ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Ford Mondeo - 1.6 D

Και για τον οδηγό, και για τους επιβάτες         ..:: Σαββάτο, 09 Μαϊου 2015 ::..
Η νέα γενιά του ευρύχωρου και ποιοτικού μεσαίου οικογενειακού σεντάν της Ford εξακολουθεί να είναι αρκετά οδηγοκεντρική, συνδυάζοντας όμως την πολύ καλή οδική συμπεριφορά με άνεση και ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, ενώ ο καλός κινητήρας ντίζελ εξασφαλίζει ασφάλεια και οικονομία

Συνήθως στα οικογενειακά σεντάν οι κατασκευαστές δίνουν έμφαση στην ευρυχωρία και τη λειτουργικότητα, αλλά και στην άνεση σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά. Το Mondeo από την πρώτη κιόλας γενιά του, το 1993, ξεχώριζε για την υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά του. Το στοίχημα, λοιπόν, για την Ford στο νέο Mondeo ήταν να ενισχύσει την άνεση, την ευρυχωρία και τη λειτουργικότητα, χωρίς όμως να χάσει το πλεονέκτημα της κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς. Και είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά το γεγονός πως η τάση της εποχής για τα περισσότερα νέα μοντέλα είναι κυρίως η έμφαση σε νέα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, με παράλληλη βελτίωση των κινητήρων για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, η Ford επένδυσε για το Mondeo και σε ένα νέο πλαίσιο με νέα πίσω ανάρτηση. Χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι άφησε έξω από την εξίσωση τους οικονομικούς κινητήρες ή τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας. Άλλωστε η συγκεκριμένη κατηγορία είναι πλέον σημαντικά αναβαθμισμένη και τα αυτοκίνητα της προσφέρουν συστήματα και ευκολίες που παλιότερα συναντούσες μόνο σε ακριβά premium αυτοκίνητα.

Εσωτερικό
Το νέο Mondeo είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος 4,871 μ. και μεταξόνιο 2.850 χιλιοστών. Είναι λοιπόν αυτονόητο ότι προσφέρει πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους, που φιλοξενούν με τη μεγαλύτερη άνεση ακόμα και μεγαλόσωμους επιβάτες. Ο οικογενειακός χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται κι από τον μεγάλο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 458 λίτρα, με πρόσθετο πλεονέκτημα την ύπαρξη πίσω πόρτας στο πεντάθυρο αμάξωμα, που διευκολύνει σημαντικά τη φόρτωση. Εκεί που δεν εντυπωσιάζει το αυτοκίνητο είναι στους χώρους για μικροπράγματα, που είναι απλώς ικανοποιητικοί. Θα παρατηρήσουμε μάλιστα το περίεργο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, οι οποίες έχουν αρκετά μεγάλο μήκος, αλλά είναι καλυμμένες από τη μέση και πίσω, οπότε πρέπει να «χώσεις» το χέρι σου για να βρεις ένα αντικείμενο που βρίσκεται εκεί, κάτι που δεν είναι και εύκολο. Επίσης δεν έχουν τέτοια διαμόρφωση που να διευκολύνει την τοποθέτηση μπουκαλιών. Λεπτομέρειες ίσως, αλλά με τη σημαντική αναβάθμιση των αυτοκινήτων της μεσαίας κατηγορίας, μόνο σε λεπτομέρειες μπορείς να ασκήσεις κριτική!

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αν και θα θέλαμε λίγο ακόμα καλύτερη στήριξη της μέσης. Ακολουθώντας τη μόδα της εποχής το ταμπλό έχει ψηφιακά όργανα, η μεγάλη καινοτομία όμως στο εσωτερικό του νέου Mondeo, μοναδική αυτήν τη στιγμή στην κατηγορία, είναι οι αερόσακοι που είναι ενσωματωμένοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων, στάνταρ σε όλη την γκάμα, για την μείωση των δυνάμεων που εφαρμόζονται στο σώμα του επιβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης. Η τιμή της έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από 25.065 ευρώ χωρίς απόσυρση (23.635 ευρώ με απόσυρση), με εξαιρετικό στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με Hill Launch Assist, 9 αερόσακους (συμπεριλαμβανομένων 2 αερόσακων νέου τύπου στις ζώνες ασφαλείας των 2 πίσω εξωτερικών θέσεων), διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φώτων στροφής, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα Ford MyKey, ηχοσύστημα με USB & Ford SYNC, ζάντες αλουμινίου κλπ. Κι από εκεί και πέρα υπάρχει ένας μεγάλος κατάλογος έξτρα στοιχείων εξοπλισμού, από τα οποία αξίζουν ιδιαίτερης μνείας οι προσαρμοζόμενοι προβολείς τεχνολογίας LED, που προσαρμόζουν συνεχώς το εύρος και την κατεύθυνση της δέσμης του φωτός ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο, και η λειτουργία ανίχνευσης πεζών του νέου συστήματος ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, που εντοπίζει όχι μόνο τους πεζούς που τυχαίνει να βρεθούν μπροστά στο αυτοκίνητο, αλλά και εκείνους που κατεβαίνουν από το πεζοδρόμιο με κατεύθυνση και ταχύτητα που θα τους φέρει μπροστά στην πορεία του αυτοκινήτου!


Η ποιότητα του εσωτερικού είναι πολύ προσεγμένη, ο εξοπλισμός πλούσιος και οι χώροι πολύ μεγάλοι

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ 1.6 με τους 115 ίππους είναι, χάρη στην καλή ροπή του, απολύτως επαρκής για το μεγάλο αυτοκίνητο ακόμα και σε ορεινές διαδρομές, όπου εξασφαλίζει απολύτως ασφαλή προσπεράσματα, όπως διαπιστώσαμε κινούμενοι στο Πήλιο. Αυτή η καλή ροπή κάνει εύκολη και αρκετά ευχάριστη την οδήγηση και η μοναδική παρατήρηση που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι κάποια έλλειψή της στις πολύ χαμηλές στροφές, πολύ κοντά στο ραλαντί, κάτι που σε αναγκάζει στο ξεκίνημα από στάση, ιδιαίτερα σε ανηφόρα, να «μαρσάρεις» λίγο παραπάνω, γιατί υπάρχει πιθανότητα να σβήσει. Επίσης ο θόρυβός του δεν είναι ανύπαρκτος, χωρίς πάντως να φτάνει έντονος στο χώρο επιβατών, χάρη στην καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου και τη δύναμη του κινητήρα και είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή μας από την Αθήνα στο βορειοανατολικό Πήλιο με επιστροφή, έγινε με μέση κατανάλωση μόλις 6,2 λίτρα/100 χλμ. Όσο για την πόλη, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η δουλειά που έγινε στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου από τους μηχανικούς της Ford είναι εξαιρετική και η εταιρεία μπορεί να υπερηφανεύεται ότι το οικογενειακό σεντάν της εξακολουθεί να είναι κορυφαίο σε οδική συμπεριφορά. Μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, που δεν αφήνει να φανεί καθόλου το μέγεθος του αυτοκινήτου. Το σημαντικό είναι ότι αυτή προσφέρεται σε συνδυασμό με ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, που βοηθάει τον οδηγό να έχει απόλυτο έλεγχο αλλά και μια πλήρη εικόνα για την επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο, κάνοντας στην οδήγηση ιδιαίτερα απολαυστική (για... όσους τουλάχιστον την απολαμβάνουν). Τα βελτιωμένα φρένα είναι επίσης επαρκή, ενώ όλα τα παραπάνω αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι συνδυάζονται με πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και απολύτως ικανοποιητική άνεση, που επιτρέπει ξεκούραστα ταξίδια ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Και μάλιστα αυτή η άνεση δεν συνδυάζεται με τόσο μαλάκες αναρτήσεις που να προκαλούν υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, κάτι που δεν θα ταίριαζε με την «οδηγοκεντρική» πλευρά του χαρακτήρα του Mondeo.

YΠEP
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων

KATA
- Θήκες στις πόρτες με όχι ιδιαιτέρα πρακτικό σχήμα
- Ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα

Το Mondeo προσφέρει ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς υψηλού επιπέδου, έχει ένα εξαιρετικό τιμόνι κι ένα δυνατό κινητήρα ντίζελ με πολύ χαμηλή κατανάλωση


Συμπέρασμα
Έχοντάς την ευκαιρία να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα με το Mondeo κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συμβίωσης μαζί του, επιβεβαιώσαμε απόλυτα την αρχική ιδέα που είχαμε σχηματίσει κατά την οδήγηση του στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης στην Αράχοβα. Πρόκειται για ένα ένα πολύ ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο για ποιοτικές μετακινήσεις σε μακρινές διαδρομές, με άπλετους χώρους για την εξυπηρέτηση των αναγκών μιας οικογένειας, το οποίο όμως είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, κάτι που δεν είναι πάντα προφανές στα άνετα οικογενειακά σεντάν. Και φυσικά, όλα αυτά συνδυάζονται με πολύ χαμηλή κατανάλωση, που κάνει το συνολικό πακέτο ακόμα πιο δελεαστικό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP