ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Lancia Ypsilon - 1.3 JTD 95

Η ώρα του ντίζελ         ..:: Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012 ::..
Η έκδοση ντίζελ αποδεικνύεται η καλύτερη του Ypsilon χάρη στον εξαιρετικό μικρό ιταλικό πετρελαιοκινητήρα, που είναι από τους κορυφαίους της αγοράς σήμερα, προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις, πιο ευχάριστη οδήγηση και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση
  Η άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των ντίζελ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη άλλαξε εντελώς το σκηνικό στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς η κατανομή των εκδόσεων ντίζελ ανά κατασκευαστή και μοντέλο είναι εντελώς ανομοιογενής και ανατρέπει τις υπάρχουσες ισορροπίες, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για διάφορα μοντέλα. Ένα απ' αυτά είναι και το Ypsilon, όπως άλλωστε και όλα τα μικρά αυτοκίνητα του γκρουπ Fiat, καθώς οι Ιταλοί είναι από τους πρωτοπόρους στην τεχνολογία των ντίζελ κι έχουν δημιουργήσει έναν εξαιρετικό μικρό κινητήρα, που εκτός από την οικονομία σε καύσιμο προσφέρει και χαμηλή φορολογική επιβάρυνση, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στη σημερινή Ελλάδα.

Αυτό αυξάνει ακόμα περισσότερο τις προοπτικές για το νέο σούπερ μίνι της Lancia, που στοχεύει σ' ένα ευρύτερο κοινό σε σχέση με τον ομώνυμο προκάτοχό του, κάτι στο οποίο μπορεί να βοηθήσει η ευρύτερη γκάμα διαθέσιμων κινητήρων. Ήδη το γεγονός ότι το νέο μοντέλο είναι 5θυρο (με το γνωστό κόλπο των «κρυμμένων» χειρολαβών στις πίσω πόρτες, που δίνουν την αίσθηση 3θυρου) διευρύνει το κοινό στο οποίο απευθύνεται, όπως επίσης και το γεγονός ότι είναι μεγαλύτερο, προσφέροντας έτσι καλύτερους χώρους. Βεβαίως, όπως και στην προηγούμενη γενιά του, το Ypsilon δεν είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, καθώς στοχεύει κατ' αρχάς στην κάλυψη αστικών αναγκών και την ευελιξία που αυτές απαιτούν. Τώρα, όμως, που μεγάλωσε στα 3,84 μέτρα, προσφέρει πλέον καλούς χώρους, που φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα 4 ενήλικους, ακόμα κι αν είναι μεγαλόσωμοι. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 217 λίτρων και σίγουρα δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι προσεγμένο, η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι καλή, πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ οι πιο πλούσιες εκδόσεις είναι φυσικά αρκετά πολυτελείς και πολύ πλούσια εξοπλισμένες. Οι χώροι για μικροπράγματα, όμως, είναι μέτριοι (και ρηχοί). Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, τα όργανα που βρίσκονται στη μέση του ταμπλό είναι ευανάγνωστα (ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη αυτή η τοποθέτηση από τους ...πρεσβύωπες!), η τοποθέτηση του μοχλού ταχυτήτων στο ταμπλό είναι πολύ βολική, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Οι τιμές του αυτοκινήτου με τον κινητήρα ντίζελ 1.3 JTD ξεκινούν από 15.788 ευρώ στη βασική έκδοση Silver, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ 4 αερόσακους (οι πλευρικοί τύπου «κουρτίνας»), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start-Stop. Το ESP, όμως, είναι προαιρετικό στις φτηνότερες εκδόσεις.

  Το εσωτερικό είναι πολυτελές και καλά φτιαγμένο και ανταποκρίνεται στην "premium" εικόνα του αυτοκινήτου, ενώ οι χώροι επαρκούν απολύτως για 4 ενήλικα άτομα
  Ο ντίζελ 1.3 Multijet προσφέρεται στο Ypsilon στην ισχυρότερη έκδοσή του, αυτή με τους 95 ίππους, παραμένοντας παρ' όλα αυτά κάτω από τα 100 g/km στις εκπομπές CO2, οπότε το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Αυτό, όμως, δεν είναι το μοναδικό πλεονέκτημα αυτού του εξαιρετικού μικρού κινητήρα, που είναι από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ σήμερα και θεωρούμε πως είναι πολύ καλύτερη λύση από τον βενζινοκινητήρα 0.9 τούρμπο που δοκιμάσαμε πρόσφατα στο νέο Ypsilon. Πολύ καλός σε όλη την κλίμακα των στροφών του, προσφέρει πολύ καλή ροπή (σχεδόν ...40% μεγαλύτερη από αυτή του 0.9 T) και επαρκέστατη δύναμη για να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (καλύτερες από του 0.9 T), ενώ υπερτερεί του δικύλινδρου βενζινοκινητήρα ακόμα και στον τομέα του θορύβου, που δεν είναι και το πιο δυνατό σημείο των ντίζελ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν είναι πολύ θορυβώδης, θα λέγαμε μάλιστα ότι ακούγεται περισσότερο στο ραλαντί παρά όταν ανεβάζει στροφές, οπότε σχεδόν δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ντίζελ (σίγουρα σ' αυτό συμβάλλει και η καλή ηχομόνωση του Ypsilon).

Φυσικά εκεί που «δεν παίζεται» ο μικρός ιταλικός ντίζελ είναι στην οικονομία. Η κατανάλωσή του είναι εντυπωσιακά χαμηλή, πολύ χαμηλότερη στην πράξη από του δικύλινδρου βενζινοκινητήρα (λόγω της καλύτερης ροπής του χαμηλά), παρ' όλο που στα χαρτιά η διαφορά τους φαίνεται μικρή. Στην πόλη μπορείς να συγκρατήσεις την κατανάλωση ακόμα και στα ...6,5 λίτρα/100 χλμ., αριθμός απλησίαστος για βενζινοκίνητο σούπερ μίνι, ενώ στο ταξίδι η κατανάλωση μπορεί να πέσει πολύ κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ., με το αυτοκίνητο να κινείται με αξιοπρεπέστατους ρυθμούς και όχι να ...σέρνεται! Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό του πλεονεκτήματος της καλής ροπής στις χαμηλές στροφές, ότι στο πετρελαιοκίνητο Ypsilon γίνονται πολύ λιγότερο αισθητές οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου των 5 μόνο ταχυτήτων (το οποίο δεν είναι από τα κορυφαία σε αίσθηση, χωρίς πάντως και να δημιουργεί και κάποιο πρόβλημα) κι αυτό εξηγεί τη μεγάλη διαφορά που είδαμε στην κατανάλωση σε σχέση με το βενζινοκίνητο, γιατί το ντίζελ το πιέζεις λιγότερο (δεν είναι μόνο η σημαντικά μεγαλύτερη ροπή του, αλλά και το γεγονός ότι αυτή αποδίδεται 400 στροφές χαμηλότερα απ' ότι στον 0.9 T, όπου ήδη η ροπή αποδίδεται αρκετά χαμηλά!).

Στο δρόμο το Ypsilon εμφανίζει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης με τα μέτρα της κατηγορίας. Η οδική συμπεριφορά είναι γενικά προβλέψιμη, το κράτημα είναι καλό και η υποστροφή εμφανίζεται αρκετά προοδευτικά στην πίεσης. Οι μηχανικοί της εταιρείας, όμως, φαίνεται πως θυμήθηκαν τη σπορ παράδοση της μάρκας και ρύθμισαν το αυτοκίνητο έτσι ώστε να επιτρέπει την εμφάνιση υπερστροφής (όχι εύκολα) αν ο οδηγός αφήσει απότομα το γκάζι πάνω σε μία πιεσμένη στροφή. Δεν είναι κάτι που είναι δύσκολο να ελεγχθεί, αλλά για όσους θέλουν να οδηγούν γρήγορα, εμείς θα προτείναμε την έκδοση με το ESP, που θα τους απαλλάξει από αυτή την ανάγκη, διορθώνοντας όταν χρειάζεται (εκτός αν γνωρίζουν πώς να χειρίζονται την υπερστροφή και προτιμούν να έχουν αυτή τη δυνατότητα, για πιο σπορ οδήγηση). Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα πολύ καλά. Η άνεση είναι ικανοποιητική, αλλά όχι κορυφαία, γιατί το αυτοκίνητο περνάει κάπως «ξερά» στις εγκάρσιες ανωμαλίες, θυμίζοντας λίγο τη γερμανική σχολή.
 
ΥΠΕΡ
- Κινητήρας (από τους κορυφαίους ντίζελ της αγοράς)
- Κατανάλωση
- Στιλ που ξεχωρίζει
- Πολυτελές εσωτερικό
- Ποιότητα άνω του μέσου όρου της κατηγορίας
- Φρένα
- Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα

Από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς, ο ιταλικός 1.3 Multijet προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, κάνει ευχάριστη την οδήγηση χάρη στην εξαιρετική ροπή του και εντυπωσιάζει με τη χαμηλή κατανάλωσή του

 

H πετρελαιοκίνητη έκδοση θεωρούμε πώς είναι η καλύτερη του Ypsilon, μια πολύ καλή πρόταση και για την πόλη, αλλά και για πιο μακρινές διαδρομές, που κάνει την οδήγηση αρκετά ευχάριστη και ταυτόχρονα πολύ οικονομική. Το αυτοκίνητο ούτως ή άλλως έχει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο μικρό Lancia, είναι πλούσιο και ποιοτικό, έχει χώρους για 4 ενήλικες και σ' αυτή την έκδοση προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από του 0.9 T με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση. Η διαφορά μάλιστα είναι τόση (ιδιαίτερα στην πόλη), που αποτελεί μία από τις περιπτώσεις που συμφέρει να πληρώσεις την αυξημένη κατά 2.000 ευρώ τιμή σε σχέση με το βενζινοκίνητο ακόμα κι αν κάνεις μόνο 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο, γιατί αυτή η διαφορά τιμής μπορεί να αποσβεστεί σε λιγότερο από 3 χρόνια.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.lancia-jeep.gr


  UP