ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini Clubman - Cooper D

Mini, αλλά και... κανονικό αυτοκίνητο!         ..:: Κυριακή, 22 Μαϊου 2016 ::..
Αν και θεωρητικά «ειδικό» αυτοκίνητο, λόγω του στέισον αμαξώματος, το Clubman μπορεί τελικά να καλύψει τις ανάγκες περισσότερων αγοραστών σε σχέση με τα μικρότερα Mini, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματά τους σε οδηγική απόλαυση, ποιότητα και ξεχωριστό χαρακτήρα κι επιπλέον πολύ καλύτερους χώρους και πρακτικότητα

Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, με δεδομένη την συνολική σπορ εικόνα των Mini, η ύπαρξη μιας «στέισον» έκδοσης, όπως και το όνομα Clubman, αποτελούν στοιχεία της παράδοσης του Mini, αφού ο θρυλικός πρόγονός του είχε άπειρες παραλλαγές (μέχρι και... βαν είχε παρουσιαστεί), μεταξύ των οποίων και η συγκεκριμένη. Το σημερινό Clubman μένει πιστό στη φιλοσοφία του σύγχρονου Mini, στην οποία απλώς προσθέτει και μία παράμετρο πρακτικότητας. Έτσι, απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα ποιοτικό και συναρπαστικό οδηγικά μικρό αυτοκίνητο, όπως είναι όλα τα Mini, αλλά δεν εξυπηρετούνται από τους ελάχιστους χώρους του «κλασικού» 3θυρου Mini, ούτε καν από αυτούς του κάπως μεγαλύτερου 5θυρου, από το οποίο το Clubman διαφέρει αρκετά. Ήταν άλλωστε κάτι που δεν παρέλειψε να τονίσει η εταιρεία κατά την παρουσίαση του νέου Clubman που, με συνολικό μήκος 4,253 μ. είναι μεν ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά σαφώς μεγαλύτερο (27 εκατοστά σε μήκος και 9 εκατοστά σε πλάτος) από το 5θυρο, ενώ και το μεταξόνιό του είναι μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά.

Εσωτερικό
Με τις αυξημένες διαστάσεις του και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, είναι προφανές ότι το Clubman υπερτερεί σε χώρους από το 5θυρο Mini, φιλοξενώντας τέσσερις επιβάτες με πολύ μεγαλύτερη άνεση. Αυτό όμως που είναι σημαντικό είναι ότι, χάρη στο σχήμα του, προσφέρει ταυτόχρονα ένα χώρο αποσκευών καλού μικρομεσαίου αυτοκινήτου, με χωρητικότητα 360 λίτρων, που βεβαίως εξυπηρετεί τις ανάγκες των επιβατών σ' ένα ταξίδι. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ασυνήθιστη πίσω διάταξη με τις δύο πόρτες διευκολύνει ιδιαίτερα τη φόρτωση του πορτμπαγκάζ ή και τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, χάρη και στο αναδιπλούμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα. Τέλος, ένα άλλο πρακτικό στοιχείο, είναι η ύπαρξη ενός επιπλέον χώρου για μικρότερα αντικείμενα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, εκεί που κανονικά θα ήταν η ρεζέρβα (η οποία δεν υπάρχει στα Mini, που χρησιμοποιούν λάστιχα runflat). Το μοναδικό μειονέκτημα με τη διπλή πίσω πόρτα είναι ότι τα πλαίσια στα δύο φύλλα της χωρίζουν στη μέση το πίσω παράθυρο, περιορίζοντας κάπως στην ορατότητα προς τα πίσω.

Από εκεί και πέρα, μπροστά δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με τα υπόλοιπα Mini και συναντάμε την ιδιόμορφη εργονομία τους σε ό,τι αφορά όργανα και διακόπτες (που δεν δυσκολεύεσαι πάντως να συνηθίσεις, μόλις οδηγήσεις για λίγο διάστημα το αυτοκίνητο). Το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό φιλοξενεί μία οθόνη με διάφορες ενδείξεις και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό δεν είναι σπουδαίοι και μπορούν να χαρακτηριστούν οριακά επαρκείς, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι αισθητά μεγαλύτερες από αυτές των «κανονικών» Mini κάτι που αποδεικνύεται αρκετά χρήσιμο σ' ένα ταξίδι. Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, όπως και στα άλλα Mini, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως "premium". Κάτι που ήταν βέβαια απαραίτητο με δεδομένη την υψηλή τιμή του, η οποία ξεκινάει (λόγω και της αυξημένης φορολογίας που συνεπάγεται ο 2λιτρος κινητήρας) από 29.950 ευρώ χωρίς απόσυρση (το αυτόματο 8άρι κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμή μας χρεώνεται επιπλέον 2.391,95 ευρώ). Ο στάνταρ εξοπλισμός βεβαίως είναι πολύ πλούσιος, περιλαμβάνοντας ESP με hill holder, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ραδιο-CD με θύρες Aux και USB και Bluetooth, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop, κλπ. Και βέβαια πρέπει κανείς να συνυπολογίζει ότι στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται και το πρόγραμμα MINI Service Inclusive, που παρέχει δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα.


Πολύ ποιοτικό το εσωτερικό, είναι ταυτόχρονα και λειτουργικό, προσφέροντας χώρους σχεδόν μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου

Κινητήρας-κιβώτιο
Το Clubman Cooper D κινεί ένας 2λιτρος κινητήρας ντίζελ με 150 ίππους, ζωντανή απόδειξη του παραλογισμού του ελληνικού φορολογικού συστήματος. Γιατί ενώ πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα, δυνατό, ελαστικό, αρκετά εύστροφο για ντίζελ (η «κόκκινη» περιοχή ξεκινάει πάνω από τις 5.000 στροφές), που προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6'') και κυρίως ενεργητική ασφάλεια (που διαπιστώσαμε στην πράξη με τα προσπεράσματα αρκετών φορτηγών σε μία ορεινή διαδρομή), τα προσφέρει όλα αυτά με μία εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι μπορούν να πετύχουν κάποια άλλα αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού. Με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο διέθετε ένα εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που για πρώτη φορά τοποθετείται σε Mini, κάναμε ένα μεγάλο ταξίδι από την Αθήνα μέχρι την Ηγουμενίτσα μέσω Λαμίας και Εγνατίας Οδού, που περιλάμβανε κάθε είδους δρόμο, από αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς δρόμους, μέχρι αστική διαδρομή (για είσοδο και έξοδο από την Αθήνα) και ορεινές διαδρομές, με μέση κατανάλωση μόλις 6 λίτρα/100 χλμ!

Οδηγώντας
Μπορεί να είναι «τύπου στέισον», αλλά το Clubman είναι Mini και στο δρόμο ανακαλύπτεις ότι προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των Mini, με εξαιρετικό κράτημα, ακριβέστατη συμπεριφορά, γρήγορο και ακριβές τιμόνι με πολύ καλή αίσθηση και πολύ καλά φρένα. Καθώς μάλιστα έχει αυξημένο μεταξόνιο και διαστάσεις σε σχέση με το 3θυρο και 5θυρο Mini, έχει και μικρότερη αδράνεια και οι αντιδράσεις του είναι πιο προοδευτικές. Κάτι που προσφέρει ακόμα περισσότερη σιγουριά στον οδηγό (αφού η προειδοποίηση ότι αρχίζει η απώλεια πρόσφυσης απέχει χρονικά από το «ξεκόλλημα» περισσότερο, οπότε ο οδηγός έχει και μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για αντίδραση), χωρίς να μειώνει καθόλου την απόλαυση της οδήγησης. Φυσικά και σ' αυτό το μοντέλο, όπως και στα υπόλοιπα η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων για την εξασφάλιση σπορτίφ συμπεριφοράς έχει ως αποτέλεσμα μία μέτρια άνεση, με τις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Το Clubman προσφέρει πάντως πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο και δεν μας κούρασε στο ταξίδι, παρά τη σφιχτή ανάρτησή του (και τα runflat λάστιχα), η επίδραση της οποίας γίνεται περισσότερο αισθητή στους κακούς αστικούς δρόμους με τις συνεχείς ανωμαλίες.

YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Tιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Κατανάλωση
- Χώρος αποσκευών
- Δωρεάν σέρβις

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μέτρια άνεση
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κάπως μικρότερη ορατότητα προς τα πίσω λόγω της «διπλής» πίσω πόρτας

Η οδική συμπεριφορά είναι εξαιρετική, θα λέγαμε μάλιστα ότι είναι ακόμα πιο ευχάριστη από αυτή των μικρότερων Mini, γιατί λόγω μεγαλύτερου μεγέθους του Clubman είναι πιο προοδευτικές οι αντιδράσεις


Συμπέρασμα
Αν τα Mini θεωρούνται γενικώς «ειδικά» αυτοκίνητα, θα έλεγε κανείς ότι το Clubman είναι... ακόμα πιο ειδικό ανάμεσα στα ειδικά! Και ίσως γι' αυτήν τη συγκεκριμένη έκδοση με το 2λιτρο ντίζελ, που ανεβάζει αρκετά ψηλά την τιμή αγοράς θα είχε δίκιο (σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, γιατί θα θυμίσουμε ότι στην Ευρώπη ο κυβισμός δεν εκτοξεύει την τιμή οποιουδήποτε αυτοκινήτου). Αν το σκεφτούμε όμως πρακτικά και καθαρά «αυτοκινητικά», το Clubman θα έπρεπε να απευθύνεται σε περισσότερο κόσμο απ' ό,τι το 3θυρο Mini. Γιατί προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των Mini σε οδηγική απόλαυση (ίσως μάλιστα αυτό ακόμα περισσότερο, λόγω των πιο προοδευτικών αντιδράσεών του), ποιότητα και ξεχωριστό χαρακτήρα και ταυτόχρονα προσφέρει τους χώρους που του επιτρέπουν να χρησιμοποιηθεί σαν... κανονικό αυτοκίνητο, με επιβάτες να κάθονται στα πίσω καθίσματα χωρίς πρόβλημα και τις αποσκευές τους να χωράνε στο χώρο αποσκευών. Αλλά περί ορέξεως...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP