ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Audi A3 g-tron

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 05 Ιουλίου 2014 ::..
  Η διάδοση της χρήσης του φυσικού αερίου ως καυσίμου για τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη δεν οφείλεται μόνο στην «πολιτική βούληση» των κρατών μελών της Ε.Ε., αλλά έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Κατ' αρχάς, για να ξεκινήσουμε από αυτό που ευαισθητοποιεί άμεσα τους καταναλωτές, καίει ένα καύσιμο που είναι φτηνό, σημαντικά φτηνότερο από το πετρέλαιο και τη βενζίνη (σήμερα κοστίζει κάτω από 1 ευρώ το κιλό), χωρίς να δημιουργεί κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον κινητήρα. Αντίθετα, έχοντας υψηλότερο αριθμό οκτανίου από τη βενζίνη, αποτελεί ιδανικό καύσιμο για τους σύγχρονους κινητήρες με τούρμπο. Δεύτερον, επειδή τα αυτοκίνητα που καίνε και φυσικό αέριο είναι στην ουσία αυτοκίνητα διπλού καυσίμου, αφού τα ρεζερβουάρ και το σύστημα τροφοδοσίας αερίου προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα αντίστοιχα συστήματα της βενζίνης, έχουν τεράστια αυτονομία, κάτι που μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σ' ένα μακρινό ταξίδι. Ταυτόχρονα βέβαια, το γεγονός ότι καίνε και βενζίνη σημαίνει ότι δεν κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς καύσιμο όταν κινούνται σε περιοχές όπου δεν διατίθεται ακόμα το φυσικό αέριο. Τέλος, επειδή η καύση φυσικού αερίου (που είναι γενικότερα πολύ «καθαρό» καύσιμο από περιβαλλοντικής πλευρά και αφήνει και λιγότερα κατάλοιπα στον κινητήρα) παράγει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, αυτές είναι αρκετά κάτω από τα 100 g/km σε αυτοκίνητα σαν το A3 g-tron, που απαλλάσσονται στην Ελλάδα από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το Audi A3 g-tron χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.4 TFSI σε μία διαφορετική έκδοση ισχύος από αυτές που χρησιμοποιούνται στα βενζινοκίνητα Audi και VW, ρυθμισμένο ειδικά γι' αυτήν την έκδοση, που σίγουρα αγοράζεται από καταναλωτές που δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία. Η ισχύς του, λοιπόν, είναι 110 ίπποι σταθερά από τις 4.800 ως τις 6.000 στροφές, ενώ η ροπή του είναι 20,4 kgm σταθερά από τις 1.500 ως τις 3.500 στροφές. Το κιβώτιο είναι εξάρι χειροκίνητο ή ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη (S tronic), επίσης 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις που αναφέρει η Audi είναι επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,8'' και μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα. Εκτός από το ρεζερβουάρ βενζίνης, το αυτοκίνητο διαθέτει και δύο δοχεία υψηλής πίεσης κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά για την αποθήκευση 14,4 κιλών φυσικού αερίου (το αέριο μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα), που επαρκούν για περισσότερα από 250 χιλιόμετρα σε συνθήκες πραγματική οδήγησης (πάνω από 300 στο ταξίδι, όπου η κατανάλωση πέφτει αρκετά σε σχέση με την πόλη, όπως με όλα τα καύσιμα). Τα δοχεία του αερίου τοποθετούνται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, οπότε το αυτοκίνητο δεν έχει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής ελαστικών. Το βασικό καύσιμο κίνησης του αυτοκινήτου είναι το φυσικό αέριο, όταν όμως αυτό εξαντληθεί, ο κινητήρας περνάει αυτόματα σε λειτουργία με βενζίνη. Αισθητικά το αυτοκίνητο, που προσφέρεται στην έκδοση g-tron μόνο με το 5θυρο αμάξωμα (Sportback), ελάχιστες αλλαγές έχει σε σχέση μ' ένα απλό A3, κυρίως τα λογότυπα g-tron σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και του εσωτερικού, όπως επίσης και κάποιες μικροδιαφορές στον πίσω προφυλακτήρα. Η βασικότερη διαφορά στο εσωτερικό, είναι οι δύο δείκτες καυσίμου στον πίνακα οργάνων, ένας για τη βενζίνη κι ένας για το αέριο και οι πρόσθετες ενδείξεις στον υπολογιστή ταξιδιού για την αυτονομία με τα δύο καύσιμα συνδυασμένα και το καθένα ξεχωριστά, καθώς και τη μέση κατανάλωση του καθενός. Ο ανεφοδιασμός σε φυσικό αέριο μπορεί προς το παρόν γίνει σε τρία πρατήρια στην Αττική κι ένα στη Θεσσαλονίκη, ενώ η ΔΕΠΑ έχει ήδη σε εξέλιξη πρόγραμμα δημιουργίας επιπλέον πρατηρίων (μεταξύ των οποίων και σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα).
 
 

Η οδήγηση του A3 g-tron, απλά επιβεβαίωσε αυτό που είχαμε διαπιστώσει και παλιότερα με την οδήγηση άλλων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, ότι δεν διαφέρει δηλαδή σε τίποτα από την οδήγηση με βενζίνη (πέρα από το γεγονός ότι ίσως η λειτουργία του κινητήρα να είναι κάπως λιγότερο θορυβώδης με το αέριο, αν και η διαφορά είναι μικρή για να είμαστε σίγουροι). Επίσης επιβεβαίωσε ότι η χρήση κινητήρα με τούρμπο είναι ιδανική για το φυσικό αέριο, αφού η έμφαση δίνεται στη ροπή (που είναι ίδια με αυτή της βενζινοκίνητης έκδοσης) και όχι στη μειωμένη ισχύ. Στην πράξη το αυτοκίνητο φαίνεται λίγο πιο αργό από το βενζινοκίνητο των 122 ίππων που είχαμε δοκιμάσει πέρσι, αλλά μόνο όταν το πιέζεις (κάτι που μάλλον δεν είναι στη λογική των ανθρώπων που αγοράζουν ένα αυτοκίνητο επειδή είναι πολύ οικονομικό). Στην καθημερινή οδήγηση δεν καταλαβαίνεις καν τη διαφορά (μια και η ροπή είναι η ίδια), το αυτοκίνητο είναι ζωντανό και μπορείς να κινηθείς με ρυθμούς που οι περισσότεροι γύρω σου δεν ακολουθούν ποτέ, καθώς μάλιστα κατά τα άλλα είναι σαν όλα τα A3, με εξαιρετική συμπεριφορά, πολύ καλά φρένα, σίγουρο κράτημα κλπ. Με επιπλέον προσόν βέβαια εδώ το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, που είναι χαμηλότερο και από του ντίζελ, με τα πλεονεκτήματα όμως του βενζινοκινητήρα (χαμηλότερος θόρυβος, από το ντίζελ, καλύτερη ευστροφία, μεγαλύτερη ωφέλιμη περιοχή στροφών κλπ.)
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP