ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Opel Astra

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2015 ::..


Η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση με μία εκδήλωση στο πλανητάριο του Ευγενιδείου Ιδρύματος (μια που μιλάμε για... άστρα!) σηματοδοτεί και την έναρξη τη διάθεσης στην ελληνική αγορά του νέου Astra για το οποίο η αντιπροσωπεία ελπίζει ότι θα διατηρήσει και θα ενισχύσει τη θέση της ανάμεσα στους κορυφαίους σε μερίδιο αγοράς κατασκευαστές στην Ελλάδα. Το νέο μοντέλο, που είναι γενικότερα το πιο σημαντικό μοντέλο για την Opel στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, διατίθεται με σύγχρονους κινητήρες νέας γενιάς, βενζίνης ή ντίζελ και μια σειρά τεχνολογικών εφαρμογών που αναβαθμίζουν σχεδόν σε "premium" επίπεδα την εικόνα του. Οι τιμές του ξεκινούν από 19.000 ευρώ χωρίς απόσυρση (18.040 ευρώ με απόσυρση) για το βενζινοκίνητο χιλιάρι των 105 ίππων με εντυπωσιακά πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, πακέτο υποβοήθησης οδηγού (με κάμερα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης και λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης σε χαμηλή ταχύτητα, ένδειξη απόστασής προπορευόμενου οχήματος, υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρική ρύθμιση μέσης καθίσματος οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού κλπ. Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από 19.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (18.720 ευρώ με απόσυρση) για το 1.6 των 110 ίππων (υπάρχει και 1.6 136 ίππων), με λιγότερο πλούσιο εξοπλισμό από τον οποίο λείπουν οι ζάντες αλουμινίου, το πακέτο υποβοήθησης οδηγού και τα αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ο ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης, οι προβολείς ομίχλης, ο αυτόματος κλιματισμός (υπάρχει απλός μηχανικός κλιματισμός), η ηλεκτρική ρύθμιση μέσης καθίσματος οδηγού κλπ.


Έχοντας ήδη εξελίξει τα αυτοκίνητά τους στα μηχανικά μέρη (με τη βοήθεια και των ηλεκτρονικών) και το αμάξωμα σε βαθμό που δύσκολα μπορεί ο μέσος οδηγός να αξιολογήσει νέες βελτιώσεις (που ούτως ή άλλως γίνονται σε κάθε νέο μοντέλο), οι κατασκευαστές στρέφονται πλέον προς τα κάθε είδους ηλεκτρονικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, επικοινωνίας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και σε οτιδήποτε κάνει πιο άνετη και ευχάριστη τη ζωή των επιβατών μέσα στα αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα, ο καθένας προσπαθεί να εξελίξει και να τονίσει όλα εκείνα τα στοιχεία που ταυτίζονται με την «εικόνα» του και που τον διαφοροποιούν από τους άλλους. Κάπως έτσι πρέπει να τέθηκαν και προτεραιότητες για την εξέλιξη του νέου Astra, με την Opel να ενισχύει τον «οικογενειακό» και ποιοτικό χαρακτήρα του. Σύμφωνοι, η νέα γενιά των κινητήρων της είναι πολύ καλή, αλλά πολύ καλούς κινητήρες έχουν πλέον και οι άλλοι και είναι δεδομένο ότι παραδοσιακά η Opel δεν απευθύνεται σε ένα κοινό με σπορτίφ ανησυχίες. Την ποιότητα, όμως, την άνεση και την ασφάλεια, είναι προφανές ότι το κοινό της τα εκτιμάει ιδιαίτερα.

Με αυτά δεδομένα, τα σημεία στα οποία δόθηκε έμφαση κατά την παρουσίαση του νέου της μοντέλου στον διεθνή και κατόπιν στον ελληνικό Τύπο, είναι το νέο «έξυπνο» σύστημα φωτισμού IntelliLux τεχνολογίας LED (που αυξομειώνει την ένταση και την κατεύθυνση του φωτισμού ανάλογα με τις συνθήκες του περιβάλλοντος), τα νέα καθίσματα (που εκτός από την πρόσθετη άνεση χάρη στη λειτουργία «μασάζ», τον εξαερισμό και τις πολλές ρυθμίσεις, βοηθούν και στην αύξηση των εσωτερικών χώρων), τα διάφορα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα, που βρίσκονται σε αφθονία στον στάνταρ και προαιρετικό κατάλογο εξοπλισμού και τη νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment, που είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Μαζί με αυτά πρέπει να τονίσουμε και την εντυπωσιακή ποιοτική αναβάθμιση του εσωτερικού, που αρχίζει να προσεγγίζει σε "premium" επίπεδα.

Θα θυμίσουμε επίσης, ότι σε μια κίνηση που κινείται στο πλαίσιο της κοινής λογικής και του ορθολογισμού, η Opel επέλεξε το νέο Astra να είναι ελαφρά μικρότερο από το προηγούμενο (5 εκατοστά μικρότερο μήκος, συνολικά 4,37 μ. και 2,6 εκατοστά μικρότερο ύψος, αλλά και μεταξόνιο μειωμένο κατά 2 εκατοστά) και μέχρι και 200 κιλά ελαφρύτερο. Χωρίς όμως να μειώσει τους καλούς εσωτερικούς χώρους, χάρη στις νέες τεχνολογίες που επέτρεψαν τη χρησιμοποίηση «λεπτότερων», αν και πολύ πιο αναπαυτικών καθισμάτων. Από πλευράς κινητήριων συνόλων, το αυτοκίνητο προσφέρεται με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη βενζινοκινητήρας των 105 ίππων και το νέο ντίζελ 1.6 σε εκδόσεις 110 και 136 ίππων.




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα και για μια σύντομη οδηγική επαφή με το ντίζελ 1.6 των 136 ίππων. Ένα κινητήρα γνωστό μας ήδη από άλλα μοντέλα της Opel, ο οποίος για μια ακόμα φορά μας εντυπωσίασε με τη δύναμη και την πολιτισμένη λειτουργία του, κυρίως δεν για τον πολύ χαμηλό θόρυβο που κάνει με τα δεδομένα των ντίζελ (και ο οποίος φτάνει ακόμα χαμηλότερος στο εσωτερικό, χάρη στην καλή ηχομόνωση του νέου Astra). Βελτιωμένη επίσης είναι η ποιότητα κύλισης, με το αυτοκίνητο να έχει ένα «πάτημα» σίγουρο και «βαρύ», ενώ το νέο σύστημα έξυπνων φώτων είναι φυσικά μια σημαντική πρωτιά για την κατηγορία. Μπορεί να μερικούς να μη φαίνεται κάτι το θεαματικό, αλλά είναι στοιχείο που ενισχύει την ασφάλεια τη νύχτα, ενώ και η λειτουργία του φωτισμού των στροφών που αποτελεί μέρος του συστήματος, διευκολύνει αρκετά τον οδηγό. Η οδική συμπεριφορά δεν θα προβληματίσει κανένα, τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και συνολικά το αυτοκίνητο προβάλλει όντως μια εικόνα ποιοτικής οικογενειακής μετακίνησης, για το σύνολο των επιβαινόντων.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP