Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε την έκδοση με το νέο 1500άρη πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων. Σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά είναι οριακά πιο οικονομικός και αρκετά πιο... καθαρός καθώς εκπέμπει λιγότερα από 100 g/km CO2 (98 για την ακρίβεια) -εμπίπτοντας έτσι και στην κατηγορία των μοντέλων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας! Το νέο αυτό σύνολο μπορεί να έχασε 61 κ.εκ. από τον κυλινδρισμό του, αλλά αυτό δεν φαίνεται καθόλου! Ειδικά όταν διαπιστώνεις ότι «τραβάει» δυνατά ήδη από τις 1500 στροφές και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό σχεδόν μέχρι εκεί που αρχίζει το «κόκκινο» των 5.000 στροφών, δημιουργώντας έτσι μια πολύ ευρεία ζώνη λειτουργίας. Φυσικά, ένα πετρελαιοκίνητο, οικογενειακό αυτοκίνητο ποτέ δεν είναι αυτό που λέμε εξωφρενικά γρήγορο, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο εδώ. Αυτό που σου δίνει απλόχερα το Focus 1.5 TDCi είναι η αίσθηση της άνεσης και της επάρκειας, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλεως. Eπιπροσθέτως, το αυτοκίνητο είναι και ευχάριστα πολιτισμένο -το επίπεδο του θορύβου στην καμπίνα είναι εξαιρετικά χαμηλό, ούτε παρατηρείται η παραμικρή μετάδοση κραδασμών στο τιμόνι, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέζει τον κινητήρα ως το όριο περιστροφής του. Η μόνη ηχητική παραφωνία στην εθνική οδό είναι ο θόρυβος των ελαστικών σε όποια σημεία το οδόστρωμα είναι τραχύ.
Το Focus ανέκαθεν ήταν από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κύλισης και την ικανοποιητική απόσβεση κραδασμών και αυτή η τελευταία του έκδοση συνεχίζει αυτή την καλή παράδοση. Στον αυτοκινητόδρομο, το αμάξωμά του παραμένει πάντα υπό έλεγχο στις κυματοειδείς ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ περνάει αλώβητο και χωρίς «κοπανήματα» πάνω από τους εγκάρσιους αρμούς διαστολής στις γέφυρες. Οι αλλαγές που προαναφέραμε στα «σινεμπλόκ» της ανάρτησης συνδυάστηκαν και με μια διαφορετική ρύθμιση στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, το οποίο τώρα είναι λίγο περισσότερο «νεκρό» γύρω από τη θέση της ευθείας, ώστε να γίνεται πιο άνετος ο χειρισμός του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. Πάντως, οι ενισχύσεις στην ακαμψία του εμπρός μέρους του αμαξώματος αντισταθμίζουν αυτή την ελάττωση της ακρίβειας του συστήματος διεύθυνσης. Το Focus διατηρεί την ικανότητά του να στρίβει με την ίδια σβελτάδα και ακρίβεια όπως και πριν! Εν κατακλείδι, η ανανέωση του Focus ήταν καλά στοχευμένη, το αυτοκίνητο διατηρεί τα καλά του χαρακτηριστικά -την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, την χρηστικότητα και την συνολική του ποιότητα- ενώ η εργονομία και η εξωτερική του εμφάνιση αναβαθμίστηκαν. Κώστας Δημητρέλης
|