ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Απόσυρση της λογικής

        ..:: Τετάρτη, 31 Δεκεμβρίου 2014 ::..

Στην Ελλάδα δεν είναι να κάνει μια σωστή κίνηση το κράτος προς όφελος των πολιτών και της χώρας, προσφέροντας κάποιο κίνητρο για οτιδήποτε κι αμέσως σπεύδουν οι διάφορες οργανωμένες επαγγελματικές ή άλλες ομάδες να ζητήσουν να επωφεληθούν κι αυτές από μέτρα που σχεδιάστηκαν με εντελώς διαφορετικούς στόχους. Και για να υπερασπιστούν τις θέσεις τους χρησιμοποιούν επιχειρήματα που, όπως συνηθίζεται στη χώρα μας, λένε μόνο τη μισή αλήθεια, το κομμάτι της δηλαδή που τους βολεύει. Τον τελευταίο μήνα πήραμε 3-4 δελτία Τύπου από το σύνδεσμο των εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με αφορμή την επέκταση για ένα ακόμα χρόνο του μέτρου της απόσυρσης για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων. Ο συγκεκριμένος σύνδεσμος διαμαρτύρεται επειδή το κίνητρο απόσυρσης ισχύει μόνο για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων και όχι και μεταχειρισμένων και απειλεί με προσφυγή στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Στρέφει μάλιστα τις διαμαρτυρίες του και προς μερίδα των μέσων ενημέρωσης τα οποία εκφράστηκαν εναντίον της εισαγωγής μεταχειρισμένων.

Το επιχείρημα των συγκεκριμένων εισαγωγέων είναι ότι τα μεταχειρισμένα που εισάγουν πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 4 και Euro 5, άρα είναι ευνοϊκή για το περιβάλλον η αγορά τους και θα έπρεπε να ευνοούνται και αυτά με το κίνητρο της απόσυρσης. Στην Ελλάδα έχουμε, βέβαια, πολύ «κοντή μνήμη» και μάλλον έχουν ξεχαστεί οι εποχές που η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων είχε μετατρέψει τη χώρα μας σε νεκροταφείο των μεταχειρισμένων της Ευρώπης. Κάτι που ισχύει ακόμα άλλωστε για τα φορτηγά, αφού ελάχιστα καινούργια εισάγονται στην Ελλάδα, η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγόμενων είναι μεταχειρισμένα, μερικές φορές ακόμα και δεύτερο χέρι, και το αποτέλεσμα στην οδική ασφάλεια και το περιβάλλον νομίζω το γνωρίζουμε όλοι. Προφανώς σε μία ελεύθερη και ενιαία αγορά σαν την ευρωπαϊκή δεν μπορείς να απαγορεύσεις την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, από το σημείο όμως αυτό μέχρι του να την ενισχύεις και με κίνητρα, υπάρχει τεράστια απόσταση.

Κατ' αρχάς θα επισημάνουμε ότι τα μεταχειρισμένα που εισάγονται ΗΤΑΝ προδιαγραφών Euro 4 και Euro 5 όταν αγοράστηκαν για πρώτη φορά και κανείς δεν ξέρει τί είναι αυτήν τη στιγμή. Και στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός ελέγχου που να μπορεί να ελέγξει ολοκληρωμένα ΚΑΘΕ ένα από τα χιλιάδες μεταχειρισμένα που εισάγονται για να διαπιστώσει σε τί κατάσταση βρίσκεται. Και δεν μιλάμε για έναν απλό έλεγχο τύπου ΚΤΕΟ, που δεν μπορεί να διαπιστώσει αν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές εξακολουθούν να καλύπτονται ακόμα. Σκεφθείτε τώρα ένα αυτοκίνητο ακόμα και προδιαγραφών Euro 5, που μπορεί να έχει διανύσει στη χώρα προέλευσής του 60, 80 ή 100 χιλιάδες χιλιόμετρα κάτω από άγνωστες συνθήκες, τί εγγυήσεις παρέχει ότι θα εξακολουθήσει να λειτουργεί ο κινητήρας του ή ο καταλύτης του σωστά για πολλά χρόνια ακόμα σε σύγκριση με ένα καινούργιο που αγοράζεται με μηδέν χιλιόμετρα (και που στις μέρες μας καλύπτεται από τουλάχιστον δύο και μέχρι επτά χρόνια με εγγύηση). Και φυσικά, ποιος θα εγγυηθεί ότι ο ιδιοκτήτης του θα αλλάξει τον καταλύτη ή θα επισκευάσει τον κινητήρα όταν πρέπει, τη στιγμή που σήμερα οι Έλληνες δεν επισκευάζουν ούτε βλάβες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλειά τους;!

Στην Ελλάδα ο κόσμος κρατάει το αυτοκίνητο που αγοράζει για πολλά χρόνια. Κι ακόμα και όταν έρθει η ώρα να το αλλάξει, δεν το πετάει, αλλά το πουλάει σε κάποιον άλλο. Γι' αυτό άλλωστε έχει νόημα η απόσυρση (που θα έπρεπε να είναι μόνιμο μέτρο και όχι ανανεούμενο κάθε χρόνο για να μας το περνούν ως χάρη οι πολιτικάντηδες), η οποία μας απαλλάσσει από χιλιάδες σαράβαλα, που θα μπορούσαν διαφορετικά να κυκλοφορούν στους δρόμους, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι και κάθε εισαγόμενο μεταχειρισμένο θα μείνει πολλά χρόνια στην κυκλοφορία, με ακόμα χειρότερες επιπτώσεις. Πέραν τούτου, ήδη τα καινούργια αυτοκίνητα είναι σε πολλές περιπτώσεις προδιαγραφών Euro 6 και σε λίγους μήνες θα είναι υποχρεωτικά όλα! Δίνοντας κίνητρο μόνο στα καινούργια, το κράτος ευνοεί τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων (και ασφάλειας) που ισχύουν τη συγκεκριμένη στιγμή. Είναι εντελώς παράλογο να παρέχει και κίνητρο για προδιαγραφές που βαίνουν προς κατάργηση όταν αυτές αφορούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που ήδη μπορεί να μη λειτουργούν 100% σωστά. Η Ελλάδα έχει πληρώσει ακριβά στο παρελθόν την αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και κανένα επιχείρημα δεν υπάρχει για να δώσει σήμερα και... κίνητρο για να επαναληφθεί αυτό το φαινόμενο..._Π.Φ.


  UP