ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Ford Focus

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014 ::..


To Focus έκλεισε 16 χρόνια παρουσίας στην αγορά κι έχει κατακτήσει μια αξιοσέβαστη θέση στη συνείδηση του κοινού. Από το 1998 που πρωτοπαρουσιάστηκε, η παραγωγή του έχει φτάσει τα 12.000.000 μονάδες μέσα από τρεις γενιές μοντέλων! Σε ειδική εκδήλωση που οργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία για τους έλληνες δημοσιογράφους οδηγήσαμε την αναμορφωμένη έκδοση της τρίτης γενιάς του, που προσφέρεται με τρία διαφορετικά αμαξώματα και μεγάλη γκάμα κινητήρων. Οι τιμές του ανανεωμένου μοντέλου ξεκινούν από 14.420 ευρώ χωρίς απόσυρση (13.730 με απόσυρση) για το χιλιάρι τούρμπο των 100 ίππων, με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με Hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα Start-Stop, σύστημα My Key κλπ.


Oι αισθητικές αλλαγές που υπέστη το αυτοκίνητο είναι λίγες, αλλά χαρακτηριστικές. Δεν γίνεται να μην τις προσέξεις και σαφώς το διαφοροποιούν από το απερχόμενο Focus. Ο μεγάλος αεραγωγός που υπήρχε στον μπροστινό προφυλακτήρα μειώθηκε σε διαστάσεις προς χάριν της νέας μάσκας «τύπου... Aston Martin!», την οποία έχουμε δει και στο μικρότερο Fiesta και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εμφάνισης όλων των μοντέλων της Ford. Επίσης τα μπροστινά φωτιστικά σώματα είναι πλέον πιο στενά και επιμήκη, γεγονός που οπτικά αυξάνει το πλάτος του ρύγχους του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι πιο διακριτικές. Η εσοχή του πλαισίου της πινακίδας άλλαξε σχήμα και τα πίσω φώτα μίκρυναν λίγο σε διαστάσεις. Συνολικά, το νέο «κοστούμι» του Focus μας φαίνεται εξευγενισμένο και κομψό, αλλά πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις τον τελευταίο λόγο τον έχει το προσωπικό γούστο του εκάστοτε αγοραστή.

Ανεξαρτήτως από τις αισθητικές... διχογνωμίες που μπορεί (ή όχι) να προκαλέσει η εμφάνιση τον νέου Focus, η ανανέωση του εσωτερικού του είναι πιο ξεκάθαρη και ευπρόσδεκτη! Το ταμπλό του απερχόμενου μοντέλου είχε μια έντονη «high tech» χροιά με πολλά πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα (δεν τα είχαμε μετρήσει ποτέ, αλλά οι άνθρωποι της Ford μας είπαν ότι ήταν περισσότερα από... 40 σε αριθμό!) τα οποία ήταν κάπως δύσχρηστα, ειδικά για όσους δεν είναι πια και τόσο νέοι. Τώρα το ταμπλό του νέου Focus φέρει ένα νέο τριάκτινο τιμόνι και μια λεπτότερη κεντρική κονσόλα με σαφώς πιο εκλογικευμένη εργονομία. Οι διακόπτες και τα χειριστήρια των επιμέρους συστημάτων επανήλθαν σε πιο παραδοσιακό στιλ και μας φαίνονται πιο φιλικά στο χρήστη -αν και συνολικά η εργονομία επιδέχεται περαιτέρω βελτίωσης. Βεβαίως, στο πάνω μέρος της κονσόλας παραμένει και η οθόνη αφής οκτώ ιντσών (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του αυτοκινήτου, πλην της απολύτως βασικής Trend) για την απεικόνιση και τον χειρισμό του συστήματος πλοήγησης. Η αλήθεια είναι πως η μείωση των πλήκτρων επιτεύχθηκε εν μέρει και χάρη στην ύπαρξη του συστήματος φωνητικής ενεργοποίησης Sync-2 της Ford, που μπορεί να αναγνωρίσει πάνω από 1.000 φωνητικές εντολές. Κι αν μερικές φορές η διαπίστωση ότι χρειάζεται κάποιος χρόνος για να αφομοιώσει το σύστημα τη φωνή σου και να αναγνωρίζει την εντολή, είναι κάπως παράξενη, το ότι μπορείς να τηλεφωνήσεις εν κινήσει χωρίς να πάρεις τα χέρια σου από το τιμόνι, είναι πραγματικά χρήσιμο! Η επιλογή των υλικών κατασκευής του εσωτερικού και η απτή ποιότητα εφαρμογής τους μας φάνηκε από τις καλύτερες της κατηγορίας, ενώ πολύ καλή είναι και η άνεση που παρέχουν τα καθίσματα.

Σε ό,τι αφορά στο πλαίσιο, έγιναν κάποιες επιμέρους ενισχύσεις σε συγκεκριμένα σημεία (π.χ. εκεί που εδράζονται τα μπροστινά ψαλίδια) για βελτίωση της ακαμψίας του, ενώ σκλήρυνε και η σύνθεση της «γόμας» των ελαστικών παρεμβυσμάτων (silent blocks) της ανάρτησης για τους ίδιους λόγους. Επίσης, στη γκάμα των κινητήρων, όπου υπάρχει πάντα ο πολύ καλός χιλιάρης κινητήρας τούρμπο με 100 και 125 ίππους, τα τετρακύλινδρα σύνολα των 1,6 λίτρων αντικαταστάθηκαν από δύο νέους κινητήρες (έναν βενζίνης κι έναν πετρελαίου) 1,5 λίτρου. Οι κινητήρες αυτοί διατίθενται με δύο διαμορφώσεις ισχύος: ο βενζινοκινητήρας 1.5 Ecoboost με 150 και 182 ίππους και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 TDCi με 95 και 120 ίππους. Πέρα από αυτά, το αυτοκίνητο παραμένει το Focus όπως το ξέραμε, με τα ίδια βάρη, τις ίδιες εσωτερικές διαστάσεις, τον ίδιο όγκο χώρου αποσκευών (που θα μπορούσε να είναι και ολίγον μεγαλύτερος!) Η γκάμα του περιλαμβάνει εκδόσεις με τρία διαφορετικά αμαξώματα (πεντάθυρο, τετράθυρο και στέισον) συνδυασμένα με τρία επίπεδα εξοπλισμού και έξι κινητήρες και τρία κιβώτια ταχυτήτων...




Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε την έκδοση με το νέο 1500άρη πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων. Σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά είναι οριακά πιο οικονομικός και αρκετά πιο... καθαρός καθώς εκπέμπει λιγότερα από 100 g/km CO2 (98 για την ακρίβεια) -εμπίπτοντας έτσι και στην κατηγορία των μοντέλων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας! Το νέο αυτό σύνολο μπορεί να έχασε 61 κ.εκ. από τον κυλινδρισμό του, αλλά αυτό δεν φαίνεται καθόλου! Ειδικά όταν διαπιστώνεις ότι «τραβάει» δυνατά ήδη από τις 1500 στροφές και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό σχεδόν μέχρι εκεί που αρχίζει το «κόκκινο» των 5.000 στροφών, δημιουργώντας έτσι μια πολύ ευρεία ζώνη λειτουργίας. Φυσικά, ένα πετρελαιοκίνητο, οικογενειακό αυτοκίνητο ποτέ δεν είναι αυτό που λέμε εξωφρενικά γρήγορο, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο εδώ. Αυτό που σου δίνει απλόχερα το Focus 1.5 TDCi είναι η αίσθηση της άνεσης και της επάρκειας, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλεως. Eπιπροσθέτως, το αυτοκίνητο είναι και ευχάριστα πολιτισμένο -το επίπεδο του θορύβου στην καμπίνα είναι εξαιρετικά χαμηλό, ούτε παρατηρείται η παραμικρή μετάδοση κραδασμών στο τιμόνι, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέζει τον κινητήρα ως το όριο περιστροφής του. Η μόνη ηχητική παραφωνία στην εθνική οδό είναι ο θόρυβος των ελαστικών σε όποια σημεία το οδόστρωμα είναι τραχύ.

Το Focus ανέκαθεν ήταν από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κύλισης και την ικανοποιητική απόσβεση κραδασμών και αυτή η τελευταία του έκδοση συνεχίζει αυτή την καλή παράδοση. Στον αυτοκινητόδρομο, το αμάξωμά του παραμένει πάντα υπό έλεγχο στις κυματοειδείς ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ περνάει αλώβητο και χωρίς «κοπανήματα» πάνω από τους εγκάρσιους αρμούς διαστολής στις γέφυρες. Οι αλλαγές που προαναφέραμε στα «σινεμπλόκ» της ανάρτησης συνδυάστηκαν και με μια διαφορετική ρύθμιση στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, το οποίο τώρα είναι λίγο περισσότερο «νεκρό» γύρω από τη θέση της ευθείας, ώστε να γίνεται πιο άνετος ο χειρισμός του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. Πάντως, οι ενισχύσεις στην ακαμψία του εμπρός μέρους του αμαξώματος αντισταθμίζουν αυτή την ελάττωση της ακρίβειας του συστήματος διεύθυνσης. Το Focus διατηρεί την ικανότητά του να στρίβει με την ίδια σβελτάδα και ακρίβεια όπως και πριν! Εν κατακλείδι, η ανανέωση του Focus ήταν καλά στοχευμένη, το αυτοκίνητο διατηρεί τα καλά του χαρακτηριστικά -την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, την χρηστικότητα και την συνολική του ποιότητα- ενώ η εργονομία και η εξωτερική του εμφάνιση αναβαθμίστηκαν.

Κώστας Δημητρέλης


  UP