ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Honda Jazz

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015 ::..


Η τρίτη γενιά του Jazz, που παρουσιάστηκε φέτος στη Γενεύη, έφτασε και στην Ελλάδα και η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίασή της σηματοδοτεί την έναρξη διάθεσης του μοντέλου στην ελληνική αγορά. Συνεχίζοντας την πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας της Honda, το αυτοκίνητο διατίθεται με πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού, χωρίς έξτρα χρεώσεις για τα μεταλλικά χρώματα και με διετή επέκταση εγγύησης μετά την τριετή εργοστασιακή. Οι τιμές ξεκινούν από 16.990 ευρώ χωρίς απόσυρση (16.030 με απόσυρση) για τη βασική έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Σ' αυτήν την τιμή ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα City-Brake Αctive με αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή ατυχημάτων με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη (λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 32 χλμ./ώρα), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB (συμβατή με iPod) και Aux, σύστημα start-stop και φυσικά τα περίφημα πίσω καθίσματα Magic Seats της Honda στα οποία αναδιπλώνεται και το οριζόντιο τμήμα προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους.


Το Jazz ήταν πάντα ένα ιδιαίτερα πρακτικό και εύχρηστο αυτοκίνητο που είχε πολύ θετική αντιμετώπιση από τον ειδικό Τύπο, στη χώρα μας άλλωστε η προηγούμενη γενιά του είχε αναδειχθεί «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» όταν άρχισε η διάθεσή του στην ελληνική αγορά. Το νέο μοντέλο φιλοδοξεί να ενισχύσει αυτήν την εικόνα, καθώς προσφέρει την ίδια φιλοσοφία πρακτικότητας και ευελιξίας, με ακόμα μεγαλύτερους χώρους, μικρότερο βάρος και χαμηλότερη κατανάλωση, ποιοτική κατασκευή και εντυπωσιακά πλούσιο εξοπλισμό για μικρό αυτοκίνητο. Η σχεδίαση του κινείται πάνω στην ίδια λογική του «1,5 όγκου» (κάτι ανάμεσα σε πολυμορφικό και χάτσμπακ), με πιο σύγχρονες γραμμές φυσικά και ένα προσοχή στην λεπτομέρεια για ενίσχυση της ορατότητας και της προστασίας από μικροχτυπήματα. Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος αυξημένο κατά 9,5 εκατοστά και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 3 εκατοστά, ενώ ακόμα μεγαλύτερος από πριν είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 354 λίτρα, χωρητικότητα μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα έχει επιτρέψει μία εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων στο πίσω μέρος, είτε εμπρός από τα πίσω καθίσματα όταν αναδιπλώνονται προς τα πάνω, είτε του χώρου αποσκευών όταν αναδιπλώνονται όλα τα καθίσματα.

Το νέο Jazz διατίθεται σε μία μόνο έκδοση από πλευράς κινητήρα. Πρόκειται για το νέο βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC (χωρητικότητα 1.318 κ.εκ.) που αποδίδει 102 ίππους. Ένα σύγχρονο κινητήρα υψηλής τεχνολογίας, με υψηλή σχέση συμπίεσης (13,5:1), που λειτουργεί -ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης- με τροποποιημένο κύκλο λειτουργίας Atkinson (γνωστό από τη χρήση του σε πολλά υβριδικά αυτοκίνητα) για χαμηλή κατανάλωση ή με τον κλασικό κύκλο λειτουργίας Otto όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς. Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού που διαθέτει, μεταβάλλει το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, όπως και επίσης και το βύθισμα και τη διάρκεια του ανοίγματός τους. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, με νέο μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων και μικρότερο μέγεθος και βάρος ή με ένα αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα λειτουργίας με 7 σταθερές σχέσεις και υποστηρίζει την λειτουργία start-stop, κάτι όχι συνηθισμένο σε κιβώτια CVT. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα «υποβοήθησης ευκινησίας» (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων).




Η παρουσίαση περιλάμβανε και οδήγηση του αυτοκινήτου και στην περίπτωση μας είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Και αρχίζουμε απ' αυτό γιατί πρόκειται πράγματι για ένα εξαιρετικό κιβώτιο, με επιλογέα επιπέδου σχεδόν joystick, που εντυπωσιάζει με την ακρίβεια της λειτουργίας του και την αίσθηση που προσφέρει στο κούμπωμα των ταχυτήτων. Ο κινητήρας, που είναι ατμοσφαιρικός, προφανώς δεν έχει τη δύναμη που προσφέρουν οι κινητήρες τούρμπο (η μέγιστη ροπή του είναι 12,5 kgm στις 5.000 στροφές), παρουσιάζει μια μικρή έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές, έχει όμως πολύ καλή ευστροφία και η μέγιστη ισχύς του είναι εύκολα διαθέσιμη όταν χρειαστεί σ' ένα προσπέρασμα, το οποίο γίνεται με απόλυτη ασφάλεια. Απλώς όσο πλησιάζει προς το όριο των στροφών αυξάνεται μοιραία και ο θόρυβός του. Από την άλλη πλευρά η οικονομία του είναι εντυπωσιακή και η διαδρομή μας, που περιλάμβανε οδήγηση μέσα στην πόλη με αρκετή κίνηση, στην Αττική οδό και στην παραλιακή Αθηνών-Σουνίου, έγινε με μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ. (με δύο άτομα στο αυτοκίνητο). Τιμή πραγματικά εντυπωσιακή για βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, που θυμίζει περισσότερο ντίζελ. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα και προβλέψιμες αντιδράσεις και η άνεση που προσφέρει είναι ικανοποιητική για μικρό αυτοκίνητο, αν και όχι κορυφαία. Περισσότερες λεπτομέρειες θα μπορούμε όμως να δώσουμε μετά την αναλυτική δοκιμή του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP