ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW Golf - 1.0 TSI

Επίδειξη τεχνολογίας         ..:: Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2016 ::..
Η VW μοιάζει να έχει πάθει... παράκρουση τελευταία, σαν να θέλει να αποδείξει σε όλους πως η τεχνογνωσία της στην κατασκευή εκπληκτικών υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων μικρής χωρητικότητας δεν έχει τέλος

Το Golf επιστρέφει μετά από σχεδόν σαράντα χρόνια εκεί όπου ξεκίνησε. Με άλλα λόγια σε ένα χιλιάρη κινητήρα! Σαφώς όμως η τεχνολογία είναι τέτοια, που μόνο η χωρητικότητα μπορεί να συγκριθεί με το τότε. Και θα πρέπει με όλο τον απαιτούμενο σεβασμό να αναγνωρίσουμε την πρωτοπορία της VW, η οποία ξεκινώντας από το 2006 με τον 1.400άρη TSI με το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας, ακολούθησε ένα σταδιακό "downsizing", που μας οδήγησε, έπειτα από μια μακρά σειρά από 1.400άρηδες και 1.200άρηδες κινητήρες (με μια πλούσια παραλλαγή ιπποδυνάμεων) στον σημερινό TSI του ενός λίτρου, που θα δώσει δυναμικό παρών κάτω από τα καπό πολλών μοντέλων του γερμανικού ομίλου. Το νέο μικρό σε χωρητικότητα μοτέρ προσφέρει μάλιστα περισσότερα ακόμη και από εκείνο το πρώτο θρυλικό Golf GTI.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό είναι εμφανής η ποιότητα, οι χώροι για επιβάτες (αν όχι το καλύτερο, είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του), μικροπράγματα και αποσκευές (380 λίτρα). Τα μαλακά πλαστικά κερδίζουν το χρήστη με την αφή και την αίσθηση ποιότητας που του μεταφέρουν και παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική αίσθηση ποιότητας, που είναι πολύ προσεγμένη μέσα στο Golf, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που θα κλείσεις την πόρτα. Η εργονομία διακρίνεται για τα υψηλά της επίπεδα, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και όλα στο εσωτερικό σε κάνουν να αισθάνεσαι περίφημα. Αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας του Golf. Το κόστος αγοράς για το 1.0 TSI με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τους 115 ίππους ξεκινάει από τα 19.450 ευρώ (18.490 ευρώ με απόσυρση). Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα Stop/Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, 7 αερόσακους, ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multicollision Brake), σύστημα Pre Crash, υπολογιστή ταξιδιού, κλιματισμό, cruise control, ηχοσύστημα και το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο. Εάν επιλέξετε την έκδοση BlueMotion, θα επιβαρυνθείτε επιπλέον με 1.650 ευρώ. Για το αυτόματο κιβώτιο DSG που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τουλάχιστον άλλα τόσα. Η BlueMotion περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού με έγχρωμη οθόνη, σύστημα infotainment με οθόνη 6,5” (αντί 5’’), ζάντες αλουμινίου 16” και σπορ ανάρτηση.


Ποιότητα, premium υλικά, γεροδεμένη αίσθηση, κορυφαία ηχομόνωση, αποδεκτοί χώροι στο "all time classic εσωτερικό" του φημισμένου μικρομεσαίου VW

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου αποδίδει 115 ίππους και 20,4 kgm ροπής και χαρίζει στο Golf τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7''. Με δυο λόγια, πρόκειται για αριστούργημα που στη συγκεκριμένη περίπτωση κολακεύεται ακόμη περισσότερο από το συνδυασμό του με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα των 115 ονομαστικών ίππων λέει μόνο τη μισή αλήθεια. Η άλλη μισή αποκαλύπτει τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, που μετουσιώνονται σε πράξη, δηλαδή χωρίς κομπιάσματα, κενά στην απόδοση ή άλλες παρενέργειες. Τα οφέλη είναι πολλά και έχουν να κάνουν με την λογική κατανάλωση (κάτω από 8 λίτρα η μέση δοκιμής και μάλιστα με κίνηση κυρίως σε αστικές περιοχές, με την τάση πάντως να ξεφεύγει πάντα προς τα πάνω με το αν δεν είσαι προσεκτικός με το δεξί πόδι και ), αλλά και το θεωρητικό μέρος που αφορά τη μελλοντική αξιοπιστία του κινητήρα, κυρίως λόγω απλούστερης κατασκευαστικής δομής. Οι κραδασμοί απουσιάζουν (πραγματικά εντυπωσιακό στοιχείο, εάν αναλογιστείτε ότι δεν υπάρχει αντικραδασμικός άξονας) και η χαρακτηριστική 3κύλινδρη χροιά του ήχου θα γίνει ελαφρώς αντιληπτή μόνο βυθίζοντας το δεξί πεντάλ στο πάτωμα για μια έντονη επιτάχυνση. Για να σας δώσουμε με έμφαση την εικόνα του πόσο ήσυχο είναι το εσωτερικό στο κορυφαίο σε ηχομόνωση Golf, θα σας πούμε πως με 50-60 χλμ./ώρα στο ταχύμετρο και με το αυτόματο κιβώτιο DSG να αλλάζει άμεσα τις επτά σχέσεις στις 1.500 σ.α.λ., το συγκεκριμένο Golf θέτει υποψηφιότητα για το πιο αθόρυβο αυτοκίνητο στην κλάση (και όχι μόνο). Το μικρό κινητήριο σύνολο απλώνει ομοιόμορφα τη ροπή του σε ένα ευρύ ωφέλιμο εύρος, το οποίο ξεκινάει λίγο πριν από τις 2.000 σ.α.λ. και φθάνει μέχρι και τις 5.500 σ.α.λ. Στον ανοιχτό δρόμο, μαζεύει χιλιόμετρα και ταξιδεύει με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες χωρίς κόπο. Ακόμη και με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (έκδοση την οποία επίσης δοκιμάσαμε), το Golf με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα της γκάμας τα καταφέρνει περίφημα. Σωστό κούμπωμα επιλογέα και μελετημένη κλιμάκωση σχέσεων, η οποία δεν αγνοεί τόσο τη χαμηλή κατανάλωση όσο και τις ρεπρίζ.

Οδηγώντας
Οι θεμελιώδεις κανόνες (ακλόνητο πλαίσιο, υψηλή ποιότητα, μεγαλοπρεπής κύλιση, εκνευριστικά ασφαλής οδική συμπεριφορά) δεν διαφοροποιούνται ανάλογα με την έκδοση. Ζήτω το "downsizing". Ο τρόπος με τον οποίο κινείται και αυτό το Golf στο δρόμο, καθιστά... μάγκα τον οδηγό του, ακόμη και τον αδαή. Τα λάθη συγχωρούνται ενώ η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Καταρχάς, εισπράττεις ένα ποιοτικό πάτημα σε κάθε είδους δρόμο, παρά την αχρείαστη εδώ σπορ ανάρτηση που μόνο πόντους αφαιρεί από την άνεση (χωρίς παράλληλα να βελτιώνει την κατανάλωση, υποτίθεται πως συμβάλλει στην καλύτερη αεροδυναμική λόγω χαμηλότερου ύψους). Η αντιμετώπιση του οδοστρώματος από την ανάρτηση δίνει την απάντηση για ποιο λόγο το Golf οδηγεί από γενιά σε γενιά τις εξελίξεις στην κατηγορία. Χωρίς να επενδύει στην απόλυτη ακρίβεια σε ότι αφορά στις αντιδράσεις, το VW «καταπίνει» χωρίς σκέψη το φιδίσιο κομμάτι του δρόμου, ψάχνοντας το επόμενο δίχως να δώσει αφορμές και δικαιώματα. Σε κάνει να αισθάνεσαι τόσο σίγουρος και ασφαλής που επιθυμείς να αυξήσεις το ρυθμό σου και να δοκιμάσεις να στρίψεις με περισσότερα χιλιόμετρα στην επόμενη στροφή. Και πάλι το Golf κρατάει πολύ καλά στο δρόμο και η όποια διαμαρτυρία του θα έρθει αργά και ήπια, χωρίς καν να σου μεταφερθεί άγχος για το τι και το πώς έγινε. Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος, χωρίς όμως να συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κλάσης σε αίσθηση. Τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά.

YΠEP
- Ηχομόνωση για όσκαρ
- Κινητήρας
- Κιβώτιο DSG
- Ποιοτικό «πάτημα»
- "Upper Class" αίσθηση

KATA
- Τιμή αγοράς
- Η σπορ ανάρτηση (κοστίζει, δεν ταιριάζει εδώ)

Ο χιλιάρης 3κύλινδρος κινητήρας είναι απόλυτα προσαρμοσμένος στις υψηλές απαιτήσεις που έχει κανείς από το Golf με το «αρχοντικό» πάτημα


Συμπέρασμα
Το στοίχημα κερδήθηκε, παρότι ακούγονταν οξύμωροι οι όροι Golf και χιλιάρης κινητήρας με τρεις κυλίνδρους. Κι όμως! Το μικρού κυβισμού σύνολο ταιριάζει απόλυτα στο μικρομεσαίο VW, αφού πρώτα οι τεχνικοί της εταιρείας έδωσαν σεμινάριο στα επίπεδα της ηχομόνωσης. Ένα βαρύ όνομα, με βαριά ιστορία, βρήκε πάλι τον τρόπο να πονοκεφαλιάσει τον ανταγωνισμό. Έστω κι αν η τιμή του ακολουθεί ξανά την υψηλή πορεία των δεδομένων αξιών του.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP