ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Alfa Romeo MiTo - QV

Όαση στην ομίχλη         ..:: Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2015 ::..
Η μικρότερη Alfa φορά την πολεμική της στολή, μακιγιάρεται, καταπίνει όλες τις βιταμίνες των οκτανίων και αναζητεί γαμπρό μερακλή με τις επιδόσεις και την οδήγηση, χωρίς μάλιστα αυτός απαραίτητα να είναι πλούσιος...

Την εποχή που όλο και περισσότερα αυτοκίνητα συμπεριλαμβάνονται στο άχρωμο και άοσμο γίγνεσθαι των χαμηλών ρύπων και της κατανάλωσης, της ανέμπνευστης και απρόσωπης φόρμας, καθώς και των ανώνυμων διακριτικών, υπάρχει μια μικρή Alfa, η MiTo, που σφύζει από προσωπικότητα. Δεν περνά πουθενά απαρατήρητη, ενώ ο διττός οδικός χαρακτήρας λόγω του ηλεκτρονικού προγράμματος επιλογής τρόπου οδήγησης "DNA" την μετατρέπει ανά πάσα στιγμή σε διαφορετικό αυτοκίνητο. Ένα σπορ στην κυριολεξία και την επόμενη στιγμή μια συμβατική Alfa με ηπιότερες επιδόσεις και πιο οικονομική λειτουργία. Δεν έτριξε, διαψεύδοντας τις φήμες, σε βάζει -όταν και όποτε- στην πρίζα, στο τέλος άρεσε και στο έτερον ήμισυ. Οι διαφορές της μικρής ανανέωσης που υπέστη τελευταία η «γρήγορη» έκδοση της MiTo εντοπίζονται, στη γρίλια της μάσκας, στο φινίρισμα των προβολέων ομίχλης, στους εξωτερικούς καθρέφτες και στα πλαίσια των πίσω φωτιστικών. Επίσης, οι νέες 17αρες ζάντες με τις κόκκινες δαγκάνες της Brembo και το νέο χρώμα Magnesio Grey, δημιουργούν κυριολεκτικά ένα εξαίσιο σύνολο, που σε προϊδεάζει ότι πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου (σε συνδυασμό με την ύπαρξη του τετράφυλλου τριφυλλιού στα μπροστινά φτερά).

Εσωτερικό
Η ανανεωμένη MiTo στη γρήγορη έκδοση QV διαθέτει ταμπλό με επένδυση «carbon look» στο επάνω μέρος, μαύρο δέρμα με άσπρες ραφές στις επενδύσεις των καθισμάτων, που τραβούν αμέσως το μάτι. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται πλέον το στάνταρ σύστημα infotainment Uconnect με οθόνη αφής 5'', το οποίο θα το θέλαμε περισσότερο χρηστικό όσον αφορά τη δυνατότητα πλοήγησης που προσφέρει. Η ποιότητα των υλικών καθώς και η συναρμογή τους είναι καλή, χωρίς πάντως και οι δύο να είναι «γερμανικές». Κατά τα άλλα, οι χώροι είναι επαρκείς, με τους συμβιβασμούς που δημιουργεί το «κουπέ» σχήμα. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται, αλλά οι πίσω με κάπως περιορισμένο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το κάθισμα στηρίζει αρκετά καλά το σώμα και μόνο οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι σχεδόν ανύπαρκτοι και δεν βρίσκονται σε αρμονία με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Από την άλλη, τα 270 λίτρα του χώρου αποσκευών αποδεικνύονται ικανοποιητικά παρά το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Η τιμή της MiTo QV είναι 22.500 ευρώ (21.540 ευρώ με απόσυρση). Μπορεί να μην αποτελεί ευκαιρία, αλλά επειδή το ψάξαμε, δύσκολα θα βρείτε ανάλογη πρόταση τόσων ίππων με αυτή την εικόνα και αυτόν τον στάνταρ εξοπλισμό. Αυτός ανταποκρίνεται στην κατηγορία τιμής, με στάνταρ το VDC με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 7 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, το σύστημα επιλογής της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου DNA, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ράδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα Start & Stop κλπ.

Εσωτερικό με ξεχωριστό στιλ, αποδεκτή ποιότητα, μέτρια εργονομία, ανύπαρκτους χώρους για μικροαντικείμενα και ικανοποιητικούς για επιβάτες και αποσκευές

Κινητήρας-κιβώτιο
Κακά τα ψέματα, σε αυτοκίνητα σαν τη MiTo δεν ταιριάζουν οι ντίζελ κινητήρες, αλλά οι ισχυροί υπερτροφοδοτούμενοι βενζίνης, όπως αυτός ο ψυχωμένος 1400άρης με τους 170 (στις 5.000 στροφές) ολοζώντανους ίππους. Αυτός είναι ο κινητήρας που βγάζει τον πιο ολοκληρωμένο εαυτό της στο δρόμο. Αλλά και την ηδονή, την κορύφωση των ορεινών διαδρομών, τη σπίθα, το πάθος, θα το ζήσετε με τούτη εδώ την έκδοση του Multiair. Υπόσχεται πολλά είναι η αλήθεια, σε επίπεδο απόδοσης και τα δείγματα που δίνει με τους 170 ίππους είναι εξόχως θετικά. Σε τέτοιους κινητήρες δεν παίζει ρόλο η ονομαστική τους απόδοση μόνο, αλλά η προσωπικότητα, η έκρηξη, το βάθος, ο ήχος, το πώς συμπεριφέρεται σε εκείνα τα σημεία της καμπύλης που εσύ προτιμάς. Η «νορμάλ» ρύθμιση προσπαθεί να κρατήσει τα προσχήματα της λογικής, οι λάτρεις της βενζίνης όμως δεν θα αργήσουν να ενεργοποιήσουν το DNA στην επιλογή Dynamic, όπου η μικρή QV είναι απολαυστικά γεμάτη παντού, από το πρώτο έως το τελευταίο αποτύπωμα του παπουτσιού σας στο δεξί μεταλλικό πεντάλ (0-100 σε 7,5'', τελική 219 χλμ./ώρα). Η ροπή (25,5 kgm στις 2.500 σ.α.λ.) ξεχειλίζει από τα ελαστικά της και αναζητά ανωφέρειες για να αποδείξει πόσο αποτελεσματικά μπορεί να ωθήσει το καλλίγραμμο κορμί της. Μοναδικό τίμημα, αν ξεχαστείς και παρασυρθείς από ενθουσιασμό, είναι η κατανάλωση, η οποία μπορεί να σημαδεύει συχνά πάνω από τα 9,6 λίτρα/100 χλμ. Η ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου TCT μπορεί να «λύνει» τα χέρια μέσα στην κίνηση, ωστόσο, στην αυτόματη λειτουργία έχει κάποια θεματάκια, αφού παρουσιάζει ορισμένες φορές υστέρηση κατά την αλλαγή των ταχυτήτων, διατηρώντας αναίτια την ίδια σχέση.

Οδηγώντας
Με το DNA έχουμε στην ουσία δύο διαφορετικά αυτοκίνητα από πλευράς συμπεριφοράς στο δρόμο. Έτσι, στην επιλογή Normal το αυτοκίνητο είναι ένα καθημερινό, φιλικό, ασφαλές και ευκολοδήγητο μέσο μεταφοράς. Σαφώς εδώ δεν είναι αρκετά σπορ και το σύστημα διεύθυνσης είναι κάπως ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες. Η επιλογή Dynamic σφίγγει το τιμόνι και αλλάζει τη λειτουργία του VDC, οπότε το αυτοκίνητο γίνεται «πραγματική» Alfa, το τιμόνι του σου περνάει ανά πάσα στιγμή ακριβείς πληροφορίες για τη... σχέση των τροχών με το οδόστρωμα και μεταβιβάζει με αντίστοιχη ακρίβεια τις εντολές σου.

Το κράτημα είναι εξαιρετικό, οι αντιδράσεις προοδευτικές και ρυθμίσιμες για όποιον το λέει η ψυχή του και η συνολική συμπεριφορά ακριβής και επικοινωνιακή. Την MiTo ούτως ή άλλως δεν την βαραίνουν τα κιλά ούτε την εμποδίζει ο όγκος να κινηθεί ταχύτατα και να ακολουθήσει πιστά σπορτίφ γραμμές που της υποδεικνύεις. Σε κάθε περίπτωση το VDC βεβαίως εξακολουθεί να είναι εκεί και να ελέγχει την κατάσταση, ενώ αν το θελήσεις, μπορείς να δημιουργήσεις και κάποια αρχικά στάδια υπερστροφής, ίσα ίσα για να προλάβεις να χαρείς και να παίξεις προτού τα ηλεκτρονικά θέσουν τέλος στη διαδικασία. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e-Q2, αλλά και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC διορθώνουν διακριτικά κάθε υποστροφικό φαινόμενο στην υπερβολή, κάνοντας τη να κινείται γρήγορα σε κάθε διαδρομή. Τα φρένα είναι δυνατά και επαρκή για τόσους ίππους, αν και μετά από βαρβαρότητες εμφανίζουν φυσιολογικά σημάδια κόπωσης. Εννοείται πως η άνεση δεν αποτελεί το ισχυρό σημείο κανενός σπορ αυτοκινήτου και δεν είναι ούτε και στη MiTo, κάτι που αναγνωρίζεις εντός πόλης σε δρόμους με κακό οδόστρωμα. Πιο έξω, δεν θα σε κουράσει, με την κύλισή της να παραμένει σφιχτή αλλά όχι «εξουθενωτική» για τους επιβάτες.

YΠEP
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
- Εμφάνιση που ξεχωρίζει
- Εξοπλισμός

KATA
- Κατανάλωση
- Αμεσότητα κιβωτίου στην αυτόματη λειτουργία
- Χώροι για μικροαντικείμενα

Στο δρόμο, η MiTo σε εξιτάρει με τις επιδόσεις της, σε θέλει συμμέτοχο στη δράση, είναι σφιχτή όσο πρέπει και με διττό πρόσωπο ελέω "DNA"


Συμπέρασμα
Ένα ειδικό μικρό αυτοκίνητο, με βαρύ σήμα, ιδιαίτερη εικόνα και ένα σπορ χαρακτήρα που τείνει να εξαλειφθεί στις μέρες μας. Βασικό πλεονέκτημά του, τα μόλις 1,4 λίτρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Γιατί 170 ίππους θα βρεις κι αλλού, αλλά από σαφώς περισσότερα κυβικά εκατοστά και βέβαια χωρίς αυτή τη «μαγική» μετάλλαξη που προσφέρει το πρόγραμμα DNA. Επιγραμματικά, QV λοιπόν, κι όποιος αντέξει...

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.alfaromeo.gr


  UP