ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo V40 - 1.5 T3

Λιγότερα κυβικά χωρίς συμβιβασμούς         ..:: Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2016 ::..
Με το νέο κινητήρα 1.5, το V40 δεν χάνει τίποτα σε επιδόσεις από τη μείωση των κυβικών, διατηρώντας κατά τα άλλα την εξαιρετική εικόνα του σε ποιότητα, λειτουργικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμό και -κυρίως- ασφάλεια, έχοντας έτσι όλα τα προσόντα για να εξακολουθήσει να πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά

Η επιτυχία του V40 στην ελληνική αγορά οφείλεται βεβαίως στο ότι είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά και σε δύο βασικές παραμέτρους του χαρακτήρα του. Πρώτον, ανήκει σε μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες αυτοκινήτων, τη δεύτερη σε συνολικές πωλήσεις στην Ελλάδα, αυτά που ονομάζουμε «οικογενειακά μικρομεσαία» ή κατηγορία C και δεύτερον, στο ότι είχε εκδόσεις ντίζελ και βενζίνης που δεν «ξέφευγαν» σε... κυβικά, τα οποία σύμφωνα με την απολύτως διαστροφική αντίληψη της αυτοκινητικής πραγματικότητας που έχουν οι έλληνες πολιτικοί, θα επέσυραν άγρια φορολόγηση. Αυτό το δεύτερο χαρακτηριστικό ενισχύεται τώρα ακόμα περισσότερο με το νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.498 κ.εκ. της έκδοσης T3, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής μας.

Εσωτερικό
Η σουηδική εταιρεία που παλιότερα ευνοούσε συχνά τις «ενδιάμεσες» ή «ειδικές» λύσεις χτυπάει με το V40 στην καρδιά της κατηγορίας. To 5θυρο χάτσμπακ (μήκος 4,37 μ.) προσφέρει απολύτως επαρκείς (αν και όχι κορυφαίους) χώρους για 4 επιβάτες (ένας 5ος δεν θα αισθανθεί άνετα πίσω, καθώς τα καθίσματα είναι διαμορφωμένα για 4 και η κεντρική κονσόλα κι ένα μικρό «τούνελ» εμποδίζουν τα πόδια του). Ο χώρος αποσκευών επίσης δεν είναι από τους κορυφαίους σε χωρητικότητα, με τα 330 λίτρα του όμως είναι σαφώς εντός τους πλαισίου της κατηγορίας, ενώ ως έξτρα προσφέρεται και μία πολύ πρακτική λύση διπλού δαπέδου, που διευκολύνει τη μεταφορά μικρών αντικειμένων. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η γενική εργονομία, το -επίσης πολύ καλό- κάθισμα και το τιμόνι έχουν αρκετές ρυθμίσεις για να βρεις τη θέση που σε βολεύει και γενικότερα το εσωτερικό του V40 είναι πρακτικό, με επαρκείς χώρους για μικροπράγματα (αν και με μικρές θήκες στις πόρτες, μόνιμο γνώρισμα όλων των σουηδικών αυτοκινήτων εδώ και χρόνια για λόγους ασφαλείας) και με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και υλικών, συγκρίσιμη με αυτή των μεγάλων γερμανών ανταγωνιστών του. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε στον τομέα της εργονομίας, είναι ότι η «ροδέλα» ρύθμισης της στήριξης της μέσης στο κάθισμα είναι «χωμένη» ανάμεσα στην εσωτερική πλευρά του καθίσματος και στην κονσόλα, οπότε ο χειρισμός της είναι αρκετά δύσκολος, γιατί το χέρι δεν χωράει στο συγκεκριμένο σημείο και πρέπει να κάνεις τη ρύθμιση με τις άκρες των δακτύλων.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα καινοτομία είναι το (προαιρετικό) σύστημα ψηφιακών οργάνων σε οθόνη TFT, που αντικαθιστά τα παραδοσιακά όργανα στο ταμπλό. Το σύστημα (που έχει πολύ καλά και ευανάγνωστα γραφικά) προσφέρει επιλογή ανάμεσα σε 3 «προγράμματα» ενδείξεων (Elegance, Eco και Performance), ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τα οποία έχουν διαφορετικό χρώμα και δείχνουν με διαφορετική διάταξη τα βασικά όργανα και διαφορετικές ενδείξεις περιμετρικά από αυτά (όπως π.χ. «οικονόμετρο» στο πρόγραμμα Eco, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας κλπ.) Επίσης το σύστημα δείχνει στον πίνακα οργάνων το τοπικό όριο ταχύτητας, φωτογραφίζοντας με κάμερα τις πινακίδες. Το σύστημα των ψηφιακών οργάνων είναι προαιρετικό σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, ώστε να επιλέγεται μόνο απ' όσους το θέλουν. Γενικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι πολύ καλό, εξαιρετικό στον τομέα της ασφάλειας (όπου εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής ο αερόσακος πεζών), κάνοντας έτσι ακόμα πιο δελεαστική την ήδη πολύ καλή τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από τα 20.900 ευρώ με απόσυρση. Σ' αυτήν την τιμή στάνταρ είναι 7 εσωτερικοί αερόσακοι, αερόσακος πεζών, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (DSTC) με hill holder, η νέα γενιά (λειτουργεί μέχρι τα 50 χλμ./ώρα) του συστήματος αποφυγής σύγκρουσης στην πόλη City Safety, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, ραδιο-CD με MP3, έγχρωμη οθόνη 5'' και υποδοχή Aux, υπολογιστής ταξιδιού κλπ. Λείπει όμως η ρεζέρβα.


Σωστή εργονομία, καλά καθίσματα και υψηλή ποιότητα κατασκευής χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του V40

Κινητήρας-κιβώτιο
O νέος κινητήρας του 1,5 λίτρου αποδίδει 152 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ένας κινητήρας πολύ καλός, εύστροφος, δυνατός, με αρκετά καλή απόκριση, που δεν σε κάνει να αισθάνεσαι κάποια έλλειψη σε σχέση με τον προηγούμενο 1.6. Προσφέρει άλλωστε πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,3''), που μπορεί να οδηγηθεί αρκετά γρήγορα αν θέλει ο οδηγός και εξασφαλίζει ασφαλέστατα προσπεράσματα σε ελάχιστο χρόνο. Το αυτόματο κιβώτιο είναι καλό, με γρήγορες και ομαλές αλλαγές, ενώ έχει και επιλογή σπορ ρύθμισης (με αλλαγές πιο ψηλά και πιο άμεσο «κικ ντάουν» στο πάτημα του γκαζιού) και προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών (και με χειριστήρια -paddles- στο τιμόνι. Όμως, είναι αυτόματο κι αυτό σίγουρα δεν ευνοεί τη μείωση της κατανάλωσης, παρ' όλο που είναι εξάρι και με σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Έτσι, στην πόλη, δεν είδαμε κάποια βελτίωση σε σχέση με το 1.6 που είχαμε οδηγήσει παλιότερα, με την κατανάλωση να βρίσκεται στα (όχι υπερβολικά πάντως) 9,5-10 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο βέβαια η κατανάλωση πέφτει αρκετά, μένοντας κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. (εφ' όσον βεβαίως δεν το... παρακάνεις στο γκάζι).

Οδηγώντας
Το αυτοκίνητο έχει και την ανάλογη οδική συμπεριφορά για να εκμεταλλευτεί τον δυνατό κινητήρα και τις επιδόσεις που αυτός προσφέρει. Το V40 είναι απολύτως προβλέψιμο, έχει πολύ καλό κράτημα και ελέγχεται χωρίς μεγάλη προσπάθεια ακόμα και στην πίεση. Η υποστροφή έρχεται προοδευτικά όταν πλησιάζεις στα όρια της πρόσφυσης, αν αφήσεις απότομα το γκάζι η τάση είναι απλώς να κλείσει την τροχιά του το αυτοκίνητο και όχι να υπερστρέψει και σε κάθε περίπτωση υπάρχει κι ένα καλό ESP που καραδοκεί για να επέμβει (σπάνια) όταν γίνει το λάθος. Το γεγονός ότι αυτό το ESP επεμβαίνει πολύ σπάνια σε μια γρήγορη διαδρομή, δείχνει πόσο καλά στημένο και ασφαλές είναι το V40. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα σπορ αυτοκίνητο (που θα ήταν όμως και πιο «απότομο» στις αντιδράσεις του και λιγότερο άνετο), αφού το V40 είναι λίγο πιο «μαλακό» απ' ότι ένα χάτσμπακ με σπορ προσανατολισμό, είναι όμως ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο με καλές επιδόσεις, εξαιρετικό για οποιονδήποτε μέσο ή και γρήγορο οδηγό, που μπορεί να απολαμβάνει τη γρήγορη οδήγηση, χωρίς όμως να είναι αυτή η απόλυτη προτεραιότητά του.

Το τιμόνι είναι καλό, ακριβές και με καλή αίσθηση, ενώ με μια πολύ μικρή επιβάρυνση που πραγματικά αξίζει τον κόπο, μπορείς να έχεις το σύστημα ρύθμισης της υποβοήθησης του τιμονιού σε 3 διαφορετικές θέσεις, ανάλογα με το πόσο «βαρύ» το θέλει ο κάθε οδηγός. Την καλή εικόνα συμπληρώνουν και τα πολύ καλά φρένα. Όσον αφορά την άνεση, κι εδώ θα δώσουμε πολύ καλό βαθμό στο V40, αν και η ανάρτησή του βρίσκεται πιο κοντά στα γερμανικά παρά στα γαλλικά πρότυπα, οπότε είναι λίγο πιο σφιχτή από αυτή των κορυφαίων σε άνεση αυτοκινήτων. Υπάρχουν όμως και τα πολύ καλά καθίσματα που παίζουν το ρόλο τους, συμβάλλοντας τελικά σ' ένα πολύ καλό αποτέλεσμα από πλευράς άνεσης.

- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός ασφαλείας
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Τιμή
- Τιμόνι (με το έξτρα σύστημα ρύθμισης της υποβοήθησης)

KATA
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Χώρος αποσκευών λίγο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Έλλειψη ρεζέρβας

Ο νέος κινητήρας, δυνατός και εύστροφος, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και το πολύ καλό πλαίσιο έχει τις ανάλογες δυνατότητες για να τις εκμεταλλευτεί


Συμπέρασμα
Το V40 εξακολουθεί ν' αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία και γι' αυτό πιστεύουμε ότι θα εξακολουθήσει να πρωταγωνιστεί. Σε μια τιμή πολύ ανταγωνιστική, αγοράζει κανείς ένα "premium" αυτοκίνητο, γρήγορο, πολύ καλά στημένο, καλά φτιαγμένο και μ' ένα κορυφαίο εξοπλισμό, ειδικά στον τομέα της ασφάλειας.

Πάνος Φιλιππακόπουλοης

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP