ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW 4 Cabrio - 428i

Πραγματική απόλαυση (για λίγους!)         ..:: Σαββάτο, 07 Νοεμβρίου 2015 ::..
Ένα εξαιρετικό καμπριολέ, που συνδυάζει την απόλαυση της μετακίνησης σε επαφή με τη φύση με την οδηγική απόλαυση που προσφέρει ένας πολύ δυνατός και εύστροφος βενζινοκινητήρας κι ένα ιδανικά στημένο πλαίσιο, χάρη στην επιλογή της BMW να το εφοδιάσει με μεταλλική ανοιγόμενη οροφή, που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία στο αμάξωμα όταν κλείνει

Σύμφωνα με τη νέα ονοματολογία της BMW, οι κουπέ και καμπριολέ εκδόσεις της σειράς 3 έχουν πλέον άλλο όνομα και αποτελούν τη σειρά 4. Αυτό έγινε για να τονιστεί ότι η εξέλιξή τους γίνεται παράλληλα και αυτόνομα σε σχέση με τα σεντάν, εξακολουθούν πάντως να βασίζονται στο «δάπεδο» και τα μηχανικά μέρη της σειράς 3. Κάτι που εξασφαλίζει βεβαίως προκαταβολικά ότι βρίσκονται ανάμεσα στα πιο προηγμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα της βαυαρικής εταιρείας. Για την ανοιχτή έκδοση η BMW επέλεξε την λύση της αυτόματης μεταλλικής αναδιπλούμενης οροφής, που μπορεί να προσφέρει μία λιγότερο παραδοσιακή εικόνα από μια υφασμάτινη οροφή, προσφέρει όμως πολύ καλύτερη ακαμψία στο αμάξωμα.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει βέβαια πολλά κοινά με αυτό της κουπέ έκδοσης όπως και με της σειρά 3, με την οποία μοιράζεται το ίδιο -λειτουργικό και πολύ καλά φτιαγμένο- ταμπλό. Η καμπριολέ σειρά 4 είναι 2θυρη και αυστηρά τετραθέσια, αφού πίσω όχι απλώς υπάρχει το μεγάλο «τούνελ» της μετάδοσης στη μέση, αλλά δεν υπάρχει καν μεσαίο «κάθισμα» και ανάμεσα στα δύο καθίσματα υπάρχει ένα «ράφι» για μικροπράγματα. Το αυτοκίνητο είναι πραγματικό τετραθέσιο και μπορεί να μεταφέρει πίσω ενήλικους επιβάτες, οι οποίοι βεβαίως δεν μεταφέρονται το ίδιο άνετα σε σύγκριση με τα σεντάν της σειράς 3, αλλά ακόμα και σε σύγκριση με το κουπέ της σειράς 4, αφού εδώ αισθάνονται ακόμα πιο «κλειστοφοβικά». Φυσικά έχουν επίσης λίγο (ως καθόλου αν είναι ψηλοί) «αέρα» πάνω από το κεφάλι τους, κάτι που είναι αναπόφευκτο λόγω του σχήματος του αμαξώματος. Και ο χώρος αποσκευών είναι αναπόφευκτα μικρότερος από αυτόν της κουπέ έκδοσης, έχοντας χωρητικότητα 370 λίτρων με κλειστή οροφή, η οποία μειώνεται στα 220 όταν η οροφή είναι ανοιχτή και αποθηκεύεται στο επάνω μέρος του. Οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι ελάχιστοι, κατά την προσφιλή συνήθεια της BMW.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, ίσως λόγω των πολλών ρυθμίσεων που υπάρχουν, αν και πρέπει να διατηρήσουμε και την επιφύλαξη ότι ενδεχομένως κάποιοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει λόγω της απουσίας συνεχούς ρύθμισης. Επίσης, όπως και στη σειρά 3, το άνοιγμα ανάμεσα στο επάνω μέρος της στεφάνης και τον «αφαλό» του τιμονιού είναι πιο μικρό απ' ότι θα έπρεπε, με αποτέλεσμα -ανάλογα με τη ρύθμιση της θέσης του τιμονιού και τον τρόπο που κάθεται ο οδηγός- να μπορεί να κρύβει λίγο είτε το επάνω μέρος του ταχύμετρου και του στροφόμετρου είτε το κάτω μέρος των ενδείξεων του οδομέτρου. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 57.700 ευρώ χωρίς απόσυρση (54.900 ευρώ με απόσυρση), με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC, 6 αερόσακοι, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, cruise control, φώτα με ξένον και σύστημα καθαρισμού προβολέων, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρική μνήμη για το κάθισμα του οδηγού, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη, 6 ηχεία, θύρες Aux και USB, MP3 (και iPod) και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα start-stop.


Εξαιρετικό ποιοτικά και λειτουργικό είναι το εσωτερικό, που είναι πραγματικά τετραθέσιο, αν και κάπως κλειστοφοβικό για τους πίσω

Κινητήρας-κιβώτιο
Την ανοιχτή 428i κινεί ένας εξαιρετικός δίλιτρος κινητήρας με τούρμπο διπλής εισαγωγής και μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος αποδίδει 245 ίππους και μέγιστη ροπή 35,7 kgm διαθέσιμη σταθερά από τις 1.250 ως τις 4.800 στροφές. Ένας κινητήρας πολύ εύστροφος, με άφθονη δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών του, που μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο όσο γρήγορα θέλει ο οδηγός του, όπως δείχνουν και τα εντυπωσιακά νούμερα των επιδόσεων που ανακοινώνει η BMW (0-100 χλμ./ώρα σε 6,4'', μέγιστη ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα). Όταν μάλιστα αυτός ρυθμίσει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης στην επιλογή Sport, το αυτοκίνητο γίνεται πραγματικά απολαυστικό ακόμα και για ένα απαιτητικό οδηγό, με άμεση απόκριση, αλλαγές ταχυτήτων ψηλά από το γνωστό εξαιρετικό 8άρι κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και δυνατότητες για πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το τίμημα για όλα αυτά είναι αναπόφευκτα μία αυξημένη κατανάλωση, που φτάνει στην πόλη και τα 13 λίτρα/100 χλμ. (ή και παραπάνω, αν οδηγός δε δείχνει στοιχειώδη αυτοσυγκράτηση και οδηγεί... με το πόδι στο πάτωμα).

Οδηγώντας
Όλα τα παραπάνω έχουν σημασία γιατί υπάρχει και το ανάλογο πλαίσιο για να εκμεταλλευτεί κανείς τη δύναμη του κινητήρα και τις επιδόσεις που προσφέρει. Καθώς μάλιστα η μεταλλική ανοιγόμενη οροφή προσφέρει πολύ καλή ακαμψία στο αμάξωμα όταν είναι κλειστή, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι αντίστοιχη με αυτή του κουπέ. Παρά την πίσω κίνηση (που το εξαιρετικό ESP της BMW σε κάνει να ξεχνάς εντελώς την ύπαρξή της!), η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι τόσο προβλέψιμη και τόσο εύκολα ελεγχόμενη, που πρέπει να πηγαίνεις γυρεύοντας για να βγεις από το δρόμο! Το κράτημα είναι εξαιρετικό και η επικοινωνία με τον οδηγό είναι πολύ καλή. Ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, προς τα πού κατευθύνεσαι και αν και πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση, κάτι που φυσικά εμποδίζεται από τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Το τιμόνι είναι πολύ καλό, ως εξαιρετικό στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, ενώ αντίστοιχα υψηλού επιπέδου είναι και τα φρένα. Όσο για την άνεση, δεν είναι φυσικά η πρώτη προτεραιότητα της BMW, που επιδιώκει πάντα ένα πιο σπορ χαρακτήρα για τ' αυτοκίνητά της. Tα runflat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά και οι σφιχτές αναρτήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλήρες φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου και το αυτοκίνητο δεν είναι μεν κουραστικό, αλλά δεν είναι και από τα κορυφαία σε άνεση.

YΠEP
- Κινητήρας
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Εξαιρετικό (έξτρα) αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
- Ποιότητα
- Ακαμψία χάρη στη μεταλλική οροφή
- Εξοπλισμός

KATA
- Κατανάλωση
- Περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Μικρό άνοιγμα στο τιμόνι, που περιορίζει την ορατότητα προς τα όργανα
- Περιορισμένο εσωτερικό ύψος πίσω
- Αυξημένη τιμή

Ο δυνατός βενζινοκινητήρας προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, που εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο το εξαιρετικά στημένο πλαίσιο


Συμπέρασμα
Πρόκειται για ένα από τα πολύ λίγα τετραθέσια καμπριολέ που προσφέρουν πραγματική οδηγική απόλαυση σε σπορ οδήγηση, μια που τα περισσότερα αυτοκίνητα του είδους έχουν υφασμάτινη οροφή, που δεν μπορεί να προσφέρει την πολύ καλή ακαμψία αυτής της BMW με τη μεταλλική οροφή. Και φυσικά, επειδή η ακαμψία του αμαξώματος από μόνη της δεν σημαίνει και πολλά πράγματα, υπάρχει ένας εξαιρετικός κινητήρας που προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και ένα πολύ καλά στημένο πλαίσιο που μπορεί να τις εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο. Βεβαίως, αντίστοιχη της τιμής του αυτοκινήτου είναι η συνολική ποιότητά του και ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός που προσφέρει, δημιουργώντας τελικά ένα σύνολο εξαιρετικά επιθυμητό αλλά δυστυχώς προσιτό μόνο σε πολύ λίγους. Είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που ξεχωρίσαμε από τα δεκάδες που δοκιμάσαμε τη φετινή χρονιά και πραγματικά η συμβίωση μας μαζί του αυτήν την εβδομάδα της δοκιμής ήταν μια πραγματική απόλαυση!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP