ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Ibiza - 1.4 TDI 90 PS

Η έκπληξη         ..:: Σαββάτο, 14 Μαϊου 2016 ::..
Ένα 3κύλινδρο σύνολο ντίζελ 1,4 λίτρων με 90 ίππους και μπόλικη ροπή σε χαμηλό εύρος στροφών, είναι ικανό να σε κάνει να ξαναδείς με διαφορετικό μάτι το Ibiza μετά από την άκρως διακριτική (εκτός και εντός) ανανέωση

Ibiza ίσον Seat και το αντίστροφο. Χιλιοειπωμένο, αλλά πάντα ρεαλιστικό. Το αυτοκίνητο συνώνυμο της νεολαίας εδώ και δεκαετίες, εισχωρεί στις συνειδήσεις ταχύτερα από το... ρυθμό παραγωγής του. Πάνω από τέσσερα εκατομμύρια έχουν πουληθεί παγκοσμίως, οπότε καταλαβαίνετε πως το όνομα του θα μπορούσε δίχως δυσκολία να σταθεί αυτόνομο στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου. Το 45% των συνολικών πωλήσεων της ισπανικής εταιρείας οφείλεται σε αυτό. Εύλογα θα υποστήριζε κανείς πως ακόμη και με μια λιτή περιβολή το Ibiza θα τα πήγαινε καλά στις πωλήσεις. Το ανανεωμένο Ibiza, δείγμα του νέου σχεδιαστικού ύφους της ισπανικής εταιρείας με τον κωδικό «Arrow Design» θέτει τις αιχμηρές γραμμές σε πρώτο πλάνο, και μαζί με τα απανταχού «νεύρα» περιμετρικά. Leonίζει επικίνδυνα! Από όποια γωνία το χαζεύεις δείχνει ελκυστικό, δυναμικό και παράλληλα καταφέρνει να είναι άκρως αναγνωρίσιμο. Οι προβολείς φρεσκαρίστηκαν, ενσωματώνοντας τα φώτα πορείας τεχνολογίας LED, οι ζάντες αλουμινίου άλλαξαν, προστέθηκαν μερικά νέα χρώματα, ενώ μπήκε και ο όρος εξατομίκευση στο λεξιλόγιο του ισπανικού μοντέλου, προσφέροντας μερικές εκατοντάδες συνδυασμούς δυνατοτήτων διαμόρφωσης.

Εσωτερικό
Η προσεγμένη συναρμολόγηση, οι μικροί αρμοί και η σοφή επιλογή των «εικονικών» μοντέλων πριν την τελική φάση της παραγωγής, αποδίδουν καρπούς. Τριγμοί και άλλα δυσάρεστα ακούσματα είναι μια άγνωστη έννοια στο εσωτερικό. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε σε μέρος του ταμπλό είναι από μαλακό πλαστικό και προκαλεί φιλοφρονήσεις, δεν το συναντάς λογικά όμως παντού, παραδείγματος χάρη στις πόρτες ή σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό. Από εκεί και πέρα, όταν αναφέρεσαι σε Ibiza το μυαλό σου αυτόματα πηγαίνει σε μια εξαιρετική θέση οδήγησης με πολλαπλές ρυθμίσεις και απόλυτο έλεγχο της περιμετρικής ορατότητας. Λειτουργική και σπορτίφ όσο χρειάζεται. Εργονομικά τα πράγματα είναι ευκολότερα από ποτέ, η απέριττη αισθητική δεν περιπλέκει την υπόθεση. Πολλά έχουν αλλάξει με την ανανέωση, όπως ανασχεδιασμένο ταμπλό, νέα κεντρική κονσόλα, αναθεωρημένος πίνακας οργάνων και μία οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών, πλαισιωμένα από ποιοτικότερα πλαστικά. Μπορεί το τελικό αποτέλεσμα να μην δείχνει τόσο προβλέψιμο όσο σε ένα Polo, αλλά ακόμα και έτσι κάπου θα περίμενες κάτι περισσότερο, ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την πρακτικότητα. Τουλάχιστον η θέση οδήγησης παραμένει ένα ισχυρό ατού, με το τιμόνι να μπορεί να έρθει σε σωστή θέση και το κάθισμα να στηρίζει ευχάριστα το σώμα.

Στα πλαίσια μιας συμβατικής ανανέωσης είναι δύσκολο να υπάρξουν χωροταξικές αλλαγές. Κάτι που σημαίνει ότι οι χώροι στις πίσω θέσεις δεν αποτελούν ισχυρό ατού (αντικρίζοντας το μεγάλο εξωτερικό μήκος περιμένεις περισσότερα πράγματα στον αέρα για τα γόνατα), ενώ ο χώρος αποσκευών των 292 λίτρων είναι ανταγωνιστικός, με μοναδική ένσταση το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Το σύστημα EasyConnect είναι εύκολο με καλή απόκριση και γεμάτο χρήσιμες εφαρμογές. Υιοθετεί λογισμικό Android, προσφέρει δυνατότητα Mirror Link, σύνδεση Internet, σύστημα πλοήγησης και πλήθος εφαρμογών. Το Ibiza 1.4 TDI των 90 ίππων ξεκινά από τα 14.700 ευρώ χωρίς απόσυρση, έχοντας στο βασικό εξοπλισμό ESP, 4 αερόσακους, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηχοσύστημα, cruise control, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού.


Η ποιότητα υλικών και η συναρμογή προσέχθηκαν ιδιαίτερα, οι χώροι κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ η εργονομία μαζί με τη σχεδίαση σοφά απλοποιήθηκαν

Κινητήρας-κιβώτιο
Εδώ είναι η μεγάλη έκπληξη του ανανεωμένου Ibiza. Εκεί που το βλέπεις «αθώο και άκακο» εξωτερικά, δεν πηγαίνει στο νου σου πόσο ζωηρό είναι στο δρόμο. Αιτία ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1400άρης κινητήρας με ισχύ 90 ίππους και ροπή 23,5 kgm σταθερά από τις 1.500 έως τις 2.500 σ.α.λ.! Αυτός είναι ο βασικός λόγος που τον ερωτεύεσαι με το «καλημέρα». Αυτή η πλούσια ροπή που σπρώχνει με όρεξη το Ibiza και το ξεκολλά στην κίνηση των μεγαλουπόλεων, με ένα πολύ ευχάριστο τρόπο. Εκεί μάλιστα που το χρειάζεσαι. Διανύει ένα «εξαιρετικό» 20-60 χλμ./ώρα με 2η σχέση στο κιβώτιο, όπως επίσης και ένα σύντομο 40-80 χλμ./ώρα, με 3η. Χαλάλι ο τραχύς κάπως άκομψος ήχος από τον συνδυασμό πετρελαίου και τριών κυλίνδρων. Μετά τις 3.200 σ.α.λ. δεν χρειάζεται να επιμένεις, μια και η δύναμη μειώνεται ενώ η ένταση και η χροιά του θορύβου γίνεται ακόμη πιο έντονη, θα λέγαμε έως και ενοχλητική. Το κιβώτιο δεν ενθουσιάζει με το σφιχτό κούμπωμα, ενώ μία επιπλέον σχέση στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο σίγουρα θα βελτίωνε την κλιμάκωση των σχέσεων και θα πρόσφερε περισσότερα προτερήματα στον συγκεκριμένο κινητήρα. Στην κατανάλωση, τα πράγματα είναι πολύ θετικά. Λες και η ένδειξη έχει κολλήσει και δεν λέει να κατέβει! Τα 6,5 λίτρα είναι η ανώτατη τιμή που είδαμε. Σε πιο «κανονικές» συνθήκες, βλέπεις μικρότερες τιμές, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με λίγη προσοχή οι αριθμοί ξεκινούν από το 4...

Οδηγώντας
Οι τεχνικοί της ισπανικής φίρμας βελτίωσαν τόσο τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, όσο τις αντιστρεπτικές, όπως επίσης και το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι το Ibiza δίχως να υστερεί στην αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, διατηρεί πλέον ένα καλό επίπεδο άνεσης στους «κακοστρωμένους» δρόμους της χώρας μας, αποκτώντας συνάμα κάποια ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά που ενισχύουν το παραδοσιακά σπορτίφ ύφος, παρότι η ανάρτηση δεν διαθέτει σφιχτή ρύθμιση και οι κλίσεις του αμαξώματος στην πίεση είναι υπαρκτές. Στις στροφές, η σταθερότητα δεν προβληματίζει, παράλληλα η προοδευτικότητα των αντιδράσεων (ελεγχόμενο το άνοιγμα της τροχιάς) και το γρήγορο τιμόνι σε γεμίζουν σιγουριά και σε παροτρύνουν να αυξήσεις ρυθμό έως ότου το παρακάνεις. Συνολικά το στιβαρό πλαίσιο αποκαλύπτει τη δίψα του για περισσότερους ίππους, κερδίζοντας τη μάχη με τον κινητήρα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αλλά δίνουν την εντύπωση πως δεν διαθέτουν την κατάλληλη αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ. Όταν τα συνηθίσεις βέβαια (σχετικά σύντομα), δεν εκφράζεις παράπονο.

YΠEP
- Ροπή κινητήρα χαμηλά
- Ενδιάμεσες επιταχύνσεις
- Λογική τιμή αγοράς
- Χώρος αποσκευών

KATA
- Θόρυβος κινητήρα
- Αίσθηση φρένων
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ικανό στο δρόμο το Ibiza, συνδυάζει τη σταθερότητα με την αποδεκτή άνεση, τη φιλικότητα με τη δράση, εκπληκτικό σε απόκριση το ντίζελ σύνολο


Συμπέρασμα
Ένα ευέλικτο σούπερ μίνι που χαίρεσαι να οδηγείς, γενικότερα να συμβιώνεις μαζί του. Φυσικά, όλα τα λεφτά είναι το μπρίο του 3κύλινδρου 1400άρη κινητήρα και τα πλούσια (κυριολεκτικά) αποθέματα ροπής στις χαμηλές στροφές. Μάλιστα, σε επίπεδο αγοράς, η μικρή διαφορά τιμής με το 75άρι, αλλά και το εν γένει λογικό κόστος κτήσης (για ντίζελ), το φέρνουν εύκολα στο προσκήνιο.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP