ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Κάποτε στο φαρ ουέστ

        ..:: Σαββάτο, 29 Αυγούστου 2015 ::..

Χρόνια τώρα συζητάμε στην Ελλάδα για τις κακές επιδόσεις της χώρας στον τομέα της οδικής ασφάλειας και λίγο ως πολύ έχουμε προσδιορίσει και τις αιτίες γι' αυτό, που είναι η κακή εκπαίδευση και η κακή συμπεριφορά των ελλήνων οδηγών, αλλά και η κακή κατάσταση των υποδομών, είτε πρόκειται για τη σήμανση, είτε για την ποιότητα των δρόμων. Και τα δύο ανάγονται φυσικά στη γενικότερη νοοτροπία που κυριαρχεί στην κοινωνία μας, επειδή όμως πάντα περιμένει κανείς από τις ηγεσίες να σπρώχνουν την κοινωνία προς τα εμπρός και ν' αποτελούν παράδειγμα για τους πολίτες, είναι προφανές ότι οι ελληνικές πολιτικές ηγεσίες έχουν τεράστια ευθύνη, μεγαλύτερη από αυτήν των οδηγών. Όχι γιατί δεν φτιάχνουν δρόμους με την ποιότητα των δρόμων των πλουσιότερων χωρών τις Ευρώπης -οι υποδομές κοστίζουν και δεν μπορείς να φτιάξεις ό,τι κοστίζει παραπάνω απ' όσα έχεις- αλλά γιατί δεν φτιάχνουν αυτό που θα μπορούσαν με βάση αυτά που έχουν.

Η αιτία είναι η παντελής αδιαφορία των εκάστοτε κυβερνώντων για τους ανθρώπους που σκοτώνονται και σακατεύονται στους δρόμους -μία βελτίωση στις στατιστικές ούτε ψήφους φέρνει, ούτε θεαματικά πλάνα στην τηλεόραση- αλλά και η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν το θέμα της ασφάλειας ακόμα και για τον ίδιο τους τον εαυτό. Ο μακαρίτης Άρης Σταθάκης είχε διηγηθεί ένα περιστατικό από τη διάρκεια της θητείας του στη βουλή, που είναι πολύ χαρακτηριστικό. Μετά από μία σύνοδο της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος, τον είχε πλησιάσει ο τότε πρωθυπουργός και τον είχε ρωτήσει πώς πάνε τα πράγματα στον τομέα τη οδικής ασφάλειας, στον οποίο του είχαν ανατεθεί κάποιες αρμοδιότητες. Εκείνη τη στιγμή πέρασε μπροστά τους ένας βουλευτής, ο οποίος τον ρώτησε -μπροστά στον πρωθυπουργό!- αν ήξερε να τον πληροφορήσει πού θα μπορούσε να βρει κάποιες... ψεύτικες ζώνες ασφαλείας που τοποθετούν μερικοί επάνω τους, για να φαίνεται ότι φορούν την πραγματική ζώνη, χωρίς στην πραγματικότητα να τη χρησιμοποιούν!

Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος, αυτή που αφορά την νοοτροπία του μπαγαπόντη με την οποία αντιμετωπίζονται στην Ελλάδα ακόμα και τα πιο σοβαρά θέματα. Η άλλη είναι η νοοτροπία κοτζαμπάση με την οποία διοικούν οι έλληνες πολιτικοί, αδιαφορώντας για τους νόμους του κράτους και για τις αρχές τη χρηστής διοίκησης και επιβάλλοντας αποφάσεις που εξυπηρετούν μικροσυμφέροντα αντίθετα με τα συμφέροντα (και την ασφάλεια) της πλειοψηφίας, ακόμα και κατά παραβίαση των νόμων του κράτους. Το πρόσφατο επεισόδιο με τον απελθόντα αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, που πήγε με συνεργείο (φυσικά και με κάμερες) και άνοιξε με τσαμπουκά την κλειστή δίοδο προς καφετέρια σε σημείο της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, κατά παράβαση της ελληνικής νομοθεσίας, την κοινοτικής νομοθεσίας, αλλά και δικαστικών αποφάσεων, είναι χαρακτηριστικό. Για να δείξει μάλιστα στο πόπολο ποιος έχει το πάνω χέρι σ' αυτήν τη χώρα που διοικείται με συνθήκες φαρ ουέστ, όπου επικρατεί το δίκαιο του ισχυροτέρου, υποβίβασε μετά το διευθυντή του υπουργείου που είχε τολμήσει να εφαρμόσει το νόμο και την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας και να κλείσει την παράνομη σύνδεση!

Το χειρότερο με αυτές τις ακατανόητες ενέργειες του κ. Σπίρτζη, δεν είναι ότι παραβίασε απλώς τους νόμους και τις δικαστικές αποφάσεις (αν και δεν ξέρω αν μπορεί να υπάρξει κάτι χειρότερο για υπουργό ευρωπαϊκής χώρας από το να συμπεριφέρεται σαν... καουμπόης στο φαρ ουέστ), είναι ότι με αυτή του την ενέργεια αύξησε σημαντικά την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου σημείου στον αυτοκινητόδρομο. Γιατί η πρόσβαση στη συγκεκριμένη επιχείρηση δεν έχει γίνει σύμφωνα με τις επίσημες προδιαγραφές που υπάρχουν για τους ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους. Όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση του συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, «τα ατυχήματα που προκύπτουν από τέτοιου είδους "ρυθμίσεις" είναι συνήθως ιδιαίτερα σοβαρά, καθώς σε αυτά εμπλέκονται οχήματα με πολύ διαφορετικές ταχύτητες (συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις δεν προβλέπεται η διαμόρφωση λωρίδων επιβράδυνσης και επιτάχυνσης). Η ανεξέλεγκτη είσοδος-έξοδος οχημάτων σε αυτοκινητόδρομο από μη μελετημένες προσβάσεις είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για όλους τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου». Και να σκεφθεί κανείς ότι ο κ. Σπίρτζης ήταν πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, του επίσημου τεχνικού συμβούλου της πολιτείας!_Π.Φ.


  UP