ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Porsche Macan - S Diesel

Στο ρυθμό της εποχής         ..:: Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2014 ::..
Προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής, το «μικρό» αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Porsche έχει πιο «ανθρώπινες» διαστάσεις από την τεράστια Cayenne, και ακόμα και στη βασική έκδοσή του, που είναι ντίζελ, προσφέρει επιδόσεις, οδηγική απόλαυση και ποιότητα αντάξιες της φήμης και της παράδοσης της εταιρείας

Όσο μεγάλη κι αν είναι η επιτυχία της Cayenne, η Porsche δεν μπορεί να αγνοήσει την πραγματικότητα της εποχής. Και η πραγματικότητα είναι, πως ένα μεγάλο μέρος των αγοραστών ακόμα και των πολυτελών αυτοκινήτων στρέφεται προς μικρότερες κατηγορίες. Επιπλέον, για να αυξήσει τις πωλήσεις της η Porsche πρέπει να διευρύνει την πελατεία της κι αυτό μπορεί να γίνει μονό προς τα κάτω, σε ηλικίες και εισοδήματα. Η Macan στοχεύει προς αυτήν την κατεύθυνση και το γεγονός ότι η γραμμή παραγωγής που δημιούργησε η Porsche για τη Macan στο εργοστάσιο της Λειψίας έχει δυναμικότητα 50.000 αυτοκινήτων το χρόνο, δείχνει τις μεγάλες προσδοκίες που έχει για το νέο της μοντέλο ελεύθερου χρόνου. Με διαστάσεις ενός μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, η Macan έχει μήκος 4,68 μ. και μεταξόνιο 2.807 χιλιοστά. Μπαίνει έτσι δυναμικά σε μια κατηγορία με πολύ μεγάλη ζήτηση, στην οποία είχαν ήδη παρουσία όλοι οι κατασκευαστές "premium" αυτοκινήτων.

Εσωτερικό
Η μείωση του μεγέθους του αυτοκινήτου σε σχέση με την Cayenne δεν συνεπάγεται κανένα άλλο συμβιβασμό σε ποιότητα ή λειτουργικότητα, καμία υπαναχώρηση από τις αξίες της εταιρείας. Η Macan προσφέρει μια πολύ καλή θέση οδήγησης, με καλό κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα, αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και μια σωστή εργονομία γενικώς, που διευκολύνει τον οδηγό και κάνει πιο εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση. Μοναδική ιδιομορφία, που παραπέμπει στην παράδοση της Porsche, είναι η τοποθέτηση της υποδοχής του διακόπτη που μπαίνει το κλειδί για το ξεκίνημα το κινητήρα αριστερά από το τιμόνι. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και ο διάκοσμος πολύ προσεγμένος, αλλά χωρίς υπερβολές, δίνοντας έτσι την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα πολυτελές μεν, αλλά όχι κακόγουστα πολυτελές αυτοκίνητο.

Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερα άτομα, που μεταφέρονται άνετα, χωρίς πάντως οι πίσω επιβάτες να έχουν τον «αέρα» για τα γόνατα τους που προσφέρει η Cayenne. Αυτή άλλωστε είναι και η βασική διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, που έχουν και κάποια αξιοσημείωτη διαφορά μεγέθους. Ούτως ή άλλως η Μacan είναι ένα άνετο τετραθέσιο αυτοκίνητο, που προσφέρει και τον ανάλογο χώρο αποσκευών για τους τέσσερις επιβάτες, με χωρητικότητα 500 λίτρων. Είναι επίσης και αρκετά πρακτικός, προσφέροντας και ένα χώρο για μικρότερα αντικείμενα κάτω από το πάτωμα. Εκεί που μπορούμε να κάνουμε κάποια κριτική, είναι στους χώρους για μικροπράγματα που, όπως σε αρκετά ακριβά αυτοκίνητα, δεν είναι σπουδαίοι και ακόμα και οι θήκες στις πόρτες είναι μάλλον στενές. Η τιμή της Macan S Diesel με όλους τους φόρους (που είναι αρκετοί) ξεκινάει από 86.900 ευρώ, περιλαμβάνοντας βέβαια ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι συνηθισμένες ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, ένα καλό ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. κλπ. Το κακό είναι, ότι η υπερβολική φορολόγηση του αυτοκινήτου έχει την ανάλογη επίδραση και στα διάφορα έξτρα στοιχεία του εξοπλισμού, τα οποία είναι αρκετά ακριβά.


Εξαιρετικό ποιοτικά, άνετο και λειτουργικό, το εσωτερικό προσφέρει απολύτως επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες

Κινητήρας-κιβώτιο
Η Macan S Diesel, που στην ουσία είναι η βασική έκδοση του μοντέλου, αφού δεν υπάρχει... σκέτη Macan, κινείται από έναν εξαιρετικό 3λιτρο V6 ντίζελ με 258 ίππους, που ανταποκρίνεται απολύτως στις απαιτήσεις που έχει κανείς και την αίσθηση που περιμένει να έχει από μία Porsche. Ένα πολύ δυνατό κινητήρα ντίζελ, με άφθονη ροπή από πολύ χαμηλές στροφές, που επιταχύνει άμεσα και γρήγορα το αυτοκίνητο σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Οι πολύ καλές επιδόσεις του άλλωστε (0-100 χλμ./ώρα σε 6,3'', μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα), είναι η καλύτερη απόδειξη γι' αυτό και είναι αντάξιες μιας Porsche.

Στη Macan χρησιμοποιείται στάνταρ το εξαιρετικό ημιαυτόματο επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, που ταιριάζει πολύ καλά με τον κινητήρα και συνεργάζεται άψογα μαζί του, με άμεσες και γρήγορες αλλαγές και πολύ καλή κατανομή των σχέσεων. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, μιλάμε βεβαίως για ένα ντίζελ, αλλά για ένα μεγάλο τετρακίνητο αυτοκίνητο ντίζελ με 258 ίππους και επιδόσεις Porsche. Δύσκολα μπορεί να περιμένει κανείς, λοιπόν, την κατανάλωση που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα διάφορα μικρομεσαία ντίζελ που δοκιμάζουμε! Στην πόλη εύκολα ξεπερνάς τα 11 λίτρα/100 χλμ., ίσως και τα 12 αν είσαι... βιαστικός, αλλά στον ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση μπορεί να πέσει αρκετά, ακόμα και γύρω από τα 8 λίτρα. Δεν είναι, λοιπόν, κατανάλωση αντίστοιχη με αυτή των μικρών αυτοκινήτων, αλλά σίγουρα είναι σαφώς μικρότερη από αυτή των βενζινοκίνητων Porsche!

Οδηγώντας
Αν ο κινητήρας και το κιβώτιο μας ενθουσίασαν, τι να πούμε για την οδική συμπεριφορά της Macan; Να υπενθυμίσουμε κατ' αρχάς ότι το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο, με το ρόλο του κεντρικού «διαφορικού» να παίζει ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Οι στάνταρ αναρτήσεις είναι με σύστημα 5 συνδέσμων εμπρός και σύστημα με διάταξη «τραπεζοειδούς» συνδέσμου και ελατήρια ξεχωριστά από τα αμορτισέρ πίσω. Η οδική συμπεριφορά είναι αντάξια της Cayenne (για να μην πούμε καλύτερη, χάρη στο πιο μικρό μήκος της Macan, αλλά όχι και μικρότερο πλάτος), ακριβέστατη, ουδέτερη, χωρίς απότομες αντιδράσεις, επιτρέπει οδήγηση με πολύ γρήγορους ρυθμούς χωρίς το παραμικρό άγχος.

Το εξαιρετικό τιμόνι είναι σύμμαχος του οδηγού στην προσπάθεια να ανακαλύψει τα όριά του, ενώ πολύ υψηλού επιπέδου είναι και τα φρένα (αρκεί να θυμάται κανείς ότι οδηγεί αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου και όχι καθαρόαιμο σπορ κουπέ, που θα άντεχε ακόμα μεγαλύτερη ταλαιπωρία των φρένων). Στο αυτοκίνητο υπάρχει κι ένα κουμπί "sport" που επιδρά σε κινητήρα κιβώτιο και αναρτήσεις, αν και δύσκολα μπορούμε να αντιληφθούμε τη... χρησιμότητά του, αφού ήδη από την επιλογή "comfort" το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό και δύσκολα μπορεί να ζητήσει κάτι παραπάνω ο μέσος οδηγός. Το σημαντικό είναι, ότι αυτή η εξαιρετική συμπεριφορά συνδυάζεται με μία αντίστοιχα υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και πολύ καλή άνεση. Ίσως να μη φτάνει τα επίπεδα που προσφέρουν οι πολυτελείς λιμουζίνες, αλλά είναι άνεση καλού επιβατικού αυτοκινήτου. Όσο για την εκτός του δρόμου κίνηση, προφανώς το αυτοκίνητο δεν είναι «καθαρόαιμο», έχει όμως αρκετές δυνατότητες να κινηθεί και εκτός ασφάλτου, χάρη στην τετρακίνηση, το αυτόματο κιβώτιο, τη ροπή του ντίζελ, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19 εκατοστά) και την επιλογή "off road", που ρυθμίζει τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου με τρόπο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εκτός δρόμου κίνησης. Γι' αυτούς που θέλουν κάτι παραπάνω, υπάρχει και η προαιρετική αερανάρτηση με την οποία το ύψος από το έδαφος μπορεί να αυξάνεται κατά 4 εκατοστά ακόμα, για διευκόλυνση της κίνησης σε δύσβατες περιοχές.

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Κιβώτιο
- Ποιότητα
- Κορυφαία ποιότητα κύλισης-άνεση για την κατηγορία

KATA
- Περιορισμένοι χώροι για μικροπράγματα
- Κόστος έξτρα εξοπλισμού (λόγω υψηλής φορολογίας)

Με τον δυνατό ντίζελ να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, η Macan είναι κορυφαία και σε οδική συμπεριφορά


Συμπέρασμα
Χωρίς αμφιβολία η Macan είναι μια πραγματική Porsche, που προσφέρει την ποιότητα, τις επιδόσεις και την οδηγική εμπειρία που περιμένει κανείς από τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Πέρα όμως από αυτό, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι τα τεράστια αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου αποτελούν μια υπερβολή, ιδιαίτερα σε συνθήκες σαν αυτές των ελληνικών δρόμων, αλλά αποτελεί και μια δικαίωση της στροφής που ούτως ή άλλως υπάρχει από τους καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη προς μικρότερα αυτοκίνητα. Γιατί ενώ καλύπτει χωρίς πρόβλημα τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων, προσφέρει ταυτόχρονα τεχνολογία, επιδόσεις και οδηγική απόλαυση που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτά τις Cayenne, με χαμηλότερο κόστος αγοράς και χρήσης και πιο «ανθρώπινες» διαστάσεις. Είναι λοιπόν καλύτερα προσαρμοσμένη στην πραγματικότητα της εποχής μας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.porsche.gr


  UP