ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Toyota Auris - 1.2 T

Η επιστροφή της βενζίνης         ..:: Σαββάτο, 16 Ιανουαρίου 2016 ::..
Το ανανεωμένο Auris με το νέο τούρμπο κινητήρα των 1,2 λίτρων «χτίζει» εκ νέου την εικόνα του ολοκληρωμένου ιαπωνικού οικογενειακού αυτοκινήτου, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς για "downsizing" αυτοκινήτων και κινητήρων, χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, τη λειτουργικότητα και τις επιδόσεις

Δεν αποτελεί είδηση πως το Auris αντιπροσωπεύει την πρόκληση της Toyota στην αγορά των οικογενειακών χάτσμπακ της μικρομεσαίας κατηγορίας. Συνολικά τα χαρακτηριστικά του αντανακλούν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών της δύσκολης κατηγορίας C. Η προσφορά και η διαφύλαξη των βασικών αξιών (ποιότητα, τεχνολογία και οδηγική ευκολία) που αναγνώρισαν και εξακολουθούν να διατηρούν στην αφρόκρεμα τον αυτοκινητικό κολοσσό της Ιαπωνίας, δεν είναι διαπραγματεύσιμη ούτε στο Auris. Εξωτερικά, το ιαπωνικό μοντέλο είναι καλοσχεδιασμένο και σύγχρονο, χωρίς όμως να κάνει τη διαφορά. Εξωτερικά δεν υπάρχουν διαφορές που να υποδεικνύουν πως πρόκειται για τη νέα έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Με την ανανέωση του μοντέλου οι αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης είναι σημαντικές, με τον εμπρός προφυλακτήρα να αποκτά κατάλληλη σχεδίαση ώστε να τονίζεται το πλάτος του αμαξώματος. Πίσω, οι ανακλαστήρες έχουν μεταφερθεί στα άκρα του προφυλακτήρα για τον ίδιο λόγο. Οι νέοι προφυλακτήρες έχουν αυξήσει το μήκος του Auris κατά 5,5 εκατοστά, ενώ τα νέα πίσω φώτα χρησιμοποιούν λάμπες LED.

Εσωτερικό
Το αυτοκίνητο διαθέτει καλούς χώρους για τέσσερα άτομα, χωρίς να είναι όμως κορυφαίο στην κατηγορία, με επαρκή χώρο για τα γόνατα των πίσω και ακόμα περισσότερο «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους, λόγω του ψηλού σχήματος του αμαξώματος, κάτι που επίσης διευκολύνει την καλή εκμετάλλευση των χώρων. Τα 355 λίτρα στο χώρο αποσκευών ικανοποιούν χωρίς να συγκαταλέγονται στην πρώτη γραμμή της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στην καμπίνα τα υλικά που επιλέχτηκαν δίνουν ποιοτική εικόνα. Η ιδιαίτερη σχεδιαστικά κεντρική κονσόλα έχει τα καλά της σημεία (φέρνει τον επιλογέα σε εξαιρετική θέση), αλλά έχει και τα αρνητικά της (περιορίζει πολύ τους χώρους για μικροπράγματα). Τη διαφορά πλέον μετά την ανανέωση κάνουν λεπτομέρειες, όπως οι πλευρικοί αεραγωγοί του ταμπλό με την πεντάκτινη διαμόρφωση και η επίπεδη κονσόλα γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη 4,2'', ενώ στροφόμετρο και ταχύμετρο εσωκλείονται σε τρισδιάστατα πλαίσια. Τα πλήκτρα που πλαισιώνουν την οθόνη αφής 7'' του συστήματος Toyota Touch ΙΙ στο κέντρο του ταμπλό λειτουργούν κι αυτά με την αφή. Μεγάλη προσπάθεια έγινε για αναβάθμιση της συνολικής άνεσης όπως και της ηχομόνωσης, έτσι ώστε να μπορεί να συγκριθεί με αυτοκίνητα της επόμενης κλάσης. Σε μεγάλο μέρος του ταμπλό χρησιμοποιούνται μαλακά πλαστικά που κάνουν τη διαφορά. Η κορυφαία συναρμογή τους πρέπει να θεωρείται δεδομένη, όπως επίσης και η τακτοποιημένη και εύκολη εργονομία. Το Auris 1.2T τιμάται στη βασική έκδοση 19.100 ευρώ (18.140 ευρώ με απόσυρση), πιστό και εδώ στην παράδοση της ελαφρώς «τσιμπημένης» τιμής αγοράς, παρά τον πλούσιο εξοπλισμό. Σημειώστε, 7 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, ηλεκτρικές κλειδαριές και ηχοσύστημα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και πολλά άλλα από την εισαγωγική έκδοση.


Το προφίλ των αγοραστών επιβάλει κλασικές γραμμές στο εσωτερικό, ωστόσο στην επιλογή των υλικών, τη συναρμολόγηση και την εργονομία, όλα καλά

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1,2 λίτρων του Auris αποδίδει 116 ίππους και κάτι λιγότερο από 19 kgm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Η σχέση συμπίεσης είναι 10:1. Διαθέτει, ως είθισται, σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Η Toyota ενσωμάτωσε την μεταβολή χρονισμού με υστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής σε έναν τυπικό κινητήρα κύκλου Otto. Έτσι ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά φορτία με κύκλο Atkinson και σε κανονικά/υψηλά φορτία με κύκλο Otto. Η εταιρεία έχει πείρα από τον κύκλο λειτουργίας Atkinson, που χρησιμοποιεί στους κινητήρες βενζίνης των υβριδικών της μοντέλων. Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι η πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών με εξαιρετικά πολιτισμένη, ήσυχη λειτουργία, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς να γίνεται άμεσα αντιληπτή η ύπαρξη του τούρμπο. Είναι τέτοια η γραμμικότητα, που πρέπει να επιβεβαιώσεις αν πρόκειται για σύνολο με υπερτροφοδότη ή ένα εύστροφο ατμοσφαιρικό. Σου δίνει την εντύπωση, πως πρόκειται για έναν κινητήρα με μεγαλύτερη χωρητικότητα, τοποθετημένο μάλιστα σε αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού. Στις πολύ χαμηλές στροφές, το σύνολο δείχνει κάπως ράθυμο, αλλά μετά τις 1.500 σ.α.λ. διαθέτει δύναμη μέχρι και τον κόφτη στροφών. Οι μακριές σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου με τον πολύ θετικό επιλογέα, δεν κολακεύουν ιδιαίτερα τις ρεπρίζ, που πάντως είναι μακράν καλύτερες του ατμοσφαιρικού Auris 1.33 που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,8 λίτρα ανά 100 χλμ., σε μικτή χρήση.

Οδηγώντας
Από την Toyota έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στο κομμάτι της ηχομόνωσης, κυρίως σε ό,τι προέρχεται κάτω από το αυτοκίνητο. Δεν ακούς ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς και αυτό σε βάζει σε μια άλλη διάθεση, σχετικά με ότι γνώριζες έως σήμερα για τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Δεν διαφωνεί κανείς πως η «επικοινωνία» με τον οδηγό και σε αυτή την έκδοση του Auris δεν έχει τον πρώτο λόγο, μιας και οι προτεραιότητες είναι άλλες, ωστόσο, δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως πρόκειται για την πιο «νεανική» εκτέλεση των τελευταίων ετών για τη φίρμα. Ταξιδεύει πλέον χωρίς να αγκομαχά και κυρίως, με μια αξιοπρόσεκτη ποιότητα κύλισης και άνεση από τη ρύθμιση της ανάρτησης, που αναμένεται να επιβραβεύσει κάθε οικογενειάρχης. Η φιλικότητα χρήσης είναι δεδομένη. Δύσκολα θα έρθεις σε δύσκολη θέση πίσω από το τιμόνι του. Η οδική συμπεριφορά δεν ξεφεύγει από τους χαρακτηρισμούς «προβλέψιμη» και «προοδευτική», γεγονός το οποίο θα τοποθετήσει πολλούς οδηγούς διαφορετικού φύλου και ηλικίας στο εμπρός αριστερό κάθισμα. Οι τεχνικοί της εταιρείας τοποθέτησαν διπλά ψαλίδια στην πίσω διάταξη της ανάρτησης, ρύθμισαν εκ νέου αμορτισέρ και ελατήρια, έκαναν μικροεπεμβάσεις στο ηλεκτρικό τιμόνι (έχει τώρα πιο σαφή αίσθηση), στους ελαστικούς συνδέσμους και τις αντιστρεπτικές της ανάρτησης και πρόσεξαν ιδιαίτερα την ηχομόνωση.

Η ενεργητική ασφάλεια έχει αποκτήσει πολλούς πόντους χάρη στο έξυπνο σύστημα Toyota Safety Sense το οποίο είναι υπεύθυνο για μια σειρά επιμέρους λειτουργίες στο αυτοκίνητο (αποτελείται από τέσσερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας). Πρακτικά, το Auris απέκτησε τη δύναμη και τη ροπή ώστε να κινείται πιο ζωντανά σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις καμπές είναι υπαρκτές αν πιέσεις συνειδητά, ωστόσο, η διαδικασία ολοκληρώνεται χωρίς συνέπειες, παρότι το «οδηγείν» δεν βρίσκεται για άλλη μια φορά ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων και αυτού του Auris. Η άνεση και η ασφάλεια έχουν βελτιωθεί περαιτέρω και αυτό είναι το ζητούμενο. Το αυτοκίνητο έχει αποκτήσει τη ζωντάνια που του έλειπε και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά σε ό,τι θετικό επέφερε ο νέος κινητήρας. Αλλά και σε επίπεδο συμπεριφοράς, κάτι που αντιλαμβάνεσαι όταν ρίξεις με φόρα το Auris στη στροφή, διαπιστώνοντας πως ακολουθεί την πορεία του σαν να μην συνέβη τίποτα. Ακολουθεί την τροχιά και συνεχίζει. Αποδοτικά αλλά χωρίς καλή αίσθηση τα φρένα του. Αρχικά νομίζεις πως δεν αρκούν, ανεβαίνοντας στο πεντάλ, όμως, έχεις τη σωστή απόκριση.

YΠEP
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα κύλισης
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Μεταπώληση

KATA
- «Αλμυρή» τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης

Με ευρωπαϊκά οδικά χαρακτηριστικά, ωριμότητα που εκπλήσσει ευχάριστα στο δρόμο και, επιτέλους, υπερτροφοδοτούμενη ροπή για τις δυσκολίες


Συμπέρασμα
Το Auris έκανε ένα σημαντικό άνοιγμα στο κοινό, καθιστώντας περισσότερο ολοκληρωμένο το πακέτο που προσφέρει η Toyota στη μικρομεσαία κατηγορία, ελέω και δυσβάστακτου ανταγωνισμού. Δεν ανήκει στη σχολή του εντυπωσιασμού, συγκαταλέγεται όμως σε εκείνη της ουσίας. Τα χαρίσματά του στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι κρυφά και πρόκειται να ανακαλυφθούν με την πάροδο του χρόνου, όπως συνήθως συμβαίνει με τα μοντέλα της Toyota. Αυτή η έκδοση μπορεί πλέον να επιλεγεί και από πιο νέους ηλικιακά, συγκριτικά με το παραδοσιακό συντηρητικό κοινό του μικρομεσαίου Auris.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.toyota.gr


  UP