ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Astra - 1.6 CDTI (136 PS)

Όταν η ποιότητα συναντάει την οικονομία         ..:: Σαββάτο, 16 Ιανουαρίου 2016 ::..

Διατηρώντας τον παραδοσιακό χαρακτήρα του λειτουργικού και ασφαλούς «οικογενειακού» μεταφορικού μέσου χωρίς «σπορτίφ» ανησυχίες, το νέο Astra εστίασε την αναβάθμισή του σε δύο πολύ σημαντικές στις μέρες μας παραμέτρους, την ποιότητα και την οικονομία

Το Astra δεν χρειάζεται συστάσεις, είναι εδώ και χρόνια το πιο σημαντικό μοντέλο για την Opel στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς και μαζί με το Corsa είναι στην Ελλάδα οι δύο «πυλώνες» στους οποίους στηρίζεται η μάρκα. Στη νέα γενιά του, που παρουσιάστηκε πριν τρεις μήνες στη Φρανκφούρτη, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ποιοτική αναβάθμιση και τη χρησιμοποίηση σύγχρονων κινητήρων και μιας σειράς τεχνολογικών εφαρμογών για την υποβοήθηση του οδηγού και την αναβάθμιση της ασφάλειας γενικότερα. Αντιστρέφοντας την τάση των τελευταίων χρόνων για αύξηση του μεγέθους των νέων μοντέλων, το νέο Astra είναι ελαφρά μικρότερο από το προηγούμενο (5 εκατοστά μικρότερο μήκος, συνολικά 4,37 μ. και 2,6 εκατοστά μικρότερο ύψος), έχει μάλιστα και μικρότερο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά, ενώ είναι και από 120 ως 200 κιλά ελαφρύτερο (ανάλογα με την έκδοση).

Εσωτερικό
Η μείωση των διαστάσεων δεν είχε επίπτωση στους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι μάλιστα είναι λίγο καλύτεροι από αυτούς το προηγούμενου μοντέλου, χάρη στα νέα καθίσματα που καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο, τη στιγμή μάλιστα που είναι και πιο αναπαυτικά. Μπορεί οι χώροι να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, αλλά αυτό δεν έχει πλέον και τόση σημασία, αφού η συγκεκριμένη κατηγορία έχει φτάσει σε πλέον επίπεδα που καλύπτουν άνετα τις οικογενειακές ανάγκες. Έτσι, τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, τα παιδικά καθίσματα τοποθετούνται επίσης άνετα πίσω, οπότε οι χώροι δεν θα λείψουν στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, που εξασφαλίζει και την ευελιξία που προσφέρουν οι «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις. Καλός για τα μέτρα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 370 λίτρα, αλλά και με απολύτως κανονικό σχήμα, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του. Αυτό που δεν ικανοποιεί το ίδιο είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που είναι περιορισμένοι (ιδιαίτερα οι ανοιχτοί είναι πολύ λίγοι).

Από την άλλη πλευρά η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το επίπεδο του εξοπλισμού, που είναι πραγματικά πολύ πλούσιο για την κατηγορία και προσφέρει έξτρα επιλογές που θυμίζουν ακριβό αυτοκίνητο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η Opel στους προσαρμοζόμενους προβολείς LED, που προσφέρονται για πρώτη φορά στην κατηγορία, όπως επίσης και στη νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment, που είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ντίζελ, που δεν είναι φτηνή, ξεκινάει από 22.200 ευρώ χωρίς απόσυρση (20.884,2 με απόσυρση), με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, πακέτο υποβοήθησης οδηγού (με κάμερα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης και λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης σε χαμηλή ταχύτητα, ένδειξη απόστασής προπορευόμενου οχήματος, υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρική ρύθμιση μέσης καθίσματος οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού κλπ. Με αυτό δεδομένο, εκπλήσσει λίγο η επιλογή της Opel να μην προσφέρει στάνταρ τη ρεζέρβα στο αυτοκίνητο, αλλά ως έξτρα (ρεζέρβα ανάγκης) με 70 ευρώ!
Εξαιρετικά ποιοτικό είναι το εσωτερικό, με επαρκείς χώρους για μια οικογένεια και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Astra της δοκιμής μας κινούσε ο εξαιρετικός νέος ντίζελ 1.6 με τους 136 ίππους, ο οποίος για μια ακόμα φορά μας εντυπωσίασε με τη δύναμη και την πολιτισμένη λειτουργία του. Ένας κινητήρας ο οποίος μπορεί να κινήσει πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο, πού έχει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6'', μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα) και είναι ταυτόχρονα ένας από τους πιο αθόρυβους ντίζελ της αγοράς, με το θόρυβο μάλιστα να φτάνει ακόμα χαμηλότερος στο εσωτερικό, χάρη στην καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Ικανοποιητικό είναι και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση των σχέσεων και ικανοποιητική αίσθηση, αν και όχι κορυφαία, γιατί υπάρχει ένα αδιόρατο «λαστιχένιο» σφίξιμο στις γρήγορες αλλαγές, που θυμίζει λίγο τα παλιότερα Opel. Κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται πολύ καλά και αυτό φαίνεται στην κατανάλωση που είναι εντυπωσιακά χαμηλή για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και να περιοριστεί γύρω στα 5 στο ταξίδι!

Οδηγώντας
Παραδοσιακά η Opel δεν απευθύνεται σε ένα κοινό με σπορτίφ ανησυχίες, οπότε δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και την πολιτισμένη συμπεριφορά γενικότερα. Η ποιότητα κύλισης είναι, λοιπόν, πολύ καλή, με το αυτοκίνητο να έχει ένα «πάτημα» σίγουρο και «βαρύ», ενώ η άνεση -αν και δεν είναι γαλλική- είναι επίσης πολύ ικανοποιητική. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής (απλώς είναι «αδιάφορη» για τον ενθουσιώδη οδηγό), χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις. Στην πίεση το αυτοκίνητο υποστρέφει προοδευτικά, δεν εμφανίζει τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις το γκάζι, είναι γενικά ουδέτερο και ελέγχεται εύκολα, αλλά δεν σε συναρπάζει. Αρκετά καλά είναι και τα φρένα και ικανοποιητικό το τιμόνι, με κάπως τεχνητή αίσθηση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Αυξημένη τιμη
- Χώροι για μικροπράγματα
- Η ρεζέρβα χρεώνεται έξτρα
Ασφαλές και πολιτισμένο στο δρόμο, το Astra με τον εξαιρετικό (και ελάχιστα θορυβώδη) ντίζελ των 136 ίππων συνδυάζει καλές επιδόσεις με εντυπωσιακή οικονομία
Συμπέρασμα
Σημαντικά αναβαθμισμένο, το νέο Astra δεν αλλάζει προσανατολισμό σε σχέση με το προηγούμενο, αλλά κρατάει το χαρακτήρα του παραδοσιακού μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, εμπλουτίζοντάς τον με ποιότητα και τεχνολογία που προέρχονται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Είναι λογικό άλλωστε, καθώς σε όλη την Ευρώπη υπάρχει μία τάση προς μικρότερα αυτοκίνητα, οι εταιρείες να προσπαθούν να προσφέρουν σε όσους επιλέγουν αυτό το "downsizing" αυτά που παλιότερα είχαν στα πιο μεγάλα και ακριβά μοντέλα. Λειτουργικό, ασφαλές, άνετο και πολύ ποιοτικό, το συγκεκριμένο Astra συνδυάζει αυτήν την αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει με μία εντυπωσιακή οικονομία (χωρίς μάλιστα συμβιβασμό στις επιδόσεις), χάρη στον εξαιρετικό του κινητήρα ντίζελ. Οι παραδοσιακοί πελάτες της Opel θα ενθουσιαστούν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP