ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW i3 - Range Extender

Με λιγότερο άγχος         ..:: Σαββάτο, 29 Αυγούστου 2015 ::..
Το τεχνολογικό απαύγασμα της εποχής, η ηλεκτροκίνητη i3, αποκτά και ένα μικρό «δεκανίκι» βενζίνης που τη βοηθά να αποκτήσει την επιθυμητή αυτονομία που της έλειπε μέχρι σήμερα, χάρη σε έναν μικρό βενζινοκινητήρα από σκούτερ της γκάμας της BMW

Το ιερό τροχοφόρο... τοτέμ της εποχής είναι αδιαμφισβήτητα η i3 της BMW. Δεν μπορείς να την συγκρίνεις με οτιδήποτε άλλο, δεν μοιάζει με οτιδήποτε κυκλοφορεί και φυσικά η εποχή της δεν έχει έρθει ακόμη, αφού ανήκει ξεκάθαρα στο μέλλον, έστω και στο κοντινό. Εντός και εκτός είναι ένα κινητό εργοστάσιο τεχνολογίας, ένα κόσμημα σε τέσσερις τροχούς, σεβόμενο εκτός από το κύρος σου και το περιβάλλον. Όχι στα χαρτιά, αλλά στην πράξη, μελετημένη μέχρι την τελευταία σπιθαμή στην εξοικονόμηση ενέργειας. Στη γκάμα της υπάρχει και η i3 Range Extender (REX), που βασίζεται στο πάντρεμα δυο διαφορετικών κόσμων από πλευράς κινητήρων και χρησιμοποιεί επίσης ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην τεχνολογία των υλικών, των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και συστημάτων πληροφόρησης και ασφάλειας και των τεχνολογιών προστασίας του περιβάλλοντος συνολικά. Το πλαίσιο και σε αυτή την i3 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ο «σκελετός» του αμαξώματος από σύνθετο υλικό (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) και οι εξωτερικές επιφάνειες από θερμοπλαστικά, που στα μικροχτυπήματα δεν υφίστανται μόνιμες παραμορφώσεις αλλά «επιστρέφουν» στο αρχικό τους σχήμα, περιορίζοντας έτσι τις ανάγκες για επισκευές, εξοικονομώντας πολύτιμο κόστος μετά την κτήση.

Εσωτερικό
Το "hi tech" περιβάλλον δεν σημαίνει ότι η BMW δεν επεδίωξε ένα υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας, όπως αποδεικνύεται από την ύπαρξη αρκετών χώρων για μικροπράγματα κι από την καλή θέση οδήγησης. Τα όργανα και τα συστήματα πληροφόρησης στις δύο ψηφιακές οθόνες είναι ευανάγνωστα, οι πληροφορίες που δίνουν (μεταξύ των οποίων η αυτονομία που απομένει) είναι επαρκείς, ενώ τα χειριστήρια είναι εύχρηστα και εύκολα συνηθίζεις όσα απ' αυτά διαφέρουν από εκείνα των συμβατικών αυτοκινήτων (όπως π.χ. το «διακόπτη» επιλογής της κίνησης εμπρός ή όπισθεν πίσω από το τιμόνι). Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και οι χώροι για 4 ενήλικους επαρκείς, όπως και ο χώρος αποσκευών, πάντα μέσα στο φυσιολογικό πλαίσιο της κατηγορίας των σούπερ μίνι (260 λίτρα).

Η τιμή της i3 REX είναι φυσικά πολύ υψηλή με τα δεδομένα των συμβατικών αυτοκινήτων στην κατηγορία της, ξεκινώντας από 40.800 ευρώ, και θα πρέπει βεβαίως να αξιολογηθεί και σε συνάρτηση και με το σημαντικά μειωμένο συνολικό κόστος χρήσης. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, περιλαμβάνοντας ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα iDrive για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, κλήση έκτακτης ανάγκης (e-Call), ζάντες αλουμινίου, σύστημα ηλεκτρονικής μέτρησης πίεσης ελαστικών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κλπ.


Το μέλλον... σήμερα στο εσωτερικό και αυτής της i3, με το φροντιστήριο πληροφορικής να είναι απαραίτητο προτού επιβιβαστείς!

Κινητήρας-κιβώτιο
Το μεγάλο άγχος στη δοκιμή κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ο υπολογισμός των αποστάσεων εκ των προτέρων, αλλά και το «ωχ μένω από ρεύμα» όταν η βόλτα ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πάντα κοντά κάποια διαθέσιμη πρίζα ρεύματος. Όλο αυτό κάπως έχει μετριαστεί στη νέα αυτή έκδοση της i3 (αν και ακόμα και η έκδοση που δεν έχει το σύστημα επέκτασης αυτονομίας, προσφέρει πραγματική αυτονομία 130 χιλιομέτρων σε καθημερινές συνθήκες, που είναι παραπάνω από αρκετή για το αστικό περιβάλλον). H ειδοποιός διαφορά της έκδοσης REX (Range Extender) με εκείνη που δοκιμάσαμε στο πρόσφατο παρελθόν, είναι ο θερμικός κινητήρας που έχει ενσωματωθεί στην i3. Βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος και είναι ένα 2κύλινδρο σύνολο βενζίνης 647 κ.εκ. με 34 ίππους, το οποίο προέρχεται από σκούτερ της εταιρείας.

Το πότε θα πάρει μπροστά αυτός ο κινητήρας δεν το ορίζει ο οδηγός. Ο θερμικός κινητήρας εκτελεί χρέη γεννήτριας, της οποίας σκοπός είναι να διατηρεί τις μπαταρίες του ηλεκτροκινητήρα φορτισμένες στο μίνιμουμ επίπεδο ώστε να μπορεί εκείνος με την σειρά του να κινεί το αυτοκίνητο. Το αυξημένο βάρος ελέω κινητήρα βενζίνης (1.315 κιλά έναντι 1.195 του αμιγώς ηλεκτροκίνητου) έχει μικρή επίπτωση στην ηλεκτρική αυτονομία (170 χλμ., έναντι 190 χλμ. του ηλεκτροκίνητου) αλλά και στις επιδόσεις. Κατά τα άλλα, στην πράξη ο θόρυβος του βενζινοκινητήρα σε παραπέμπει σε πετρελαιοκίνητο smart πρώτης γενιάς. Στην ηλεκτρική λειτουργία, πάντως, η i3 εξακολουθεί να πηγαίνει «αέρα», με εντυπωσιακό τράβηγμα από το μηδέν χάρη στην άπλετη ροπή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κυρίως όταν δεν είναι «φιμωμένη» από τα ηλεκτρονικά προγράμματα διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας. Κινείται αγόγγυστα, αθόρυβα και με περίσσια ορμή, φέρνοντας απευθείας το χαμόγελο στο πρόσωπό σου.

Οδηγώντας
Και αυτή η i3 δεν διαφέρει στο δρόμο από το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε πριν από λίγο καιρό, μια και τίποτα δεν έχει μεταβληθεί στο στήσιμό της ή στη διάταξη του «όλα πίσω» αλλά και στη σύγχρονη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Η συγκεκριμένη έκδοση διατηρεί την προβλέψιμη και ασφαλή συμπεριφορά ακόμη και στην περίπτωση που... ανέβεις πάνω στο γκάζι. Εμφανίζει λογικά κάποιες κλίσεις στις στροφές, αλλά με σύμμαχο και τα ηλεκτρονικά της το κράτημα είναι πάντα αυτό που επιθυμείς. Το τιμόνι είναι ακριβές, με σχετικά καλή αίσθηση αναλογικά με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα, τα οποία δεν έχουν δύσκολο έργο, αφού οι περισσότερες επιβραδύνσεις γίνονται με τη βοήθεια του κινητήρα. Η άνεση βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα χωρίς να ξεχωρίζει, με τη γνωστή λογική ρύθμισης της BMW, που δεν απομονώνει πλήρως τις απότομες ανωμαλίες. Τα ευχάριστα έρχονται από τον ανύπαρκτο θόρυβο στην ηλεκτροκίνηση, στοιχείο που σε διατηρεί γαλήνιο ακόμη και μετά από ώρες στην μεγαλούπολη.

YΠEP
- Κινητήρας
- Εξαιρετικά χαμηλό κόστος λειτουργίας
- Επιδόσεις
- Μειωμένη φθορά φρένων
- Σχεδόν αθόρυβη λειτουργία
- Περιορισμός επισκευών σε μικροχτυπήματα
- Εργονομία-ευκολία χρήσης
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
- Περιορισμένο «οικολογικό» αποτύπωμα

KATA
- Άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες
- Τιμή αγοράς
- Αδυναμία χρήσης σε μακρινά ταξίδια

Στο δρόμο τίποτα δεν άλλαξε από τον βελούδινο τρόπο κίνησης και απόκτησης τριψήφιων χιλιομέτρων στο ταχύμετρο, τώρα και με το ευεργετικό μαξιλαράκι της μεγαλύτερης αυτονομίας


Συμπέρασμα
Είναι ξεκάθαρο πως οι άνθρωποι της BMW πειραματίζονται διαρκώς πάνω στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς περιορισμούς. Υπό αυτό το πρίσμα, το καλό γίνεται ακόμη καλύτερο, τσιγκλώντας ακόμη περισσότερο το αναχρονιστικό κράτος να ξυπνήσει και να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, δίνοντας κίνητρα σε τέτοιου είδους προτάσεις που θα καθαρίσουν την ατμόσφαιρα και θα περιορίσουν το θόρυβο στις μεγαλουπόλεις. Εννοείται πως η i3 REX μας άρεσε..

Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP