ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 1 - 116i

Οι βάσεις ανεβαίνουν         ..:: Σαββάτο, 14 Μαϊου 2016 ::..
Η βασική έκδοση της ανανεωμένης σειράς 1 με τον κινητήρα 1.5 προσφέρει ανταγωνιστική τιμή, περιορισμένη φορολογική επιβάρυνση και πολύ λογική κατανάλωση, χωρίς να δημιουργεί ανασφάλειες με έλλειψη δύναμης

Η ώρα για την ανανέωση της σειράς 1 έφτασε, αλλά όπως επανειλημμένως έχουμε τονίσει για τέτοιες περιπτώσεις, όχι επειδή «γέρασε» το μοντέλο ή έμεινε πίσω τεχνολογικά σε κάποιους τομείς, αλλά απλώς επειδή... πέρασε ο χρόνος που συνηθίζεται για τα "facelift" που κάνουν στα μοντέλα τους όλες οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας! Κάτι έπρεπε, λοιπόν, να γίνει για να φαίνεται ανανεωμένο ένα ούτως ή άλλως πολύ καλό αυτοκίνητο και οι συνηθισμένες αλλαγές σε προφυλακτήρες, μάσκα και φώτα έγιναν κι εδώ, ενώ νέα είναι και πίσω πόρτα του μικρομεσαίου χάτσμπακ της BMW και κάποιες μικρότερες επεμβάσεις έχουν γίνει στο εσωτερικό.

Εσωτερικό
Μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά, η σημερινή σειρά 1 προσφέρει επαρκείς χώρους για να ταξιδέψουν 4 ενήλικοι, χωρίς οι πίσω να αισθάνονται κλειστοφοβικά. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα για το χώρο αποσκευών, που είναι αρκετά μεγαλύτερος από πριν (360 λίτρα αντί για 330), αλλά και με πολύ καλύτερα εκμεταλλεύσιμο σχήμα (και μ' ένα πολύ πρακτικό «δοχείο» για μικρά αντικείμενα δεξιά). Βεβαίως δεν μιλάμε για το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο της κατηγορίας, αλλά αυτό δεν είναι τόσο εμφανές από τη στιγμή που δεν δημιουργεί πρόβλημα, ενώ ο καλός χώρος αποσκευών δίνει επιπλέον πόντους στη σύγκριση. Στην πράξη, άλλωστε, ο ανταγωνισμός της περιορίζεται σημαντικά, γιατί στην ουσία ο υποψήφιος αγοραστής μόνο με τα "premium" μικρομεσαία θα τη συγκρίνει κι αυτά είναι ελάχιστα.

Η θέση οδήγησης είναι καλή -όπως πάντα στις BMW- και πάλι όμως οι Γερμανοί επέλεξαν να υπάρχει «κλιμακωτή» και όχι «συνεχής» ρύθμιση στην πλάτη του καθίσματος, οπότε υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η αλήθεια είναι ότι εμείς βολευτήκαμε εύκολα, μια που το κάθισμα είναι καλό και οι ρυθμίσεις αρκετές, αυτό όμως δεν σημαίνει απαραίτητα πως το ίδιο θα συμβεί με τον καθένα. Ένα άλλο στοιχείο που επιτρέπει κριτική, είναι το γεγονός ότι το άνοιγμα ανάμεσα στο επάνω μέρος της στεφάνης και τον «αφαλό» του τιμονιού είναι μικρό, με αποτέλεσμα (ανάλογα με τη ρύθμιση της θέσης του τιμονιού) να κρύβει είτε το επάνω μέρος του ταχύμετρου και του στροφόμετρου είτε το κάτω μέρος των ενδείξεων του οδομέτρου! Μόνο αν φέρεις το τιμόνι πολύ κοντά σου μπορείς να δεις σωστά τα όργανα, αλλά προφανώς δεν είναι αυτή η σωστή θέση οδήγησης. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς κι αυτό είναι μια βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι πραγματικά πολύ καλή, αντάξια της BMW και του "premium" χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η βασική έκδοση της BMW, όμως, χάρη στον περιορισμένου κυβισμού κινητήρα της έχει στα πλεονεκτήματά της και μία ανταγωνιστική τιμή, που ξεκινάει από 23.200 ευρώ χωρίς απόσυρση. Αυτή η τιμή συνδυάζεται μ' ένα πολύ πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, με σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ραδιο-CD με υποδοχή Aux, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα Start-Stop. Υπάρχει μόνο έλλειψη ρεζέρβας, λόγω της επιλογής της BMW να χρησιμοποιεί λάστιχα runflat.


Επαρκείς είναι οι χώροι για 4 άτομα στο πολύ ποιοτικό εσωτερικό, ενώ πολύ καλό είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού

Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική έκδοση της σειράς 1 χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 με τούρμπο διπλής εισαγωγής, σε έκδοση 109 ίππων, που αποδίδονται μόλις στις 4.250 στροφές. Αν αυτή η απόδοση δεν εντυπωσιάζει από πλευράς μέγιστης ισχύος, στην πράξη ο κινητήρας κινεί μια χαρά το αυτοκίνητο χάρη στην πολύ καλή ροπή που προσφέρει το τούρμπο, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και σε ταξίδι, που περιλάμβανε και ορεινή διαδρομή στο Πήλιο. Μπορεί να μη μιλάμε προφανώς για μία έκδοση υψηλών επιδόσεων, αλλά οι επιδόσεις είναι απολύτως ικανοποιητικές για οικογενειακή χρήση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9'') και, κυρίως, τα προσπεράσματα που εξασφαλίζει η ροπή του κινητήρα, ακόμα και στο βουνό, απολύτως ασφαλή. Στην επιλογή "Sport" του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, η απόκριση του κινητήρα είναι ακόμα καλύτερη και η οδήγηση ακόμα πιο ευχάριστη. Και βεβαίως, αυτή η ρύθμισή του κινητήρα με σχετικά περιορισμένη ισχύ, έγινε με στόχο την οικονομία, που είναι πολύ καλή για βενζινοκινητήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο στη διαδρομή Αθήνα-Βόλος ήταν κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει, τέλος, το εξαιρετικό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Είχαμε καιρό να οδηγήσουμε BMW με χειροκίνητο κιβώτιο (η αντιπροσωπεία προτιμάει να εφοδιάζει τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα με το πολύ καλό αυτόματο 8άρι) και η 116i μας θύμισε ότι η BMW είναι κορυφή σ' αυτόν τον τομέα, με τα χειροκίνητα κιβώτια της να θυμίζουν joystick, εκπληκτικά σε ακρίβεια και αίσθηση, τόσο που σχεδόν σε προκαλούν να αλλάζεις ταχύτητες... χωρίς λόγο!

Οδηγώντας
Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού της σειράς 1. Η εξαιρετικά φιλική και «ζυγισμένη» συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, με το πολύ καλό κράτημα και τις απόλυτα προβλέψιμες και προοδευτικές αντιδράσεις, οφείλεται και στα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αλλά και στην σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους, που είναι σχεδόν στο 50-50% ανάμεσα στους δύο άξονες! Το πολύ καλό DSC, διακριτικό και ταυτόχρονα πολύ αποτελεσματικό, είναι εκεί για να διορθώσει ένα λάθος ή μία υπερβολή, αν και σ' αυτήν την έκδοση κινητήρα που δεν είναι μεγάλης ισχύος, είναι ακόμα πιο σπάνιες οι επεμβάσεις του, γιατί πολύ δύσκολα μπορεί να μεταφερθεί στους τροχούς τόση ισχύς που να ξεπερνάει τα όρια του πολύ καλά στημένου πλαισίου. Το πολύ καλό τιμόνι και τα κορυφαία φρένα, συμπληρώνουν την θετική εικόνα ενός αυτοκινήτου που είναι ταυτόχρονα πολύ ασφαλές και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση.

YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Κορυφαίο κιβώτιο ταχυτήτων
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση στο ταξίδι

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρό άνοιγμα στο τιμόνι, που περιορίζει την ορατότητα προς τα όργανα
- Έλλειψη ρεζέρβας

Η εξαιρετική οδική συμπεριφορά εξασφαλίζει ασφάλεια, αλλά και ευχαρίστηση στην οδήγηση του αυτοκινήτου


Συμπέρασμα
Με βελτιώσεις και αισθητικές αλλαγές σε λεπτομέρειες, η ανανεωμένη σειρά 1 παραμένει ένα πολύ ποιοτικό (και πολύ καλά εξοπλισμένο) μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους και εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά, που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση. Επιπλέον, αυτή η βασική του έκδοση δίνει και μια οικονομική διάσταση στα πλεονεκτήματά του, αφού συγκρατεί την τιμή του σε πολύ προσιτά επίπεδα για premium αυτοκίνητο, αλλά και την κατανάλωσή του σε αντίστοιχα λογικά επίπεδα, προσφέροντας ταυτόχρονα επαρκείς επιδόσεις για να μη δημιουργεί ανασφάλεια στον οδηγό του.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr/


  UP