ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Nissan Pulsar - 1.5 D

Κάλυψε το κενό         ..:: Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2015 ::..
Χωρίς σχήματα που σοκάρουν, ούτε κατασκευαστικές λύσεις που δημιουργούν γρίφους κι ανασφάλειες, το Pulsar λέει ναι στη νέα εποχή, αλλά κλείνει το μάτι και στους κλασικούς πελάτες της εταιρείας, που πιστεύουν στις παραδοσιακές αξίες της

Η Nissan κάνει μια έξυπνη ντρίπλα στους αντιπάλους της στο γήπεδο των μικρομεσαίων, αποφεύγοντας με μαεστρία δύσκολες καταστάσεις. Έχοντας παρακαταθήκη την πλούσια κληρονομιά σε μια κατηγορία στην οποία τα τελευταία χρόνια δεν είχε εκπρόσωπο και από την άλλη σε απόλυτη ισχύ την σχεδιαστική εξελικτική διαδικασία (Note, Qashqai), αποφάσισε να παίξει χωρίς ρίσκο και να ρίξει στον αγώνα ένα φρέσκο παίκτη που ξέρει να κάνει καλά πολλές δουλειές μαζί, χωρίς όμως να είναι φαντεζί. Το Pulsar. Ένα αμιγώς οικογενειακό αυτοκίνητο που θα αναλάβει να ανακόψει όσους ενδιαφερόμενους κινούνταν με κλειστά μάτια προς τον «αιώνιο», τo Auris. Σε ποιους απευθύνεται; Στους παραδοσιακούς έως συντηρητικούς αγοραστές, οι οποίοι επιθυμούν ένα αυτοκίνητο ευρύχωρο και άνετο, αλλά πάνω απ όλα πολύ συγκεκριμένο ως προς τους σκοπούς που επιτελεί. Ένα πεντάθυρο εύχρηστο αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους (για επιβάτες, αποσκευές και μικροαντικείμενα), καλή ποιότητα κατασκευής, γενναιόδωρο εξοπλισμό και φυσικά το κυριότερο για τους συνειδητοποιημένους, αξιοπιστία. Βαριά κουβέντα το τελευταίο για τους έχοντες γνώση. Το αμάξωμα του νέου μοντέλου, είναι μοντέρνο χωρίς να το δείχνει. Μη ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα παγκόσμιου χαρακτήρα αυτοκίνητο, που πωλείται σε πολλές αγορές του κόσμου. Στις χώρες δηλαδή που τα Almera και Primera στο παρελθόν, σημείωσαν σεβαστά νούμερα πωλήσεων (το Tiida ήταν μια παρένθεση κυριολεκτικά και μεταφορικά).

Εσωτερικό
Το αμάξωμα του Pulsar επιτρέπει τη δημιουργία ενός ευρύχωρου εσωτερικού με κορυφαία άνεση. Οι τυποποιημένες μετρήσεις μιλούν για μεγάλο εσωτερικό μήκος και αντίστοιχα διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Χάρη -κυρίως- στο μεταξόνιο των 2,7 μ. οι χώροι του Pulsar είναι μεγαλύτεροι ακόμη και από πολλά ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Ειδικά πίσω, οι χώροι για γόνατα και κεφάλι επιτρέπουν στους τυχερούς επιβάτες ακόμα και..., σταυροπόδι, ενώ με σχετική άνεση το πίσω κάθισμα βολεύει ακόμα και τρεις. Ανάλογος και ο χώρος αποσκευών με ωφέλιμο χώρο 385 λίτρα, που μεγαλώνει πολύ περισσότερο αν διπλώσει το διαιρούμενο πίσω κάθισμα. Πρακτικότητα προσφέρουν και οι πολλές ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και οι ποτηροθήκες.

Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει και η ποιότητα κατασκευής. Τόσο τα υλικά που βλέπει και αγγίζει κανείς, όσο και η έλλειψη θορύβου στο ταξίδι, αλλά και ο τρόπος που αντιμετωπίζει την ελληνική άσφαλτο το μικρομεσαίο οικογενειακό της Nissan, εμπνέουν εμπιστοσύνη και προδιαθέτουν για μακρά συμβίωση χωρίς απρόοπτα. Κάτι από τις θεμελιώδεις αρχές που καταξίωσαν την ιαπωνική εταιρεία, μας θυμίζει αυτό το τελευταίο. Με την πρώτη ματιά αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η στιβαρότητα των υλικών, το προσεγμένο φινίρισμα και η γενικότερη προσοχή που έχει δοθεί κατά τη συναρμογή όλων των πλαστικών και των διαφόρων διακοπτών και χειριστηρίων. Ο εξοπλισμός είναι ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του Pulsar, με τη βασική έκδοση να διαθέτει 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες στην τιμή των 18.690 ευρώ (17.290 ευρώ με απόσυρση), ενώ μεσαία έκδοση Acenta διαθέτει στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, έξυπνο κλειδί, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, καθώς και ζάντες αλουμινίου.


Η ποιότητα κατασκευής, η εργονομία και το φινίρισμα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, οι χώροι των πίσω επιβατών είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του μικρομεσαίου Nissan

Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό υπάρχει ο εξαιρετικός ντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου με ονομαστική ισχύ 110 ίππους. Πρόκειται για το 16βάλβιδο σύνολο των 1.461 κ.εκ. της Renault-Nissan στην πλέον αναβαθμισμένη εκδοχή του με τη ροπή των 26,5 kgm διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη καταφέρνει να κινεί γρήγορα το πεντάθυρο αμάξωμα και το μεγαλύτερο κέρδος είναι η ελαστικότητα του, ώστε να μη καταφεύγεις συχνά στο εύχρηστο κιβώτιο (με την σχετικά αραιή κλιμάκωση). Η γραμμική απόδοση και η ευστροφία χαρίζει ευκολία στην οδήγηση, επιδόσεις όταν τις χρειάζεσαι, αλλά και, το σημαντικότερο, περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, με όποιο τρόπο και να οδηγείς. Εμείς είδαμε κάτω από 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ακόμη και μετά από μικτή χρήση με κλιματισμό. Το σύνολο τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, λίγο πάνω από τις 1700 στροφές αισθάνεται καλύτερα, έχει νεύρο και δύναμη έως την δεξιά περιοχή του στροφόμετρου κάπου στις 4.700 στροφές και μπορείτε να κάνετε άνετα προσπεράσματα και να κινείστε ευέλικτα. Η χροιά του παραγόμενου θορύβου δεν θα αρέσει στα περισσότερα ευαίσθητα αυτιά των Δυτικοευρωπαίων, αλλά δεν υπερβαίνει τα εσκαμμένα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το Pulsar δεν πρόκειται να προβληματίσει και να αιφνιδιάσει τον οδηγό, διατηρώντας στο έπακρο τα οικογενειακά χαρακτηριστικά, όπως είναι η άνεση υψηλού επιπέδου και η ποιότητα κύλισης. Πίσω από το τιμόνι του δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεις κάτι διαφορετικό από αυτό που στην πραγματικότητα είναι το νέο Nissan και δεν έκρυψε ποτέ. Δηλαδή ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο που δεν θα σε φέρει σε δύσκολη θέση. Ειδικά αν προσμετρηθεί το υποδειγματικό κράτημα και η απάθεια της ουράς, ακόμη και σε άγαρμπη κίνηση του οδηγού. Παρ' ότι θα πάρει το αμάξωμά του κλίση στις στροφές, δεν αποχωρίζεται εύκολα την ουδετερότητα, η οποία είναι και η λέξη που αναγράφεται με μεγάλα γράμματα στο δικό του οδικό «λεξικό». Επιπλέον, τα δυνατά φρένα σού παρέχουν σιγουριά και είναι σαν να σου ψιθυρίζουν στο αυτί πως δεν θα σε προδώσουν ποτέ. Το Pulsar, από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς μαζί του, δείχνει ότι δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παροχή άνετων και «ήσυχων» μετακινήσεων. Η ανάρτηση, με μαλακή ρύθμιση, διαχειρίζεται με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να τις αφήνει να μεταφερθούν στο εσωτερικό.

YΠEP
- Άνεση
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Κινητήρας
- Κατανάλωση

KATA
- Σχεδιαστικά άτολμο
- Η χροιά του πετρελαιοκινητήρα

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αναλογικά καλό σε αίσθηση τιμόνι, πρωτόγνωρα καλή για Nissan η κύλιση, κορυφαία η οικονομία του ντίζελ κινητήρα


Συμπέρασμα
Ένα αξιόλογο προϊόν δεν έχει την ανάγκη να αμπαλαριστεί σε εντυπωσιακή συσκευασία για να κριθεί θετικά. Το Pulsar ανήκει σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, στην οποία μπαίνεις στη διαδικασία να το αποκτήσεις, σκεπτόμενος με τη λογική τις συγκεκριμένες ανάγκες σου. Πολύ εύστοχα η Nissan ανάμεσα στους καπνούς θαυμασμού από τα εντυπωσιακά σχήματα των αδελφών του, πρόβαλε μια λύση που θα καθησυχάσει το ομολογουμένως πλέον μικρό ποσοστό του συντηρητικού κοινού της. Άλλωστε, το Pulsar είναι το αντίδοτο στην πολυπλοκότητα όπως ισχυρίζεται και η Nissan.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.nissan.gr


  UP