ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW Polo - BlueGT 1.4 TSI

Τα ετερώνυμα έλκονται!         ..:: Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015 ::..
Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μέσα στο πνεύμα της εποχής, που συνδυάζει τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση με τεχνολογίες περιορισμού της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, σ' ένα μικρό ποιοτικό, ευρύχωρο και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο με τιμή που δεν «ξεφεύγει» σε παράλογα επίπεδα

Με την κατηγορία των σούπερ μίνι να αναπτύσσεται συνεχώς, όχι μόνο στην Ελλάδα (όπου είναι με διαφορά η μεγαλύτερη σε όγκο πωλήσεων), αλλά σε όλη την Ευρώπη, όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να είναι όσο το δυνατόν πληρέστερη η γκάμα του αντίστοιχου μοντέλου τους, χωρίς «κενά», και φυσικά να περιλαμβάνει και κάποιες πιο γρήγορες εκδόσεις, που πάντα είχαν πέραση στην κατηγορία. Και η αλήθεια είναι ότι η γκάμα του Polo είχε ένα κενό ανάμεσα στις «μαζικές» βενζινοκίνητες εκδόσεις του και στο GTI, που έχει πλέον... ξεφύγει σε ισχύ και κυβισμό. Το BlueGT ήρθε να καλύψει αυτό ακριβώς το κενό, τοποθετούμενο ακριβώς στη μέση του. Μόνο που η VW έκανε ακόμα ένα βήμα πιο πέρα, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τις επιδόσεις με τις τεχνολογίες περιορισμού της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, με στόχο προφανώς να αποδείξει ότι οι επιδόσεις και ο σπορτίφ χαρακτήρας μπορούν μια χαρά να συμβαδίζουν με την κοινωνική υπευθυνότητα. Το BlueGT χρησιμοποιεί λοιπόν όλο το πακέτο των τεχνολογιών εξοικονόμησης καυσίμου και μείωσης της ρύπανσης, που η VW ονομάζει BlueMotion, όπως λύσεις που βελτιώνουν την αεροδυναμική, σύστημα Start-Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση κλπ., αλλά είναι και το πρώτο αυτοκίνητό της που χρησιμοποίησε το νέο κινητήρα TSI που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους όταν αυτό είναι εφικτό, για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Εσωτερικό
Εσωτερικά το BlueGT είναι όπως κάθε Polo, ένα από τα κορυφαία σούπερ μίνι σε ποιότητα, χώρους και λειτουργικότητα, απλώς είναι ακόμα πιο «περιποιημένο» από τις βασικές εκδόσεις, αφού είναι και πιο ακριβό. Με μια γεροδεμένη κατασκευή, πολύ προσεγμένο φινίρισμα και καλή ποιότητα υλικών, διακοπτών κλπ., προσφέρει και πολύ καλή εργονομία, όπως συνηθίζουν οι Γερμανοί. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, εδώ μάλιστα υπάρχουν και σπορ καθίσματα που είναι ακόμα καλύτερα από αυτά των φθηνότερων εκδόσεων, οι ρυθμίσεις είναι αρκετές για να καθίσεις ακριβώς όπως σε βολεύει, η ορατότητα επαρκής και το μόνο που θα μπορούσαμε να κριτικάρουμε, είναι το γεγονός πως οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι κάπως μικροί, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται λίγη προσοχή στη «νεκρή γωνία» δεξιά όταν αλλάζεις λωρίδα.

Από τους καλύτερους της κατηγορίας είναι και οι χώροι, που φιλοξενούν άνετα 4 επιβάτες (ας μη ξεχνάμε ότι το σημερινό Polo έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από το πρώτο Golf, που δεν ξεπερνούσε τα 3,80μ!), ενώ το σημαντικό είναι ότι αυτό δεν επιτυγχάνεται σε βάρος του χώρου αποσκευών, που με τα 280 λίτρα του είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Αρκετοί είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα, αν και θα προτιμούσαμε λίγο μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 18.530 ευρώ χωρίς απόσυρση (17.570 με απόσυρση) για το 3θυρο και από 19.030 (18.070 με απόσυρση) για το 5θυρο, μ' ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού «μπλοκέ» διαφορικού, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, ζάντες αλουμινίου, cruise control, σύστημα Start-Stop, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής 5'' και θύρες SD, Aux και USB, Bluetooth κλπ.


Ποιοτικό και ευρύχωρο, όπως σε κάθε Polo, το εσωτερικό του BlueGT είναι ακόμα πιο περιποιημένο

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI των 150 ίππων με το σύστημα ACT απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους μέχρι τα 130 χλμ./ώρα όταν λειτουργεί στις χαμηλές και μεσαίες στροφές (μεταξύ 1.400 και 4.000) και όταν η παραγόμενη ροπή είναι από 2,6 μέχρι περίπου 10,2 kgm. Σύμφωνα με τη VW αυτό μπορεί να μειώσει την κατανάλωση στην πόλη ακόμα κατά 1 λίτρο/100 χλμ. Είναι ένας εξαιρετικός κινητήρας, εύστροφος, δυνατός, με πολύ καλή ροπή από χαμηλές στροφές, που συνεργάζεται πολύ καλά με το εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο. Το σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά, δεν δημιουργεί το παραμικρό κενό στη λειτουργία του κινητήρα και ο οδηγός δεν αισθάνεται καν τις επεμβάσεις του, τις οποίες απλώς πληροφορείται από τη σχετική ένδειξη στο ταμπλό.

Αν σκεφτεί κανείς ότι αυτός ο κινητήρας κινεί με μεγάλη άνεση το πολύ μεγαλύτερο Passat, που βρίσκεται δύο κατηγορίες επάνω, εύκολα μαντεύει πόσο καλές επιδόσεις προσφέρει στο Polo, που είναι πραγματικά γρήγορο, επιταχύνοντας από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,9'' κι έχοντας μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Όλα αυτά με μια πολύ λογική κατανάλωση που εύκολα συγκρατείται στην πόλη στα 9 λίτρα/100 χλμ. και μπορεί να πέσει ακόμα πιο κάτω αν ο οδηγός δείξει την αυτοσυγκράτηση που πρέπει και δεν εκμεταλλευτεί τόσο την ισχύ του κινητήρα για άσκοπες επιταχύνσεις (που σίγουρα είναι... πειρασμός!), αλλά το σύστημα ACT με ελαφρύ γκάζι και όχι υπερβολικά υψηλούς αριθμούς στροφών. Ενώ αντίστοιχα στο ταξίδι, η κατανάλωση μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το BlueGT, όμως, όπως δείχνει το δεύτερο συνθετικό του ονόματός του, δεν είναι απλώς ένα οικονομικό αυτοκίνητο, αλλά κι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει και κάποια οδηγική απόλαυση, όπως άλλωστε φαίνεται και από τις επιδόσεις του. Ο δυνατός κινητήρας δεν είναι το μοναδικό εφόδιό του για αυτό, αλλά το αυτοκίνητο έχει και πιο σπορ ανάρτηση από τα άλλα Polo, χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά, ενώ υπάρχει και σχετικό κουμπί «σπορ» ρύθμισης στο ταμπλό που την κάνει ακόμα πιο σφιχτή, όταν ο οδηγός θέλει να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Με δεδομένο ότι το BlueGT βασίζεται σ' ένα ήδη καλό πλαίσιο, που προσφέρει σταθερότητα, προοδευτικές αντιδράσεις και καλό κράτημα, τα πράγματα εδώ είναι ακόμα καλύτερα χάρη στις διαφορετικές ρυθμίσεις της ανάρτησης και, χωρίς να έχει το αυτοκίνητο ένα «καθαρόαιμο» σπορ χαρακτήρα (δεν είναι άλλωστε αυτός και ο ρόλος του), είναι ιδιαίτερα ευχάριστο όσο κι εύκολα ελεγχόμενο στη γρήγορη οδήγηση. Έχει ακόμα καλύτερο κράτημα, απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά και πολύ προοδευτική υποστροφή στο όριο της πρόσφυσης, η οποία δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αλλά απλώς σε μια διόρθωση της τροχιάς, σε περίπτωση που αφήσεις απότομα το γκάζι. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική (αν και κάπως τεχνητή) αίσθηση, ενώ τα καλά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας. Το σημαντικό είναι πως το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο, με μια καλή ποιότητα κύλισης και πολύ ικανοποιητική άνεση στη «νορμάλ» ρύθμιση (στην οποία είναι ήδη καλύτερο σε οδική συμπεριφορά από τις μικρότερες εκδόσεις).

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Εργονομία
- Ποιότητα
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Λογική κατανάλωση

KATA
- Μάλλον μικροί εξωτερικοί καθρέφτες
- Θα θέλαμε μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες

Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις, σ' ένα αυτοκίνητο που μπορεί να τις αξιοποιήσει και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση


Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη πρόταση της VW μας άρεσε, γιατί ενώ απευθύνεται σ' αυτούς που ζητούν κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητο και απολαμβάνουν την οδήγηση, βρίσκεται απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής, που δεν επιτρέπει σπατάλες και υπερβολές. Είναι ένα μικρό και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, ευρύχωρο και λειτουργικό, που προσφέρει ευχάριστη οδήγηση με πολύ καλές επιδόσεις και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και πολύ λογική κατανάλωση, σε μια τιμή ακριβότερη μεν από του 1.2 (κάτι που είναι απολύτως φυσιολογικό), αλλά χωρίς να ξεφεύγει σε δυσθεώρητα ύψη, έξω από τα πλαίσια της ελληνικής αγοράς.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP