ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Mitsubishi L200

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 12 Σεπτεμβρίου 2015 ::..


Ένα από τα πλέον καταξιωμένα pick-up της εγχώριας αγοράς (από το 1978 με επιτυχημένη εμπορική καριέρα), το L200 της Mitsubishi, αποκτά μια εντελώς νέα γενιά (5η στη σειρά). Το νέο μοντέλο, που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά με τιμές που αρχίζουν από τα 24.912 ευρώ, μπορεί να θεωρηθεί περισσότερο μία νέα γενιά φορτηγού pickup παρά «μία από τα ίδια», καθώς οδηγεί ολόκληρη την κατηγορία σε μία νέα, πιο προηγμένη κατεύθυνση από κάθε άποψη (τεχνολογία κινητήρων, χαμηλές εκπομπές ρύπων, αεροδυναμική, μείωση βάρους, ενεργητική ασφάλεια), βελτιώνοντας παράλληλα την αίσθηση άνεσης επιβατικού αυτοκινήτου που απέπνεε ο προκάτοχός του. Ο αναγνωρισμένα σκληροτράχηλος χαρακτήρας του διατηρείται, αλλά αποκτά σε αυτή τη νέα εκδοχή μια πειστικότερη εμφάνιση, θυμίζοντας τα επιβατικά της μάρκας, και βελτιώσεις που το καθιστούν πιο οικονομικό και λιγότερο επιβλαβές για το περιβάλλον. Ο εξοπλισμός πλέον είναι πλήρης, αφού σε τίποτα δεν έχει να ζηλέψει από τα επιβατικά και κυρίως τα "SUV" της φίρμας. Οι εποχές βλέπετε άλλαξαν και τα pick up απαιτείται να μιμούνται και σε άνεση τα συμβατικά αυτοκίνητα.


Σημείο αναφοράς στο νέο μοντέλο η κατά 7% υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του νέου πλαισίου. Πέρα από τις εκτεταμένες ομολογουμένως αλλαγές στη σχεδίαση του L200, που να σημειωθεί πως έχουν αρκετές επιρροές από την οικογένεια των νεότερων Pajero, το μεγαλύτερο ατού του συγκεκριμένου Mitsubishi εξακολουθεί να είναι ο συνδυασμός των εκτεταμένων ικανοτήτων του με την αντοχή και την αξιοπιστία που εγγυάται μεταξύ άλλων και η πενταετής εγγύηση της Mitsubishi. Το L200 προσφέρεται αποκλειστικά σε τετρακίνητες εκδόσεις, με μονή ή διπλή καμπίνα. Οι δύο διαφορετικοί τύποι τετρακίνησης (EasySelect, με σταθερή κατανομή ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες και SuperSelect με κεντρικό διαφορικό συνεκτικού συμπλέκτη και δυναμική κατανομή ροπής) προσφέρουν τώρα επιπλέον επιλογές στην γκάμα του L200, στις προδιαγραφές του οποίου συναντάς πλέον ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, όπως και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, κάτι που μέχρι τώρα δεν υπήρχε.

Μία εντελώς νέα οικογένεια κινητήρων MIVEC Diesel κάνει την εμφάνισή της. Προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi Motors Corporation και Mitsubishi Heavy Industries Ltd, είναι αλουμινένιοι, με 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσο ψεκασμό, common rail και μία από τις χαμηλότερες αναλογίες συμπίεσης στη βιομηχανία (15.5:1). Από 2,4 λίτρα αντλούνται 154 ή 181 ίπποι με την αρωγή ενός νέου χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Δυνατοί και με αποθέματα ροπής είναι απολύτως κατάλληλοι για τη χρήση που προορίζονται.




Στην πράξη το πρόσημο είναι πέρα ως πέρα θετικό. Παρά το μήκος του, το οποίο δεν το βοηθά στα στενά κομμάτια των αφιλόξενων εκτός δρόμου διαδρομών, το L200 τείνει να παριστάνει τον «κάβουρα» και να σκαρφαλώνει παντού, έχοντας πρόσβαση σε δύσβατα μονοπάτια τα οποία τα τετρακίνητα τζιποειδή, βλέπουν με τα... κιάλια. Με μεγάλο ύψος από το έδαφος, απόλυτη τετρακίνηση (και με αργό βήμα), σκαρί φτιαγμένο για αντοχή και ροπή από πετρελαιοκινητήρα, το επαγγελματικό Mitsubishi δίνει τα ρέστα του τόσο σε μεταφορές, όσο και σε ανέλπιστες εξορμήσεις. Εδώ το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα, στοιχείο όπου εστιάζει το L200 και στο τέλος τα καταφέρνει περίφημα, όπως διαπιστώσαμε με τα ίδια μας τα μάτια σε... απολίτιστο περιβάλλον. Σαφώς και οι διαδρομές κατά τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε, του ταιριάζουν απόλυτα, από την άποψη ότι είναι αφιλόξενες για τα περισσότερα τζιποειδή. Το μεγάλο μεταξόνιο και το αργό τιμόνι εξυπηρετούν στο έπακρο τις ανάγκες του επαγγελματία που είναι συνεπής με τη δουλειά του και δεν ενδιαφέρεται τόσο να... κυνηγιέται σε βουκολικά τοπία! Στο χώρο των επαγγελματικών, το νέο L200 αποτελεί σίγουρα μια από τις καλύτερες προτάσεις.
Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP