ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Mitsubishi ASX 1.6 Di-D

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015 ::..


Με μια μικρή ανανέωση σε επιμέρους αισθητικά στοιχεία ορισμένων εκδόσεων και μια πολύ σημαντική αλλαγή στους κινητήρες, με ένα νέο ντίζελ 1.6 να αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.8, το ASX γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστικό στην ελληνική αγορά, καθώς ο μικρότερος κυβισμός του νέου κινητήρα μειώνει τη φορολογική του επιβάρυνση, ενώ λόγω της πιο σύγχρονης τεχνολογίας του είναι και πιο οικονομικός. Επίσης η τιμή του αυτοκινήτου είναι ελαφρά χαμηλότερη, με καλύτερο εξοπλισμό μάλιστα. Είναι αυτονόητη, λοιπόν, η προσπάθεια της αντιπροσωπείας να δώσει ευρύτατη δημοσιότητα σ' αυτήν την ανανέωση, οργανώνοντας μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί αυτήν τη στιγμή στην ελληνική αγορά η υπολειτουργία των τραπεζών και ο περιορισμός της κίνησης κεφαλαίων. Η τιμή του ASX 1.6 Di-D ξεκινάει από 23.990 ευρώ χωρίς απόσυρση (22.560 με απόσυρση) για την έκδοση με μπροστινή κίνηση και από 26.290 ευρώ χωρίς απόσυρση (24.860 με απόσυρση) για την τετρακίνητη, με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill assist, επτά αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω , cruise control, ραδιο-CD με θύρα USB, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Το ASX είχε ήδη υποστεί μια ανανέωση πέρσι, οπότε η τωρινή ανανέωση, που έγινε με την ευκαιρία της προσθήκης του νέου κινητήρα ντίζελ, είναι πολύ περιορισμένη από πλευράς αισθητικής και αφορά περισσότερο κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις από έκδοση σε έκδοση, ενώ υπάρχουν και νέα υφάσματα στο εσωτερικό. Αυτό που έχει ενισχυθεί, όμως, είναι ο εξοπλισμός, ενισχύοντας έτσι και την αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επιπλέον, με την ευκαιρία της ανανέωσης έγινε και μια διαφορετική ρύθμιση της πίσω ανάρτησης, με στόχο κυρίως τη βελτίωση της άνεσης. Τέλος, στην τετρακίνητη έκδοση οι επιλογές εμπλοκής της τετρακίνησης γίνονται πλέον με ένα «μπουτόν» αντί για περιστροφικό επιλογέα.

Το σημαντικό νέο φυσικά είναι ο κινητήρας ντίζελ 1.6 με τους 114 ίππους, που συνδυάζεται με το νέο εξάρι κιβώτιο κι ένα πακέτο μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα Start-Stop, ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Η ροπή του κινητήρα είναι 27,5 kgm στις 1.750 στροφές και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, ανεβαίνει στα 29,1 kgm με λειτουργία overboost. Στην τετρακίνητη έκδοση το σύστημα τετρακίνησης είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, με δυνατότητα επιλογής αυτόματης τετρακίνησης (από 98% μπροστά /2% πίσω μέχρι 50% μπροστά/50% πίσω) ή και κλειδώματος του μεσαίου «διαφορικού» για ισοκατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στην τετρακίνητη έκδοση με το νέο κινητήρα σε μια μεγάλη διαδρομή αρκετών δεκάδων χιλιομέτρων στην Αττική, η οποία περιλάμβανε κάθε είδους δρόμο, από αυτοκινητόδρομο (Αττική Οδός) μέχρι και ένα κομμάτι εκτός δρόμου, σε χωματόδρομο όχι πάντα καλής ποιότητας. Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι οι επεμβάσεις στην πίσω ανάρτηση δεν είναι θεωρητικές αλλά έχουν ορατό αποτέλεσμα, με βελτίωση της ποιότητας κύλισης και της άνεσης, και στο χώμα και στην άσφαλτο. Το μεγάλο ενδιαφέρον βέβαια στρέφεται προς το νέο κινητήρα, που ενισχύει και τη θέση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά. Κατ' αρχάς θα επισημάνουμε ότι παρά το μειωμένο κυβισμό του ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, έχει επαρκέστατη ροπή και δεν μας προβλημάτισε ούτε στο εκτός δρόμου κομμάτι. Όταν θελήσαμε να επιταχύνουμε τον ρυθμό του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, ανταποκρίθηκε χωρίς δισταγμούς. Τα 11,5'' άλλωστε που αναφέρει η εταιρεία για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα, είναι μια επίδοση αρκετά καλή που επιβεβαιώνεται και από την αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο. Σημαντικό επίσης είναι ότι όλη αυτή η διαδρομή έγινε με πολύ χαμηλή κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε γύρω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP