ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW - i8

Ματιά στο μέλλον         ..:: Σαββάτο, 21 Νοεμβρίου 2015 ::..
Εικόνα από το μέλλον προσφέρει το φουτουριστικό υπεραυτοκίνητο της BMW, κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά και αλουμίνιο, με υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος που προσφέρει επιδόσεις υπεραυτοκινήτου αλλά και ηλεκτροκίνηση με ελάχιστο κόστος στην πόλη, με τετρακίνηση, ιδανική κατανομή βάρους και εξαιρετικό στήσιμο, που προσφέρουν οδική συμπεριφορά αγωνιστικού

Η αλήθεια είναι ότι αυτοκίνητα σαν την i8 ξεφεύγουν από την παραδοσιακή λογική της «δοκιμής» από ένα δημοσιογραφικό μέσο. Τί ακριβώς να δοκιμάσεις και να αξιολογήσεις σ' ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από την εποχή του, χρησιμοποιεί εξωτικές τεχνολογίες και κοστίζει μια περιουσία, ειδικά στην Ελλάδα όπου το 45% περίπου της αξίας του είναι φόροι;! Και τί να γράψεις για... χώρους και ντουλαπάκια σ' ένα αυτοκίνητο που είναι πρώτα απ' όλα ένα τεχνολογικό εργαστήριο και ταυτόχρονα -για να δικαιολογήσει την ύπαρξη και την αξία του- μια μηχανή απόλυτης οδηγικής απόλαυσης; Εν πάση περιπτώσει, αφού είχαμε την τύχη να το έχουμε στα χέρια μας για μερικές μέρες επί ελληνικού εδάφους, έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε μία... αναφορά για αυτή μας την εμπειρία.

Εσωτερικό
Το αυτοκίνητο είναι κουπέ με αμάξωμα από σύνθετο υλικό (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα), με διάταξη 2+2 θέσεων στο εσωτερικό του, κάτι που σημαίνει ότι στην ουσία πίσω δεν κάθεται σχεδόν κανείς! Στην πράξη η i8 αποτελείται από δύο τμήματα, το ένα από τα οποία είναι το αμάξωμα και το άλλο είναι το αλουμινένιο «δάπεδο» στο οποίο ενσωματώνονται η ανάρτηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο ηλεκτροκινητήρας, οι μπαταρίες και όλο το υδραυλικό και ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό είναι αρκετά φουτουριστικό με τις οθόνες και τα ψηφιακά όργανα που υπάρχουν στο ταμπλό, αλλά για να μην έχει κανείς οποιαδήποτε αμφιβολία ότι πρόκειται για μία BMW, είναι σαφής η οδηγοκεντρική αίσθηση που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα της βαυαρικής εταιρείας, η γνωστή έλλειψη επαρκών θέσεων για μικροαντικείμενα στην οποία επίσης επιμένει η BMW, αλλά και μια πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής για να θυμίζει την καταγωγή του αυτοκινήτου.

Βασικά η i8 είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο πρώτα και κύρια για τον οδηγό, άντε και -σε μικρότερο βαθμό βεβαίως- για τον... τυχερό που αυτός θα δεχτεί να πάρει μαζί του στο δεξί εμπρός κάθισμα! Προς αυτήν τη λογική συνηγορεί άλλωστε και ο χώρος «αποσκευών» που είναι επιπέδου μίνι αυτοκινήτου, με χωρητικότητα μόλις 154 λίτρων. Με δεδομένη την άγρια φορολογία που υφίσταται η i8 στην Ελλάδα, είναι αναπόφευκτο να κοστίζει όσο ένα σπίτι! Η τιμή της ξεκινάει από 175.650 ευρώ, από τα οποία περισσότερα από 75.000 είναι φόροι του ελληνικού κράτους και τα υπόλοιπα αντιστοιχούν στην υψηλή τεχνολογία και τα εξωτικά υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένο το αυτοκίνητο. Με πλουσιότατο εξοπλισμό βέβαια (σκεφθείτε π.χ. ότι η i8 εφοδιάζεται στάνταρ μέχρι και με μία ενσωματωμένη κάρτα SIM, η οποία μεταξύ άλλων επιτρέπει την αυτόματη ενεργοποίηση κλήσης επείγουσας ανάγκης, την αποστολή στοιχείων σχετικών με το σέρβις του αυτοκινήτου στον εξουσιοδοτημένο συνεργείο της επιλογής του πελάτη κλπ.), αλλά, όπως και να το κάνουμε, ό,τι εξοπλισμό και να έχει, η τιμή ξεπερνάει τα... γήινα όρια. Για την ιστορία πάντως, θα αναφέρουμε ότι στους πρώτους εννέα μήνες του 2015 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τέσσερις i8.


Το -κάπως φουτουριστικό- εσωτερικό είναι οδηγοκεντρικό, ποιοτικό, με διαρρύθμιση 2+2 θέσεων

Κινητήρας-κιβώτιο
Από εδώ και πέρα αρχίζουν πλέον τα υπερθετικά! Το σύστημα παροχής ισχύος της i8 χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TwinPower Turbo, που είναι τοποθετημένος στο κέντρο και αποδίδει ισχύ... 231 ίππων και ροπή 32,6 kgm στις 3.700 στροφές, την οποία μεταδίδει στους πίσω τροχούς. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 131 ίππων, ο οποίος αποδίδει ροπή 25,5 kgm από μηδενικές στροφές και κινεί τους εμπρός τροχούς. Η i8 είναι, λοιπόν, τετρακίνητη και η ανεξάρτητη λειτουργία των δύο κινητήριων συνόλων προσφέρει μια συνολική ισχύ ίση με το άθροισμα της απόδοσής τους ή αλλιώς 362 ίππους! Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τι σημαίνει αυτό στην πράξη, με δεδομένη όχι μόνο την τεράστια ισχύ του συνδυασμού των δύο κινητήρων, αλλά και την εξίσου εντυπωσιακή ροπή, με το τμήμα της μάλιστα που προσφέρεται από τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Η i8 είναι από τα αυτοκίνητα που σε κολλάνε στην πλάτη του καθίσματος όταν πατάς βαθιά το γκάζι και σε παρακινούν να βρεθείς κάπου σε έναν έρημο ανοιχτό δρόμο για να απολαύσεις της επιταχύνσεις που μπορούν να σου προσφέρουν. Οι επιδόσεις που αναφέρει η BMW μιλάνε από μόνες τους και δίνουν μια χαρακτηριστική εικόνα των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Η i8 επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,4'' καλύπτει το πρώτο χιλιόμετρο σε 22,8'', ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Το αυτόματο κιβώτιο των έξι ταχυτήτων ελάχιστα κάνει αισθητή την παρουσία του, καθώς είναι πολύ γρήγορο στις αλλαγές και η μεγάλη ροπή του συστήματος παροχής ισχύος κάνει ούτως η άλλως άμεση την απόκριση του αυτοκινήτου. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητα έως 120 χλμ./ώρα και για απόσταση έως 35 χλμ. (με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, η οποία φορτίζεται και από την «πρίζα»), με την i8 σε αυτήν τη φάση λειτουργίας να είναι προσθιοκίνητη. Γρήγορα αυτοκίνητα βεβαίως υπάρχουν πολλά, αλλά το σημαντικό με αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που μέσα στην πόλη, όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη, μπορεί να πέσει κάτω από τα επίπεδα ενός μίνι! Αν μάλιστα δείξει κανείς κάποια αυτοσυγκράτηση (και για πιο λόγο να μην δείξει μέσα στην κίνηση της πόλης;), οπότε το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, το κόστος αυτής της κίνησης μπορεί να πέσει και κάτω από τα 5 ευρώ για 100 χλμ! Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 της i8 είναι μόλις 49 g/km.

Οδηγώντας
Εντάξει, για BMW μιλάμε, οπότε είμαστε συνηθισμένοι σε αυτοκίνητα με οδική συμπεριφορά πολύ άνω του μέσου όρου, αυτοκίνητα στημένα πολύ καλά, με στόχο να προσφέρουν οδηγική απόλαυση. Προσέξτε όμως! Εδώ μιλάμε για μια BMW που έχει επιπλέον και κάποια χαρακτηριστικά, πέρα από τις εξαιρετικές επιδόσεις, τα οποία προδιαθέτουν για κάτι πάνω από το μέσο όρο ακόμα και αυτής της BMW! Η μείωση του βάρους που προσφέρει ο συνδυασμός αλουμινίου και σύνθετων υλικών, το χαμηλό κέντρο βάρους, η σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (49/51% εμπρός - πίσω), το χαμηλό μη φερόμενο βάρος και οι εξελιγμένες αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, είναι στοιχεία που προδιαθέτουν για μία οδική συμπεριφορά σχεδόν αγωνιστικού αυτοκινήτου. Προσθέστε κι ένα εξαιρετικό -όπως πάντα από τη BMW- τιμόνι και τα αντίστοιχου επιπέδου φρένα και έχετε ένα αυτοκίνητο στο οποίο μπαίνεις μέσα και δεν θέλεις να βγεις! Σημαδεύεις, στρίβεις, βγαίνεις εκεί ακριβώς που πρέπει να βγεις, χωρίς την παραμικρή δυσκολία, χωρίς το παραμικρό άγχος (εφόσον φυσικά ξέρεις τι κάνεις, γιατί θα επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά ότι τόσο δυνατά και γρήγορα αυτοκίνητα, όσο «εύκολα» και αν είναι στην οδήγηση, είναι εύκολα για αυτούς που έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία, αλλά και την αυτοσυγκράτηση για να τα κάνουν εύκολα, χωρίς να ξεχνούν ποτέ τους νόμους της Φυσικής). Η i8 είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα, που κάνουν τα υπόλοιπα να μοιάζουν με... κάρα, και μάλιστα κάρα που επιπλέον καίνε και πολύ παραπάνω.

YΠEP
- Υβριδικό σύστημα παραγωγής ισχύος
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Τιμόνι
- Φρένα
- Τεχνολογία αιχμής

KATA
- Αποθηκευτικοί χώροι γενικώς
- Άνοιγμα θυρών προς τα πάνω όχι και πολύ πρακτικό

Η τεράστια ισχύς και ροπή των δύο κινητήρων προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις στην i8, το εξαιρετικό στήσιμο της οποίας προσφέρει μία ακριβέστατη οδική συμπεριφορά, που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή τους


Συμπέρασμα
Αν σου αρέσουν τα αυτοκίνητα και αν απολαμβάνεις πραγματικά την οδήγηση, έτσι και μπεις μέσα σ' αυτό το αυτοκίνητο... μόνο σηκωτό σε βγάζουν από αυτό! Ένα αυτοκίνητο που μπορεί τη μια στιγμή να είναι εκρηκτικό και να οδηγείται με ρυθμούς αγωνιστικού και την άλλη στιγμή, μέσα στην κίνηση της πόλης, να κινείται εντελώς αθόρυβα με κόστος χαμηλότερο από των τρόλεϊ. Μόνο όταν ξαναθυμηθείς την τιμή του προσγειώνεσαι στην πραγματικότητα και αντιλαμβάνεσαι ότι όλη αυτή η τεχνολογία μπορεί να σου προσφέρει πολλά στο μέλλον, αλλά είναι ακόμα πολύ ακριβή για να εφαρμοστεί στα σημερινά αυτοκίνητα. Το παρήγορο είναι όμως πως υπάρχει, λειτουργεί άψογα στην πράξη, άρα η εφαρμογή της είναι θέμα χρόνου...

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP