ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Ford Mondeo - 1.5 Ecoboost

Η «εκδίκηση» της βενζίνης         ..:: Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015 ::..
Με ένα σύγχρονο βενζινοκινητήρα ισχύος 160 ίππων το Μondeo επιχειρεί να κλείσει κάθε χαραμάδα διαρροής υποψήφιων αγοραστών προς τον δύσκολο ομολογουμένως ανταγωνισμό, διατηρώντας φυσικά όλα τα ατού των υπόλοιπων εκδόσεών του

Αν μιλούσαμε για αθλητή του στίβου θα κάναμε λόγο για ένα πρωταθλητή με χρυσές διακρίσεις στο παλμαρέ του που δεν βρέθηκε τυχαία στην κορυφή κατά το παρελθόν, αλλά εξακολουθεί έμπρακτα να αποδεικνύει πως την διεκδικεί επί ίσοις όροις ακόμη και σήμερα. Το νέο Mondeo είναι επιβλητικό, με ατελείωτες γραμμές και διακριτικά άκρα εμπλουτισμένα με αναβαθμισμένη κομψότητα και ψήγματα πολυτελούς κατασκευής. Δεν θα περάσει απαρατήρητο ακόμη κι αν δίπλα του παρκάρει τετράτροχο με πολύ «βαρύτερο» έμβλημα. Το νέο Mondeo άλλαξε, εμείς βρήκαμε την αφορμή, να ανακρίνουμε την βενζινοκίνητη εκδοχή του 1,5 λίτρου με τους 160 ίππους.

Εσωτερικό
Μέσα στην προσεγμένη από κάθε άποψη καμπίνα, το Μondeo προσφέρει μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες του. Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 458 λίτρα. Πρόσθετο πλεονέκτημα είναι η ύπαρξη πίσω πόρτας στο πεντάθυρο αμάξωμα. Οι χώροι για μικροπράγματα όμως στο εσωτερικό είναι απλώς ικανοποιητικοί. Ψάχνεις που να ακουμπήσεις χρήσιμα μικροαντικείμενα και δεν βρίσκεις τελικά το κατάλληλο σημείο. Ακόμη και οι θήκες στις πόρτες, παρότι έχουν αρκετά μεγάλο μήκος, είναι καλυμμένες από τη μέση και πίσω, οπότε πρέπει να «χώσεις» το χέρι σου για να βρεις ένα αντικείμενο που βρίσκεται εκεί. Επίσης δεν ευνοούν καθόλου την τοποθέτηση μπουκαλιών. Μια άλλη ένσταση που έχουμε, έχει να κάνει με τη δύσκολη εργονομία που παρέχουν τα μικρά πολλά κουμπιά στο τιμόνι. Δύσκολα θα τα συνηθίσεις και θα πρέπει να προηγηθεί εξάσκηση ακόμη και στην κεντρική κονσόλα για να ανακαλύψεις όλες τις δυνατές λειτουργίες.

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών (μαλακά σε αφή στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό) είναι υψηλού επιπέδου, ενώ η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αν και η στήριξη της μέσης θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Το ταμπλό υιοθετεί ψηφιακά όργανα, η μεγάλη καινοτομία όμως του νέου Mondeo είναι οι αερόσακοι που είναι ενσωματωμένοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων (στάνταρ σε όλη την γκάμα), για την μείωση των δυνάμεων που εφαρμόζονται στο σώμα σε περίπτωση σύγκρουσης. Η τιμή της έκδοσης με τον κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων ξεκινάει από 24.065 ευρώ χωρίς απόσυρση (22.635 ευρώ με απόσυρση), με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με Hill Launch Assist, 9 αερόσακους (συμπεριλαμβανομένων 2 αερόσακων νέου τύπου στις ζώνες ασφαλείας των 2 πίσω εξωτερικών θέσεων), διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φώτων στροφής, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα Ford MyKey, ηχοσύστημα με USB & Ford SYNC, ζάντες αλουμινίου κλπ.


Το εσωτερικό απέκτησε αίγλη λιμουζίνας, έχοντας ποιοτικά υλικά στο ταμπλό, νέα σχεδιαστική προσέγγιση στη κονσόλα και πολύ καλή συναρμογή

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 1.5 EcoBoost βενζίνης αντικαθιστά ουσιαστικά το σύνολο των 1,6 λίτρων. Αποδίδει 160 ίππους και 24,5 kgm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει μικρές διαδρομές και σαφές κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1,5 και πλέον τόνου Mondeo είναι καλές, επιταχύνοντας από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,8'', ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 222 χλμ./ώρα. Το μεγάλο εύρος της μέγιστης ροπής (1.500-4.500 σ.α.λ.) εξασφαλίζει πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και δεν σε «κρεμάει» σχεδόν ποτέ. Είναι ψυχωμένος και εύστροφος όσο χρειάζεται και δεν είναι απαραίτητο να «τον πατήσεις στο λαιμό» προκειμένου να κινηθείς γρήγορα. Στην κατανάλωση, θα περιμέναμε καλύτερες επιδόσεις, ωστόσο μην ξεχνάμε πως πρόκειται για σύνολο βενζίνης το οποίο έχει να παλέψει με σεβαστό απόβαρο. Συγκεκριμένα είδαμε 9,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση. Οι εκπομπές CO2 που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ανέρχονται στα 134 g/km.

Οδηγώντας
Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα από τα πιο άνετα μοντέλα της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας. Εκεί που στην πραγματικότητα έχασε λίγο το νέας γενιάς Mondeo, είναι στο σπορτίφ χαρακτήρα, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι και το μπροστινό σύστημα παραμένουν άμεσα και ακριβή στο χειρισμό. Λογικό, αν αναλογιστούμε την αύξηση των διαστάσεων, του βάρους και την εξέλιξη της φιλοσοφίας στις παραμέτρους της άνεσης και της ασφάλειας. Η εξαιρετική οδική συμπεριφορά αποτελεί τον κανόνα και ως ένα βαθμό δεν αφήνει να φανεί ο μεγάλος όγκος και η κατά συνέπεια αδράνεια του αυτοκινήτου. Οι στροφές αντιμετωπίζονται με μια... εκνευριστική απάθεια, με χαρακτηριστική ουδετερότητα. Έστω και αν όλα συμβαίνουν πολύ κάτω από σένα, η πορεία ακολουθείται πιστά χωρίς να παρεκκλίνει το μεγάλο Ford της τροχιάς του. Τα βελτιωμένα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και άνεση επιτρέπουν ξεκούραστα ταξίδια.

YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Άμεσο τιμόνι  
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός

KATA
- Μέτρια κατανάλωση
- Εργονομία
- Χώροι μικροαντικειμένων

Το στήσιμο του Mondeo είναι τέτοιο, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την πραγματική ισχύ κάθε κινητήρα στην υπάρχουσα γκάμα


Συμπέρασμα
Μεγάλωσε, βάρυνε, απέκτησε πολυτέλεια και μεγαλύτερο κύρος, διεύρυνε τους εσωτερικούς χώρους και απογείωσε την άνεση εντός και εκτός. Τώρα, «φόρεσε» και ένα μελετημένο βενζινοκινητήρα που προσπαθεί να ερμηνεύσει όσο το δυνατό πειστικότερα το "downsizing". Πολύ καλό στο δρόμο το Mondeo, όσο και να έχει απολέσει μέρος του σπορτίφ χαρακτήρα του. Εν τέλει αν με ρωτούσατε αν θα το επέλεγα απέναντι στην έκδοση ντίζελ, η απάντηση θα ήταν αρνητική, με μοναδικό επιχείρημα βεβαίως τη διαφορά τους στην κατανάλωση.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP