ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 308 - 2.0 GT BlueHdi

O λέων βρυχάται!         ..:: Κυριακή, 22 Μαϊου 2016 ::..
Έστω και με ακαδημαϊκό ενδιαφέρον για το ιδιότροπο ελληνικό περιβάλλον, εξαιτίας των 2 λίτρων του κινητήρα αλλά και της υψηλής τιμής του, το συγκεκριμένο 308 είναι βγαλμένο από τα όνειρά σου, όπως ακριβώς «ποθούσες» ένα πεντάθυρο χάτσμπακ

Το 308 GT με τον ισχυρό πετρελαιοκινητήρα καταφέρνει κάτι αρκετά παράδοξο για την εποχή. Να παντρεύει με ελκυστικό τρόπο το παρελθόν με το σήμερα. Πώς το καταφέρνει; Κατ' αρχάς, θυμίζει πολύ σε τρόπους τα οδηγοκεντρικά Peugeot του παρελθόντος που αγαπήσαμε και δεν θέλαμε να ξεκολλήσουμε από το αριστερό εμπρός κάθισμα. Είναι σε θέση να σε βάλει για τα καλά στον πειρασμό να οδηγήσεις πολύ γρήγορα δοκιμάζοντας τα δικά σου όρια πρωτίστως. Από την άλλη, σε επαναφέρει στο σήμερα, αξιοποιώντας ένα δίλιτρο σύνολο που χρησιμοποιεί για καύσιμο το πετρέλαιο και ρέπει προς τον όρο «σπορ». Άλλοι καιροί άλλα ήθη. Δηλαδή αποθέωση της ροπής, αλλά και οικονομία με φόντο την απόλαυση. Μαζί με ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το ντιζελοκίνητο GT, σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου τα κόστη δεν θα ήταν ουτοπικά όπως τώρα, είχε πολλές πιθανότητες να αποτελέσει ότι καλύτερο στα "C hatch". Μην λησμονείτε πως παίρνει εύσημα και στη διακριτικότητα. Οι μεγάλοι τροχοί, η χαμηλωμένη ανάρτηση και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ευτυχώς δεν βγάζουν μάτια...

Εσωτερικό
Αναζητώντας διαφορές με τις υπόλοιπες εκδόσεις της σειράς, συναντάμε το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι, τις κόκκινες ραφές, τις ενθέσεις αλουμινίου, τα μπάκετ καθίσματα και το κουμπί «sport» στο κεντρικό τούνελ πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων. Κατά τα λοιπά το εσωτερικό της έκδοσης GT δεν διαφέρει από το αντίστοιχο της γνωστής μας σειράς. Δηλαδή έχουμε πολύ καλό βαθμό στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος, αλλά και της premium αίσθησης. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς δηλαδή το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας! Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει έξυπνα τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, αλλά και του υπολογιστή ταξιδιού με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο. Στην πράξη οι κινήσεις δεν μπορούν να γίνουν με τη μια, χωρίς δηλαδή να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο, οπότε ένα μικρό θέμα επανεξέτασης υπάρχει εδώ.

Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές παρότι ρηχές. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό ντουλάπι σε χωρητικότητα στα δεξιά και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί μια όχι ιδιαίτερα απαιτητική οικογένεια, αλλά στο διαθέσιμο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, περιμέναμε περισσότερα, αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς. Στο χώρο αποσκευών τα 420 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο. Το 308 με τον πετρελαιοκινητήρα των 2 λίτρων και 181 ίππων κοστίζει 37.500 ευρώ χωρίς απόσυρση, τιμή που συνδυάζεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Ο τελευταίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP με Hill Assist, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 18'', cruise control, δερμάτινες επενδύσεις, αισθητήρες παρκαρίσματος και άλλα.


Με επαρκείς χώρους γεροδεμένη και προσεγμένη κατασκευή, καλής ποιότητα υλικά και πλούσιο εξοπλισμό, το εσωτερικό του ASX είναι αρκετά φιλόξενο για 4 επιβάτες ακόμα και σε μακρινά ταξίδια

Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το καπό κρύβεται ένας 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας 181 ίππων με 40,4 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 2.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, δίνοντας αμέσως το στίγμα. Εδώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού, που αρέσκεται να μαζεύει ανέξοδα τριψήφια χιλιόμετρα και σχεδόν «σκάβει» με την γιγάντια ροπή του. Οι αλλαγές των σχέσεων είναι ταχύτατες και ομαλές, ενώ στη σπορ λειτουργία ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της γρήγορης οδήγησης. Η λειτουργία του κινητήρα είναι ραφιναρισμένη και κυρίως πολύ γραμμική για τα δεδομένα των ντίζελ. Δεν ξεσπά και δεν κολλά την πλάτη σου στιγμιαία στο κάθισμα, όμως επιταχύνει αστραπιαία, συλλέγει αμέσως πολλά χιλιόμετρα, τα καταφέρνει περίφημα στις επιδόσεις (0-100 σε 8,4'', τελική 220 χλμ./ώρα), έχοντας ταυτόχρονα δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Πατώντας το κουμπί "Sport" τα ηχεία χρησιμοποιούν ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου. Έτσι αυτός που φθάνει στην καμπίνα είναι αγριεμένος, λες και έρχεται απευθείας από κάποια κινηματογραφική ταινία με θέμα μια καταδίωξη, θυμίζοντας έντονα 5λιτρο V8! Τέλος, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 9,2 λίτρα/100 χλμ., ακόμη κι αν ανέβεις στο γκάζι, οδηγώντας σαν να έχεις το απόλυτο βενζινοκίνητο GTI στα χέρια σου. Με συμβατική οδήγηση, οι τιμές πέφτουν αρκετά πιο κάτω.

Οδηγώντας
Το 308 GT με τον 2λιτρο ντίζελ κινητήρα είναι 7 χιλιοστά εμπρός και 10 χιλιοστά πίσω χαμηλότερο σε σχέση με τις κανονικές εκδόσεις, ενώ η ανάρτηση είναι σκληρότερη κατά 10 με 20%. Στην πράξη συνδυάζει ιδανικά το κράτημα με την άνεση, αφού έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης χωρίς να κοπανάει ή να δυσανασχετεί σε κακό οδόστρωμα. Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι συμβάλλει ώστε να μην χρειάζεται να κάνεις μεγάλες κινήσεις και διορθώσεις, ενώ είναι άμεσο, διαθέτοντας εξαιρετική σαφήνεια. Υπό πίεση το ρύγχος τοποθετείται εύκολα στην κορυφή της στροφής παρά τις λογικές κλίσεις του αμαξώματος, ενώ όταν αφήνεις το γκάζι μπορείς να παίξεις και με την ουρά αυξάνοντας έτσι την οδηγική λίμπιντο. Στην ευθεία καταπίνει με ευκολία τα χιλιόμετρα, ενώ τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση.

Σε επίπεδο ανάρτησης, η τοποθέτηση των αμορτισέρ του πίσω άξονα έγινε πάνω στον βραχίονα και όχι μέσα στο ελατήριο, προς όφελος της άνεσης. Όσο ανεβάζεις ρυθμό, πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο και λαλίστατο τιμόνι να δίνει τον τόνο, το κιβώτιο να αλλάζει ευχάριστα τις σχέσεις και το πλαίσιο να ακολουθεί κάθε προσταγή. Στις ανοιχτές καμπές, το GT ακολουθεί την τροχιά σαν καλοζυγισμένος διαβήτης, χωρίς μάλιστα να διαθέτει μια ανάρτηση «κούτσουρο» σε ρύθμιση, εδώ μιλάμε για αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού το οποίο σκέφτεται και τους επιβάτες, πέρα από τον οδηγό.

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Ποιότητα καμπίνας
- Ευχάριστο στην οδήγηση
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός

KATA
- Ο κυβισμός και η τιμή
- Μέτριοι χώροι πίσω

Με καλή πρόσφυση, προβλέψιμη συμπεριφορά και δυνατό κινητήρα με καλή ροπή, το ASX είναι ευχάριστο όσο και ασφαλές στην οδήγηση


Συμπέρασμα
Θα το καταλάβατε ήδη πως πρόκειται για εξαιρετική περίπτωση. Δεν θα βαρεθείς ποτέ να οδηγείς το GT, να επιταχύνεις άμεσα, να ακούς τον ήχο, να το τοποθετείς στη στροφή, να περνάς «αεροπορία» από πατημένες καμπές πολλών χιλιομέτρων, να παίζεις με το τιμόνι. Το σημαντικότερο είναι ότι όλα τα παραπάνω συμβαίνουν χωρίς κούραση και ιδρώτα, χωρίς να... ψάχνεις τα σφραγίσματά σου σε χαλασμένα οδοστρώματα, χωρίς να έχεις συγγενή τον πρατηριούχο. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά, από τα απανταχού αυτοκίνητα επιδόσεων της κλάσης του. Όπλο από μετάξι...

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP