ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Fiat 500 - 0.9 T 105 HP

Ανανέωση εκ του ασφαλούς         ..:: Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2016 ::..
Ανανεωμένο αισθητικά, με αναβαθμισμένο και πιο «τεχνολογικό» εσωτερικό, το μίνι της Fiat με το θρυλικό όνομα και σχήμα έχει και τη δύναμη για να είναι πιο ευχάριστο οδηγικά, χάρη στην ισχυρότερη έκδοση του μικρού δικύλινδρου κινητήρα με το τούρμπο

Η ανανέωση ενός αυτοκινήτου σαν το 500 δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν αφήνει και πολλά περιθώρια επιλογών. Γιατί συνήθως οι ανανεώσεις στο μέσον της ζωής των μοντέλων είναι αισθητικές και στην συγκεκριμένη περίπτωση η αισθητική είναι κάτι πού δύσκολα μπορεί να αλλάξει, αφού είναι ακριβώς αυτό το ακαταμάχητο ρετρό στιλ στο οποίο βασίζεται η εμπορική επιτυχία το 500. Έτσι το ανανεωμένο 500 (το «Νέο 500», όπως το αποκαλεί η Fiat) σε λίγα πράγματα διαφέρει από τον προκάτοχό του, με τις βασικές γραμμές του στιλ του να παραμένουν απαράλλαχτες. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν εξωτερικά νέοι προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και νέα μάσκα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει νέος πίνακας οργάνων με ψηφιακά όργανα, νέα σχεδίαση του τιμονιού με νέα χειριστήρια ηχοσυστήματος, νέες ταπετσαρίες, νέοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τον αυτόματο κλιματισμό, νέος κεντρικός αεραγωγός, νέα βάση μοχλού ταχυτήτων, νέο κλειστό ντουλαπάκι, νέα κεντρική κονσόλα με υποδοχές USB/Aux και το σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Uconnect.

Εσωτερικό
Οι αισθητικές αλλαγές και οι προσθήκες στο τεχνολογικό εξοπλισμό δεν έχουν φυσικά αλλάξει τα βασικά λειτουργικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού. Όπως και πριν, λοιπόν η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων δεν είναι τόσο καλή όσo αυτή του εξαιρετικού Panda, κυρίως λόγω σχήματος. Παρ' όλα αυτά το 500 είναι πραγματικό τετραθέσιο αυτοκίνητο, αν και οι πίσω επιβάτες χωράνε ίσα-ίσα. Όσο για το χώρο αποσκευών των 185 λίτρων, είναι μικρός μεν, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα πόλης, αλλά όχι ανύπαρκτος, αφού χωράει άνετα τα εβδομαδιαία ψώνια του σούπερ μάρκετ. Για να τοποθετήσουμε, λοιπόν, σωστά το αυτοκίνητο με βάση τις μεταφορικές του δυνατότητες, είναι 4θέσιο για την πόλη, αλλά έξω απ' αυτή μπορεί να μεταφέρει απροβλημάτιστα μόνο ένα ζευγάρι με τα πράγματά του.

Η θέση οδήγησης είναι απολύτως ικανοποιητική και οι ρυθμίσεις καθίσματος, και τιμονιού είναι επαρκείς. Θέσεις για μικροπράγματα, απαραίτητες σ' ένα αυτοκίνητο πόλης υπάρχουν, αλλά το σημαντικό είναι ότι υπάρχει πλέον και κλειστό ντουλαπάκι, οπότε μπορείς επιτέλους να αφήσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κάτι που δεν θέλεις να φαίνεται απ' έξω. Η ποιότητα κατασκευής και ο εσωτερικός διάκοσμος είναι αρκετά προσεγμένα με τα μέτρα της κατηγορίας, ακόμα περισσότερο από πριν, ενισχύοντας την εικόνα του 500 ως προϊόντος "lifestyle" και όχι απλού μεταφορικού μέσου. Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι χαμηλή αφού, όπως ήταν αναμενόμενο, είναι ακριβότερη από αυτήν της έκδοσης των 85 ίππων που εξακολουθεί να προσφέρεται. Έτσι ξεκινάει από 16.000 ευρώ χωρίς απόσυρση (15.700 με απόσυρση), με πολύ καλό εξοπλισμό βεβαίως, που διαθέτει στάνταρ ESP με hill holder, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB και Aux, υποβοήθηση τιμονιού με επιλογή "city", σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα Start&Stop. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας, η οποία προσφέρεται ως έξτρα με 50 ευρώ.

Το εσωτερικό του «Νέου 500» είναι προσεγμένο ποιοτικά και ξεχωριστό σχεδιαστικά, αλλά οι χώροι είναι βέβαιος μικροί

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο υπερτροφοδοτούμενος δικύλινδρος κινητήρας Twinair 0.9 αποδίδει στη συγκεκριμένη έκδοση 105 ίππους. Χάρη στο τούρμπο έχει φυσικά μεγάλη ροπή για τα κυβικά του, αντίστοιχη με αυτή ενός καλού ατμοσφαιρικού 1.4, η ευστροφία του είναι καλή και προφανώς είναι απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο και προσφέρει καλές επιδόσεις (η Fiat αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 10''). Σε σύγκριση με την έκδοση των 85 ίππων, εξακολουθεί να έχει έλλειψη ροπής κάτω από τις 2000 στροφές, είναι όμως αρκετά βελτιωμένος στις υψηλές στροφές, όπου τα καταφέρνει καλύτερα και έχει εμφανώς μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερη ευστροφία. Από εκεί και πέρα υπάρχουν βέβαια και κάποιοι περιορισμοί λόγω της δικύλινδρης αρχιτεκτονικής. Ένας 2κύλινδρος κινητήρας δεν μπορεί να έχει τόσο ομαλή λειτουργία όσο ένας 4κύλινδρος (στον οποίο καθένας από τους 4 κυλίνδρους εκτελεί ανά πάσα στιγμή έναν διαφορετικό από τους 4 χρόνους λειτουργία του κινητήρα, κάτι που προφανώς δεν είναι δυνατό μόνο με 2 κυλίνδρους). Ο άξονας αντιστάθμισης κραδασμών κάνει καλά τη δουλειά του και κραδασμοί δεν υπάρχουν, αλλά ο αυξημένος θόρυβος δεν έχει αποφευχθεί (φαίνεται να είναι πάντως ελαφρά χαμηλότερος από αυτόν της έκδοσης των 85 ίππων). Η χρησιμοποίηση ενός (ικανοποιητικού σε λειτουργία και αίσθηση) κιβωτίου 6 ταχυτήτων αντί για 5, με σωστή κλιμάκωση, έχει συμβάλλει επίσης στην καλύτερη αξιοποίηση τον κινητήρα. Η κατανάλωση πάντως εξακολουθεί να είναι αυξημένη για το μέγεθος του κινητήρα και του αυτοκινήτου και στη πόλη πολύ εύκολα φτάνει στα 9 λίτρα/100 χλμ. Βεβαίως στον ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση μειώνεται αρκετά, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 500 είναι κατ' αρχάς ένα αυτοκίνητο πόλης.

Οδηγώντας
Στους δρόμους την πόλης το 500 είναι φυσικά ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοδήγητο, χωρίς πάντως και να είναι κορυφαίο σε άνεση, καθώς η απόσβεση των εγκάρσιων ανωμαλιών από τη σφιχτή ανάρτησή του είναι μέτρια. Ο τομέας της άνεσης είναι άλλωστε και ο μόνος που σηκώνει κριτική και στις εκτός πόλης μετακινήσεις (οι κινήσεις του αμαξώματος είναι κάπως «τονισμένες» στις μεγάλες ανωμαλίες λόγω και του μικρού μήκους και μεταξονίου του αυτοκινήτου, ενώ και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ -45- που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, προφανώς δεν συμβάλλουν στην αποτελεσματική απορρόφηση των κραδασμών). Γιατί κατά τα άλλα το 500 είναι από τα ελάχιστα μίνι αυτοκίνητα που μπορεί να κινηθεί άνετα στον ανοιχτό δρόμο, όπου δεν σου δημιουργεί το παραμικρό αίσθημα ανασφάλειας και σε κάνει να ξεχνάς το μέγεθός του, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η σταθερότητά του είναι καλή, το κράτημά του επίσης, η υποστροφή στην πίεση προοδευτική, χωρίς να μετατρέπεται εύκολα σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι (αν το παρακάνεις, πάντως, η μικρή αδράνεια που μοιραία έχει κάθε μικρό αυτοκίνητο συνεπάγεται πιο απότομες αντιδράσεις, οπότε μπορεί να ξεκινήσει η υπερστροφή πριν επέμβει το ESP). Τα φρένα είναι καλά και το τιμόνι αρκετά ακριβές και ικανοποιητικό σε αίσθηση, χωρίς να ξεχωρίζει.

YΠEP
- Στιλ που ξεχωρίζει
- Προσεγμένο εσωτερικό
- Δύναμη-ροπή κινητήρα
- Καλές επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά που επιτρέπει ασφαλείς μετακινήσεις εκτός πόλης
- Εξοπλισμός

KATA
- Μέτριοι χώροι επιβατών
- Αυξημένος θόρυβος
- Κατανάλωση άνω του μέσου όρου
- Μέτρια απόσβεση των εγκάρσιων ανωμαλιών
- Αυξημένη τιμή για την κατηγορία των μίνι

Η νέα, ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα Twinair βελτιώνει ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις, κάτι που είναι επιθυμητό σ' ένα από τα λίγα αυτοκίνητα πόλης που «πατάνε» καλά και σε πιο ανοιχτό δρόμο


Συμπέρασμα
Χωρίς να αλλάζει στα βασικά λειτουργικά χαρακτηριστικά του, το 500 έχει έναν αέρα ανανέωσης, εξακολουθώντας ταυτόχρονα να ξεχωρίζει αισθητικά και να διατηρεί τον «lifestyle» χαρακτήρα του, που αποτελεί βασικό στοιχείο της εμπορικής του επιτυχίας. Η προσθήκη της νέας, ισχυρότερης έκδοσης του κινητήρα 0.9 Twinair του προσθέτει και το στοιχείο των καλών επιδόσεων, ενώ η αναβάθμιση του εξοπλισμού κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση με βάση το νεανικό χαρακτήρα του. Το πιθανότερο είναι λοιπόν, ότι η απήχησή του στο κοινό θα εξακολουθήσει να είναι σημαντική.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP