ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 108 - 1.0 ETG

Εξέλιξη με σταθερή πορεία         ..:: Σαββάτο, 11 Απριλίου 2015 ::..
Βελτιωμένο αρκετά σε σχέση με τον προηγούμενο μοντέλο, σύγχρονο σχεδιαστικά και ευχάριστο στην όψη εξωτερικά κι εσωτερικά- το 108 δίνει χρώμα στη μουντή μεγαλούπολη, με αίσθηση ηλεκτρονικού παιχνιδιού στην έκδοση με το ημιαυτόματο κιβώτιο

Ο μικρότερος των λεόντων, το 108, εκσυγχρονίστηκε πλήρως, φόρεσε το ακριβό του κοστούμι και μοστράρει ως ο ομορφότερος της γνωστής τριπλέτας (Citroen C1, Toyota Aygo τα υπόλοιπα δυο αδέλφια του), στην οποία πλέον τα τρία αυτοκίνητα έχουν πολύ περισσότερες σχεδιαστικές διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αλλά και έναν επιπλέον κινητήρα τα δύο γαλλικά. Το Peugeot, είναι εκείνο με την πιο σοβαρή μουσούδα, αφού χώρεσε η μάσκα σήμα κατατεθέν της εταιρείας, στοιχείο που το δείχνει αναμφισβήτητα μεγαλύτερο αυτοκίνητο απ' ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Τον ίδιο στόχο εξυπηρετούν και τα εμπρός φωτιστικά. Έχεις μόνιμα την εντύπωση όσο το κοιτάζεις «ανφάς», πως κάποιο 308 μπήκε στην... πρέσα. Στο πίσω μέρος, αντικρίζουμε μια γλυκιά ουρά με μεγάλα φωτιστικά σώματα. Και σε αυτήν τη γενιά το πίσω κρύσταλλο εκτελεί χρέη πέμπτης πόρτας για προφανείς λόγους κόστους. Οπότε, όταν είναι να κλείσετε το πίσω τζάμι, μην το αφήσετε από ψηλά, γιατί το «μπαμ» θα ακουστεί μέχρι... απέναντι!

Μόνο οι εμπρός πόρτες και το πλαίσιο του παρμπρίζ είναι κοινά στα τρία αυτοκίνητα. Τα υπόλοιπα εξωτερικά τμήματα διαφοροποιούνται, συμπεριλαμβανομένης και της οροφής, που στο 108 είναι κλασική και δεν διαθέτει την καμπυλότητα της αντίστοιχης του Aygo. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στην έξυπνη χρήση κοινής πλατφόρμας, η οποία ουσιαστικά είναι η ίδια με πριν, αλλά εκσυγχρονισμένη εκ βάθρων. Η δομή έχει ενισχυθεί σημαντικά, με χάλυβες υψηλής αντοχής και επιπλέον ενισχύσεις σε καίρια σημεία, που αυξάνουν την ακαμψία και βελτιώνουν παράλληλα την παθητική ασφάλεια. Σε σχέση με το απερχόμενο, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 25 χιλιοστά (στα 3,455 μ. συνολικά), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 5 χιλιοστά για μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση (0,28 από 0,29).

Εσωτερικό
Εδώ νιώθεις ευχάριστα από την πρώτη στιγμή. Η εναλλαγή χρώματος στο εσωτερικό, συνοδεύεται από αρκετές δυνατότητες προσωποποίησης. Τη "high tech" πλευρά της εξέλιξης καλύπτει η μεγάλη οθόνη στην κονσόλα, η οποία αν συνδεθεί με το κατάλληλο smartphone, μετατρέπεται ουσιαστικά σε tablet. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα πλαστικά αναμενόμενα σκληρά, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων περισσότεροι από παλιά, ενώ, η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές, χαρακτηρίζεται και πάλι άνιση. Εμπρός κάθεσαι με άνεση, ακόμη κι αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, ενώ πίσω όσο πιο μικρόσωμος είσαι, τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν αρκετά. Το αυτοκίνητο πόλης καλείται να καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρά του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ πίσω τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 168 λίτρα, εξακολουθεί να είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, έχοντας και ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Το νέο 108 1.0, ξεκινά στο τρίθυρη έκδοση από τα 10.240 ευρώ (με όφελος απόσυρσης) και από τα 10.620 ευρώ το πεντάθυρο. Στη βασική έκδοση προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό 6 αερόσακοι, ESP με σύστημα υποβοήθησης στην ανηφόρα, κλιματισμός, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και ηλεκτρικές ευκολίες για τα εμπρός παράθυρα και τις κλειδαριές. Λογική η τιμή, αναλογικά με ότι ισχύει στην πιάτσα. Εμείς, είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το κόστος της οποίας ξεκινά από τα 11.020 ευρώ για την τρίθυρη έκδοση και τα 11.400 ευρώ για την πεντάθυρη, αμφότερες με πλουσιότερο εξοπλισμό. Κατά τη γνώμη μας, τα δικαιούται στο έπακρο. Σε κάθε περίπτωση, το 108 απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.


Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με νεανικό προσανατολισμό, περιορισμένοι πίσω χώροι γενικώς, αλλά καλός βασικός εξοπλισμός

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας αποδίδει 68 ίππους και 9,5 kgm ροπής στις 4.300 σ.α.λ. και είναι σβέλτος, ζωντανός, ευχάριστος και ανά πάσα στιγμή πρόθυμος να χαρίσει χαμόγελα εντός πόλης, όταν αποφασίσεις να παίξεις εξαντλώντας το όριό του και αλλάζοντας σχέσεις στο αρκετά βελτιωμένο (με νέο λογισμικό) αυτοματοποιημένο κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις. Όταν επιλέξεις να μετακινείς εσύ τον επιλογέα πραγματοποιώντας τις αλλαγές χειροκίνητα και δεν επαφίεσαι στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, τότε οι αλλαγές γίνονται ακόμα πιο γρήγορα, ομαλά και δεν συνοδεύονται από κενά ή κομπιάσματα. Όπως ήταν φυσικό, μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στη μείωση της κατανάλωσης, με όπλα την καλύτερη καύση χάρη στα νέα μπουζί, τη νέα πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη ροή και ανάμειξη του αέρα με το καύσιμο, τον ψεκασμό λαδιού στα πιστόνια για μείωση τριβών, τους νέους μηχανισμούς ανύψωσης των βαλβίδων αλλά και άλλες βελτιώσεις που αναβαθμίζουν την θερμική απόδοση του χιλιάρη κινητήρα έως 37%. Σε ό,τι αφορά το θόρυβο, το χαρακτηριστικό γρύλισμα των τριών κυλίνδρων δεν σε ενοχλεί. Το σύνολο παρουσιάζεται εύστροφο και ζωντανό, αλλά παράλληλα και οικονομικό (6,4 λίτρα/100 χλμ.)

Οδηγώντας
Αν επιχειρήσετε να μικρύνετε το χρόνο παραμονής σας σε μποτιλιαρισμένους δρόμους της πρωτεύουσας ή σε στενά σοκάκια, το 108 σας προκαλεί να επιβιβαστείτε και να αρχίσετε να αξιοποιείτε τους εναλλακτικούς τρόπους κίνησης. Με το μικρό του μέγεθος θα χωθεί όπου δεν φαντάζεστε, θα ελιχθεί όπου δεν πάει ο νου σας, θα παρκάρει εκεί όπου οι περισσότεροι οδηγοί των υπόλοιπων αυτοκινήτων θα σπαζοκεφαλιάσουν. Οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν μια πιο μεστή εικόνα στο δρόμο. Εδώ, διατηρεί τη σταθερότητα που χαρακτήριζε και την προηγούμενη γενιά, ωστόσο, πλέον τη συνδυάζει με καλύτερα επίπεδα άνεσης. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, αντιδρά λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στην καμπίνα επιβατών.

Το 108 προσφέρει μεγαλύτερη σιγουριά στην ευθεία, ενώ στις στροφές (αν βρεθεί σε δρόμους έξω από την πόλη, για την οποία κατά βάση προορίζεται) είναι ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά, διαχειριζόμενη εύκολα (όταν απαιτηθεί) από το ESP. Οι κλίσεις στο αμάξωμα (απόρροια της μαλακής ανάρτησης) δεν φοβίζουν. Σημαντικό στοιχείο αναβάθμισης αποτελεί η ηχομόνωση, αλλά και ο εξευγενισμένος τρόπος κύλισης, που δεν μεταφέρει στην καμπίνα ενοχλητικούς θορύβους. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι ποιοτικότερη και πιο στιβαρή πλέον, χωρίς ασάφειες και επιπολαιότητες. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, διαθέτουν καλή αίσθηση και είναι πιο αποτελεσματικά από ό,τι γνωρίζαμε στην προηγούμενη γενιά. Η συνολική γεύση που σου μένει οδηγώντας το 108, είναι η ευκολία οδήγησης και η φιλικότητα σε ένα πιο ασφαλές περιβάλλον.

YΠEP
- Ευκολία χρήσης
- Ευελιξία
- Κατανάλωση
- Ήσυχη κύλιση αναλογικά με την κατηγορία
- Εξοπλισμός βασικής έκδοσης

KATA
- Περιορισμένοι χώροι πίσω επιβατών-αποσκευών
- Αυξημένη η τιμή του αυτόματου

Ευκολοδήγητο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο εντός πόλης, απέκτησε καλούς τρόπους χωρίς να ξεχνάει τις ανάγκες του οδηγού


Συμπέρασμα
Μας άρεσε το συγκεκριμένο Peugeot και μάλιστα αυτό με τον μικρό κινητήρα και το έξυπνο αυτοματοποιημένο πεντάρι κιβώτιο. Είναι μια σύγχρονη λύση που διευκολύνει την κίνηση στην πόλη, χαριτωμένη εμφανισιακά, καλοφτιαγμένη εσωτερικά, αλλά και σπιρτόζα όταν επιθυμείς να απαγκιστρωθείς από τους κοιμώμενους οδηγούς των αυτοκινήτων που προπορεύονται. Ξεκουράζοντας μάλιστα το αριστερό σου πόδι.

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP