ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Suzuki Baleno

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Κυριακή, 08 Μαϊου 2016 ::..


Η δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου σούπερ μίνι της Suzuki σηματοδοτεί την έναρξη διάθεσης του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας τη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας στα μικρά αυτοκίνητα με ένα μοντέλο που τοποθετείται στην «καρδιά» της δημοφιλέστερης κατηγόριας της αγοράς. Με δύο διαφορετικούς βενζινοκινητήρες μικρού κυβισμού και ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα, το Baleno αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την -ήδη καλή- θέση της Suzuki στην Ελλάδα, όπου τα μικρά αυτοκίνητα καλύπτουν την πλειοψηφία των πωλήσεων. Οι τιμές του Baleno ξεκινούν από 11.960 ευρώ χωρίς απόσυρση (11.340 με απόσυρση) για το ατμοσφαιρικό 1.2 των 90 ίππων, με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth.


Το Swift ανήκει θεωρητικά στην κατηγορία των σούπερ μίνι, είναι όμως από τα μικρότερα αυτής της κατηγορίας και σίγουρα δεν μπορεί να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, που πλέον καλύπτουν πολλά σούπερ μίνι, έχοντας φτάσει σε μήκος τα 4 μέτρα. Με δεδομένο ότι η Suzuki έχει εδώ και πολλά χρόνια έντονη παρουσία στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων (με την εξαίρεση του Vitara), δεν είναι καθόλου περίεργο το γεγονός ότι αποφάσισε να συμπληρώσει τη γκάμα της με ένα ακόμα σούπερ μίνι, μεγαλύτερο από το Swift, που θα είναι άμεσα ανταγωνιστικό με τη μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινήτων της κατηγορίας. Με μήκος σχεδόν 4 μέτρα (3,995) και μεταξόνιο 2.520 χιλιοστών, το Baleno (που βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της Suzuki) είναι πράγματι απολύτως ανταγωνιστικό με τους πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης κατηγορίας, προσφέροντας απολύτως ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά και ένα κορυφαίο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 355 λίτρα, τιμή που θυμίζει μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο και όχι σούπερ μίνι. Σημαντικό στοιχείο επίσης που ενισχύει την πρακτικότητά του, είναι το μετακινούμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, που μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο διαφορετικές θέσεις.

Στο Baleno θα χρησιμοποιείται ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού BoosterJet της Suzuki, με χωρητικότητα 998 κ.εκ., ισχύ 112 ίππων και ροπή 17,3 kgm σταθερά από τις 2.000 έως τις 3.500 στροφές, ο οποίος συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται επίσης με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 DualJet (με δύο ακροφύσια ψεκασμού ανά κύλινδρο), που αποδίδει 90 ίππους και προσφέρεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Επιπλέον θα υπάρχει και μια «ήπια» υβριδική έκδοση SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) με τον κινητήρα 1.2, η οποία χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια-μίζα (ISG - Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά το ξεκίνημα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση και τους ρύπους χωρίς υψηλό κόστος (η διαφορά τιμής σε σχέση με την αντίστοιχη «απλή» βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 είναι μόνο 500 ευρώ).




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε το Baleno με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο και το χειροκίνητο κιβώτιο. Για τους χώρους δεν χρειάζεται να μιλήσουμε, αφού οι διαστάσεις του αυτοκινήτου μιλούν από μόνες τους για την επάρκειά τους. Εκείνο που θα επισημάνουμε, είναι ότι και στο Baleno επιβεβαιώνεται η μεγάλη πρόοδος που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η Suzuki στον τομέα της ποιότητας κατασκευής. Προφανώς το αυτοκίνητο δεν είναι πολυτελές, τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά, αλλά είναι καλής ποιότητας για την κατηγορία τους και η συνολική κατασκευή δείχνει προσεγμένη και γεροδεμένη. Ο κινητήρας είναι παραπάνω από επαρκής για το αυτοκίνητο, διαθέτοντας αρκετή ροπή και απολύτως ικανοποιητική απόκριση και παρ' όλο που θα προτιμούσαμε ένα εξάρι κιβώτιο, για ακόμα καλύτερη διαχείρισή του, ανταποκρίνεται τελικά με επιτυχία στις ανάγκες του αυτοκινήτου, που έχει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10'') και μπορεί να οδηγηθεί αρκετά σβέλτα. Θα σταθούμε επίσης για λίγο στο κιβώτιο, για να αναφέρουμε ότι είναι εξαιρετικό, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση. Η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, απολύτως προοδευτική και προβλέψιμη, προφανώς όχι με σπορ χαρακτήρα, αλλά περισσότερο προσανατολισμένη στον «μέσο» οδηγό, που επιζητεί ευκολία, άνεση και ασφάλεια (γι' αυτό άλλωστε και το τιμόνι είναι ελαφρύ, με μέτρια αίσθηση), ενώ η άνεση είναι ικανοποιητική για την κατηγορία. Συνολικά το αυτοκίνητο, με δεδομένη και την ανταγωνιστική τιμή του και τις καλά εξοπλισμένες εκδόσεις του, έχει τις δυνατότητες να προσελκύσει αγοραστές μεταξύ εκείνων που ψάχνουν για ένα σούπερ μίνι που θα παίξει το ρόλο το πρώτου (και μοναδικού) οικογενειακού αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP