ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW Polo - 1.4 TDI (90 PS) DSG

Με το βλέμμα ψηλότερα         ..:: Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015 ::..
Η έκδοση ντίζελ των 1,4 λίτρων και 90 ίππων κολακεύει την ανανεωμένη έκδοση του Polo και τείνει να... κανιβαλίζει με τη «μεστή» δράση του ακόμη και το μεγαλύτερο Golf

Με αφορμή την πρόσφατη αισθητική ανανέωση του Polo ήρθε στην επιφάνεια και το εξαιρετικό τρικύλινδρο σύνολο ντίζελ που τοποθετείται πλέον στο σούπερ μίνι της VW. Η συγκεκριμένη δοκιμή αφορά την ισχυρότερη έκδοση, η οποία εδώ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG με τις επτά σχέσεις. Ένα Polo που δεν αποτέλεσε ποτέ το οδηγικό ερωτικό σκίρτημα, ή το αισθητικό τοτέμ και των δυο φύλων. Χαρακτήρισε όμως και εξακολουθεί να το κάνει έως σήμερα, την μετάβαση από την εποχή του εισαγωγικού αυτοκινήτου, σε ένα μεγαλύτερο, πιο ολοκληρωμένο (με βάση τις διαστάσεις του) μέσο, που όχι μόνο μπορεί να διατελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μέσα στην οικογένεια, αλλά και να κλέψει κάτι από τη λάμψη των μεγαλύτερων αδελφών του.

Εσωτερικό
H καμπίνα του Polo είναι φιλόξενη, μελετημένη, καλοφτιαγμένη. Εδώ θα βρείτε έναν από τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους στην κατηγορία, σε ό,τι έχει να κάνει με επιβάτες και αποσκευές. Πιθανότατα την ευκολότερη εργονομία σε διακόπτες και χειριστήρια, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης, έτοιμη να υιοθετήσει πολλών ειδών σωματότυπους. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών, όχι όμως οι περισσότερες σε μια κατηγορία που σφύζει από νέες προτάσεις. Ευτυχώς η έκδοση των 90 ίππων δεν υιοθετεί σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, όπως συνέβαινε με εκείνη των 75 ίππων, αλλά αφρώδη και πιο ακριβά. Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, τσιγκουνιές δεν έγιναν και το πακέτο περιλαμβάνει τους 6 αερόσακους, το ESP, τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδιού και αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Αυτά σε τιμή που ξεκινάει από 17.585 ευρώ (16.250 ευρώ με απόσυρση) για το πεντάθυρο μοντέλο). Αναμφισβήτητα η τσιμπημένη τιμή αγοράς, βάζει το συγκεκριμένο Polo στην καρδιά της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας από πλευράς τιμής, κάτι που δεν θα αφήσει αδιάφορο τον υποψήφιο αγοραστή.


Η έκδοση ντίζελ των 90 ίππων επιστρατεύει ένα ποιοτικό από πλευράς υλικών εσωτερικό, ικανοποιητικό εξοπλισμό και κάποια νέα συστήματα ασφάλειας

Κινητήρας-κιβώτιο
Δεν υπάρχει πλέον κινητήρας TDI κάτω των 1,4 λίτρων. Εδώ έχουμε την εκδοχή των 90 ίππων, με τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, την οποία σπάνια έως καθόλου θα στη θυμίσει ηχητικά, όπως και να λειτουργεί. Είτε χαμηλά, είτε ψηλότερα, αποδεικνύεται γραμμικός και ραφιναρισμένος, γεγονός που ταιριάζει στον πολιτισμένο χαρακτήρα που προάγει το Polo, εξ ορισμού. Οι 90 ίπποι και τα 23 κιλά ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων και η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας για το συγκεκριμένο συνδυασμό ήταν γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ.). Μετά τις 3.500 σ.α.λ. δεν έχει κανένα νόημα να πιέζεις τον κινητήρα, δεν κερδίζεις κάτι, εκτός από την ενοχλητική αύξηση των ντεσιμπέλ θορύβου. Σαφώς και έχεις τη ροπή να κινηθείς άνετα εντός και εκτός πόλης, χωρίς να προβληματιστείς για το ποια σχέση έχει επιλεγεί στο αυτόματο κιβώτιο.

Οδηγώντας
Στο δρόμο διακρίνουμε γι' άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo. Πως ερμηνεύεται αυτό; Με σίγουρο πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, σταθερότητα αλλά και το γνωστό «λοξοκοίταγμα» στο μεγαλύτερο Golf. Εδώ ανήκει η μία από τις δυο πρώτες θέσεις στην κατηγορία των σούπερ μίνι σε ό,τι αφορά την άνεση, την κύλιση, τη σιγουριά με την οποία αντιμετωπίζονται οι νόμοι της φυσικής. Στον αντίποδα, ναι όντως, το Polo ποτέ δεν ήταν, όπως συμβαίνει και τώρα δηλαδή, ο μετρ της πληροφορίας, ο υμνητής της ακρίβειας, το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Το "main stream" που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο μενού του απολύτως δικαιολογημένα και κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, όχι σε βαθμό ανησυχητικό, απόρροια της άνεσης, που ήταν προτεραιότητα στη ρύθμιση της ανάρτησης. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα συμπληρώνουν μια θετική "unisex" οδική εικόνα, η οποία εκτιμάται ακόμη περισσότερο όσο περνά ο καιρός, παρ' ότι δεν αποτυπώνεται στη σκέψη σου. Με την αρωγή του αυτόματου κιβωτίου, ο ήδη ξεκούραστος χαρακτήρας του μικρού VW, γίνεται περαιτέρω αγχολυτικός.

YΠEP
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Κινητήρας
- Ασφάλεια
- Εργονομία
- Αθόρυβη κύλιση
- Άνεση
- Ποιότητα

KATA
- Τιμή αγοράς
- Μάλλον μικροί εξωτερικοί καθρέφτες

Άνετο, προβλέψιμο αλλά και εύκολο στην οδήγηση, το μικρό VW αντλεί ψυχή από έναν εξαιρετικό 1400άρη τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, έχοντας στο πλευρό του ένα υπερσύγχρονο αυτόματο κιβώτιο


Συμπέρασμα
Με 90 ίππους από το νέο πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο DSG το Polo, εκτός του ότι εισβάλλει με την εν γένει συμπεριφορά του σε χωράφια ακριβότερων (μικρομεσαίων) αυτοκινήτων, το κάνει δυστυχώς και σε επίπεδο τιμής, με κίνδυνο να στρέψει αλλού (όχι απαραίτητα εκτός VW) το ενδιαφέρον του κοινού. Παρ' ότι αποτελεί την πιο προσεγμένη εκτέλεση από καταβολής του.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP