Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις του HR-V, βενζινοκίνητη και ντίζελ, και να αποκτήσουμε έτσι μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα για το νέο μοντέλο. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η διαφορά τους είναι εμφανής στα παραδοσιακά χαρακτηριστικά τους, με τον ντίζελ να έχει σχεδόν διπλάσια ροπή (είναι άλλωστε και τούρμπο, ενώ ο βενζινοκινητήρας είναι ατμοσφαιρικός), η οποία αποδίδεται χαμηλά, και τον βενζινοκινητήρα να είναι πολύ πιο εύστροφος και με πολύ μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών (η «κόκκινη» περιοχή άλλωστε αρχίζει στις... 7.000 στροφές, κάτι που είχαμε πολύ καιρό να δούμε σε βενζινοκινητήρα). Το πλεονέκτημα του χαμηλότερου θορύβου που θεωρητικά έχουν οι βενζινοκινητήρες, εδώ δεν είναι τόσο εμφανές, γιατί και ο i-VTEC του HR-V έχει θόρυβο που ακούγεται. Είναι προφανές ότι σε μια ήρεμη διαδρομή ο ντίζελ υπερέχει με την ελαστικότητα και τη ροπή του, επιτρέποντας πιο ξεκούραστη οδήγηση με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ ο βενζινοκινητήρας θα ικανοποιήσει αυτούς που απολαμβάνουν περισσότερο την οδήγηση, πιέζοντας παραπάνω το αυτοκίνητο, χάρη στην ευστροφία του και την δύναμη που αποδίδει ψηλά. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια, όπως περιμέναμε από τη Honda. Σε επίπεδο κατανάλωσης φυσικά υπερέχει ο ντίζελ, με τη μέση τιμή της διαδρομής μας να είναι 5,6 λίτρα/100 χλμ. με αρκετά γρήγορη οδήγηση, ενώ ο βενζινοκινητήρας, αν και αρκετά οικονομικός, έκαψε περίπου 1,5 λίτρο παραπάνω. Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, έχει καλό κράτημα και δεν υποστρέφει υπερβολικά παρά το αυξημένο ύψος του, είναι προοδευτικό στις αντιδράσεις του και ελέγχεται εύκολα ακόμα και όταν πιεστεί αρκετά. Το τιμόνι έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, που δε συμβαδίζει 100% με το σπορ χαρακτήρα που θέλει να δώσει η εταιρεία στο αυτοκίνητο, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει ότι θα δημιουργήσει κάποια ενόχληση η ανασφάλεια. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά αν και με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, ενώ η άνεση είναι απλώς ικανοποιητική με τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς να ξεχωρίζει. Η συνολική εικόνα είναι θετική, αφού το αυτοκίνητο είναι αρκετά ποιοτικό και συνδυάζει μια πολύ καλή λειτουργικότητα με καλά οδικά χαρακτηριστικά και δυνατούς κινητήρες χωρίς πολλά «κυβικά». Πάνος Φιλιππακόπουλος
|