ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini Paceman - John Cooper Works

«Lifestyle» στο τετράγωνο!         ..:: Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015 ::..
Στην πιο «ακραία» εφαρμογή των δύο βασικών συστατικών του χαρακτήρα του Mini, του "lifestyle" και της οδηγικής απόλαυσης, η έκδοση του Paceman με τις κορυφαίες επιδόσεις και την τετρακίνηση θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό, προσφέροντας όμως και τη λειτουργικότητα που επιτρέπει τη χρήση της ως αυτοκινήτου «γενικής χρήσης», με επαρκείς χώρους για 4 άτομα

Αν το Mini (που στην ουσία δεν είναι πλέον ένα μοντέλο, αλλά μία μάρκα με μια μεγάλη γκάμα μοντέλων) είναι, εκτός από αυτοκίνητο, ένα καθιερωμένο προϊόν "lifestyle", τότε από τη γκάμα του το Paceman είναι... το πιο "lifestyle" από τα "lifestyle"! Ένα αυτοκίνητο που προσφέρει στην μικρότερη δυνατή συσκευασία τη φιλοσοφία του ελαφρά υπερυψωμένου κουπέ, που έχει αποδειχθεί δημοφιλής στα μεγάλα πολυτελή αυτοκίνητα (με την ανάλογη προσαρμογή φυσικά στα δεδομένα του Mini, αφού το Paceman είναι τρίθυρο). Ένα αυτοκίνητο που δεν περνάει απαρατήρητο (βασικό χαρακτηριστικό ενός προϊόντος "lifestyle"), ιδιαίτερα δε στην κορυφαία έκδοση του, το John Cooper Works της δοκιμής μας, στην οποία η εταιρεία έχει συνδυάσει στη μέγιστη δυνατή δόση τα δύο βασικά συστατικά του Mini, το "lifestyle" και την οδηγική απόλαυση.

Εσωτερικό
Οι σχεδιαστές του Paceman, αν και προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα «κουπέ» σχήμα, δεν έπεσαν στην παγίδα των ακραίων σχεδιαστικών επιλογών που θα δημιουργούσαν πρόβλημα λειτουργικότητας. Το αυτοκίνητο συνδυάζει αυτήν τη διαφορετική αισθητική με επαρκείς χώρους, είναι άλλωστε βασισμένο στο αρκετά ευρύχωρο Countryman, από το οποίο υστερεί λίγο, λόγων του κεκλιμένου σχήματος πίσω, σε εσωτερικό ύψος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και σε χώρο αποσκευών, πάντα όμως μέσα σε πλαίσια που δεν αναιρούν το χαρακτήρα του ως κανονικού τετραθέσιου αυτοκινήτου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ταξίδι. Με δύο ατομικά πίσω καθίσματα προσφέρει επαρκέστατους χώρους για 4 άτομα κι έναν επίσης επαρκή χώρο αποσκευών 330 λίτρων, χωρητικότητα που είναι επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ (ενώ η 5η πόρτα διευκολύνει οπωσδήποτε τη φόρτωσή του). Ακόμα και ο περιορισμός του εσωτερικού ύψους πίσω που αναφέραμε, δεν ενοχλεί επιβάτες μέχρι 1,80-1,85 μ., που κάθονται χωρίς να ακουμπούν τα κεφάλια τους στην οροφή. Το μόνο που μπορεί να παρατηρήσει κανείς, είναι ότι λόγω του σχήματος και της 3θυρης διαμόρφωσης, οι πίσω επιβάτες βρίσκονται σε μια κάπως πιο «κλειστοφοβική» ατμόσφαιρα σε σύγκριση με το πιο άνετο Countryman. Επίσης, μια και μιλάμε για "premium" και όχι φτηνό αυτοκίνητο πρέπει να παρατηρήσουμε ότι μας ξένισε λίγο το γεγονός ότι τα εμπρός καθίσματα δεν επανέρχονται στην αρχική τους ρύθμιση όταν τραβηχτούν τέρμα εμπρός για να διευκολύνουν την πρόσβαση των πίσω επιβατών.

Σε ό,τι αφορά την εργονομία, η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, άρα κάποιοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η γενική εργονομία είναι καλή, με τις ιδιομορφίες των Mini (μεγάλο ταχύμετρο στη μέση του ταμπλό με οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στο κέντρο, οι γνωστοί διακόπτες των Mini κλπ.) που απαιτούν κάποια εξοικείωση, αλλά δεν δημιουργούν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Στο πρόσφατα ανανεωμένο Paceman μεταφέρθηκε ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του νέου Mini που εξαλείφει το μειονέκτημα των ανεπαρκών σκιαδίων του προηγούμενου μοντέλου. Πρόκειται για το επιπλέον πλευρικό σκιάδιο για τον οδηγό, που κάνει πολύ πιο άνετες τις μετακινήσεις κατά τις ηλιόλουστες μέρες, μειώνοντας αισθητά την ενόχληση από τον ήλιο (αφού ο οδηγός μπορεί να προστατεύεται ταυτόχρονα από μπροστινό και πλευρικό σκιάδιο). Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς και η ποιότητα είναι πολύ καλή. Η ανανέωση έχει βελτιώσει άλλωστε την ηχομόνωση και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τονίζουν την ποιότητα του αυτοκινήτου και ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του. Το John Cooper Works βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας του Paceman, οπότε η τιμή του είναι αρκετά υψηλή, ξεκινώντας από τα 37.700 ευρώ χωρίς απόσυρση (36.270 με απόσυρση), με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού φυσικά, που περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με hill assist και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 6 αερόσακους, διακόπτη Sport για την ανάλογη ρύθμιση του κινητήρα, της αίσθησης του τιμονιού και των αλλαγών του κιβωτίου (αν είναι το αυτόματο), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης LED, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού κλπ. Στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται και το πρόγραμμα MINI Service Inclusive, που παρέχει δωρεάν σέρβις με τους προβλεπόμενους ελέγχους και αντικαταστάσεις αναλωσίμων (λάδια, φίλτρα, μπουζί κλπ.) για 5 χρόνια ή 50.000 χιλιόμετρα.


Ποιοτικό εσωτερικό, με τη γνωστή σχεδιαστική προσωπικότητα, αλλά και χώρους για 4 επιβάτες

Κινητήρας-κιβώτιο
Το Paceman John Cooper Works είναι η πιο σπορ έκδοση του μοντέλου και οι απαιτήσεις για επιδόσεις είναι ανάλογες. Έτσι, χρησιμοποιείται η πιο δυνατή έκδοση του κινητήρα 1.6 με το τούρμπο και τον άμεσο ψεκασμό, που αποδίδει εδώ 218 ίππους. Ένας εξαιρετικός κινητήρας, πολύ δυνατός και εύστροφος, που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,8''), οι οποίες θα ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό. Ένας κινητήρας που έχει επίσης πολύ καλή ροπή (28,5 kgm και στιγμιαία πάνω από 30 με λειτουργία overboost), διαθέσιμη σε όλη την περιοχή στροφών από τις 1.900 ως τις 5.000, κάτι που κάνει ιδιαίτερα ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου ακόμα και σε πιο ήρεμους ρυθμούς. Η δύναμή του αποδίδεται γραμμικά και προοδευτικά, όσο πατάς κι όσο ανεβαίνουν οι στροφές τόσο περισσότερα σου δίνει, φτάνοντας μέχρι το όριο των στροφών του χωρίς τον παραμικρό δισταγμό και χωρίς την παραμικρή δυσκολία.

Συνολικά το αυτοκίνητο είναι πραγματικά εκρηκτικό, ανταποκρίνεται με ιδιαίτερη προθυμία στο πάτημα του γκαζιού και φυσικά κάνει αστραπιαία, άρα και ασφαλέστατα προσπεράσματα. Αυτό απαιτεί βέβαια και τις ανάλογες γνώσεις από τον οδηγό, που πρέπει να καταλαβαίνει τί οδηγεί, γιατί το αυτοκίνητο είναι πολύ γρήγορο (ιδιαίτερα στην επιλογή "Sport") και σε ελάχιστο χρόνο μετά το πάτημα του γκαζιού φτάνει σε ταχύτητες πολύ υψηλές. Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι γρήγορο και συνδυάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα. Όλα αυτά βέβαια έχουν το τίμημά τους, αφού η κατανάλωση είναι αρκετά υψηλή (άλλωστε το αυτοκίνητο δεν είναι κι ελαφρύ, με το βάρος του να φτάνει τα 1400 κιλά). Σε μια γρήγορη ορεινή διαδρομή που κάναμε (πιέζοντάς το φυσικά αρκετά) η μέση κατανάλωση έφτασε στα 14,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη είναι μάλλον απίθανο να πέσεις κάτω από τα 12 λίτρα. Στο ταξίδι βεβαίως, αν δεν το πιέσεις πολύ και κινηθείς με εκλογικούς ρυθμούς, η κατανάλωση μπορεί να πέσει αρκετά, ακόμα και κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Πολύ καλή είναι και η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, καλύτερη μάλιστα από του Countryman, καθώς το Paceman έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση μ' εκείνο. Μάλιστα το "Works" έχει ακόμα μικρότερη (κατά πέντε χιλιοστά) απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τα υπόλοιπα Paceman, πολύ κοντά σε αυτή των «κανονικών» Mini. Με δεδομένο, λοιπόν, το εξαιρετικό «πλαίσιο» και την πρόσθετη ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά που προσφέρει το σύστημα τετρακίνησης, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και προοδευτικές αντιδράσεις, που απέχει πολύ λίγο από την ακρίβεια του καρτ που έχει το απλό Mini (ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι το «πλαίσιο» του Paceman βασίζεται στην προηγούμενη γενιά του Mini, ενώ υπάρχει κι αυτή η μικρή διαφορά στο ύψος από το έδαφος).

Φυσικά η δύναμη είναι μεγάλη και χρειάζεται μυαλό στην οδήγηση, αλλά το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα, φεύγει προοδευτικά και ελεγχόμενα στην πίεση κι έχει ένα πολύ καλό ESP, που επεμβαίνει όταν κινδυνεύει να χαθεί ο έλεγχος (δηλαδή πολύ σπάνια!) κι αυτό πάντα με διακριτικό τρόπο. Στη συνολικά πολύ καλή εικόνα του στο δρόμο συμβάλλουν βεβαίως και τα εξαιρετικά φρένα (που δεν έδειξαν να κουράζονται ιδιαίτερα στην ορεινή δοκιμασία που τα υποβάλαμε), αλλά και το πολύ καλό τιμόνι. Συνολικά ένα αυτοκίνητο που ευχαριστιέσαι να το οδηγείς, ελέγχεται εύκολα και δεν σε αιφνιδιάζει. Η άνεση φυσικά είναι μέτρια όπως σε όλα τα Mini και το Paceman (ειδικά αυτή η σπορ έκδοση) περνάει αρκετά «ξερά» πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου, ειδικά τις εγκάρσιες, που δεν απομονώνονται αποτελεσματικά.

YΠEP
- Κινητήρας
- Εξαιρετικές επιδόσεις
- Τετρακίνηση
- Oδική συμπεριφορά
- Tιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Διπλό σκιάδιο οδηγού

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης (και κάθισμα που δεν επανέρχεται στην αρχική θέση αν τραβηχτεί για να μπουν οι πίσω επιβάτες)
- Άνεση
- Κατανάλωση
- Τιμή

Ο εκρηκτικός κινητήρας προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, που συνδυάζονται με την ανάλογου επιπέδου οδική συμπεριφορά


Συμπέρασμα
Όπως αναφέραμε και στην πρώτη δοκιμή του, πριν την ανανέωση, το Paceman είναι προφανώς ένα ειδικό αυτοκίνητο της Mini, που απευθύνεται σ' ένα συγκεκριμένο -νεανικό και υψηλής οικονομικής επιφάνειας- κοινό. Πολύ περισσότερο αυτή η σπορ έκδοση με τις υψηλές επιδόσεις, που τα όσα προσφέρει -στιλ που ξεχωρίζει, οδηγική απόλαυση, εξαιρετικές επιδόσεις, ποιότητα, εξοπλισμός- είναι ένα πολύ ελκυστικό πακέτο γι' αυτό το κοινό. Αυτή η έκδοση φυσικά είναι και ιδιαίτερα ακριβή και προφανώς απευθύνεται σε πολύ λιγότερους σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας. Το πλεονέκτημα του σε σχέση με ένα απλό Mini είναι ότι προσφέρει μια καλύτερη λειτουργικότητα χάρη στους μεγαλύτερους χώρους του, οπότε μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί και για μακρινές μετακινήσεις έξω από την πόλη. Ξεφεύγει δηλαδή από την εικόνα του ακριβού «παιχνιδιού», πλησιάζοντας περισσότερο την εικόνα του -ακριβού μεν, αλλά- αυτοκινήτου «γενικής χρήσης».

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP