ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ ::

Επαναστατική μέθοδος για μείωση ολισθηρότητας

        ..:: Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2015 ::..

Τους τελευταίους μήνες είχαμε διαπιστώσει μία σημαντική βελτίωση στην πρόσφυση σε δύσκολα κομμάτια της παραλιακής οδού Αθηνών-Σουνίου μετά τη Βάρκιζα, όπου κινούμαστε συχνά, κάτι που μας είχε προβληματίσει. Ούτε η τεχνολογία των αυτοκινήτων βελτιώθηκε ξαφνικά σε... λίγους μήνες, ούτε έργα ασφαλτόστρωσης είχαμε δει να γίνονται. Το μυστήριο λύθηκε σ' ένα πρόσφατο συνέδριο για την οδική ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στο μουσείο της Ακρόπολης, όπου μάθαμε ότι υπήρξε μία βελτίωση της επιφάνειας του συγκεκριμένου δρόμου (και ορισμένων άλλων) με μία νέα μέθοδο επεξεργασίας του οδοστρώματος για μείωση της ολισθηρότητας, που ονομάζεται σφαιριοδιοβολή και δεν απαιτεί εκ νέου ασφαλτόστρωση. Το γιατί δεν δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα σε μια τόσο σημαντική βελτίωση, τη στιγμή που στην Ελλάδα έχουμε μεγάλο πρόβλημα επικινδυνότητας των δρόμων λόγω ολισθηρότητας, δεν το γνωρίζουμε. Υποψιαζόμαστε όμως ότι σε κάποιους δεν αρέσει το γεγονός ότι το κόστος της συγκεκριμένης μεθόδου είναι μόλις το ένα πέμπτο του κόστος της ασφαλτόστρωσης, οπότε μειώνει σημαντικά το ύψος των εργολαβιών συντήρησης των δρόμων! Η μέθοδος (που χρησιμοποιείται και σε αεροδρόμια) είναι πολύ απλή, δεν δημιουργεί μάλιστα ανάγκη για διακοπή της κυκλοφορίας, ούτε επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Εφαρμόζεται μ' ένα (αργά) κινούμενο, ειδικά διασκευασμένο φορτηγό, που εκτοξεύει με μεγάλη ορμή ένα μεγάλο αριθμό σφαιριδίων στην άσφαλτο, κάνοντας πιο «άγρια» την επιφάνειά της και καθαρίζοντάς την από διάφορες επικαθίσεις, χωρίς να αφήνει κατάλοιπα στον περιβάλλοντα χώρο, αφού απορροφά τα πάντα, μαζί με τα σφαιρίδια που εκτοξεύει. Σύμφωνα με στοιχεία από κρατικές υπηρεσίες, στην αριστερή κυκλοφορία της παραλιακής λεωφόρου στο ρεύμα προς Σούνιο, ο δείκτης αντιολισθηρότητας του οδοστρώματος αυξήθηκε κατά 50% ως 90% μετά την εφαρμογή της μεθόδου. Επίσης, στην εθνική οδό Τρίπολης-Σπάρτης έγινε με την ίδια μέθοδο παρέμβαση σε σημείο στο 42ο χιλιόμετρο όπου είχαν καταγραφεί 32 ατυχήματα σ' ένα χρόνο, με αποτέλεσμα να μηδενιστούν τα ατυχήματα στο εξάμηνο μετά την αποκατάσταση. Αντίστοιχα θεαματικά αποτελέσματα μείωσης ατυχημάτων υπήρξαν και σε άλλους δρόμους όπου εφαρμόστηκε η μέθοδος, όπως η Αττική Οδός, η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης κλπ. Τρόπος, λοιπόν, για μείωση της ολισθηρότητας των δρόμων με μικρό κόστος υπάρχει. Απομένει να δούμε πώς θα τον αξιοποιήσει το ελληνικό κράτος, για να σταματήσουν να σκοτώνονται τόσοι άνθρωποι στους ελληνικούς δρόμους...


  UP