ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X1 - xDrive 20d

Ο ορισμός του «πολυχρηστικού»         ..:: Σαββάτο, 30 Απριλίου 2016 ::..
Η πιο κατάλληλη ίσως έκδοση της X1 για την ελληνική πραγματικότητα (με δεδομένη την ούτως ή άλλως αυξημένη τιμή του μοντέλου, που είναι αρκετά πάνω από το μέσο όρο της αγοράς), συνδυάζει ποιότητα, ασφάλεια, επιδόσεις, οικονομία και οδηγική απόλαυση στην άσφαλτο, με δυνατότητες και για κίνηση εκτός δρόμου χάρη στην τετρακίνηση, τη ροπή του ντίζελ και (για όσους το επιλέξουν) το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο

Τα περισσότερα νέα μοντέλα στις μέρες μας, ακόμα και όταν είναι καινούργια και όχι ένα απλό facelift, είναι συνήθως μία «εξέλιξη» των αντίστοιχων μοντέλων της προηγούμενης γενιάς, με νέες τεχνολογίες βεβαίως, πολλές φορές και με διαφορετικές διαστάσεις, βασισμένα όμως πάνω στην ίδια σχεδιαστική και λειτουργική φιλοσοφία. Η νέα X1 αποτελεί μία από τις εξαιρέσεις αυτού του κανόνα, καθώς είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο από την προηγούμενη, όχι απλώς σχεδιαστικά και λειτουργικά, αλλά ακόμα και από πλευράς αρχιτεκτονικής. Δεν είναι απλώς βασισμένη σ' ένα νέο «δάπεδο», αλλά αποτελεί μια ρήξη με το παρελθόν της BMW σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων της, βασισμένη σε ένα νέο πλαίσιο με μπροστινή κίνηση! Βεβαίως, μια και είναι αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, έχει στην γκάμα της και τετρακίνητες εκδόσεις, η ουσία είναι όμως ότι η εκκίνηση γίνεται από ένα πλαίσιο με μπροστινή κίνηση, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από την BMW (η οποία βεβαίως, ας μη το ξεχνάμε, έχει ήδη εδώ και αρκετό καιρό την τεχνογνωσία για να εφαρμόσει μπροστινή κίνηση, που χρησιμοποιείται στις διάφορες εκδόσεις του Mini). Αλλά ακόμα και σχεδιαστικά υπάρχει μια αλλαγή πορείας, αφού το νέα μοντέλο, που έχει μήκος 4,44 μ., αλλάζει φιλοσοφία κι από εκεί που ήταν κάτι σαν υπερυψωμένο στέισον, πιο κοντά στη λογική των "crossover", μετατρέπεται σε ένα κανονικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, που είναι και πιο ψηλό από το προηγούμενο.

Εσωτερικό
Η αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας είχε ανάλογες επιπτώσεις και στη θέση οδήγησης, που προσφέρει καλύτερη εποπτεία του δρόμου, αφού το νέο μοντέλο είναι ψηλότερο κατά 53 χιλιοστά κι έχει υπερυψωμένη θέση καθισμάτων κατά 36 χιλιοστά εμπρός και κατά 64 χιλιοστά πίσω (κάτι που βελτιώνει και την ορατότητα προς τα έξω για τους πίσω επιβάτες). Η θέση οδήγησης είναι συνολικά πολύ καλή, αν και το τιμόνι έχει κάπως μικρό άνοιγμα ανάμεσα στη στεφάνη και τον «αφαλό» του, που μπορεί να κρύβει το επάνω ή το κάτω μέρος των οργάνων, ανάλογά με τη ρύθμισή του. Επίσης, εμείς είχαμε την έξτρα ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων, αλλά η στάνταρ επιλογή είναι χειροκίνητη, που έχει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση πλάτης. Θα παρατηρήσουμε, τέλος, ότι τα σκιάδια είναι κάπως μικρά με δεδομένο το ψηλό σημείο τοποθέτησής τους, με αποτέλεσμα ακόμα κι όταν τα κατεβάζεις εντελώς κάθετα, να αφήνουν ένα μικρό κενό κι όταν ο ήλιος είναι πολύ χαμηλά, να μη σε προστατεύουν 100%. Αισθητή βελτίωση υπάρχει στους χώρους, έτσι ώστε η νέα X1 να παίζει με μεγαλύτερη άνεση το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αφού ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι αυξημένος. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, το αυτοκίνητο έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, ενώ σημαντική ήταν και η αύξηση του χώρου αποσκευών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με την χωρητικότητα του να φτάνει πλέον στα 505 λίτρα. Προαιρετικά προσφέρεται για το αυτοκίνητο και ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα, κάτι που βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού και κατανομής τον χώρο για επιβάτες και αποσκευές ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής.

Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και η ηχομόνωση. Η τιμή της τετρακίνητης X1 20d xDrive ξεκινάει από 41.300 ευρώ χωρίς απόσυρση, συμπεριλαμβάνοντας και 5 χρόνια
(ή 60.000 χλμ.) σέρβις. Πολύ πλούσιο είναι το επίπεδο του εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 6 αερόσακοι, σύστημα εντοπισμού και προειδοποίησης για εμπρός εμπόδια (και πεζούς) σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα αν δεν αντιδράσει ο οδηγός, σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με θύρες USB (συμβατό με iPod/iPhone) και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat (κάτι που δεν ξέρουμε αν είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου). Και βεβαίως υπάρχει μια τεράστια λίστα έξτρα εξοπλισμού, που ανάλογα με τα χρήματα που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει κανείς, μπορεί να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σε επίπεδα πολυτελούς λιμουζίνας γοήτρου. Ενδεικτικά αναφέρουμε π.χ. ότι το «δικό μας» αυτοκίνητο είχε επιπλέον head up display, ενεργό cruise control με επιπλέον traffic jam assist για την αυτόματη παρακολούθηση της ροής της κυκλοφορίας σε μποτιλιάρισμα στον αυτοκινητόδρομο, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κιβώτιο, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα κλπ.

Οι βελτιωμένοι χώροι σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι απολύτως επαρκείς για μια οικογένεια, σ' ένα εσωτερικό που διακρίνεται για την ποιότητά του

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 2λιτρος ντίζελ των 190 ίππων είναι ένας εξαιρετικός κινητήρας, δυνατός, αρκετά εύστροφος με τα δεδομένα των πετρελαιοκινητήρων και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η BMW αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6''). Κάτι που επιβεβαιώνεται άλλωστε και στα προσπεράσματα, που είναι αστραπιαία ακόμα και σε ορεινή διαδρομή, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη σε ταξίδι που κάναμε με το αυτοκίνητο στο Πήλιο. Η συνεργασία του δε με το γνωστό εξαιρετικό (έξτρα) 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων της BMW που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι άψογη, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την αξιοποίηση της δύναμης και της ροπής του κινητήρα. Όλα αυτά με μια κατανάλωση εντυπωσιακά χαμηλή, που για τη συνολική απόσταση του ταξιδιού μας από την Αθήνα στο βορειοανατολικό Πήλιο με επιστροφή (συμπεριλαμβάνοντας και το πέρασμα του βουνού) ήταν κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.! Τιμή εξαιρετική για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, που δεν ευνοείται ούτε από την αεροδυναμική του σχήματος του, ούτε από το βάρος του (αυξημένο και λόγω του πλούσιου εξοπλισμού) και τις μηχανικές απώλειες των κινούμενων μερών του. Αυτό επιβεβαιώνεται κι από τις χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 128 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή κυκλοφορία του αυτοκινήτου στον δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η πρώτη παρουσίαση της νέας X1 επί ελληνικού εδάφους είχε γίνει επίσης σε ορεινή διαδρομή, στην οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και πάλι τη συγκεκριμένη έκδοση, οπότε η περισσότερο εκτεταμένη επαφή μας με αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, απλά επιβεβαίωσε την αρχική εικόνα που είχαμε σχηματίσει. Όπως τονίζαμε και τότε, η τετρακίνηση δεν αφήνει εκ των προτέρων την παραμικρή αμφιβολία για την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (που, βεβαίως, γέρνει λίγο παραπάνω από μία 3άρα, λόγω του υπερυψωμένου πλαισίου του), για την ευθυβολία του και για την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αυτός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Το αυτοκίνητο είναι πράγματι πολύ απολαυστικό στην οδήγηση, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετικά φρένα και ελάχιστες ως ανύπαρκτες επεμβάσεις από το πολύ διακριτικό ESP, το οποίο δεν έχει λόγους να ενεργοποιείται όσο κινείσαι μέσα στα όρια της κοινής λογικής.

Σε ό,τι αφορά την κίνηση εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο έχει βεβαίως αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,3 εκ.), αν και μικρότερη από αυτή των «καθαρόαιμων», έχει κινητήρα ντίζελ, που λόγω της ροπής του διευκολύνει την κίνηση εκτός δρόμου, στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου έχει ένα ακόμα ατού για την κίνηση σε δύσκολα εδάφη. Σίγουρα όμως οι δυνατότητες αυτές -αν και καλύπτουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών- δεν είναι αυτές ενός καθαρόαιμου αυτοκίνητου εκτός δρόμου, κάτι στο οποίο δεν βοηθούν φυσικά και τα ασφάλτινα λάστιχα που φοράει. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως συνήθως συμβαίνει με τις BMW, είναι ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, καθώς ο σπορτίφ προσανατολισμός των αυτοκινήτων της απαιτεί κάπως πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά δε βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών του οδοστρώματος.

">
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ασφάλεια συνολικά
- Τιμόνι
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός

KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Σκιάδια που αφήνουν μεγαλύτερο κενό απ' ότι θα έπρεπε στην κάθετη θέση τους
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης

Ο 2λιτρος ντίζελ είναι πολύ δυνατός και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, ενώ η τετρακίνηση αποτελεί βασικό στοιχείο της ακριβέστατης συμπεριφοράς του


Συμπέρασμα
Αν δεν βρισκόταν σε αυτά τα επίπεδα τιμής, που το κάνουν απρόσιτο για τη μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων αγοραστών, θα λέγαμε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για την Ελλάδα, με δεδομένη μάλιστα και την προτίμηση που δείχνουν οι Έλληνες στα αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου και στα ντίζελ. Γιατί πέρα από την ταύτισή του με αυτές τις προτιμήσεις, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με καλούς χώρους σε «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, κάτι που διευκολύνει την ευελιξία του στους στενούς ελληνικούς δρόμους, με δύναμη και επιδόσεις χωρίς υψηλή κατανάλωση, κάτι που συνδυάζει ασφάλεια και οικονομία στη χρήση, με εξαιρετική συμπεριφορά στην άσφαλτο και τετρακίνηση για δυνατότητες εκτός δρόμου, κάτι που διευρύνει τις δυνατότητες χρήσης του στα ταξίδια στην ελληνική ύπαιθρο, και φυσικά με την κορυφαία ποιότητα που έχουν τα αυτοκίνητα της BMW και με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Όλα αυτά όμως είναι που αυξάνουν και την τιμή του. Για όσους πάντως μπορούν να το αγοράσουν, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP