ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Audi R8 5.2 V10

Παρουσίαση της Audi στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2016 ::..


Στο περιθώριο της παρουσίασης του «πολιτικά ορθού» και τεχνολογικά άψογου A4, που απευθύνεται σε όσους επιζητούν ποιότητα και κύρος από ένα «οικογενειακό» αυτοκίνητο, το auto-internet είχε την ευκαιρία και για μία οδηγική γνωριμία επί ελληνικού εδάφους με το νέο «κτήνος» με τον κωδικό R8, με τον συντάκτη μας να προσπαθεί απεγνωσμένα έως μάταια, μέρες μετά, να το αποβάλλει από το υποσυνείδητό του! Δίπλα στο καθόλα αξιοπρεπές σεντάν γοήτρου, η Audi παρέταξε ένα υπεραυτοκίνητο , που εκτοξεύει την οδηγική λίμπιντο σε φρενήρη πάρτι, με τα καλύτερα να έρχονται εκεί που δεν το περιμένεις. Το R8 είναι η απανταχού εκδίκηση της «ανδρικής» αυτοκίνησης, απέναντι στις... ξενέρωτες εξαγγελίες της εποχής περί αυτόνομης οδήγησης και παρεμβατικών συστημάτων που ακρωτηριάζουν την οδηγική ηδονή. Το πανάκριβο (235.000 ευρώ) αντικείμενο ηδονής με τους τέσσερις κύκλους στη «μύτη», μας έδωσε εκ νέου κίνητρο να συνεχίσουμε να αγαπάμε το χόμπι που μετατρέψαμε σε επάγγελμα πριν από μερικές δεκαετίες...


Ηλιόλουστο μεσημέρι στην καρδιά του χειμώνα στο Τατόι. Η πρόσκληση της Audi, πέρα από την παρουσίαση του νέου Α4, πουθενά δεν προϊδέαζε πως στο πάρκινγκ με τα γυαλισμένα Α4, τα οποία περίμεναν καρτερικά την πρώτη επαφή επί ελληνικού εδάφους με τους δημοσιογράφους, θα υπήρχε διαθέσιμο το... όνειρο σε τροχούς! Ο στόλος των Α4 σε οπτική προφίλ το έκρυβε με επιτυχία. Το auto-internet ήταν εκεί την... ώρα που έπρεπε και έβαλε στο χέρι το υπερόπλο της Audi, την τελευταία γενιά του R8 με τον «θεϊκό» V10 κινητήρα των 5,2 λίτρων και τους 540 ίππους στις 8.000 σ.α.λ.! Σημειώστε για την ιστορία: Μόλις 3,5'' για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα στο ταχύμετρο και 323 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας!

Κεραυνοβόλος έρωτας με την πρώτη ματιά, η πρώτη γνωριμία είναι τόσο έντονη που δεν θέλεις να ξεκολλήσεις τα μάτια σου από πάνω του. Με «ψαρωτικό» ματ γκρι χρώμα, χαμηλό ρύγχος, τεράστια κυψελώδη μάσκα και αγριεμένα φωτιστικά, είναι σαν τον βασιλιά των αρπακτικών. Χαμηλό ύψος και κέντρο βάρους, τεράστιοι τροχοί 20 ιντσών και υπερπαραγωγή στο πίσω τμήμα, με το εργαστήρι τεχνολογίας να βρίσκεται σαν πολύτιμο έκθεμα σε κοινή θέα, αφού η γυάλινη επιφάνεια που το καλύπτει, θα προσελκύσει ακόμη και... αόμματους. Με μήκος 4,42 μέτρα, πλάτος 1,94 μέτρα, ύψος 1,24 μέτρα, μεταξόνιο 2,65 μέτρα, το νέο R8 ζυγίζει 1.454 κιλά, 50 λιγότερα από ό,τι η προηγούμενη γενιά. Διαθέτει πλέον κατά 40% ισχυρότερη στρεπτική ακαμψία, χάρη στο carbon-αλουμινένιο monocoque πλαίσιο, (η αναλογία είναι 23% από carbon και 77% από αλουμίνιο), το οποίο ζυγίζει μόλις 198 κιλά (σε αυτό βασίζεται και η αδελφή Lamborghini Huracan). Τα 55 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ, συνδυάζονται με το νέο 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, που προσφέρει αστραπιαίες αλλαγές και διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού πολύδισκου συμπλέκτη, που μπορεί να μεταφέρει το 100% της ροπής από τον εμπρός άξονα στον αντίστοιχο πίσω και το αντίστροφο. Η ροπή υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρεται σε ποσοστό 100% στον πίσω άξονα (σαν καθαρόαιμο supercar), εκεί όπου φωλιάζει ένα σοφιστικέ μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.




Αρκετά με τα διαδικαστικά. Αλλού είναι το ζουμί. Ψάχνεις μανιωδώς την κρυμμένη χειρολαβή που απασφαλίζει τη θηριώδη πόρτα. Είσοδος, απαγορευτική για κλειστοφοβικούς. Το κόκπιτ είναι βγαλμένο απευθείας από τις παιδικές αυτοκινητικές ονειρώξεις σου. Αγωνιστικό βολάν και από πίσω ένα άκρως εντυπωσιακό ψηφιακό καντράν με έντονο άρωμα από Formula 1. Πατάς το κόκκινο μπουτόν και το «ατμοσφαιρικό τέρας» έρχεται στη ζωή, έτοιμο με τη μελωδία του να στείλει τις ενδορφίνες σου στα κόκκινα. Επιλέγεις αμέσως το πρόγραμμα Dynamic και βγαίνεις στην μεγάλη ευθεία. Το «μεγάλη» είναι πλέον σχετικός όρος, μια και το μόνο που θυμάμαι μετά να περιγράψω, είναι η λύσσα του V10 που έχει το όριο των 8.500 στροφών κυριολεκτικά «για πρωινό». Εκεί ψηλά, το κιβώτιο ανεβάζει αυτόματα σαν πυροβόλο τις σχέσεις, ενώ εσύ πιάνεις τον εαυτό σου να πανηγυρίζει σαν παιδί προσχολικής ηλικίας, αφού πρώτα έχεις γίνει ένα με το μπάκετ κάθισμα. Μπορείς, αν το επιθυμείς, να αλλάζεις εσύ σχέσεις με τα paddles, ακούγοντας τα εκπληκτικά «σκασίματα» του μοτέρ. Η ευθεία που λέγαμε πριν, μοιάζει πια με στενό της Κυψέλης, τα τοπία εναλλάσσονται ακαριαία, λες και παίζεις ηλεκτρονικό παιχνίδι σε fast forward, εμπρός από ηλεκτρονική κονσόλα. Είναι τέτοια η έξαψη που δεν θέλεις να αφήσεις το δεξί πόδι να χαλαρώσει.

Οι ευθείες τελειώνουν, τα στροφιλίκια στο βουνό έπονται, διαδρομή που σαφώς δυσχεραίνει τις κινήσεις του θηριώδους R8, με τα τεράστια μετατρόχια και το σεβαστό πλάτος να σε αναγκάζουν να σημαδεύεις για να χωρέσεις στη λωρίδα σου. Κάτι που δεν καταφέρνεις εύκολα, το πληθωρικό R8 καλύπτει όλο σχεδόν το πλάτος του δρόμου. Ας είναι. Εδώ το βρήκαμε, εδώ θα το απολαύσουμε. Δεν έχουμε επιλογή, ούτε χρόνο. Στρίβει βιδωμένο στην άσφαλτο και σε προκαλεί να πιέσεις κι άλλο, αν έχεις φυσικά τα κότσια... Πρόκειται για ένα ανόθευτο "supercar" με ατόφια αίσθηση προικισμένου αγωνιστικού, που διαγράφει τις τροχιές σαν να διαβάζει την πιο τολμηρή σκέψη σου. Ζυγισμένο σαν «τραπέζι», με πρόσφυση και φρένα που στέλνουν το στομάχι σου για αλλαγή λογισμικού.

Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP