ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda Civic 1.6 D-TEC - VW Golf 1.6 TDI DSG

Πετρελαιοκίνητοι πειρασμοί         ..:: Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014 ::..
Η μικρομεσαία κατηγορία σφύζει πλέον από προτάσεις ντίζελ που σε αποζημιώνουν στο έπακρο για την οντότητά τους, τις αξίες και την οικονομία δηλαδή, σε πακέτα που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για να σαγηνεύσουν τον οικογενειάρχη

Πρόκειται για δυο ονόματα που είναι «ιερά τέρατα» στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι εδώ και σχεδόν σαράντα χρόνια. Τα Golf και Civic αποτελούν δυο διαφορετικούς κόσμους με κοινά χαρακτηριστικά, κοινά γνωρίσματα αλλά και παράλληλους βίους. Από διαφορετικές ηπείρους, με αμέτρητες εμπορικές επιτυχίες και ορκισμένους πιστούς (ίσως και εχθρούς!), όχι μόνο πρωταγωνιστούν, αλλά πολύ περισσότερο θέτουν το πλαίσιο της σύγχρονης εποχής το καθένα με το δικό του τρόπο. Ακόμη και οι εκ διαμέτρου αντίθετες σχεδιαστικές προσεγγίσεις δίνουν το στίγμα των προθέσεων των δυο εταιρειών που τα φιλοξενούν στη γκάμα τους αποτελώντας την αιχμή του δόρατος στον στίβο των πωλήσεων. Το συντηρητικό αισθητικά Golf απέναντι στο ριζοσπαστικό Civic και το αντίθετο. Δυο τάσεις που δεν ταυτίζονται ποτέ, μπορεί να συμπορεύονται, να απευθύνονται στο ίδιο κοινό, ωστόσο λατρεύουν να διαφωνούν.

Εσωτερικά
Μπαίνεις στο ιαπωνικό αυτοκίνητο για τις πρώτες «εντός» εξακριβώσεις. Η ποιότητα υλικών και συναρμογής δείχνουν πολύ καλές, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αφή. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται η σχεδίαση, η οδηγοκεντρική αίσθηση, η ιδιαίτερη αλλά αποτελεσματική εργονομία, η αφή των διακοπτών και φυσικά η ποιότητα συνολικά. Οι χώροι είναι μεγάλοι για την κατηγορία και εδώ το επίπεδο πάτωμα του δίνει ένα μεγαλύτερο αέρα ευελιξίας συγκριτικά με το Golf, τα "magic seats" πίσω κάνουν εκπληκτική δουλειά, οι χώροι για μικροπράγματα είναι άφθονοι (αλλά ένα κλικ κάτω από αυτούς του προηγούμενου μοντέλου) και από τους καλύτερους της συγκεκριμένης κατηγορίας. Το κόστος αγοράς διαμορφώνεται στα 22.600 ευρώ (ή 21.170 ευρώ με απόσυρση), με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα (αυτόματο κλιματισμό, VSA, 8 αερόσακους, ηλεκτρικό πακέτο πλήρες κ.α.)

Στην άλλη όχθη, το ώριμο Golf εξακολουθεί να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε χώρους, φιλοξενώντας άνετα 4 επιβάτες και διεκδικώντας δικαιωματικά το ρόλο του «οικογενειακού» αυτοκινήτου. Καλά τα πηγαίνει και στο χώρο αποσκευών με τα δεδομένα της κατηγορίας, με χωρητικότητα που φτάνει τα 380 λίτρα, πολύ πίσω βέβαια από τα 477 του Civic, το οποίο είναι πιο χρηστικό στην πράξη. Δεδομένη είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού του VW με μια πολύ καλή θέση οδήγησης, που προσφέρει επαρκείς ρυθμίσεις, σωστή στήριξη του σώματος, εύχρηστα χειριστήρια και ευανάγνωστα όργανα. Απολύτως επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, που κάνουν εύκολη την καθημερινότητα μέσα στο αυτοκίνητο. Αναμενόμενη είναι επίσης και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών. Απέναντι στο Civic που επίσης έχει ανεβάσει τον πήχη στο συγκεκριμένο τομέα με τη χρήση μαλακών υλικών, εξακολουθεί να προηγείται, έστω και με μικρότερη διαφορά αναλογικά με παλιά. Η τιμή του μάλιστα είναι χαμηλότερη από του Civic, ξεκινώντας (για το 5θυρο) για το 1.6 TDI από τα 21.000 ευρώ (19.570 με απόσυρση) στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Όταν υπάρχει το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG (όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) αυτή η τιμή αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ. Με μόλις 400 ευρώ περισσότερα από την τιμή του Civic δηλαδή, αποκτάς ένα Golf με το εξαιρετικό κιβώτιο DSG. Μεγάλο το δέλεαρ. Εκτός από την ποιότητα, η τιμή του Golf αντιπροσωπεύει κι ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα μάλιστα στον τομέα της ασφάλειας, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multicollision Brake), σύστημα Pre Crash, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, ράδιο-CD και σύστημα start/stop. 

Αμφότερα με αφρώδη υλικά στο εσωτερικό τους, σχεδιαστικά το Civic υιοθετεί space διάκοσμο, ενώ το Golf premium

Κινητήρες-κιβώτια
Στο Civic, από 1597 κ.εκ. αντλούμε 120 ίππους στις 4.000 στροφές με ροπή 30,6 kgm στις 2.000 στροφές. Οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 94 γρ./χλμ., οπότε το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Τη δύναμη διαχειρίζεται ένα πολύ καλό κιβώτιο 6 σχέσεων. Εδώ υπάρχει δύναμη από χαμηλά, πριν τις 2,000 στροφές, και η γραμμική απόδοση έχει μεγάλο εύρος στροφών, στοιχείο εξαιρετικό και όχι συνηθισμένο σε κινητήρες ντίζελ. Το εύρος απόδοσης, η λειτουργία, η ευστροφία η απανταχού παρούσα ροπή, έρχονται όλα μαζί σε ευθεία αντιπαράθεση με την κατανάλωση, η οποία είναι χαμηλή. Μπορείτε να ταξιδεύετε με λογικούς ρυθμούς, όχι αργά, με σταθερή μέση κατανάλωση κάτω από τα 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η μικτή ανεβαίνει στα 6,8 λίτρα, με το Golf να φτάνει στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας ντίζελ των 1,6 λίτρων του Golf με τους 105 ίππους, που χρησιμοποιείται σε αρκετά μοντέλα του γκρουπ VW, είναι ένας από τους πολύ καλούς ντίζελ αυτής της κατηγορίας κυβισμού. Μπορεί να μην είναι από τους κορυφαίους σε μέγιστη ισχύ, αλλά αυτό παίζει δευτερεύοντα ρόλο σ' ένα ντίζελ. Εκείνο που έχει σημασία, είναι πως έχει καλή ροπή, καλή ευστροφία για ντίζελ και τελικά ανταποκρίνεται θετικά στις ανάγκες σου. Το Golf, λοιπόν, έχει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, προσπερνάει με ασφάλεια και μπορεί να οδηγηθεί με «ζωηρούς» ρυθμούς αν το θελήσει ο οδηγός. Με 2.000 ευρώ επιπλέον, ο κινητήρας έχει ως σύμμαχο το κορυφαίο ημιαυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων DSG, το οποίο διαθέτει και σπορ λειτουργία και εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του καλού ντίζελ πολύ καλύτερα από το στάνταρ 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Κλείνοντας το κομμάτι των κινητήρων, να προσθέσουμε πως εκείνος του Civic διαθέτει πιο τραχιά λειτουργία, κάτι που πιθανόν να ενοχλήσει κάποιους μακροπρόθεσμα. Στο Golf, παίζει το ρόλο της η κορυφαία ηχομόνωση, οπότε δεν έχεις να παραπονεθείς στο συγκεκριμένο τομέα. Στους επίσημους ανακοινώσιμους αριθμούς, δεν προκύπτουν σημαντικές διαφορές στις επιδόσεις, τουλάχιστον στην επιτάχυνση από στάση.

Οδηγώντας
Στο δρόμο φαίνεται να ξεκαθαρίζει κάπως η κατεύθυνση που θέλει να τραβήξει ο κάθε κατασκευαστής από τους δύο. Από τη μια πλευρά έχουμε το Golf με την «ισοπεδωτική» κύλιση, την κορυφαία άνεση σε ό,τι έχει να κάνει με την απόσβεση, αλλά και την έλλειψη θορύβων. Είναι το καλύτερο αποτέλεσμα σε επίπεδο «αποστείρωσης» που μπορείς να αποκομίσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, συμπεριλαμβανομένων και των "premium" προτάσεων. Η συγκεκριμένη οπτική βέβαια, σημαίνει ηπιότερες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (με ημιάκαμπτο πίσω άξονα), λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές και εμφάνιση υποστροφής λίγο νωρίτερα όταν υπάρχει πίεση. Πρόκειται για το πιο στιβαρό μικρομεσαίο με έμφαση στην πολιτισμένη συμπεριφορά και την άνεση σε πρώτο πλάνο. Κάτι που αποδεικνύει και το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι που δεν θα προβληματίσει όμως την πλειοψηφία των οδηγών. Στα δυνατά φρένα δεν έχει να προσάψει κανείς το παραμικρό. Το Civic από την πλευρά του, όντως πιο ευέλικτο, σου αφήνει την αίσθηση ότι πατά ελαφρύτερα και αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση από το VW. Μετάφραση αυτού είναι ένας τονισμένος νεανικός χαρακτήρας, χωρίς φυσικά να παραμελείται ο παράγοντας άνεση αλλά και η ασφάλεια σε δρόμους με στροφές (άλλωστε το ντίζελ, λόγω μεγαλύτερους βάρους στον εμπρός άξονα, δεν έχει την ακρίβεια της συμπεριφοράς του βενζινοκίνητου, με την υποστροφή να εμφανίζεται νωρίτερα). Το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο του Honda είναι εύχρηστο και σε αποζημιώνει, το τιμόνι του είναι περισσότερο «ζωντανό» από το αντίστοιχο του Golf, ενώ τα φρένα τοποθετούνται ένα κλικ χαμηλότερα από εκείνα του VW, τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση.


Η στιβαρότητα και η άνεση του Golf βαραίνει περισσότερο στη ζυγαριά της οδικής συμπεριφοράς απέναντι στο πιο ανάλαφρο «πάτημα» του Civic

Συμπέρασμα
Είναι πολύ δύσκολο να εκθρονίσει κανείς το Golf από την κορυφή της κατηγορίας στην οποία το ίδιο οριοθετεί τις εξελίξεις. Ακόμη και εκείνοι που βαριούνται να το κοιτούν (σχεδόν απαράλλαχτο για δεκαετίες), ή βρίσκουν αδιάφορη την οδήγησή του, αλλάζουν μεμιάς γνώμη με το που διανύσουν χιλιόμετρα στην καμπίνα του ακόμη και ως επιβάτες. Είναι αυτή η αποστειρωμένη από το περιβάλλον αίσθηση, το σίγουρο πάτημα και η άνεση πολυτελών κατασκευών που δεν σε αφήνουν να το ξεχάσεις. Ένας λόγος παραπάνω, όταν με λίγα επιπλέον ευρώ από το κοστολόγιο του Civic, έχεις στη διάθεσή σου και το ημιαυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων DSG. Χωρίς να χρυσώνουμε κανένα χάπι, αυτό εδώ είναι το καλύτερο Civic που συναναστραφήκαμε ποτέ. Με ευρωπαϊκό αέρα, φρέσκια σχεδίαση, κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Χάνει μόνο από τον εαυτό του, αφού στο ταμείο είναι «κομματάκι τσιμπημένο», από ότι περίμενες...

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ CIVIC ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χωρητικότητα χώρου αποσκευών
- Πρακτικότητα χάρη στα "magic seats"
- Οικονομία καυσίμου
- Σύστημα διεύθυνσης
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Ηχομόνωση
- Αίσθηση στιβαρότητας
- Τιμή


  UP