ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Audi A4

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 03 Φεβρουαρίου 2016 ::..


Την επίσημη πρεμιέρα στην ελληνική αγορά του νέου Audi A4, που παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης, σηματοδοτεί η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία της μάρκας στο Τατόι. Η νέα γενιά του εμβληματικού μοντέλου της Audi, του πιο αναγνωρίσιμου στη γκάμα της, δεν δείχνει ίσως αισθητικά πολύ διαφοροποιημένη από την προηγούμενη, έχει υποστεί όμως μεγάλη τεχνολογική εξέλιξη και είναι ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε βενζινοκίνητες και ντίζελ εκδόσεις, με τιμές που ξεκινούν (υπενθυμίζουμε, με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών) από τα 32.500 ευρώ χωρίς απόσυρση (31.540 με απόσυρση) για το 1.4 TFSI με πολύ εντυπωσιακά εξοπλισμό (στην αντιπροσωπεία τονίζουν ότι είναι ο καλύτερος εξοπλισμός στην κατηγορία), που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, 7 αερόσακους, προβολείς με ξένον, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με θύρες Aux και SDXC, θύρα USB για φόρτιση, σύστημα star-stop και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. κλπ. Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από τα 41.400 ευρώ χωρίς απόσυρση (38.600 με απόσυρση) για το 2λιτρο TDI των 150 ίππων, το οποίο έχει και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στη γκάμα (99 g/km CO2), που αντιστοιχούν σε τέλη κυκλοφορίας μόλις 89 ευρώ.


Με μία μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, το νέο A4 έχει μήκος 4,73 μέτρα και μεταξόνιο 2,82 μέτρα, προσφέροντας αυξημένους χώρους σε σχέση με το προηγούμενο, που είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Σημαντικό στοιχείο της αναβαθμισμένης τεχνολογίας του αμαξώματος είναι ο κορυφαίος συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης, μόλις 0,23 (0,26 για το στέισον Avant), αλλά και το γεγονός ότι σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο το βάρος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί μέχρι και κατά 120 κιλά (ανάλογα με την έκδοση), χάρη σε νέες μεθόδους κατασκευής και χρήση ελαφρών υλικών και ιδιαίτερα αλουμίνιου. Οι μεγάλοι χώροι επιβατών συμπληρώνονται από έναν εξαιρετικό χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 505 λίτρα. Το αυτοκίνητο, που είναι προσθιοκίνητο με ορισμένες τετρακίνητες εκδόσεις, προσφέρεται με δύο βενζινοκινητήρες τούρμπο (TFSI), τον 1.4 με 150 ίππους και τον 2λιτρο με 252 ίππους (σε συνδυασμό με τετρακίνηση "quattro"), όπως και με ένα 2λιτρο ντίζελ σε εκδόσεις 150 και 190 ίππων (ο τελευταίος διατίθεται και με τετρακίνηση "quattro"). Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι το στάνταρ χειροκίνητο των 6 ταχυτήτων, το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic με 7 ταχύτητες κι ένα αυτόματο tiptronic με 8 ταχύτητες. Οι αναρτήσεις είναι με σύστημα πέντε συνδέσμων εμπρός-πίσω, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και σύστημα ρυθμιζόμενης απόσβεσης.

Σημαντική αναβάθμιση έχει γίνει στον εξοπλισμό, καθώς στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα σε δύο γενιές ενός μοντέλου υπάρχει σημαντική εξέλιξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά και προστίθενται συνεχώς νέα συστήματα ασφαλείας, αλλά και νέα συστήματα επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στο νέο A4 υπάρχει διαθέσιμο π.χ. ενεργό cruise control με λειτουργία Stop@Go, με το οποίο το αυτοκίνητο παρακολουθεί αυτόματα τη ροή της κυκλοφορίας σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος, σύστημα για υποβοήθηση παρκαρίσματος με έλεγχο για πίσω διασταυρούμενο όχημα, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κίνησης κι ένα σωρό ακόμα οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, καθώς επίσης και ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε συστήματα συνδεσιμότητας και πληροφόρησης. Διαθέσιμος προαιρετικά θα είναι και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη υψηλής ανάλυσης LCD 12,3''. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής και υλικών το αυτοκίνητο είναι κορυφαίο, ενώ χαρακτηριστικό δείγμα των εξελίξεων της εποχής μας στα αυτοκίνητα είναι η μεγάλη οθόνη επιπέδου tablet που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.




Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση 1,4 TFSI με τους 150 ίππους. Η πρώτη εντύπωση με την είσοδο στο αυτοκίνητο είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής, ενώ από τα πρώτα κιόλας μέτρα μετακίνησης με αυτό εντυπωσιάζεσαι από την εξαιρετική ηχομόνωση και την πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης. Ο κινητήρας είναι παλιός μας γνώριμος και χάρη στη μεγάλη ροπή που εξασφαλίζει το τούρμπο (σταθερά από τις 1.500 ως τις 3.500 στροφές), προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'') εξασφαλίζοντας την ασφάλεια που απαιτείται στα προσπεράσματα. Το χειροκίνητο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, είναι πολύ καλό σε ακρίβεια και αίσθηση, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε και για την αίσθηση του τιμονιού, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ (εκτός αν επιλέξει κανείς το προαιρετικό σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης -στάνταρ στις πιο ακριβές εκδόσεις- οπότε έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της υποβοήθησης). Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή ακόμα και στην προσθιοκίνητη έκδοση, απολύτως προβλέψιμη και χωρίς εκπλήξεις, ενώ πολύ υψηλού επιπέδου είναι και τα φρένα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP