ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη νέα BMW X1

Αποστολή στη Βυτίνα         ..:: Παρασκευή, 09 Οκτωβρίου 2015 ::..


Με την ευκαιρία το λανσαρίσματος της νέας X1 στην ελληνική αγορά, η BMW οργάνωσε μία δημοσιογραφική εκδήλωση στη Βυτίνα για την παρουσίαση του νέου μοντέλου, που μας έδωσε και την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους. Το αυτοκίνητο, που είναι εντελώς διαφορετικό από τον προκάτοχό του σε φιλοσοφία και αρχιτεκτονική και βασίζεται σε διαφορετικό «δάπεδο», διατίθεται με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ σε μία ευρεία γκάμα εκδόσεων από πλευράς ισχύος. Σε μια ασυνήθιστη επιλογή για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, η έκδοση με τη χαμηλότερη τιμή είναι ντίζελ, με τιμές που ξεκινούν από 35.300 ευρώ χωρίς απόσυρση (32.500 με απόσυρση) για την προσθιοκίνητη έκδοση ντίζελ των 150 ίππων. Οι τιμές των βενζινοκίνητων X1 ξεκινούν από 36.350 ευρώ χωρίς απόσυρση (33.550 με απόσυρση). Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλούσιος, περιλαμβάνοντας τα απαραίτητα ESP και αερόσακους αλλά και σύστημα εντοπισμού και προειδοποίησης για εμπρός εμπόδια (και πεζούς), όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, ηχοσύστημα με USB και Bluetooth, αυτόματους προβολείς κλπ.


Η νέα X1 ξεφεύγει από την παραδοσιακή επιλογή της BMW για την αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων της, βασισμένη σε ένα νέο πλαίσιο με μπροστινή κίνηση! Φυσικά στη γκάμα περιλαμβάνονται και τετρακίνητες εκδόσεις, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου που... σέβονται τον εαυτό τους. Στην ουσία το αυτοκίνητο αλλάζει φιλοσοφία κι από εκεί που ήταν κάτι σαν υπερυψωμένο στέισον, πιο κοντά στη λογική των "crossover", μετατρέπεται σε ένα κανονικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, που είναι και πιο ψηλό από το προηγούμενο. Χαράς ευαγγέλια για όσους επιλέγουν τέτοια αυτοκίνητα κυρίως λόγω της ψηλής θέσης οδήγησης που προσφέρει καλύτερη εποπτεία του δρόμου, αφού το νέο μοντέλο, που έχει μήκος 4,44 μ., είναι ψηλότερο κατά 53 χιλιοστά κι έχει υπερυψωμένη θέση καθισμάτων κατά 36 χιλιοστά εμπρός και κατά 64 χιλιοστά πίσω. Ταυτόχρονα, παίζει με μεγαλύτερη άνεση το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αφού ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι αυξημένος, προαιρετικά προσφέρεται ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας στα 505 λίτρα. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, το αυτοκίνητο έχει επαρκείς χώρους για 4 άτομα σ' ένα πραγματικά πολύ ποιοτικό εσωτερικό.

Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ, με τις βασικές εκδόσεις των 150 ίππων για το ντίζελ (sDrive 18d) και των 192 ίππων για την βενζίνη (sDrive 20i) να είναι προσθιοκίνητες. Οι υπόλοιπες εκδόσεις ντίζελ, με τον 2λιτρο κινητήρα σε εκδοχές 190 ή 231 ίππων, θα είναι τετρακίνητες (xDrive 20d και xDrive 25d), ενώ σε τετρακίνητη έκδοση θα προσφέρεται και ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας σε εκδόσεις 192 και 231 ίππων (xDrive 20i και xDrive 25i). Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι ένα εξάρι χειροκίνητο κι ένα αυτόματο 8 σχέσεων. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η νέα X1 είναι εφοδιασμένη με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η BMW σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας και στον προαιρετικό εξοπλισμό της περιλαμβάνονται συστήματα όπως αυτόματα προσαρμοζόμενο cruise control, Traffic Jam Assistant (με υποστήριξη διεύθυνσης, ώστε να διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας μέσα στην πυκνή κυκλοφορία -πάντα με την προϋπόθεση να έχει ο οδηγός τουλάχιστον το ένα χέρι στο τιμόνι), head up display, Parking Assistant κλπ.




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε για 100 περίπου χιλιόμετρα την τετρακίνητη έκδοση xDrive 20d με τον ντίζελ των 190 ίππων και 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Η τετρακίνηση και μάλιστα σε BMW, δεν αφήνει εκ των προτέρων την παραμικρή αμφιβολία για την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (που, βεβαίως, γέρνει λίγο παραπάνω από μία 3άρα, λόγω του υπερυψωμένου πλαισίου του), για την ευθυβολία του και για την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αυτός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό τιμόνι, ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Εξαιρετικά είναι και τα φρένα, υψηλού επιπέδου η πρόσφυση του αυτοκινήτου και το κράτημά του στις στροφές. Η καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει στο θόρυβο του κινητήρα να γίνεται ενοχλητικός για τους επιβάτες, ενώ η δύναμη και η ελαστικότητα του κινητήρα είναι πολύ παραπάνω από επαρκείς για ασφαλέστατα προσπεράσματα ή ακόμα και για γρήγορη οδήγηση. Μια «πραγματική» BMW εν ολίγοις, την οποία σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για περισσότερο χρόνο σε μία αναλυτική δοκιμή και θα επανέλθουμε.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP