ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε την ανανεωμένη BMW σειράς 3

Αποστολή στη Βυτίνα         ..:: Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015 ::..


Ταυτόχρονα με τη νέα X1, η BMW Hellas λανσάρει στην ελληνική αγορά και την ανανεωμένη σειρά 3, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην διπλή παρουσίαση που οργανώθηκε για τους δημοσιογράφους στην Βυτίνα. Με δεδομένο ότι οι σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα δεν είναι ριζικές, μια που πρόκειται για "facelift", το ενδιαφέρον φυσικά επικεντρώνεται στο νέο μικρό τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 της εταιρείας, που θα χρησιμοποιείται στη βασική έκδοση, ενώ αναβάθμιση υπήρξε και στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Οι τιμές της σειράς 3 ξεκινούν από 30.900 ευρώ χωρίς απόσυρση (29.470 ευρώ με απόσυρση) για την 318i με το νέο κινητήρα, με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα στεγνώματος και ετοιμότητας φρενών, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ένδειξη πίεσης ελαστικών, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop κλπ.


Ένα αυτοκίνητο που είναι μπεστ σέλερ και αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των συνολικών πωλήσεων μιας εταιρείας, είναι προφανώς τόσο καλό που δεν χρειάζεται ριζικές αλλαγές στο συνηθισμένο «φρεσκάρισμα» που υφίσταται κάπου στη μέση της εμπορικής του καριέρας. Έτσι η σειρά 3 της BMW έχει κατ' αρχάς υποστεί τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές των "facelift" στο εμπρός και πίσω μέρος, με έμφαση στα νέα φώτα και τις πιο «επιθετικές» γραμμές, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν νέα υλικά, διακοσμητικά από χρώμιο και μια νέα κεντρική κονσόλα με συρόμενο κάλυμμα. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη εκτός των κινητήρων, επεμβάσεις έχουν γίνει στις αναρτήσεις, που είναι τώρα πιο σφιχτές με στόχο την ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά, δείγμα της προτεραιότητας που δίνει η BMW στον «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα των αυτοκινήτων της, μερικές φορές ακόμα και σε βάρος της άνεσης.

Από πλευράς κινητήρων υπάρχει μία συνολικά αναβάθμιση του συνόλου της γκάμας, αφού όλοι είναι πλέον προδιαγραφών Euro 6 για τις εκπομπές ρύπων. Η έκδοση 320d EfficientDynamics Edition με το 2λιτρο ντίζελ των 163 ίππων, τα στάνταρ λάστιχα και το 8τάχυτο κιβώτιο έχει μάλιστα τυποποιημένες εκπομπές CO2 κάτω από 100 g/km (99), κάτι που αποτελεί σημαντικό επίτευγμα για τόσο μεγάλο αυτοκίνητο. Νέος είναι και ο 4κύλινδρος 2λιτρος βενζινοκινητήρας τούρμπο που αποδίδει 184 ίππους στην 320i και 252 ίππους στην 330i, όπως και ο 6κύλινδρος 3λιτρος τούρμπο, που αποδίδει 326 ίππους και τοποθετείται στην 340i, η οποία αντικαθιστά την προηγούμενη 335i. Το σημαντικό νέο βέβαια για την ελληνική αγορά, όπου παίζει σημαντικό ρόλο ο κυβισμός των αυτοκινήτων σε ό,τι αφορά τη φορολογική επιβάρυνσή τους, είναι ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.5 τούρμπο με τους 136 ίππους, που τοποθετείται στη «βασική» έκδοση, η οποία πλέον ονομάζεται 318i. Θα σημειώσουμε, τέλος, ότι βελτιώσεις έχουν γίνει και στο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων και το αυτόματο 8άρι, όπως επίσης κι ότι στην ανανεωμένη σειρά 3 υπάρχουν αρκετές επιλογές για τετρακίνητες εκδόσεις εκτός από τις παραδοσιακές οπισθοκίνητες.




Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής εκδήλωσης για την παρουσίαση του ανανεωμένου μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 318i με τον κινητήρα 1.5. Κι όπως διαπιστώσαμε, αυτός ο κινητήρας κινεί με άνεση το μεγάλο αυτοκίνητο των 1400 κιλών και σίγουρα πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο εύκολα (αλλά και πολύ πιο οικονομικά) απ' ότι οι παλιοί ατμοσφαιρικοί 1.6 που αποτελούσαν τις βασικές επιλογές για τις παλιότερες γενιές της σειράς 3. Η BMW αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,9'', επίδοση σίγουρα απολύτως ικανοποιητική, επειδή όμως τα νούμερα δεν τα λένε όλα, θα τονίσουμε ότι το αυτοκίνητο δεν μας προβλημάτισε καθόλου κατά την κίνηση μας στο ορεινό κομμάτι της διαδρομής, όπου τα προσπεράσματα ήταν ασφαλή και χωρίς άγχος. Χωρίς μάλιστα η κατανάλωση να είναι υψηλή, παραμένοντας κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου παραμένουν φυσικά εξαιρετικά, η «τριάρα» είναι πάντα μια απόλαυση στο δρόμο, με ακριβέστατο τιμόνι, πολύ καλή αίσθηση από όλα τα χειριστήρια, εξαιρετικό κράτημα, κορυφαία φρένα και πολύ καλά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, που παρεμβαίνουν μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται. Ένα αυτοκίνητο που έχει όλα τα φόντα για να παραμείνει το μπεστ σέλερ της BMW.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP