ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Fiat 500L - 1.6 Multijet Trekking

Το κουμπί που αλλάζει τα δεδομένα...         ..:: Παρασκευή, 15 Μαϊου 2015 ::..
Μια πρόταση του μάρκετινγκ για την επόμενη μέρα των αυτοκινήτων που δεν λένε όχι στην περιπέτεια, παρ' ότι η μηχανολογική τους κατάρτιση προέρχεται από ένα κοινό μικρομεσαίο πολυμορφικό

Χωρίς το επιπλέον διαφορικό, το 500L Trekking αποτελεί το πολυμορφικό που μεταμφιέστηκε σε όχημα ελεύθερου χρόνου και επιθυμεί να φάει το ψωμί των απανταχού "SUV". Τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου έστειλαν στην περιθωριοποίηση τα «καθαρόαιμα» αμιγώς τετρακίνητα, πάλαι ποτέ «τύπου τζιπ», ενώ τώρα, ήρθε η ώρα των δικίνητων "crossover" με λίγο παραπάνω μπόι, να κάνουν επίθεση στα μερίδια αγοράς των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Το 500L χαρακτηρίζει η ξεχωριστή σχεδίαση και η λειτουργικότητα σε κάθε εξόρμηση, εντός ή εκτός πόλης. Σε αυτά τα δυο πεδία προσθέτουμε πλέον και την "light" εκτός δρόμου περιήγηση, με βασικά βοηθήματα το πετρελαιοκίνητο διαμάντι των 1,6 λίτρων, που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία (αλλά και στο βάρος) του 500L, αλλά και ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Plus) το οποίο επιθυμεί να υποκαταστήσει (όσο γίνεται) την τετρακίνηση.

Το 500L από μόνο του είναι φαντεζί, ελκυστικό, με σήμα κατατεθέν τις καμπύλες και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που σε φέρνουν εύκολα στο επίκεντρο σχολίων. Τις περισσότερες φορές γεύεσαι τον θαυμασμό, όταν φυσικά ξεπεραστούν οι όποιες ομοιότητες και συνειρμοί με το MINI Countryman. Η ψηλή φαρδιά σιλουέτα απέκτησε τώρα ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και προστατευτικές ποδιές σε απόχρωση αλουμινίου, τόσο εμπρός όσο και πίσω, οι λόγοι που έγινε αυτό είναι ευνόητοι. Το Trekking ψήλωσε κατά 10%, απέχοντας 145 χιλιοστά από το έδαφος. Επιστρατεύει ελαστικά Mud and Snow (λάσπης, χιονιού), τα οποία έχουν ευεργετική ελκτική ικανότητα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Καλά είναι όλα αυτά, αλλά χωρίς το εξελιγμένο σύστημα πρόσφυσης Traction Plus, η προσπάθεια θα ήταν πραγματικά λειψή. Αυτό συνεργάζεται με το ESP και προσομοιάζει τη λειτουργία ενός ηλεκτρομηχανικού μπλοκέ διαφορικού. Ενεργοποιείται μέσω διακόπτη από το εσωτερικό και είναι ενεργό για ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα. Η μονάδα ελέγχου (ειδικό λογισμικό) αναγνωρίζει την απώλεια πρόσφυσης και φρενάρει στιγμιαία τον τροχό στον οποίο αυτή εμφανίζεται συχνότερα, μοιράζοντας παράλληλα τη ροπή κατά το δοκούν. Δεν φέρνει την επανάσταση, αλλά τουλάχιστον σε επίπεδο κόστους υποκαθιστά εν μέρει την τετρακίνηση, χωρίς όμως να μπορεί να συγκριθεί σε αποτελεσματικότητα εκτός δρόμου μαζί της.

Εσωτερικό
Τα πάντα προσδίδουν μια ποιοτική αίσθηση στο διάκοσμο. Τα υλικά είναι καλά, η αίσθηση συναρμογής ακόμη καλύτερη. Η ευρυχωρία είναι εξαιρετική και στις δυο σειρές καθισμάτων, οι χρωματισμοί ευπαρουσίαστοι, ο πίνακας οργάνων πρωτότυπος και ιδιαίτερα καλαίσθητος. Η επιτομή του ντιζάιν σε ένα αυτοκίνητο για οικογένειες, εξαιρετικά πρακτικό συν τοις άλλοις. Διότι οι χώροι του είναι θαυμάσιοι για πέντε ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών χωράει 400 λίτρα και είναι επαρκής για μια τετραμελή οικογένεια. Εκτός των άλλων, τα κινούμενα πίσω καθίσματα (συρόμενα και πτυσσόμενα), δρουν ευεργετικά στην χωροταξική ικανότητα του 500L. Το άνοιγμα φόρτωσης, παρά το ότι είναι ψηλά (οι μικρόσωμοι θα έχουν θέμα να φτάσουν απασφαλισμένη την πέμπτη πόρτα), είναι αρκετά φαρδύ και κάνει εύκολη τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι σχετικά καλή, παρ' ότι δεν διαθέτει επαρκή στήριξη της μέσης. Το ίδιο ισχύει και για την εργονομία, η οποία δεν θα βάλει αρκετά δύσκολα στον οδηγό του Trekking. Οι χώροι για μικροαντικείμενα (18 τον αριθμό) δίνουν... ρέστα, προϊδεάζοντας για τον εκδρομικό χαρακτήρα του ιταλικού crossover. Το κόστος κτήσης του πετρελαιοκίνητου 500L 1.6 Trekking ξεκινά από τα 23.300 ευρώ (21.870 ευρώ με όφελος απόσυρσης) εκτός από τις κατά περίπτωση εκπτώσεις που κάνει η εταιρεία. Ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, κλιματισμό, ESP με hill holder, Traction Plus, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με MP3 player, οθόνη αφής, Bluetooth και USB.


Το εσωτερικό του 500L Trekking διακρίνεται για την κορυφαία πρακτικότητα, τους χώρους επιβατών και την αναβαθμισμένη εικόνα με υλικά και χρώματα

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο εξαιρετικός κινητήρας ντίζελ των 1,6 λίτρων αποδίδει 105 ίππους στις 3.700 στροφές και 32,6 kgm ροπής στις 1.750 στροφές. Αυτό το τελευταίο, μεταφράζεται σε χαράς ευαγγέλια για τον οδηγό, όποια σχέση κι αν έχει στο καλό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (ισορροπημένη διάταξη που δεν εξουθενώνει το μπρίο), όσες στροφές και να δείχνει ο δείκτης του στροφόμετρου. Η ελαστικότητα του κινητήρα κερδίζει τον οδηγό από τα πρώτα μέτρα, αφού υπάρχει άπλετη ροπή από χαμηλά, διάθεση να ανεβάσεις στροφές, αν και πιο ψηλά η δύναμη δείχνει τα όριά της. Είναι τέτοιο το «τράβηγμα», που ούτε ο σχεδόν ενάμισης τόνος του απόβαρου γίνεται ιδιαίτερα αισθητός στα χέρια σου. Σε μια ανηφορική διαδρομή με πλήρες φορτίο δεν θα αισθανθείς ανασφάλεια και θα αποχαιρετήσεις τους υπόλοιπους οδηγούς με ένα απλό πάτημα του γκαζιού. Εμείς πάντως γρήγορα οδηγήσαμε σε στροφές και ευθείες και στο τέλος μείναμε ευχαριστημένοι, τόσο από την επάρκεια δύναμης όσο και από την συνολικότερη όρεξη για επιτάχυνση. Παράλληλα, το Trekking μπορεί να γίνει και οικονομικό, αφού στην πόλη με λίγη προσοχή στο γκάζι, μπορείς να κινείσαι γύρω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Με βαρύ πόδι όμως, εύκολα θα δεις 9 λίτρα/100 χλμ. στον υπολογιστή ταξιδιού. Σίγουρα, δεν είναι το πιο φειδωλό ντίζελ δοκιμάσαμε το τελευταίο διάστημα.

Οδηγώντας
Η περιφερειακή ορατότητα χάρη στο τζάμι που υπάρχει στο μεγαλύτερο μέρος στις εμπρός κολόνες είναι εξαιρετική. Η θέση οδήγησης σε... συνεργασία με τις κλίσεις που δέχεται το αμάξωμα στις γρήγορες καμπές σε αποθαρρύνουν να πιέσεις περαιτέρω, σε κάνουν να αισθάνεσαι πως κάθεσαι «επάνω» και όχι μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά αν επιμείνεις θα βρεις καλή γεωμετρία, φιλικές αντιδράσεις, ευελιξία, παρά τις τροφαντές διστάσεις, αλλά και αυξημένη πρόσφυση, τηρουμένων των αναλογιών. Ήδη έχει κερδίσει την εκτίμησή σου η απουσία τριγμών ακόμη και πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά και η ποιότητα κύλισης, που είναι πολύ καλή για την κατηγορία, όπως και η άνεση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση, πάντα αναλογικά με το ύφος της κατασκευής, υπάρχει όμως και η επιλογή του City για να γίνεται ελαφρύ στους ελιγμούς που απαιτεί η κίνηση και το παρκάρισμα στην πόλη, ενώ συνολικά η απόκριση από τα χειριστήρια είναι αυτή που περιμένεις. Στις στροφές, παρά το ελαφρώς ψηλότερο κέντρο βάρους του Trekking, δεν αντιμετωπίζεις πρόβλημα, παρ' ότι προτιμάς να μετακινείσαι με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, παρά να «παλεύεις» στους επαρχιακούς δρόμους. Φρένα και κιβώτιο διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση και είναι πάντα εκεί σύμμαχοι σου. Μακριά από την άσφαλτο, θα δικαιώσει την ύπαρξή του σ' ένα χωματόδρομο ή σ' ένα λεπτό στρώμα χιονιού, μπορεί να κινηθεί εκεί όπου τα συμβατικά αυτοκίνητα σταματούν, αλλά φυσικά δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες κίνησης σε πολύ δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες, στο παχύ χιόνι και την πολλή λάσπη.

YΠEP
- Ευρύχωρο εσωτερικό
- Ορατότητα
- Κύλιση
- Πρόσφυση
- Καλός κινητήρας

KATA
- Αυξημένη τιμή
- Μέτρια στήριξη μέσης καθίσματος οδηγού

Αποτελεσματική οδική συμπεριφορά, νωθρή ίσως για τον μυημένο, γαρνιρισμένη με γενναία επίπεδα άνεσης και "light" χαρακτηριστικά κίνησης βατού off road


Συμπέρασμα
Το 500L Trekking είναι από τα έξυπνα εργαλεία στα χέρια των τμημάτων μάρκετινγκ, για την κάλυψη των απαιτήσεων της πλειοψηφίας των χρηστών από το αυτοκίνητό τους. Θέτει στην ίδια εξίσωση το "lifestyle", το απαραίτητο ανάστημα, την πρακτικότητα, αλλά και τη δυνατότητα να αφήσεις την άσφαλτο με σύνεση, όταν αυτό κριθεί αναγκαίο. Όλα αυτά δικαιολογημένα κοστίζουν, διαφορετικά αν τα ευρώ δεν φτάνουν, αφαιρείς το τελευταίο συστατικό και ζεις με τα υπόλοιπα.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP