρμογές και ενσωμάτωση του συστήματος πλοήγησης.




Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις του HR-V, βενζινοκίνητη και ντίζελ, και να αποκτήσουμε έτσι μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα για το νέο μοντέλο. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η διαφορά τους είναι εμφανής στα παραδοσιακά χαρακτηριστικά τους, με τον ντίζελ να έχει σχεδόν διπλάσια ροπή (είναι άλλωστε και τούρμπο, ενώ ο βενζινοκινητήρας είναι ατμοσφαιρικός), η οποία αποδίδεται χαμηλά, και τον βενζινοκινητήρα να είναι πολύ πιο εύστροφος και με πολύ μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών (η «κόκκινη» περιοχή άλλωστε αρχίζει στις... 7.000 στροφές, κάτι που είχαμε πολύ καιρό να δούμε σε βενζινοκινητήρα). Το πλεονέκτημα του χαμηλότερου θορύβου που θεωρητικά έχουν οι βενζινοκινητήρες, εδώ δεν είναι τόσο εμφανές, γιατί και ο i-VTEC του HR-V έχει θόρυβο που ακούγεται. Είναι προφανές ότι σε μια ήρεμη διαδρομή ο ντίζελ υπερέχει με την ελαστικότητα και τη ροπή του, επιτρέποντας πιο ξεκούραστη οδήγηση με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ ο βενζινοκινητήρας θα ικανοποιήσει αυτούς που απολαμβάνουν περισσότερο την οδήγηση, πιέζοντας παραπάνω το αυτοκίνητο, χάρη στην ευστροφία του και την δύναμη που αποδίδει ψηλά. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια, όπως περιμέναμε από τη Honda. Σε επίπεδο κατανάλωσης φυσικά υπερέχει ο ντίζελ, με τη μέση τιμή της διαδρομής μας να είναι 5,6 λίτρα/100 χλμ. με αρκετά γρήγορη οδήγηση, ενώ ο βενζινοκινητήρας, αν και αρκετά οικονομικός, έκαψε περίπου 1,5 λίτρο παραπάνω. Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, έχει καλό κράτημα και δεν υποστρέφει υπερβολικά παρά το αυξημένο ύψος του, είναι προοδευτικό στις αντιδράσεις του και ελέγχεται εύκολα ακόμα και όταν πιεστεί αρκετά. Το τιμόνι έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, που δε συμβαδίζει 100% με το σπορ χαρακτήρα που θέλει να δώσει η εταιρεία στο αυτοκίνητο, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει ότι θα δημιουργήσει κάποια ενόχληση η ανασφάλεια. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά αν και με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, ενώ η άνεση είναι απλώς ικανοποιητική με τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς να ξεχωρίζει. Η συνολική εικόνα είναι θετική, αφού το αυτοκίνητο είναι αρκετά ποιοτικό και συνδυάζει μια πολύ καλή λειτουργικότητα με καλά οδικά χαρακτηριστικά και δυνατούς κινητήρες χωρίς πολλά «κυβικά».
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP