ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Smart Fortwo - Coupe 71 HP

Πιστό στην εικόνα του         ..:: Τρίτη, 28 Ιουλίου 2015 ::..
Βελτιωμένο τεχνολογικά και λειτουργικά, με καλύτερους χώρους και με πλούσιο εξοπλισμό, το νέο smart εξακολουθεί να αποτελεί μία κατηγορία μόνο του, βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στον "lifestyle" χαρακτήρα του και την ασυναγώνιστη ευελιξία του στην πόλη

Αν και το διθέσιο smart στην ουσία παίζει χωρίς αντίπαλο, αποτελώντας μόνο του μία κατηγορία, η Mercedes δεν παραμελεί την προσπάθεια βελτίωσης των εσωτερικών χώρων σε κάθε νέα γενιά του, ώστε να διατηρείται ελκυστικό και από λειτουργικής πλευράς για όσους επιλεγούν αυτήν την λύση του διθέσιου μικροσκοπικού αυτοκινήτου πόλης. Το νέο smart εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault, που πάνω στην ίδια πλατφόρμα δημιούργησε το νέο Twingo. Με δεδομένο τον προορισμό του για χρήση στην πόλη και τις απαιτήσεις για καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του χώρου με τις μικρότερες δυνατές διαστάσεις, η εταιρεία επέλεξε την αρχιτεκτονική κινητήρας πίσω-κίνηση πίσω.

Εσωτερικό
Αν και το μήκος του αυτοκινήτου παρέμεινε στα 2,69 μ, οι χώροι που προσφέρει για τους δυο επιβάτες του είναι ακόμα πιο άνετοι, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει πλέον τα 260 λίτρα. Χωρητικότητα πολύ καλή για μίνι αυτοκίνητο και σίγουρα απολύτως επαρκής για να μεταφέρει κανείς τα εβδομαδιαία ψώνια του σούπερ μάρκετ. Αυτό που περιέργως δεν μας ικανοποίησε, είναι οι χώροι για μικροπράγματα, παρά την προσπάθεια που έγινε για βελτίωσή τους. Και πράγματι το αυτοκίνητο έχει και κλειστό ντουλαπάκι και ένα συρταράκι στην κεντρική κονσόλα, οι ανοιχτοί χώροι όμως, που σε ένα αυτοκίνητο πόλης είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι, είναι λιγότεροι από πριν. Θα σημειώσουμε επίσης τα καλά καθίσματα του αυτοκινήτου, που βρίσκονται αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας των μίνι από πλευράς λειτουργικότητας και στήριξης του σώματος.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, ώστε να έχει καλή εποπτεία του δρόμου παρά το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου και μόνο η κλιμακωτή και όχι συνεχής ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος αποτελεί στοιχείο όπου μπορεί να γίνει κριτική. Αυτό που λίγο μας ξένισε είναι οι κάπως περίεργοι αεραγωγοί στο ταμπλό, που μπορεί να έχουν δυνατότητες ρύθμισης προς άπειρες κατευθύνσεις, δεν έχουν όμως δυνατότητα πλήρους απομόνωσης. Προσεγμένη είναι η ποιότητα και ο εσωτερικός διάκοσμος και μπορεί το αυτοκίνητο να μην είναι φυσικά... Mercedes, δεν δίνει όμως καθόλου την αίσθηση φτηνιάρικου, αλλά αντίθετα -χάρη και στην ξεχωριστή σχεδίαση του εσωτερικού- εμφανίζεται ως κάτι που ξεχωρίζει από το «σωρό». Οι τιμές ξεκινούν από 12.175 ευρώ χωρίς απόσυρση (11.450 με απόσυρση) για το fortwo των 71 ίππων με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 5 αερόσακους (οι πλευρικοί είναι κεφαλής-θώρακος), σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα start-stop (όχι όμως ρεζέρβα). Με δεδομένο και το χαρακτήρα "lifestyle" του αυτοκινήτου, υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες «προσωποποίησης» και μια πολύ μεγάλη λίστα στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού.


Ικανοποιητική θέση οδήγησης με καλό κάθισμα, ξεχωριστό ντιζάιν, προσεγμένη ποιότητα και πλήρης εξοπλισμός χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του smart

Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο smart κινείται από ένα 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 999 κ.εκ. με 71 ίππους, που είναι επαρκής για να κινήσει αξιοπρεπέστατα ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, ακολουθώντας χωρίς την παραμικρή δυσκολία το ρυθμό της κυκλοφορίας, ακόμα κι όταν αυτός επιταχύνεται σε μεγάλες λεωφόρους. Αν και δείχνει λίγο ράθυμος στις χαμηλές στροφές, ίσως και γιατί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 ταχύτητες (η εταιρεία δίνει ελαφρά πιο αργές επιδόσεις για την έκδοση με το ημιαυτόματο κιβώτιο), ικανοποιεί τις απαιτήσεις των αστικών μετακινήσεων με την ευστροφία και την απόκρισή του. Το σύστημα μετάδοσης προσφέρεται και με μια επιλογή sport (όπως και με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών), που ανεβάζει ταχύτητα σε πιο υψηλές στροφές και κατεβάζει πιο γρήγορα στο πάτημα του γκαζιού, βελτιώνοντας την αίσθηση του αυτοκινήτου, αυτό όμως έχει φυσικά και την ανάλογη συνέπεια στην κατανάλωση.

Η επιλογή πάντως της smart να προσφέρει ως επιλογή και το ημιαυτόματο κιβώτιο είναι σωστή, γιατί μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης, όπου ακόμα κι αν οι επιδόσεις γίνονται λίγο πιο αργές δεν έχει και μεγάλη σημασία, δεδομένου ότι εξακολουθούν να είναι μια χαρά για την κίνηση του αυτοκινήτου στις αστικές συνθήκες, ενώ το ημιαυτόματο κιβώτιο απαλλάσσει τον οδηγό από την ανάγκη αλλαγών ταχυτήτων και κάνει πολύ πιο εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση. Ο θόρυβος του κινητήρα δεν είναι ανύπαρκτος, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα κι ακριβότερα μοντέλα με 3κύλινδρους κινητήρες, στην πόλη όμως συνήθως δεν χρησιμοποιείς τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, οπότε δεν ακούγεται υπερβολικά. Όσο για την κατανάλωση, το smart δεν είναι και πρωταθλητής οικονομίας, χωρίς η κατανάλωσή του να είναι και υπερβολική με απόλυτα κριτήρια, με δεδομένο ότι είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα. Στα δικά μας χέρια και με τον κλιματισμό σε συνεχή λειτουργία λόγω του καλοκαιριού, είχε κατανάλωση γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. σε συνθήκες «βαριάς» αστικής χρήσης (πολύ χαμηλές ταχύτητες, κίνηση κυρίως σε στενά με πολλά «σταμάτα-ξεκίνα» στις διασταυρώσεις, διαδρομές σε μικρές αποστάσεις, όπου ο κινητήρας μόλις που προλάβαινε να ζεσταθεί κλπ.) Σε πιο ανοιχτό δρόμο, όμως, με ταχύτητες γύρω στα 70-90 χλμ./ώρα (όπως π.χ. στη λεωφόρο Κηφισού στην παραλιακή της Αθήνας κλπ.) η κατανάλωση μειώνεται θεαματικά και εύκολα πέφτει κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω δημιουργεί σίγουρα απαιτήσεις για προσεκτική ρύθμιση του πλαισίου, ώστε να μην επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου. Η ιδανική λύση θα ήταν ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, κάτι που είναι όμως πολύ δύσκολο να χρησιμοποιηθεί στο smart, λόγω του μικρού μεγέθους του αυτοκινήτου και του περιορισμένου χώρου που είναι διαθέσιμος. Έτσι οι μηχανικοί της εταιρείας χρησιμοποίησαν μια λύση με άξονα Ντε Ντιόν, έναν άκαμπτο άξονα όπου το διαφορικό τοποθετείται ξεχωριστά, μειώνοντας έτσι σημαντικά το μη φερόμενο βάρος. Το αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό στο δρόμο από το προηγούμενο μοντέλο, σε κάθε περίπτωση πάντως πρέπει να έχει κανείς υπ' όψη ότι το μικρό μέγεθος του έχει αναπόφευκτα ως συνέπεια μικρή αδράνεια άρα και σχετικά απότομες αντιδράσεις και μεγαλύτερες αναπηδήσεις στις ανωμαλίες του δρόμου σε σύγκριση π.χ. με ένα σούπερ μίνι 4 μέτρων. Αν βρεθείς σε δρόμο με στροφές, κατ' αρχάς κρατάει ικανοποιητικά, αλλά άμα το ζορίσεις και αφήσεις το γκάζι αντιδρά άμεσα με υπερστροφική τάση. Στην εποχή μας βέβαια υπάρχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας που διορθώνουν κάθε παρέκκλιση κι εδώ υπάρχει ένα εξελιγμένο ESP, σε συνδυασμό με το σύστημα Crosswind Assist, που βοηθάει τη διατήρηση της ευστάθειας του αυτοκινήτου όταν το πλήττουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε κάθε περίπτωση, όμως, και παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που εύκολα πιάνει τα 120 χλμ./ώρα, καλό είναι να έχει κανείς υπ' όψη ότι είναι ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για κίνηση στην πόλη και όχι για ταξίδι. Στην πόλη βρίσκεται στο στοιχείο του και αναδεικνύει όλα τα πλεονεκτήματα του μικρού μεγέθους και του ζωντανού κινητήρα του. Γι' αυτό άλλωστε και το τιμόνι είναι πλέον υποβοηθούμενο και όσο πρέπει ελαφρύ για την πόλη. Ικανοποιητικά είναι επίσης και τα φρένα για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δεν μας προβλημάτισαν σε καμία περίπτωση. Η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί αρκετά στο νέο smart, όπως και η άνεση, η οποία όμως εξακολουθεί να είναι λιγότερο καλή από αυτή των μεγαλύτερων μίνι, λόγω του άκαμπτου άξονα και της μικρής αδράνειας του μικροσκοπικού αμαξώματος.

YΠEP
- Μεγάλη ευελιξία στην πόλη
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Ευκολία οδήγησης
- Ψηλή θέση οδήγησης
- Χώρος αποσκευών
- Δύο κλειστοί χώροι για μικροπράγματα
- Προσεγμένη ποιότητα κατασκευής
- Ξεχωριστό ντιζάιν, εξωτερικά κι εσωτερικά

KATA
- Mόνο 2 θέσεις
- Ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές
- Άνεση
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ευκολοδήγητο και πολύ ευέλικτο στην πόλη, το νέο smart είναι πιο σταθερό από πριν και με καλύτερη ποιότητα κύλισης, πάντα όμως μέσα στην λογική του αυτοκινήτου πόλης


Συμπέρασμα
Και το νέο smart παραμένει πιστό στη φιλοσοφία των προηγούμενων και απευθύνεται σε δύο εντελώς διαφορετικές κατηγορίες αγοραστών. Πρώτον, αυτούς που ενδιαφέρονται κατ' αρχάς για ένα προϊόν «lifestyle», μια εικόνα που πλέον εξασφαλίζεται και μόνο με το όνομα smart, αλλά και με όσα το συνοδεύουν, όπως το ξεχωριστό design εσωτερικά και εξωτερικά, η άνω του μέσου όρου ποιότητα κατασκευής, ο καλός εξοπλισμός κλπ. Και δεύτερον, αυτούς που ζητούν ένα αυτοκίνητο που προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία στο κέντρο της πόλης, τους οποίους επίσης καλύπτει απόλυτα, προσφέροντας και αρκετή «αυτοκινητική» αξία, όπως ένα ζωντανό κινητήρα, ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο, ικανοποιητικό τιμόνι και φρένα κλπ. Παραμένουν φυσικά οι αδυναμίες του σε σχέση με τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα και κυρίως οι δύο μόνο θέσεις, αλλά αυτό μάλλον δεν απασχολεί όσους το επιλέγουν με τα παραπάνω κριτήρια και, εν πάση περιπτώσει, η εταιρεία έχει τώρα και το 4θέσιο forfour για όσους θέλουν οπωσδήποτε και τις πίσω θέσεις!

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://gr.smart.com


  UP