ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost - VW Passat 1.4 TSI

Από μεσοαστοί, προύχοντες...         ..:: Σαββάτο, 26 Σεπτεμβρίου 2015 ::..
Δυο μεσαία οικογενειακά με «βαριά» ονόματα μεταλλάσσονται, προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και παλεύουν μέχρι εσχάτων για την τελική επικράτηση, η οποία παραδόξως δεν εμπεριέχει πρωτίστως οικονομικό αντίκρισμα, αλλά ζήτημα γοήτρου

Πως αλλάζουν αλήθεια οι καιροί! Θυμάμαι να γράφω συγκριτικό τεστ μεταξύ Mondeo και Passat τουλάχιστον 15 χρόνια πριν, με το ενδιαφέρον κυριολεκτικά να χτυπά τότε κόκκινο, αφού και τα δυο αυτοκίνητα (για να μην πω ολόκληρη η μεσαία κατηγορία) ανθούσαν εμπορικά και έγραφαν σεβαστά νούμερα στις ταξινομήσεις. Σήμερα, στην Ελλάδα τέτοιου είδους προτάσεις υφίστανται για να τονίζουν την πληρότητα στη γκάμα των δυο εταιρειών, ή πολύ περισσότερο, να φορτίζουν με αυτοπεποίθηση (σε ρόλο εμψυχωτή) τους αγοραστές των μικρότερων αδελφών τους. Αλλά και στην Ευρώπη του 2015, η κατηγορία έχει χάσει έδαφος, προς όφελος των "crossovers", που έχουν γίνει μόδα. Τι απέμεινε λοιπόν στις μεσαίες λιμουζίνες, οι οποίες έχουν μεγαλώσει πλέον αρκετά; Δυο πράγματα. Αφενός να καταργήσουν ουσιαστικά με τη σειρά τους αυτοκίνητα κατηγορίας Ε, αφετέρου να υιοθετήσουν απτή (πειστική θα λέγαμε) πολυτέλεια και σύγχρονες τεχνολογίες, σίγουρα από το πάνω ράφι.

Εσωτερικά
Επιβιβάζεσαι στο επιβλητικό Mondeo. Μέσα στην προσεγμένη από κάθε άποψη καμπίνα, προσφέρει πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους, που φιλοξενούν άνετα ακόμα και μεγαλόσωμους επιβάτες. Αρκετά μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 458 λίτρα, με πρόσθετο πλεονέκτημα την ύπαρξη πίσω πόρτας, που διευκολύνει σημαντικά τη φόρτωση. Αντίστοιχα στο Passat οι χώροι επιβατών είναι ακόμη μεγαλύτεροι και μπορούν να φιλοξενήσουν με τη μέγιστη δυνατή άνεση ακόμη και... μπασκετμπολίστες. Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, φτάνοντας τα 586 λίτρα και υποσκελίζοντας καθαρά το Ford. Περιέργως, όμως, οι Γερμανοί δεν φρόντισαν να δημιουργήσουν αρκετούς ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, κάτι στο οποίο δεν ικανοποιεί ούτε το Mondeo, αφού οι χώροι για μικροπράγματα, είναι επιεικώς ικανοποιητικοί. Ψάχνεις πού να ακουμπήσεις χρήσιμα μικροαντικείμενα και δεν βρίσκεις τελικά το κατάλληλο σημείο. Επίσης, άλλη μια ένσταση που έχουμε για το Mondeo έχει να κάνει με τη δύσκολη εργονομία που παρέχουν τα μικρά πολλά κουμπιά στο τιμόνι. Δύσκολα θα τα συνηθίσεις και θα πρέπει να προηγηθεί εξάσκηση ακόμη και στην κεντρική κονσόλα για να ανακαλύψεις όλες τις δυνατές λειτουργίες. Το Passat εδώ επιλέγει μια πιο «γήινη» και συμβατή φόρμα, που συνηθίζεται ταχύτερα από μεγαλύτερο εύρος χρηστών.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών (μαλακά σε αφή στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό) και η συναρμογή τους είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου και στα δυο αυτοκίνητα, ενώ η θέση οδήγησης είναι καλύτερη στο Ford από ότι στο VW. Η τιμή του Mondeo στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων ξεκινάει από 24.065 ευρώ χωρίς απόσυρση (22.635 ευρώ με απόσυρση), με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με Hill Launch Assist, 9 αερόσακους (συμπεριλαμβανομένων 2 αερόσακων νέου τύπου στις ζώνες ασφαλείας των 2 πίσω εξωτερικών θέσεων), διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φώτων στροφής, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα Ford MyKey, ηχοσύστημα με USB & Ford SYNC, ζάντες αλουμινίου κλπ.

Η τιμή του Passat στην έκδοση με τον κινητήρα 1.4 TSI ACT ξεκινάει από 24.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.940 με απόσυρση) με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, hill holder και λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, 6 αερόσακους κι σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών (pre crash), σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης στην πόλη (City Emergency Braking) με αναγνώριση πεζών, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη και εξωτερικό από την πλευρά του οδηγού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5", MP3 player, Bluetooth, MirrorLink, θύρες AUX και USB και χειριστήρια στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, υπολογιστή ταξιδιού με έγχρωμη οθόνη 3,5", νέα γενιά συστήματος αυτόνομου παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση κλπ. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι υπάρχει στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου το σύστημα MirrorLink, που επιτρέπει την ενσωμάτωση εφαρμογών και λειτουργιών smartphones με Android (σύντομα και με iOS για iPhone) στο σύστημα ψυχαγωγίας του Passat, προβάλλοντας τις ενδείξεις τους στην οθόνη. Επιβεβαιώνεται, λοιπόν, πως δεν μένει τίποτα πλέον στους «γαλαζοαίματους» με τα βαριά εμβλήματα. Θυμηθείτε μόνο τί γράψαμε στην εισαγωγή...

Τα εσωτερικά και των δυο έχουν ποιοτικά μαλακά υλικά, κορυφαίο εξοπλισμό, αλλά και γενναίους χώρους επιβατών

Κινητήρες-κιβώτια
Ο 1.5 EcoBoost βενζίνης του Mondeo αποδίδει 160 ίππους και συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει μικρές διαδρομές, λογική κλιμάκωση και σαφές κούμπωμα. Αντίστοιχα καλό είναι και το ο κιβώτιο των 6 σχέσεων του Passat, που μας εξέπληξε ευχάριστα με το σαφές κούμπωμα, αλλά και τη σωστή κλιμάκωση στη διάταξη. Οι επιδόσεις που χαρίζει ο κινητήρας 1.5 στο Mondeo είναι καλές, γεγονός που ισχύει και για τον βενζινοκινητήρα 1.4 TSI των 150 ίππων του Passat, με το σύστημα ACT, το οποίο απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους κατά τη λειτουργία με χαμηλά φορτία μέχρι τις 4.000 στροφές. Το μεγάλο εύρος της μέγιστης ροπής στο VW (1.500-4.500 σ.α.λ.) εξασφαλίζει πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και δεν σε «κρεμάει» σχεδόν ποτέ. Ο κινητήρας του δείχνει πιο ψυχωμένος και εύστροφος από τον αντίστοιχο κινητήρα του Mondeo και δεν χρειάζεται να «τον πατήσεις στο λαιμό» προκειμένου να κινηθείς γρήγορα. Το σύνολο του Ford τροφοδοτεί την καμπίνα με περισσότερο θόρυβο, όταν φυσικά το πιέσεις προκειμένου να αποκομίσεις όλη την απόδοση. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, το Passat με το συγκεκριμένο σύστημα (ACT) παίρνει κεφάλι, αφού χρειάστηκε μόλις 8,2 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο στη δοκιμής έναντι 9,7 λίτρων του Mondeo. Σε γενικές γραμμές, τα δυο βενζινοκίνητα σύνολα υμνούν το downsizing (σε άλλες εποχές τα δυο λίτρα θα ήταν ο κανόνας), ικανοποιούν με τις δυνατότητές τους, έστω και αν υπολείπονται φυσιολογικά σε κατανάλωση σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα αδέλφια τους.

Οδηγώντας
Με αυτά τα αυτοκίνητα μετακινείστε σαν βασιλιάδες. Το Mondeo ανέβασε πολύ τον πήχη στα επίπεδα της απόκοσμης αίσθησης στην κύλιση, στο ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου, στην τελειοθηρική ηχομόνωση με ότι συμβαίνει από κάτω. Τόσο ώστε να αφήσει ένα σκαλί πιο πίσω τον μετρ του είδους μέχρι πρότινος, το Passat. Όχι πως το τελευταίο υστερεί, προς Θεού θα ακουστούμε αχάριστοι, είναι αθόρυβο, στιβαρό, upper class, αυστηρά Δυτικοευρωπαϊκό. Ωστόσο, το Ford λες και βάλθηκε να σε απομονώσει πλήρως από όποια κακοτεχνία ξέχασαν οι εργολάβοι στο οδόστρωμα. Θέλεις η φίμωση των θορύβων, θέλεις η κινηματική της ανάρτησης, όλο το πακέτο δείχνει ακόμα πιο «ψαγμένο» από το αντίστοιχο του VW. Εκεί που στην πραγματικότητα έχασε λίγο το νέας γενιάς Mondeo, είναι στο σπορτίφ χαρακτήρα, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι και το μπροστινό σύστημα παραμένουν άμεσα και ακριβή στο χειρισμό. Λογικό, αν αναλογιστούμε την αύξηση των διαστάσεων, του βάρους και την εξέλιξη της φιλοσοφίας στις παραμέτρους της άνεσης και της ασφάλειας. Οι στροφές αντιμετωπίζονται με μια εκνευριστική απάθεια με σημαία την ουδετερότητα. Έστω και αν όλα συμβαίνουν πολύ κάτω από σένα, η πορεία ακολουθείται πιστά χωρίς να παρεκκλίνει το μεγάλο Ford της τροχιάς του. Τα παραπάνω βέβαια δεν του στερούν την πρωτοκαθεδρία στον συγκεκριμένο τομέα απέναντι στο Passat. Στο τελευταίο, βιώνεις μια ευχάριστη εμπειρία μέσα σε ένα ποιοτικό, όσο και ασφαλές περιβάλλον. Ο χαρακτήρας του ως οικογενειακού μέσου μεταφοράς είναι προφανές ότι αποτέλεσε βασικό κριτήριο για το «στήσιμό» του, για προσφέρει ένα πολύ καλό συνδυασμό ασφάλειας, άνεσης και ευκολίας οδήγησης. Έχει, λοιπόν, πολύ καλή ποιότητα, υψηλού επιπέδου ηχομόνωση είναι και καλή αίσθηση από τα χειριστήρια. Σαφώς λιγότερο οδηγοκεντρικό από το Mondeo, με πιο «διαδικαστικό» σε πληροφόρηση τιμόνι, έχει καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικό και μεγαλοπρεπές πάτημά, τόσο που δεν είναι μακριά ο καιρός όπου οι λεπτές διαχωριστικές γραμμές με την Audi θα καταπατηθούν.


Στο δρόμο ο ανταγωνισμός για το ποιο παρέχει μεγαλύτερη άνεση είναι ανελέητος, ενώ η ασφάλεια είναι δεδομένη

Συμπέρασμα
Για να ανακηρύξεις νικητή στην προκειμένη περίπτωση είναι σαν να διυλίζεις τον κώνωπα. Σαφώς μιλάμε για δυο κορυφαία μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα που δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης, με την ποιότητα, την πολυτέλεια και την ασφάλεια που παρέχουν. Το Mondeo έκανε το μεγάλο βήμα προς την καθολική άνεση, έστω και με ένα μικρό τίμημα στον παραδοσιακά επικοινωνιακό χαρακτήρα του. Από την άλλη, το Passat εξισώνεται όσο περνά ο καιρός με την αύρα των «τεσσάρων κύκλων» στον όμιλο, μάλιστα σε κάθε επιμέρους τομέα. Κάτι που δεν μπορεί να σε αφήσει ασυγκίνητο. Θα του δώσουμε το χρίσμα με βραχεία κεφαλή, κυρίως γιατί δείχνει λίγο περισσότερο πολυτελές και πλούσιο, κάτι που στη συγκεκριμένη κατηγορία με τα σημερινά δεδομένα μετράει αρκετά.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ MONDEO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Σύστημα διεύθυνσης
- Αθόρυβη κύλιση
- Άνεση
- Τιμή βασικής έκδοσης

ΤΟ PASSAT ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Αντιληπτή ποιότητα-φινίρισμα
- Κατανάλωση καυσίμου
- Χώρους
- Εργονομία


  UP