ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Jeep Renegade - 2.0 MJTD 170 HP 4WD

Forza America!         ..:: Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2015 ::..
Το ιταλικό ταμπεραμέντο παντρεύεται την αμερικάνικη εξουσία σε ένα συμπαγές αμπαλάζ με τα κλασικά διαχρονικά χαρακτηριστικά που έκαναν γνωστό ανά τον κόσμο το λογότυπο Jeep, και εγένετο το Renegade, που δοκιμάζουμε στην πιο πειστική (λόγω πετρελαίου και τετρακίνησης) εκδοχή

Δεν ξέρω πόσους φίλους και πόσους εχθρούς έχει ήδη αποκτήσει το νέο Renegade. Επίσης δεν με ενδιαφέρει πόσο ειρωνικά ή χλευαστικά σχόλια μπορούν να εκστομίσουν οι εχθροί του, με πρόσχημα την ιταλική καταγωγή το. Ούτε για το αν κάτω από αυτό το κουκλί με την πορτοκαλί απόχρωση κρύβεται τετρακίνηση, βενζίνη, ντίζελ 1,4 ή 2,0 λίτρα ή τέλος πάντων οτιδήποτε άλλο επιμέρους τεχνικό. Με εκείνο που θα ξεκινήσω είναι το πόσο προσωπικότητα έχει αυτό το πράμα, σε σημείο όχι μόνο να επιβάλλεται (σε σένα και στους άλλους), αλλά στο τέλος να αισθάνεσαι «τσιμπημένος» μαζί του. Το δεύτερο στοιχείο που επιφέρει μνεία αναφοράς, είναι πώς μια ιταλική βάση (παρ' ότι οι Αμερικανοί επιμελήθηκαν τη σχεδίαση και παρακολούθησαν στενά την εξέλιξη), αναδεικνύει εκείνη την αίσθηση ισχύος και επιβλητικότητας, συνώνυμη με τα καθαρόαιμα απανταχού Jeep του παρελθόντος, αλλά και του παρόντος. Είναι πραγματικά απορίας άξιο και δεν μιλάμε για το κρέας που βαπτίστηκε ψάρι.

Πέρα από τις λεπτομέρειες που θα έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε παρακάτω, το Renegade για έξι ημέρες συμβίωσης χαρακτηρίστηκε από μέρους μας ως το καλύτερο αντίδοτο στη μονοτονία, στην ομοιομορφία και εν τέλει στην κατάθλιψη. Θέλεις να το κοιτάζεις από όποια γωνία μπορείς, θέλεις να περιεργάζεσαι οπτικά αυτό το πάντρεμα της τετράγωνης λογικής με τις πολύ πετυχημένες λεπτομέρειες περιμετρικά. Μάσκα, γρίλιες, φωτιστικά (κυρίως τα πίσω με το φωτεινό x) φτιάχνουν ένα αρμονικό σύνολο στο οποίο μετράς τα λεπτά μέχρι να επιβιβαστείς. Δεν μοιάζει με τίποτα άλλο και το αναγνωρίζεις ακόμη κι αν εμφανιστεί από το στενό αποκλειστικά το εμπρός πλευρικό φτερό του.

Εσωτερικό
Το μήκους 4,23 μέτρων Renegade έχει μαζεμένες διαστάσεις περιμετρικά, αλλά ευτυχώς επαρκείς χώρους επιβατών για την οικογένεια ή την παρέα φίλων στην πολύ προσεγμένη καμπίνα, κάτι που του επιτρέπει να χρησιμοποιηθεί ιδανικά ως ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο (ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 351 λίτρα). Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, κυρίως στο «δικό» μας τετρακίνητο ντίζελ (21 εκατοστά), συνεπάγεται πως ανεβαίνεις στο Jeep και απολαμβάνεις εποπτική θεώρηση των πραγμάτων. Εδώ θα βρεις όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τα μεγαλύτερα Jeep. Δηλαδή, καλή συναρμογή υλικών για παραδοσιακή αντοχή στη σκληρή χρήση, ποτηροθήκες και θήκες για μικροαντικείμενα, ανοιχτές ή κλειστές. Από την άλλη, υπάρχουν ως σήμα κατατεθέν τα στιλιστικά εκείνα στοιχεία που επιβεβαιώνουν σε ποιο αυτοκίνητο έχεις επιβιβαστεί. Η χειρολαβή πανικού στο ταμπλό στη δεξιά πλευρά, το όμορφα σχεδιασμένο τιμόνι, τα σοφιστικέ περιγράμματα των αεραγωγών, αλλά και το μπουτόν εμπλοκής της τετρακίνησης, με αναγραφή όλων των επιμέρους δυνατοτήτων που αφορούν τη μορφολογία του εδάφους. Τα καθίσματα είναι κάπως επίπεδα, σφιχτά και με κοντό έδρανο, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα σε μέτριες τουλάχιστον χιλιομετρικές αποστάσεις. Η δίλιτρη έκδοση πετρελαίου με την κίνηση σε όλους τους τροχούς (Trailhawk), στοιχίζει από 38.500 ευρώ (33.700 ευρώ με απόσυρση και το σχετικό όφελος). Ο εξοπλισμός της χαρακτηρίζεται πλήρης αφού διαθέτει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικό χειρόφρενο, οθόνη αφής, μπάρες οροφής, κ.α.). Ότι δίνει κανείς παίρνει, έτσι είναι οι κανόνες της αγοράς, οπότε το φθηνό ή το ακριβό σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι πολύ σχετικές έννοιες.

Χώροι, ποιότητα, αντοχή και μπόλικοι συνειρμοί από Jeep συνθέτουν το ενδιαφέρον σκηνικό στα ενδότερα, ενώ εδώ θα βρείτε επίσης ρυθμίσεις τετρακίνησης όσο πουθενά αλλού

Κινητήρας-κιβώτιο
Προτού πατήσουμε το κουμπί που ενεργοποιεί τον κινητήρα καλό θα ήταν να δούμε κάποια χαρακτηριστικά που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα την κορυφαία έκδοση του Renegade. Πάρτε χαρτί και μολύβι λοιπόν για να μην χάσετε το λογαριασμό. Δίλιτρος ντίζελ με 170 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., 35,7 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., τετρακίνηση Jeep Active Drive Low με «κοντό» (σχέσεις υποπολλαπλασιασμού 20:1), αυτόματο 9άρι κιβώτιο, σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill-descent Control), δυνατότητα διάβασης υδάτινου κωλύματος βάθους μέχρι και 480 χιλιοστών, δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου με βάρος έως 1.500 κιλά. Τι σημαίνουν αυτά στην πράξη; Το δίλιτρο Renegade σου κάνει εύκολα όλα τα χατίρια χωρίς δεύτερη σκέψη, αρκεί να βυθίσεις το δεξί πόδι, να ακούσεις το άκομψο μούγκρισμα του ντίζελ και να εξαφανιστείς κάπου στο βάθος. Δεν είναι υπερβολή, πως κανένα άλλο μικρομεσαίο "SUV", τετρακίνητο, ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε, δεν σου δίνει την αίσθηση κυριαρχίας του Renegade. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίες, το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων λειτουργεί υποδειγματικά, είτε στην «τεμπέλικη» λειτουργία του είτε στη χειροκίνητη. Η ροπή σε βοηθά σε κάθε είδους τερέν να διακριθείς, ενώ με βάση τα παραπάνω, τα σχεδόν 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα της μέσης κατανάλωσης της δοκιμής μας, δεν πρέπει να θεωρούνται υπερβολικά.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, το Renegade εμφανίζεται άτρωτο και γενναίο. Είναι σωστά ζυγισμένο, στιβαρό σε αίσθηση αλλά και σταθερό όταν και όποτε του ζητηθεί. Σαφώς και δεν έχουμε να κάνουμε εδώ με την επιτομή του ραφιναρισμένου οχήματος ελεύθερου χρόνου, αλλά ακόμη κι αυτό έχει τη γοητεία του τελικά. Η ανάρτηση είναι ήσυχη σε κάθε μορφής άσφαλτο, καταπίνοντας εύκολα ακόμη και «κρατήρες» στο δρόμο. Με τα στάνταρ ελαστικά "M&S" της Goodyear, το Renegade Trailhawk αφήνει πολλές υποσχέσεις για εκτός δρόμου περιπέτειες. Υποσχέσεις που τις εκπληρώνει στο έπακρο. Ανεβαίνει και κατεβαίνει άνετα σαν κατσίκι όπου του υποδείξεις, με τους τροχούς μάλιστα σπάνια να χάνουν την επαφή τους με το έδαφος. Για την ιστορία, οι γνωστές τυποποιημένες γωνίες που χαρακτηρίζουν τα εκτός δρόμου, είναι 30,5° για τη γωνία προσέγγισης, 34,5° για τη γωνία διαφυγής και 25,7° για τη γωνία ράμπας.

Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, επιβραβεύουμε τα δυνατά φρένα με τη σωστή απόκριση, αλλά και το φιλότιμο σύστημα διεύθυνσης, που σε άλλες περιπτώσεις (λόγω χαρακτήρα) θα υπέκυπτε σε μεγάλη κριτική. Κανένα πρόβλημα ενημέρωσης, όμως, για το πού κοιτούν οι τροχοί, ακόμη και όταν πηγαίνεις «σφαίρα», λες και σε κυνηγούν Θεοί και δαίμονες... Το Renegade μπορεί να μην κρύβει τον όγκο και το βάρος του, ιδιαίτερα όταν αρχίσεις να ασκείς επάνω του πλευρικά φορτία, αλλά καταφέρνει να σε κάνει να νιώσεις σίγουρος και πανίσχυρος για ό,τι πράττεις, με τον τρόπο του μεγαλύτερου Cherokee, ή ακόμη πιο χαρακτηριστικά, εκείνων των αμερικάνικων "muscle cars" που διέπρεπαν σε αστυνομικά σίριαλ της δεκαετίας του '80.

YΠEP
- Ανεξίτηλος χαρακτήρας
- Μεγαλοπρεπές πάτημα
- Εκτός δρόμου δυνατότητες
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός

KATA
- Θόρυβος πετρελαιοκινητήρα
- Συνδυασμός ντίζελ-τετρακίνησης μόνο στα δυο λίτρα

Αν το Cherokee έμπαινε στη μέγγενη για κάποιο λόγο, θα προέκυπτε αυτό που βλέπετε και αναφέρομαι, εκτός των άλλων, στο.. σνομπ τρόπο που αντιμετωπίζει τα δρώμενα, όπου κι αν πατούν οι τροχοί


Συμπέρασμα
Αν είσαι από την πλευρά εκείνων που θαυμάζουν το Renegade (όπως εμείς), θα βρεις δεκάδες λόγους να το λατρέψεις. Ηχηρή παρουσία, φυσιογνωμία που δύσκολα διαγράφεται από το υποσυνείδητο, αποτελεσματικό στην πράξη με ένα αγχολυτικό τρόπο που έχεις ανάγκη τούτο τον καιρό. Αν είσαι από τους άλλους, πέραν των όσων κακοπροαίρετων υιοθετείς, δεν έχεις παρά να βγάλεις το καπέλο, τουλάχιστον σε αυτήν την «ουσιαστική» έκδοση που θα σε πάει μακριά εκτός δρόμου. Και ας κοστίζει απαγορευτικά για τους περισσότερους την σήμερον ημέραν...

Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP