ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus 1.6 TDCi - Peugeot 308 1.6 BlueHDi

Ξανά οι δυο τους!         ..:: Σαββάτο, 26 Δεκεμβρίου 2015 ::..
Δυο παραδοσιακές δυνάμεις (που έχουμε ξαναφέρει σε «μαν του μαν») βάζουν τα δυνατά τους προκειμένου να επικρατήσουν στη δημοφιλή μικρομεσαία κατηγορία, η κάθε μία με το δικό της τρόπο και τη δική της οπτική προσέγγιση

Είχαν αφήσει εδώ και καιρό ανοιχτούς λογαριασμούς, ιδιαίτερα από το προηγούμενο συγκριτικό που είχαμε πραγματοποιήσει. Από τότε όμως, παρ' ότι δεν μιλάμε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, πολλά μπορούμε να πούμε πως άλλαξαν για τους δυο μονομάχους μας, οπότε το ραντεβού ήταν αναπόφευκτο να κλειστεί ακόμη μια φορά. Το μεν Focus ανανεώθηκε, αναθεώρησε τόσο την μπροστινή αισθητική του, αλλά πολύ περισσότερο εξευγένισε περαιτέρω τους τρόπους του και την προσφερόμενη άνεση προς τους επιβάτες. Το δε 308, όντας νεότερο από κάθε άποψη, απέκτησε νέο ντίζελ κινητήρα τεχνολογίας Euro 6 και πέντε επιπλέον ίππους. Για να δούμε λοιπόν, τι αλλάζει τώρα σε σχέση με τότε...

Εσωτερικά
Με μια πρώτη ματιά στο εσωτερικό του 308, βλέπουμε ότι έχουμε άλματα αντί για βήματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της "premium" αίσθησης. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής η οποία ενσωματώνει πολύ έξυπνα και εργονομικά τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού του ηχοσυστήματος αλλά και του υπολογιστή ταξιδιού με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές, παρ' ότι ρηχές. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό σε χωρητικότητα ντουλάπι στα δεξιά και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα... έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί μια όχι ιδιαίτερα απαιτητική οικογένεια, αλλά στο διαθέσιμο «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών περιμέναμε περισσότερα, αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς. Στο χώρο αποσκευών, τα 420 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο, σαφώς περισσότερα από τα 316 του Ford. Το γνωστό «γερμανικό» εσωτερικό του Focus από την άλλη, έχει αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, είναι όμορφο και καλοφτιαγμένο, με μαλακά υλικά κι αυτό και πιο κλασικό επίπεδο εργονομίας(αν και με πολλά μικρά κουμπιά). Από χώρους επιβατών μην περιμένετε μεγάλες διαφορές, βράζουν στο ίδιο ζουμί, όντας πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και τα δυο.

Το 308 με τον πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων κοστίζει 22.270 ευρώ με απόσυρση, τιμή λογική αφού συνδυάζεται με πλούσιο εξοπλισμό. Ο τελευταίος περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP & ASR, Brake Assist, Hill Assist, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, τέσσερα αυτόματα σε λειτουργία ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16''. Το Focus TDCi με τους 120 ίππους απαιτεί 18.370 ευρώ με απόσυρση. Η τιμή συνοδεύεται από ESP, 6 αερόσακους, πλήρες ηλεκτρικό πακέτο, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού και ηχοσύστημα με MP3. Το 308 έχει περισσότερα εξοπλιστικά στοιχεία άνεσης, κοστίζει όμως και αρκετά ακριβότερα.

Εσωτερικά με μαλακά υλικά στην καμπίνα, δείγματα και τα δύο της τεράστιας προόδου που έχει κάνει η κατηγορία στην ποιότητα

Κινητήρες-κιβώτια
Στο 308 το σύνολο πετρελαίου άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και τα 30,6 kgm, στις 1.750 σ.α.λ. κλέβει την παράσταση. Ιδιαίτερα ζωντανό και πρόθυμο, σπρώχνει το απόβαρο των 1.160 κιλών εύκολα και πρόθυμα κάθε φορά που ο σοφιστικέ δείκτης του στροφόμετρου σημαδέψει τον αριθμό 2. Με όποια σχέση κι αν υπάρχει στο κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση, χωρίς κενά και εξάρσεις, η επιτάχυνση είναι μεστή και άμεση. Η χροιά του ήχου είναι ευχάριστη και το ωφέλιμο εύρος σχετικά μεγάλο για ντίζελ κινητήρα. Στον αντίποδα, στο στρατόπεδο της Ford, πρόκειται για τον καλύτερο πετρελαιοκινητήρα στο 1,5 λίτρο. Με 120 ίππους μόλις στις 3.600 σ.α.λ., αλλά, το κυριότερο, με 27,5 kgm στις 1.750 σ.α.λ., δίνει εξαρχής το στίγμα του. Εντυπωσιασμένος δεν θα αργήσεις να διαπιστώσεις πως «τραβάει» δυνατά ήδη από τις 1.500 στροφές και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό σχεδόν μέχρι εκεί που αρχίζει το «κόκκινο» των 5.000 στροφών, δημιουργώντας έτσι μια μεγάλη ωφέλιμη ζώνη λειτουργίας, χωρίς κενά ή κομπιάσματα. Αυτό που σου δίνει απλόχερα ο νέος ντίζελ των 1,5 λίτρων, είναι η αίσθηση της άνεσης και της επάρκειας, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Η δυνατότητα να πραγματοποιείς κάθε επιθυμία σου χωρίς να το σκεφτείς πολύ. Με όποια σχέση στο εξαιρετικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση, ο κινητήρας ανταποκρίνεται θετικά πρόθυμα, σε σημείο να σε εκπλήσσει ευχάριστα. Οπότε εδώ μην ψάχνετε για νικητές και χαμένους. Εξαιρετικά σύνολα είναι και τα δύο, με πολύ καλές επιδόσεις, χαμηλό επίπεδο θορύβου και μέση κατανάλωση πετρελαίου γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η αναβαθμισμένη κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις από το 308. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση, έστω και με κάποια δυσάρεστα ηχητικά ακούσματα από την πίσω ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες, κυρίως υπό φορτίο. Πέραν αυτού, όσο ανεβάζεις ρυθμό τόσο... πωρώνεσαι. Αναβαθμισμένο πάτημα, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Πλαίσιο για όσκαρ, ισορροπία για κολακείες και δεν θέλεις να αφήσεις από τα χέρια σου το μικροσκοπικό γαλλικό βολάν. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο και λαλίστατο τιμόνι να δίνει τον τόνο, το κιβώτιο να αλλάζει ευχάριστα τις σχέσεις και το σύνολο να ακολουθεί κάθε προσταγή. Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς και η ανάρτηση δουλεύει φιλότιμα, χωρίς μάλιστα να είναι σφιχτή! Η διαδρομή της επιτρέπει κλίσεις ακόμη και σε φάσεις επιτάχυνσης/επιβράδυνσης. Αυτό όμως σε τίποτα δεν την εμποδίζει να συγκρατεί σωστά το αμάξωμα στην πίεση. Ενδεικτικό είναι πως και στα κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές, το 308 δεν έδειξε να κλονίζεται, πράγμα που μας αύξησε την αυτοπεποίθηση.

Η διαφορά του από το Ford είναι πως παρουσιάζεται πιο ρυθμίσιμο στις στροφές για εκείνον που γνωρίζει την τέχνη του οδηγείν και επιθυμεί να ευχαριστηθεί οδηγώντας με «γωνίες». Το Focus από την άλλη, αναδεικνύει περισσότερο έναν άνετο οικογενειακό προσανατολισμό, εστιασμένο στην ευκολία να κινηθεί γρήγορα ακόμη και από έναν οδηγό με λιγότερη εμπειρία. Το τιμόνι του μεταφέρει πληροφορίες, όχι όμως όσες έχεις συνηθίσει από τα βενζινοκίνητα Focus που έχουν λιγότερο βάρος στον μπροστινό άξονα. Σε επίπεδο αποτελεσματικότητας και αυτό θα σε αποζημιώσει, αφού δεν διαμαρτύρεται πουθενά. Το Ford συμπεριφέρεται αυστηρά ουδέτερα, διατηρώντας πιστά την τροχιά του, δεν θα σε φέρει σε δύσκολη θέση. Είπαμε, η επικοινωνία του με τον οδηγό έχασε κάποιους πόντους κι αυτό συμβαίνει για δυο λόγους. Αφενός γιατί ο ντίζελ άλλαξε την ισορροπία στη μοιρασιά των κιλών, αφετέρου οι επιλογές ρύθμισης στην ανάρτηση, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα άνετο σύνολο που απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου σε πόλη και ταξίδι. Τα φρένα του, είναι δυνατά με καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ, κάτι που ισχύει και στο 308. Κοινώς, η Peugeot κλείνει το μάτι στους «μερακλήδες» και η Ford έκανε μια μικρή στροφή στους κλασικούς οικογενειάρχες.


Το 308 έχει προβάδισμα στο δρόμο, με ιδανική ισορροπία άνεσης κρατήματος, το Focus είναι αποτελεσματικό, άνετο και εύκολο

Συμπέρασμα
Άλλος ένας δύσκολος γρίφος προς επίλυση. Είναι όντως σπαζοκεφαλιά να έχεις απέναντί σου δυο πολύ καλά μικρομεσαία με απαντήσεις σε όλους τους επίμαχους τομείς και να πρέπει να διαλέξεις ή καλύτερα να ανακηρύξεις νικητή. Πάντως για το ευρύ κοινό, αυτός ο μεγάλος βαθμός δυσκολίας μόνο ευεργετικός μπορεί να χαρακτηριστεί, γιατί με αυτό τον τρόπο το επίπεδο των αυτοκινήτων διαρκώς ανεβαίνει. Το Focus έχει αυτή την αυστηρή γερμανική προσέγγιση και στιβαρότητα στο DNA του, από την άλλη, το 308 πάντρεψε τη «γερμανική» ποιότητα με την γαλλική φινέτσα. Αυτό είναι και το καταλυτικό στοιχείο που το έκανε πιο ελκυστικό στα δικά μας χέρια. Προσοχή όμως! Υπάρχει και το θέμα της τιμής, σημαντικό στις μέρες μας κι εδώ το Focus υπερέχει αισθητά. Όταν στην εξίσωση μπαίνει και το "value for money" η πλάστιγγα γέρνει σαφώς προς το μέρος του...

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ FOCUS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Άνεση ανάρτησης
- Ευκολία χρήσης
- Τιμή

ΤΟ 308 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ευχάριστη οδική συμπεριφορά
- Άμεσο σύστημα διεύθυνσης
- «Ψυχή» κινητήρα


  UP